Ga naar inhoud

Talent Uitgeverij


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ghogh, je mag zeggen wat je wil van Talent, maar het zou heel goed kunnen zijn dat ik nu geen strips las zonder Oranje/Talent/Blitz/...

 

Ja, allemaal goed en wel, maar please geen topic van het pro kamp tegen het contra kamp die dan uitmondt in een thread zoals er op de vorige Reep een heleboel waren.

Als Timhardt weer een threadje opent waar hij (zoals bij Vinci) al die strips bespreekt : zeker ok voor mij. Maar geen welles/nietes thread over Talent (of Arboris) meer please.

 

edit : Koen :12:  fucking draad gemaakt

 

;)

 

Nu ja, mij zal je er weinig zien, ik heb alleen nog enkele Andreas strips van Talent. Alle andere interessante strips heb ik verwisseld voor de uitgaven van Daedalus. Ook mijn jaren ouwe Aquablue HC's. :)

Link naar reactie

Nu ja, mij zal je er weinig zien, ik heb alleen nog enkele Andreas strips van Talent. Alle andere interessante strips heb ik verwisseld voor de uitgaven van Daedalus. Ook mijn jaren ouwe Aquablue HC's. :)

 

Is Mobilis eigenlijk de moeite? Ik heb daar eigenlijk nooit naar omgekeken omdat dat alleen geschreven is door Andreas.

Link naar reactie

binnenkort de vervolgende van quetzalcoatl, eindelijk. steengoeie reeks, veel beter dan schipbreukelingen of barbaren en samen met vae victis mitton's beste. allemaal talent trouwens :)

Wie Quetzalcoatl 6 en 7 in hardcover wil, moet niet denken dat ze er in hopen zullen liggen. De oplage van die albums is dezelfde als de heruitgaven van de eerste vijf delen.

Link naar reactie

Mmmm.... het jeukt om een topic over Talent zaliger te maken...

 

 

Ghogh, je mag zeggen wat je wil van Talent, maar het zou heel goed kunnen zijn dat ik nu geen strips las zonder Oranje/Talent/Blitz/...

 

Het is mogelijk dat ik zonder de Talent draad en de Arboris draad nooit op de Reep was gesukkeld begin 2005 (eerst als lurker). ;)

Arboris had een link naar de Reep op hun site, en de Talent en Arboris draadjes vond ik toen interessant om te horen wat ze nog wel/niet meer gingen uitbrengen.

Link naar reactie

Ik ben in het Talent-verhaal gesukkeld door een voorloper, de collectie Delta. Wat een weelde aan mooi getekende fantasyverhalen: Peter Pan, De Zon der Wolven, Het Kristallen Zwaard, De Legende der Dorre Gewesten, De Lichten van de Amalou, maar ook Pacush Blues of Sergeï Wladi. Mijn eerste kennismaking kwam dankzij de toen al gehanteerde ramsjprijzen waarbij hardcovers soms goedkoper waren dan de SC's.

Link naar reactie

Zon der Wolven vond ik een stuk minder, de rest ook allemaal zeer graag gelezen. De eerste Aquablues zaten daar ook onder.

En die reeks (drie delen) met die zwarte bol en die monsters ;) euh... ?

Edit : ff opgezocht, niet gevonden onder Delta, dus andere collectie of later ? Aquablue 1 zat onder een andere collectie blijkbaar.

Link naar reactie

Ik ben in het Talent-verhaal gesukkeld door een voorloper, de collectie Delta. Wat een weelde aan mooi getekende fantasyverhalen: Peter Pan, De Zon der Wolven, Het Kristallen Zwaard, De Legende der Dorre Gewesten, De Lichten van de Amalou, maar ook Pacush Blues of Sergeï Wladi. Mijn eerste kennismaking kwam dankzij de toen al gehanteerde ramsjprijzen waarbij hardcovers soms goedkoper waren dan de SC's.

Heel herkenbaar. Veel lectuur voor een studentenbudget, en een strip als Het Kristallen Zwaard maakt indruk als je Papyrus  al onder de exotischer strips rekent... :)

Link naar reactie

In diezelfde tijd ontdekte ik Op Zoek naar de Tijdvogel. Ik moet zeggen dat fantasy en sf nooit mijn favoriete genres waren, maar als je boven de vele troep uittorent dan apprecieer je die net harder.

Link naar reactie

pacush blues en zon der wolven vind ik ook niet goed.

 

ptulic zijn beste reeks is zeker de draak van mons, die is steengoed. lichten van de amalou, dorre gewesten en kristallen zwaard zijn allemaal klassiekers in mijn ogen en hele goeie ook, ik herlas ze nog vorig kaar.

 

tijdvogel, dat is toch steeds een arboris verhaal geweest?

Link naar reactie

pacush blues en zon der wolven vind ik ook niet goed.

 

ptulic zijn beste reeks is zeker de draak van mons, die is steengoed. lichten van de amalou, dorre gewesten en kristallen zwaard zijn allemaal klassiekers in mijn ogen en hele goeie ook, ik herlas ze nog vorig kaar.

 

tijdvogel, dat is toch steeds een arboris verhaal geweest?

Op Zoek naar de Tijdvogel is toch Dargaud ? 

Link naar reactie

Zijn er nog goeie Talent-reeksen die voortgegaan zijn in het Frans en nog niet opgepikt door uitgevers als Silvester, Daedalus, Dark Dragon Books enz?

 

En ik twijfel ook vaak om die die wel opgevist zijn helemaal terug te kopen in hun hedendaagse uitgave. Alleen: serieuze rekening dan want vaak ook alleen maar in HC. En ik moet nog zoveel kopen!

Link naar reactie

Als ik aan Talent denk,moet ik vooral aan hun signerende auteurs denken op stripbeurzen en in stripwinkels.

Rahir,Sternis,Tarquin,Mourier,Civiello,Roels,enz....gewoon één strip van die auteur kopen,en aanschuiven!

GEEN Silvester toestanden!!

 

En ook aan het LELIJKE lettertype van hun strips  :e001:.

 

Maar dankzij talent,ontdekte ik het werk van Emmanuel Lepage!

Névé,is één van mijn dierbaarste stripreeksen!!!!

Link naar reactie

Rails deel 3 in het frans ook gekocht en gelezen: steengoed.

De laatate fee van het land van arvor 3, een doodgewone waanzin 3,4,...

ik wil het lijstje wel posten, maar vorig jaar was ik het wachten beu en kocht in het frans ontbrekende delen van reeksen die ik goed vond bij.

 

Macht der onschuldigen is helaas onvindbaar, septentryon ook.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...