Ga naar inhoud

Talent Uitgeverij


Gast Kontiki

Recommended Posts

Veel Talent gelezen, ook veel terug weggedaan daarna.

Bijgehouden wegens afgerond of afzonderlijke verhalen en de moeite waard om ooit nog eens terug te lezen:

- Lance Crow Dog

- Celadon Run

- De blauwe Hagedis

- Bloed en Stilte (!)

- De Mof (terug gekocht wegens spijt)

- Clownvisje

- edit: Schipbreukelingen

 

Bijgehouden omwille van overtuigd ooit nog verder vertaald:

- Frank Lincoln (verder vertaald door Medusa)

- Onthoofde Arenden (door Daedalus)

- Vell'a (nog niet verder vertaald, maar past perfect bij fonds Dark Dragon Books, hint hint).

 

Weggedaan wegens geen geloof in vertalingen, maar ik koop direct heruitgaves en vervolgen:

- Macht der Onschuldigen

- Killers

Link naar reactie

ik heb ook wel wat talent verkocht in mijn grote schoonmaak: collectie lava, grand cru: veel reeksen, zelden één afgewerkt.

ook buiten collectie zijn yiu, schipbreukelingen, lou cale, eden, barbaren en nog een hele hoop weg.

reeksen als vae victis, rogon, schaduwland, ...buiten collectie blijven

De grote collecties 500, millennium en Vinci ga ik nooit wegdoen. Allemaal herlezen en af en toe eens een sof, maar veelal toch beregoeie strips. ik heb Rails 4, Valstrik memory 2, laatste fee van het land van arvor 3, Outlaw 4, Omkoopbaren 3, Phenomenum 3,narrenschip, finkel, doodgewone waanzin 3+4, cuervos 3+4 bijgekocht en ben daar heel blij mee.

 

staat nog op mijn verlanglijst, maar onvindbaar: septentryon 3, macht der onschuldigen en de aquanauten.

Link naar reactie

Zijn er nog goeie Talent-reeksen die voortgegaan zijn in het Frans en nog niet opgepikt door uitgevers als Silvester, Daedalus, Dark Dragon Books enz?

 

En ik twijfel ook vaak om die die wel opgevist zijn helemaal terug te kopen in hun hedendaagse uitgave. Alleen: serieuze rekening dan want vaak ook alleen maar in HC. En ik moet nog zoveel kopen!

Leo Loden

Kids van Troy 

Malefosse (Chemins de Malefosse)

Morea

Percevan

Link naar reactie

ik heb het laatste deel van geest van warren in het frans en 't is leuk, maar 'n beetje onnodig ook. met de vertaalde delen heb je voldoende. 't is afgerond op een manier, dat wil ik zeggen.

 

ridder waldner is een van de meest deprimerende verhalen die ik las to be honest. ik vond dat erg goed, maar bereid je voor op het een en ander.

Link naar reactie

Hallo

 

Ben al heeeeel lang forummer, maar de meeste van jullie kennen mij niet omdat ik heel weinig tussen kom.

Soit, heb een tiental jaar geleden op verzoek van uitgeverij talent een paar van die laatste delen vertaald, oa Rails 4.

Ben nooit op enige wijze vergoed en heb zelfs geld toegestoken om de franse boeken terug te sturen! Ben inderdaad soms een shmuck.

Wie die laatste delen nog wil uitgeven kan mij gerust contacteren en met een paar auteursexemplaren ben ik al zeer content.

Zeer veel van die delen zijn echt de moeite waard en ik denk dan in het bijzonder ook aan Phenomenum 3 , die echt een heel ander licht op de cyclus werpt.

Moesten jullie die kunnen lezen zouden jullie mij gelijk geven.

Even nog een waarschuwing, sommige niet vertaalde delen zijn ondertussen collector items geworden.

Als jullie die nu allemaal gaan zoeken zeker . :e005:

Beter allemaal gaan zagen voor een vertaling!

 

Erik/'NRique

Link naar reactie

Zijn er nog goeie Talent-reeksen die voortgegaan zijn in het Frans en nog niet opgepikt door uitgevers als Silvester, Daedalus, Dark Dragon Books enz?

 

En ik twijfel ook vaak om die die wel opgevist zijn helemaal terug te kopen in hun hedendaagse uitgave. Alleen: serieuze rekening dan want vaak ook alleen maar in HC. En ik moet nog zoveel kopen!

Asceltis! Asceltis! Asceltis!

Daar zijn intussen al twee spin-offs van.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Hallo

 

Ben al heeeeel lang forummer, maar de meeste van jullie kennen mij niet omdat ik heel weinig tussen kom.

Soit, heb een tiental jaar geleden op verzoek van uitgeverij talent een paar van die laatste delen vertaald, oa Rails 4.

Ben nooit op enige wijze vergoed en heb zelfs geld toegestoken om de franse boeken terug te sturen! Ben inderdaad soms een shmuck.

Wie die laatste delen nog wil uitgeven kan mij gerust contacteren en met een paar auteursexemplaren ben ik al zeer content.

Zeer veel van die delen zijn echt de moeite waard en ik denk dan in het bijzonder ook aan Phenomenum 3 , die echt een heel ander licht op de cyclus werpt.

Moesten jullie die kunnen lezen zouden jullie mij gelijk geven.

Even nog een waarschuwing, sommige niet vertaalde delen zijn ondertussen collector items geworden.

Als jullie die nu allemaal gaan zoeken zeker . :e005:

Beter allemaal gaan zagen voor een vertaling!

 

Erik/'NRique

Er is er ooit één geweest die beweerde dat er hele stapels gedrukte strips klaar lagen die nooit verdeeld zijn geweest. Die was opgestapt bij Talent net voor het doek viel...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Een kleine verduidelijking.

Heb nooit gewerkt voor Matton ! Heb enkel op verzoek van zijn assistent een paar boekjes vertaald. En dus voor nada , behalve het feit dat ik de vertaling nog heb.

Ik denk dat de assistent degene was die het zinkende schip verlaten heeft.

Dat gerucht van die gedrukte boekjes klopt , maar die zitten nu waarschijnlijk ergens vergeten opgeslagen, om binnen x jaar ineens op te duiken.

Of misschien heeft de drukker ze uit frustatie toch vernietigd ?

Link naar reactie

Er is er ooit één geweest die beweerde dat er hele stapels gedrukte strips klaar lagen die nooit verdeeld zijn geweest. Die was opgestapt bij Talent net voor het doek viel...

 

Dat zullen de binnenwerken geweest zijn.

Het inbindwerk werd uitbesteed naargelang de vraag om eerst een HC uit te brengen en met de opbrengsten daarvan de SC af te werken.

Nadat Matton eerst natuurlijk die drukker cash moest betalen.

Link naar reactie

Nu de integralen ons om de oren (gaan) vliegen, ben ik best een beetje teleurgesteld.

Ik weet dat velen van jullie heel blij zijn met al die oude reeksen die nu in integralen gaan verschijnen, maar voor mij is het allemaal maar niets. Het betreft voornamelijk allemaal behoorlijk oude strips, waar ik helaas geen interesse in heb.

Liever had ik gehad dat er meer integrales zouden komen van recentere reeksen, bijvoorbeeld de onafgewerkte reeksen van Talent. Daar zou ik dan weer wel interesse in hebben.

 

Jammer voor mij, fijn voor degenen die wel blij zijn met de oudjes. Life sucks!!!

Link naar reactie

Dat laatste heb ik ook gehoord. Albums van Cotton Kid bijvoorbeeld, zelfs pocketversies ervan dacht ik.

Cotton Kid...

Waar is de tijd...

Mijn laatste Talent aankopen waren de laatste 2 delen van Krijgsheren, Seminole en Cotton Kid 3 en 4. Daarna heeft het niet lang meer geduurd.

In deel 3 of 4 van Cotton Kid stond Geronimo op de cover. Ik heb me te pletter gezocht in het betreffende album maar ik vond er hem niet in terug. Jaren later werd het raadsel opgelost toen ik op een Franse site merkte dat ze de verkeerde cover hadden gebruikt, van het Franse deel 5. Die Ronny toch... :-)

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Dat zullen de binnenwerken geweest zijn.

Het inbindwerk werd uitbesteed naargelang de vraag om eerst een HC uit te brengen en met de opbrengsten daarvan de SC af te werken.

Nadat Matton eerst natuurlijk die drukker cash moest betalen.

Het is natuurlijk al een tijdje geleden, maar ik heb echt het idee dat het om afgewerkte albums ging. Diegene die dat vertelde, had een tijd bij Talent gewerkt en wist steevast op voorhand mee te delen wat er op komst was. Tot hij om een reden die me ontgaan is, de uitgeverij verliet. Het zal wel met het nakende faillissement te maken gehad hebben, want lang heeft het daarna niet meer geduurd. Hij leek me bona fide, dus vermoed wel dat hij wist waarover hij praatte.

Ik ben wel zijn nick vergeten, het was op één van de oude forums (was het toen ook al een oude versie van de Reep of was het nog het oude forum van de Poort, ik weet het niet meer...) Hij had het letterlijk over hele stapels, ik vermoed dat ik niet de enige ben die me dat nog herinner?

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Het is natuurlijk al een tijdje geleden, maar ik heb echt het idee dat het om afgewerkte albums ging. Diegene die dat vertelde, had een tijd bij Talent gewerkt en wist steevast op voorhand mee te delen wat er op komst was. Tot hij om een reden die me ontgaan is, de uitgeverij verliet. Het zal wel met het nakende faillissement te maken gehad hebben, want lang heeft het daarna niet meer geduurd. Hij leek me bona fide, dus vermoed wel dat hij wist waarover hij praatte.

Ik ben wel zijn nick vergeten, het was op één van de oude forums (was het toen ook al een oude versie van de Reep of was het nog het oude forum van de Poort, ik weet het niet meer...) Hij had het letterlijk over hele stapels, ik vermoed dat ik niet de enige ben die me dat nog herinner?

 

Jack Black

Link naar reactie

Het is natuurlijk al een tijdje geleden, maar ik heb echt het idee dat het om afgewerkte albums ging. Diegene die dat vertelde, had een tijd bij Talent gewerkt en wist steevast op voorhand mee te delen wat er op komst was. Tot hij om een reden die me ontgaan is, de uitgeverij verliet. Het zal wel met het nakende faillissement te maken gehad hebben, want lang heeft het daarna niet meer geduurd. Hij leek me bona fide, dus vermoed wel dat hij wist waarover hij praatte.

Ik ben wel zijn nick vergeten, het was op één van de oude forums (was het toen ook al een oude versie van de Reep of was het nog het oude forum van de Poort, ik weet het niet meer...) Hij had het letterlijk over hele stapels, ik vermoed dat ik niet de enige ben die me dat nog herinner?

 

De laatste nickname waaronder de medewerker van Talent op de vorige reep gepost heeft is The Undertaker. Hij is wel verschillende keren van nickname veranderd. De laatste keer dat ik hem zag zei hij dat hij geen tijd meer had voor strips.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Het is natuurlijk al een tijdje geleden, maar ik heb echt het idee dat het om afgewerkte albums ging. Diegene die dat vertelde, had een tijd bij Talent gewerkt en wist steevast op voorhand mee te delen wat er op komst was. Tot hij om een reden die me ontgaan is, de uitgeverij verliet. Het zal wel met het nakende faillissement te maken gehad hebben, want lang heeft het daarna niet meer geduurd. Hij leek me bona fide, dus vermoed wel dat hij wist waarover hij praatte.

 

Oh maar het zou me ook niet verbazen dat dat ook het geval was, weet je.

Wat ik beschrijf weet ik ook van first-hand.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...