Ga naar inhoud

Light Yagami Uit Death Note In Schurkentop


Yoshi

Recommended Posts

En die kontrakten werden nooit getekend. Wat zou daar toch ingestaan hebben? De transfert van Herge naar Dupuis :D

Er zijn wel contracten getekend: nl. tussen Demesmaeker en Guust voor de massaproductie van een klok in de vorm van een ruimtecapsule waar om het uur een astronautje uit komt dat "bip-bip" zegt ipv "koekoek". Die overeenkomst werd trouwens opgesteld op de achterkant van "de" contracten.

Link naar reactie

Een ambiguë mangafiguur? Bokutou no Ryu uit Shaman King? Maar hij wordt achteraf geen te slechte kerel, dus ik weet niet of dat voor "ambigu" kan doorgaan.

Faust VII uit dezelfde Shaman King? Die blijft de hele reeks door een engerd.

Ik denk dat er in Shaman King wel meer van dat soort figuren rondloopt.

 

Yu-Gi uit Yu-Gi-Oh? Want Yu-Gi-Oh is min of meer een kwade wederhelft die tot meer onethisch gedrag in staat is dan Yu-Gi zelf omdat hij ontstaat onder invloed van een stukje van de millenniumpuzzel.

Link naar reactie

Is dat een ambiguë figuur?

 

Hij houdt van de aarde maar is eigenlijk stikjaloers op hoofdpersonage Sangoku (Goku). Hoewel hij een familieman geworden is, laat hij zich toch door Babidi overhalen om Majin te worden om zo het leven van super Sayin 2 te bereiken om met Goku te vechten. Dus het lijkt mij van wel ja. 

 

Hoewel jij vast dacht dat je een retorische vraag had gesteld? 

Link naar reactie

Er zijn wel contracten getekend: nl. tussen Demesmaeker en Guust voor de massaproductie van een klok in de vorm van een ruimtecapsule waar om het uur een astronautje uit komt dat "bip-bip" zegt ipv "koekoek". Die overeenkomst werd trouwens opgesteld op de achterkant van "de" contracten.

In welk album is dit? ????
Link naar reactie

Death Note stelt eigenlijk de vraag of we het recht in eigen handen mogen nemen, en wat er zou gebeuren als we dat zouden doen.

*zucht* Deed het dat maar. Death Note was een reeks met heel veel potentieel voor een diep filosofische explortie van het concept van goed en slecht maar uiteindelijk kwam daar niets van terecht behalve een kortte scene waarin een politieagent het aankaart en daaro direct de modn gesnoerd wordt. Ipv kregen we een op zich spannend kat en muis spel tussen onderontwikelde personages vol plotholes,onlogische gebeurtenissen en veel te makkelijke plotdevices.

 

Death Note is naar mijn mening zwaar overschat.

 

Die andere manga reeks in deze top daarentegen...

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Hij houdt van de aarde maar is eigenlijk stikjaloers op hoofdpersonage Sangoku (Goku). Hoewel hij een familieman geworden is, laat hij zich toch door Babidi overhalen om Majin te worden om zo het leven van super Sayin 2 te bereiken om met Goku te vechten. Dus het lijkt mij van wel ja.

 

Hoewel jij vast dacht dat je een retorische vraag had gesteld?

 

Nee hoor, ik wist het echt niet.

Link naar reactie

*zucht* Deed het dat maar. Death Note was een reeks met heel veel potentieel voor een diep filosofische explortie van het concept van goed en slecht maar uiteindelijk kwam daar niets van terecht behalve een kortte scene waarin een politieagent het aankaart en daaro direct de modn gesnoerd wordt. Ipv kregen we een op zich spannend kat en muis spel tussen onderontwikelde personages vol plotholes,onlogische gebeurtenissen en veel te makkelijke plotdevices.

Death Note is naar mijn mening zwaar overschat.

Die andere manga reeks in deze top daarentegen...

Het is een kunstwerk, geen filosofische uiteenzetting.

Als je diepfilosofisch geneuzel wilt lezen, moet je een filosofisch tractaat lezen.

Kunstwerken tonen. Death Note toont volgens mij dat macht corrumpeert, en absolute macht absoluut corrumpeert.

Link naar reactie

Demesmaeker staat op de 52e plaats in de schurkentop.

Maar we mochten maar 5 namen indienen voor die top.

Dat betekent dus dat sommige inzenders Meneer Demesmaeker in de top 5 van de grootste schurken ooit uit de stripgeschiedenis hebben geklasseerd!

Dat vind ik toch te veel eer.

Dat je Rodwell  Zwendel er zou inzetten, ja, hij... maar Meneer Demesmaeker ....

Link naar reactie

Het is een kunstwerk, geen filosofische uiteenzetting.

Als je diepfilosofisch geneuzel wilt lezen, moet je een filosofisch tractaat lezen.

Kunstwerken tonen. Death Note toont volgens mij dat macht corrumpeert, en absolute macht absoluut corrumpeert.

Kunstwerk? Als ik denk aan manga en kunst denk ik aan iets als Shigurui of Uncivilized Planet. Death Note is gewoon vermaak. En begrijp me niet verkeerd het is best vermakelijk, zeker de tweede helft. Mijn probleem was alleen dat Death Note zichzelf veel te serieus neemt voor een manga waar je feitelijk je brein voor moet uitschakelen waardoor het minder verrmakeljk wordt en de vele gigantische plotholes meer en meer gaan irriteren.

 

Monster daarentegen verdient alle lof die het krijgt naar mimnn mening. Dat is een masterclass in suspense met een uitstekend geconstrueerd plot en enkele van de beste personages die ik al ben tegen gekomen in manga. Maar ja Monster was mijn introductie in manga en staat nog steeds als mijn favoriete manga dus ik ben zeker bevooroordeeld.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Vaneigens, ik heb alle punten moeten tellen.

Maar wie vorige uitslagen van andere wedstrijden zo'n beetje kent, weet dat het om de reeks Monster gaat.

Zie ook http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers_ReeksTop50.htm

 

ReeksTop50-23.jpgReeksTop50-47.jpg

Nou is de verrassing verpest :(

 

Blijft wel nog de vraag hoe hoog Monster eindigt.

 

Nog een schurk: "Vriend" uit 20th Century Boys, maar hij is niet ambigu.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...