Ga naar inhoud

Vraag Stripboek


kas

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik heb via via een Donald Duck gekregen uit 1994. Het is echter geen gewone Donald Duck, maar een blad gesigneerd door Carl Barks zelf. Omdat ik er niet heel veel om geef, vroeg ik me af of dit misschien iets zou opleveren. Zouden jullie mij misschien iets kunnen vertellen over de waarde?

 

Hieronder nog wat extra informatie:

 

Het meest zeldzame en waarschijnlijk door de unieke ondertekening door Carl Barks, de beroemde striptekenaar, die bijna tot zijn dood op zijn acht en negentigste levensjaar voor Donald Duck is blijven werken, is een bijzonder exemplaar van Donald Duck nr. 28-1994. Carl Barks heeft toen, tijdens zijn European Tour een bezoek gebracht aan VNU in Haarlem en daarna met enkele genodigden het Rembrandthuis in Amsterdam bezocht. Barks was een groot kenner en bewonderaar van Rembrandt. Dit nummer is gebonden in een linnen harde kaft met een speciale prent van Donald Duck in een varende klomp voor de molens bij Kinderdijk. Op de pagina’s 2, 30 en 31 wordt speciaal aandacht besteed aan het bezoek van Carl Barks. Hij heeft maar voor enkele personen (hooguit vijf, waaronder Ed Nypels) op de binnenkant van deze omslag ondertekend met Carl Barks, Jul. 11, 94. Bij deze Donald Duck hoort als extra een omslag getiteld Carl Barks, met aan de binnenkant een kleurenafdruk van een in 1996 door Barks gemaakt schilderij net titel Golden Fleece, ook deze is door Carl Barks gesigneerd.

 

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

 

Mvg,

 

Kas Attevelt

Link naar reactie

Lijkt me wel een waarde vertegenwoordigen. Er is op dit forum  (zover ik weet) 1 grote Donald Duck liefhebber nl. Skinny. Je zou haar een persoonlijk berichtje kunnen sturen of zij meer info heeft over een eventuele waarde.

Verder zou je het exemplaar kunnen laten veilen bij b.v. Catawiki of Bobbedoes. Catawiki heeft af en toe themaveilingen die veel specifieke liefhebbers trekken.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...