Ga naar inhoud

Recommendation Game


Timhardt

Recommended Posts

Een aanbeveling van mijn kant ;)

 

 

Complete reeks Northlanders gelezen. Een verslavende reeks, ik heb er echt van genoten. Natuurlijk werken sommige verhalen wat minder dan de ander, toch kan ik ze allemaal van harte aanraden. Vooral de Sven The Returned, The Shield Maidens en Iceland Trilogy verhalen heb ik graag gelezen.

Warm aanbevolen!!

 

attachicon.gif 05-northlanders.jpg

 

attachicon.gif 803fdffbeefab5c64a72f7c2457ff93b.jpg

 

attachicon.gif 3632099805_93a1f96b6e_o.jpg

 

attachicon.gif NL_47_01prv.jpg

 

attachicon.gif northlanders_30_0017.jpg

 

attachicon.gif Scan12111.jpg

 
Link naar reactie

Baracuda : nee.

Aarons run op Punisher Max : ja. Kan je als einde van de reeks zien. Zit iets meer in het Marvel Universe met de Kingpin, maar het valt niet op.

 

Mijn eerste superhero in het engels indertijd was Batman en bij de concurentie Daredevil. Je kan misschien eens Miller&Romita's Man whitout Fear lezen om te beginnen. Is Daredevils year one. De Netflix reeks was hierdoor geïnspireerd (oa).
Op het comics forum is er wel een DD lijstje te vinden ook ;)

 

daredevil-man-without-fear-image.jpg

Link naar reactie

Hier is het ook eens interessant om te koekeloeren :  http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/219-top-picks-van-forum-leden/

 

Locke & Key en Scalped vind ik alvast het aller-allerbeste qua afgesloten stripreeksen in de 21ste eeuw (met een lichte voorkeur voor Locke & Key)

Tiens, mijn lijstje staat daar ook tussen (in willekeurige volgorde) :

 

Preacher

Sin City

Transmetropolitan

Sandman

The Invisibles

Scalped

100 Bullets

Y: The Last Man

Stray Bullets

The Walking Dead

Strangers in Paradise

Criminal

Lucifer

Locke & Key

 

de meeste Image reeksen van Hickman

de crime novels van Bendis

de GN's van Lemire

Mignola's reeksen

 

 

Ronin

Cages

From Hell

Murder me Dead

Essex County

Daytripper

 

Edit : The Invisibles zou ik nu waarschijnlijk vervangen door Doom Patrol. alles wel beschouwd.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 11 months later...

Even dit topic afstoffen :e012:

 

Ik ben me weer wat aan het oriënteren op de comicmarkt. Maar ben er al lang uit. Nu zie ik hier natuurlijk heel veel voorbij komen, maar toch eens de vraag waar ik mee kan beginnen en of de series die ik nu op het oog heb ook de moeite waard zijn.

 

Wat ik zoal heb: Sin City, Watchmen (en de rest van Moore), Locke & Key (na aanraden van hier), Mignolaverse, Bone, The Walking Dead.

 

Ik heb het volgende op het oog: The Goon Library edities, Fear Agent Library edities, Scalped, Suiciders.

 

Ok, ik ben benieuwd of dat goede keuzes zijn en wat jullie nog meer aan kunnen raden?

Link naar reactie

Scalped is wel een aanrader inderdaad, al moet ik deluxe #4 nog lezen. Chew was ik na 3 delen eigenlijk wel beu, ik heb die van mij in de verkoop staan in ieder geval.

 

Chew gaat over een detective die visioenen krijgt van wat hij eet, de laatste momenten van wat hij eet voornamelijk. Het is heel erg over de top, wat voor een paar verhalen wel geinig is maar op den duur kwam ik er niet meer doorheen.

Link naar reactie

The Goon vind ik niet interessant. Tot en met TP 8 was het leuk, maar het is altijd maar meer van hetzelfde. Rond TP 8 zat er eindelijk een langere verhaallijn, maar eens gedaan, was het weer zever als voorheen. Geen slechte zever, maar zever all the same.

 

Fear Agent heb ik zeer graag gelezen. Pulp SF van Remender, maar met een verhaal. 

 

Suiciders heb ik op het comicsforum ergens aangeraden. Missch de comic van de dag draad eens bekijken met de zoekfunctie.

 

Chew blijft goed tot op het einde (nog één TP) en kan ik van harte aanraden. Maar koop toch maar niet heel de reeks ineens ;)

 

Scalped: YES!!!!

Link naar reactie

Ik heb die helemaal doorgelezen, maar het is moeilijk om de juiste keuzes te maken als je zoveel info krijgt. In de tijd dat ik comics las was dat voornamelijk marvel en dc. Dus moet ergens beginnen om weer feeling ermee te krijgen. Vandaar locke and key en thw walking dead bijv.

 

Scalped komt op mijn lijst. Wat moet ik verder van Aaron aanschaffen?

 

Suiciders ook.

 

Fear Agent waarschijnlijk ook.

 

The Goon is nog steeds niet duidelijk wat ik ga doen. Chew weet ik ook nog niet.

 

Het probleem is dat ik geen ssz in de buurt heb die comics verkoopt. Dus moet bestellen. Wil dan wel wat zekerheid hebben (voor zover dat dat kan).

Link naar reactie

Criminal lijkt me ook wel wat. DMZ had ik voorbij zien komen. Waar gaat dat over?

 

Waar halen jullie je comics eigenlijk. Cheap-comics ken ik. Amazon ken ik. Nog meer adresjes? Ik zag forbidden planet ook voorbij komen. Weet iemand wat de verzendkosten van hun zijn?

Link naar reactie

Criminal lijkt me ook wel wat. DMZ had ik voorbij zien komen. Waar gaat dat over?

 

 

DMZ gaat over een nieuwe burgeroorlog in de VS, in een erg nabije toekomst. Manhattan is een DMZ tussen de strijdende partijen, de bevolking probeert zich staande te houden in het geweld. Hoofdfiguur is Mattie Roth, een jonge fotojournalist, die toevallig in Manhattan wordt achtergelaten en die dan maar over de oorlog gaat schrijven. Ik vind het een erg goede reeks. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

De 1e deluxe van DMZ is overigens wel uitverkocht op het moment, en ik vermoed dat die niet herdrukt gaat worden.

 

Criminal en Fatale zijn inderdaad zeer de moeite; Incognito (ook van Brubaker en Phillips) is ook een aanrader. De originele deluxe editions van zowel Criminal als Incognito zijn nu OOP maar het zou me niet verbazen als er van beide een vergelijkbare uitgave gaat komen bij Image.

Link naar reactie
  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Net twee delen Atlas & Axis gelezen, vooral omdat ik mijn zoontje (8) iets nieuws te lezen wil geven nu dat hij zich twee keer door de hele Bone-saga geworsteld heeft. Maar ik vond het zelf 1) niet echt geweldig (zeker in vergelijking met Bone) en 2) misschien iets te gewelddadig voor een achtjarige. Bovendien eindigt deel 2 met een aanloop naar deel 3 en ik heb niet meteen de indruk dat DDB die heel binnenkort gaat vertalen.

 

Ik wou hem aan Amulet laten beginnen, maar dat leek hem halverwege deel 1 te eng.

 

Wat denken jullie? En heeft iemand nog leuke recommendations voor hem op basis van Bone? (Episch, queeste, beetje fantasy en een vleugje humor...)

Link naar reactie

De boeken van Hilda (pearson) zijn fantastische lectuur voor mensen tussen 7 en 107.

ook Courtney Crumrin (iets moeilijker misschien) past in dat rijtje thuis.

Dat gastje is 8, in Courtney Crumrin staan geen ondertitels, of pa zou moeten voorlezen en simultaan vertalen.

 

Hilda is inderdaad een goeie tip. Volgend jaar verschijnen twee nieuwe vertalingen.

Hilda had ik inderdaad al in mijn achterhoofd. Vind ik zelf heel leuke strips. Maar ik heb ze vorig jaar eens aan mijn dochter (10) laten lezen en die vond het maar wat raar. Hij was toen nog te jong daarvoor. Misschien vindt hij ze wel leuk nu.
Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...