Ga naar inhoud

Recommendation Game


Timhardt

Recommended Posts

misschien even wat meer graphic novels aanprijzen. Je bent 14 en als ik zie wat je allemaal al leest...

ken je blankets (= een deken van sneeuw) al? een allesoverkoepeld allesverscheurend liefdesverhaal en ongetwijfeld tot veel meer graphic novels. Overigens, paul has a summer job (=pauls vakantiebaantje) is in het hetzelfde straat, van hetzelfde kaliber.

Link naar reactie

Saga is ook van Brian K. Vaughan, de schrijver van Y, the Last Man en dikke aanrader. Als je Fables en Y in het Engels gelezen hebt, dan wil ik daar hier toch ook voor pleiten. De reeks staat al verder (4 delen ipv 2 vertaalde) en je komt volgens mij een stuk goedkoper uit dan.

 

Heel veel forumleden zijn ook lyrisch over Locke & Key. Terecht want ook die reeks is lichtjes fantastisch.

Link naar reactie

Jeetje wat een reeksen allemaal! Toen ik veertien was las ik enkel reeksen als XIII en Largo Winch. Een "Dagelijkse Worsteling" had je bij mij niet mee aan moeten komen.

 

Ik heb zelf vrees ik niet heel veel tips. Vooral omdat ik niet helemaal zeker weet wat wel en niet verantwoord is aan te raden. Je lijkt me nml niet direct een gemiddelde veertienjarige. Dat gezegd hebbende hier twee reeksen die je mogelijk wel zal kunnen smaken.

 

Voor de Europese reeksen raad ik Sprinkhaan aan. Een enigszins surrealistische slice of life reeks over Remi: een jongeman die vastzit in het lichaam van een kind en woont in een klein Breotns dorpje waarvan de inwoners een uiterst bekrompen mentaliteit hebben. We volgen Remi gedurende de bovennatuurlijk getinte avonturen die hij beleeft terwijl hij ondertussen probeert het hart te veroveren van zijn geliefde Toinette. Een erg mooie en aangrijpende reeks. Geen lichte kost maar ik denk dat jij het wel zal waarderen.

 

Wat manga betreft raad ik je Liar Game aan. Je lijkt me een nogal pienter baasje en Liar Game is een manga die volledig draait om logisch beredeneren. Het draait om een spel dat enkel gewonnen kan worden door te liegen en bedriegen. Hierin volgen we een naieve maar eerlijke studente en een geniale maar geheimzinnige oplichter die proberen samen een weg naar de top te banen om erachter te kome wie er werkelijk achter het spel zit. Als je het soort persoon bent dat graag denkspelletjes doet of probeert bij misdaadseries er altijd zelf achter te komen wie het gedaan heeft voor de ontknoping dan zal je deze reeks zeer kunnen smaken. Is officieel wel seinen maar heeft absoluut geen enkel bezwaarlijk materiaal en zoals gezegd je komt op mij niet echt over als een gemiddelde veertienjarige.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ok, het is dus blijkbaar mijn beurt.

 

Ik denk dat ik er maar best bij zeg dat ik veertien jaar ben. Daar kunnen jullie misschien rekening mee houden voor jullie tips.

 

Ik lees veel strips: graphic novels, manga’s, comics of gewone “48 pagina’s-strips”. Ik lees mijn strips enkel in het nederlands of engels, mijn frans in niet bepaald denderend. Mijn lievelingsstrip is De Dagelijkse Worsteling, een fantastisch samenwerk van humor en emoties. Andere graphic novels die ik kan smaken zijn Het Zotte Geweld, Blankets en Watchmen.

 

Ik hou niet van verhalen die te hard zijn, of te serieus, strips zie ik nogal altijd als ontspanning. Ik kan verhalen met een goed scenario maar met minder goede tekeningen (zoals Vallende Ziekte) wel verdragen, maar bij mij werkt het niet altijd om belabberde scenario’s achter goede tekeningen weg te steken.

 

Van comics lees ik af en toe eens een superheldenstrip (Batman is mijn favoriet), maar mijn voorkeur gaat toch meer uit naar creator-owned reeksen zoals Fables en Y: The Last Man, die ik toch wel zeer goed vind.

 

Van manga lees ik nog voornamelijk shounen (Dragon Ball, Bakuman, Ranma ½), maar ook het werk van Urasawa kan ik best smaken.

 

De laatste tijd las ik even wat minder europese strips, maar ik heb ze onlangs herontdekt. Favorieten? Soda, Jerome K. Jerome Bloks, Alleen, Blacksad, Coma en Meesters van De Gerst.

 

Dus, laat de tips maar komen.

 

Je bent al behoorlijk goed op de hoogte, me dunkt.

Grote kans dat je het al kent, maar je lijkt me wel iemand die het betere werk uit de "Vrije-Vlucht-collectie" wel zou weten smaken.

Je zegt minder graag over te serieuze strips te lezen maar Blankets en Vallende ziekte omvatten toch ook een paar eerder harde onderwerpen dus het lijkt me dat je het niet al te erg vindt. Top graphic novels als Persepolis en Maus vind je misschien wat zwaar (alhoewel ze draagbaar gebracht worden). Wil je een opstapje naar deze werken, dan is het oeuvre van Guy Delisle misschien wel te overwegen - voornamelijk dan de verhalen over de expat-reizen van diens vrouw. Het kaart internationaal maatschappelijke problemen aan met een zeer humoristische toets.

 

Qua Europese strips, raad ik Tramp van Jean-Charles Kraehn aan. Noem het een detective-strip in een historische setting.

Volgens mijn aanvoelen, moet je voor de betere Europese strip tegenwoordig niet zelden bij Saga Uitgaven zijn. Voor een deel van hun fonds moet je misschien nog een jaartje of twee ouder zijn maar ik maak uit je lijstje op dat je nu al behoorlijk veeleisend leesvoer kiest.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Dank u voor al de tips, er zitten zeker leuke tussen.

Heb je Chew al gelezen? Lichtjes absurd, maar toch coherent qua verhaal, originele premisse, tof getekend. Ik ga De StripSpeciaalZaak de grote uitleg laten doen. :)

Okidoki. :)

Chew lijkt me inderdaad zeer leuk. Staat alvast op mijn lijstje

 

Qua comics kan ik een aantal zaken aanraden die men mij hier met veel succes heeft aanbevolen:

- Transmetropolitan in het NL door RW uitgeverij

- Saga ook in het NL via RW uitgeverij

- Punisher, zie de uitleg hier: http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2029-fun-damentele-funny-books/?p=164220

Die vond ik geweldig geslaagd, ik heb ondertussen de hele Punisher Max reeks van Ennis aangeschaft en ben hier zeer enthousiast over.

 

Eurostrips: de adelaars van rome van Marini, Betoveringen van Munuera, ...

 

En misschien dat je 'Wat wij moeten weten' ook wel kan smaken als je het zotte geweld en de dagelijkse worsteling goed vond.

Van Transmetropolitan heb ik het eerste deel gelezen. Ik merkte dat het goed geschreven was maar het was niet direct iets voor mij. Saga heb ik al een paar keer zien liggen, maar was me altijd wat te duur. Punisher lijkt me wel leuk. Idem voor Adelaards van Rome en Betoveringen. En "Wat Wij moeten weten", ik heb de jaren van een olifant al gelezen en dat vond ik geweldig. Had ik beter ook in mijn lijst gezet.

 

misschien even wat meer graphic novels aanprijzen. Je bent 14 en als ik zie wat je allemaal al leest...

ken je blankets (= een deken van sneeuw) al? een allesoverkoepeld allesverscheurend liefdesverhaal en ongetwijfeld tot veel meer graphic novels. Overigens, paul has a summer job (=pauls vakantiebaantje) is in het hetzelfde straat, van hetzelfde kaliber.

Ik ken Blankets inderdaad, aangezien het tussen mijn lijst staat. Pauls vakantiebaantje kende ik nog niet.

 

'Over de grenzen van de tijd'. Net opnieuw uitgebracht.

 

Als je Watchmen goed vond is ander werk van Alan Moore misschien ook wel iets voor je. V for Vendetta en From Hell.

Over de grenzen van de tijd ligt bij mij in de bib dus ik moet dat zeker eens uitlenen.

 

Jeetje wat een reeksen allemaal! Toen ik veertien was las ik enkel reeksen als XIII en Largo Winch. Een "Dagelijkse Worsteling" had je bij mij niet mee aan moeten komen.

 

Ik heb zelf vrees ik niet heel veel tips. Vooral omdat ik niet helemaal zeker weet wat wel en niet verantwoord is aan te raden. Je lijkt me nml niet direct een gemiddelde veertienjarige. Dat gezegd hebbende hier twee reeksen die je mogelijk wel zal kunnen smaken.

 

Voor de Europese reeksen raad ik Sprinkhaan aan. Een enigszins surrealistische slice of life reeks over Remi: een jongeman die vastzit in het lichaam van een kind en woont in een klein Breotns dorpje waarvan de inwoners een uiterst bekrompen mentaliteit hebben. We volgen Remi gedurende de bovennatuurlijk getinte avonturen die hij beleeft terwijl hij ondertussen probeert het hart te veroveren van zijn geliefde Toinette. Een erg mooie en aangrijpende reeks. Geen lichte kost maar ik denk dat jij het wel zal waarderen.

 

Wat manga betreft raad ik je Liar Game aan. Je lijkt me een nogal pienter baasje en Liar Game is een manga die volledig draait om logisch beredeneren. Het draait om een spel dat enkel gewonnen kan worden door te liegen en bedriegen. Hierin volgen we een naieve maar eerlijke studente en een geniale maar geheimzinnige oplichter die proberen samen een weg naar de top te banen om erachter te kome wie er werkelijk achter het spel zit. Als je het soort persoon bent dat graag denkspelletjes doet of probeert bij misdaadseries er altijd zelf achter te komen wie het gedaan heeft voor de ontknoping dan zal je deze reeks zeer kunnen smaken. Is officieel wel seinen maar heeft absoluut geen enkel bezwaarlijk materiaal en zoals gezegd je komt op mij niet echt over als een gemiddelde veertienjarige.

Liar Game had je me al aangeraden en is zeker iets voor mij. Sprinkhaan, daar had ik nu nog nooit van gehoord, maar lijkt me zeker de moeite waard.

 

Je bent al behoorlijk goed op de hoogte, me dunkt.

Grote kans dat je het al kent, maar je lijkt me wel iemand die het betere werk uit de "Vrije-Vlucht-collectie" wel zou weten smaken.

Je zegt minder graag over te serieuze strips te lezen maar Blankets en Vallende ziekte omvatten toch ook een paar eerder harde onderwerpen dus het lijkt me dat je het niet al te erg vindt. Top graphic novels als Persepolis en Maus vind je misschien wat zwaar (alhoewel ze draagbaar gebracht worden). Wil je een opstapje naar deze werken, dan is het oeuvre van Guy Delisle misschien wel te overwegen - voornamelijk dan de verhalen over de expat-reizen van diens vrouw. Het kaart internationaal maatschappelijke problemen aan met een zeer humoristische toets.

 

Qua Europese strips, raad ik Tramp van Jean-Charles Kraehn aan. Noem het een detective-strip in een historische setting.

Volgens mijn aanvoelen, moet je voor de betere Europese strip tegenwoordig niet zelden bij Saga Uitgaven zijn. Voor een deel van hun fonds moet je misschien nog een jaartje of twee ouder zijn maar ik maak uit je lijstje op dat je nu al behoorlijk veeleisend leesvoer kiest.

Delisle maakt inderdaad zeer goede strips. Van al de rest wat je opnoemt lijk voornamelijk Tramp en Persepolis mij interessant.

 

Op het shonenmangafront: heb je Fullmetal Alchemist al gelezen? Een heel mooi uitgesponnen verhaal, interessant ontworpen wereld, personages met diepgang.

Daar heb ik onlangs nog naar gezocht in de stripwinkel, maar vond hem niet. Hij was me door een klasgenoot aangeraden.

Link naar reactie

Je bent al behoorlijk goed op de hoogte, me dunkt.

Grote kans dat je het al kent, maar je lijkt me wel iemand die het betere werk uit de "Vrije-Vlucht-collectie" wel zou weten smaken.

Je zegt minder graag over te serieuze strips te lezen maar Blankets en Vallende ziekte omvatten toch ook een paar eerder harde onderwerpen dus het lijkt me dat je het niet al te erg vindt. Top graphic novels als Persepolis en Maus vind je misschien wat zwaar (alhoewel ze draagbaar gebracht worden). Wil je een opstapje naar deze werken, dan is het oeuvre van Guy Delisle misschien wel te overwegen - voornamelijk dan de verhalen over de expat-reizen van diens vrouw. Het kaart internationaal maatschappelijke problemen aan met een zeer humoristische toets.

 

Qua Europese strips, raad ik Tramp van Jean-Charles Kraehn aan. Noem het een detective-strip in een historische setting.

Volgens mijn aanvoelen, moet je voor de betere Europese strip tegenwoordig niet zelden bij Saga Uitgaven zijn. Voor een deel van hun fonds moet je misschien nog een jaartje of twee ouder zijn maar ik maak uit je lijstje op dat je nu al behoorlijk veeleisend leesvoer kiest.

Moest je meteen tot aankoop van Tramp willen overgaan, weet dan wel dat sommige delen uitverkocht zijn. Mits wat zoekwerk zijn deze nog wel te vinden tegen betaalbare prijs (al is er wel kans dat je dan verschillende uitgeverijen en uitgavestijlen moet mixen). De bib is natuurlijk ook een optie, als verkenning.

Indien je voor Persepolis wil gaan, dan kies je best meteen de bundeling. Persepolis heeft met De muzikant en Kruisjessteek  ook nog twee enigszins losstaande vervolgverhalen.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Heb je Midgard al eens doorbladerd? Over een buitenaardse jeugddelinquent die op aarde ten tijde van de Vikingstrooptochten neerstort. Het is lichtvoetig en grappig, en valt dus niet echt in de je serieuze lijstje, maar anderzijds is 't van dezelfde auteur als Coma, en als 't een manga was, zou 't waarschijnlijk als 'shonen' omschreven worden. :)

 

Midgard6.jpg

Link naar reactie

Heb je Midgard al eens doorbladerd? Over een buitenaardse jeugddelinquent die op aarde ten tijde van de Vikingstrooptochten neerstort. Het is lichtvoetig en grappig, en valt dus niet echt in de je serieuze lijstje, maar anderzijds is 't van dezelfde auteur als Coma, en als 't een manga was, zou 't waarschijnlijk als 'shonen' omschreven worden. :)

 

attachicon.gifMidgard6.jpg

Ik heb daarvan deel 1 in de bib gelezen, maar die hebben deel 2 nooit aangekocht. Is deel 2 eigenlijk nog wel te koop?

Link naar reactie

Nou daar gaan we dan! :-)

Zoals gezegd ben ik een redelijke newbie maar heb geprobeerd het afgelopen jaar een aardige inhaalslag te maken. Mijn eerste aanraking met andersoortige strips dan degenie die ik in mijn jeugd las (s&w, guust, asterix, lucky luke) was een deken van sneeuw. Hiervan was ik zo onder de indruk dat dat de trigger is geweest om me verder in strips te verdiepen. Een lijstje van wat ik sinds dien heb gelezen en erg goed heb bevonden volgt in willekeurige volgorde nu:

 

Habibi

Lydia

Michel

Een mooie reis

Ibicus

Portugal

Drie schimmen

Zwart gat

Blast

Omnivisibilis

Blauw is een warme kleur

Deadline

El mesias

Toen david zijn stem verloor

Terugkeer van de wespendief

Zoo

Eerlijke lui

Maus

Texas Cowboys

 

Paar dingen die mij tegenvielen zijn:

 

De chninkel

Ghost world

Drie vruchten

De feestwinkel

 

Ik heb al meer gelezen dan dit, maar dit is wat me zo als eerste naar binnen schiet.

Genres als science fiction en manga trekken mij niet. Maar er zijn vast nog vele pareltjes te ontdekken, dus laat maar komen!

Link naar reactie

Blijkbaar liefhebber van one-shots en dan eerder in wat men placht de "graphic novel" te noemen.

 

Bij de Vrije Vluchten: Muchacho, Het Ibismeisje, De Pechvogel, de Fotograaf (die laatste is een buitenbeentje. Strips vermengd met foto's) Zijn de eersten die me te binnen schieten, maar er zitten nog zeer goede dingen tussen. Als je de fotograaf goed vind dan kan je ook de oorlog van Alan een kans geven van dezelfde tekenaar.

 

Als je Maus goed vond zal je Persepolis ook wel smaken. Misschien ook iets van Joe Sacco (Fikser bv. Als het smaakt naar meer dan vind je nog wel dikkere turven van Sacco). Sacco = oorlogsverslaggeving (ex-)Joegoeslavië.

 

Beetje een gok: de dorspgek van Schoonvergeten. Iet of wat gedateerd, maar vond dit toch zeker de moeite.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Nou daar gaan we dan! :-)

Zoals gezegd ben ik een redelijke newbie maar heb geprobeerd het afgelopen jaar een aardige inhaalslag te maken. Mijn eerste aanraking met andersoortige strips dan degenie die ik in mijn jeugd las (s&w, guust, asterix, lucky luke) was een deken van sneeuw. Hiervan was ik zo onder de indruk dat dat de trigger is geweest om me verder in strips te verdiepen. Een lijstje van wat ik sinds dien heb gelezen en erg goed heb bevonden volgt in willekeurige volgorde nu:

 

Habibi

Lydia

Michel

Een mooie reis

Ibicus

Portugal

Drie schimmen

Zwart gat

Blast

Omnivisibilis

Blauw is een warme kleur

Deadline

El mesias

Toen david zijn stem verloor

Terugkeer van de wespendief

Zoo

Eerlijke lui

Maus

Texas Cowboys

 

Paar dingen die mij tegenvielen zijn:

 

De chninkel

Ghost world

Drie vruchten

De feestwinkel

 

Ik heb al meer gelezen dan dit, maar dit is wat me zo als eerste naar binnen schiet.

Genres als science fiction en manga trekken mij niet. Maar er zijn vast nog vele pareltjes te ontdekken, dus laat maar komen!

 

Grotendeels buiten mijn comfortzone. Misschien vind je Over de grenzen van de tijd, La mondaine of Krasse knarren wel leuk.

Link naar reactie

De Dagelijkse Worsteling! Tot zover wat ik heb gelezen, de beste strip ooit (maar ik lees nog maar zo'n drie jaar strips)! Emotioneel, humoristisch, en personages waar je echt om geeft. Het bestaat uit vier delen, maar ik heb deze zomer in de autorit naar Frankrijk gewoon de hele integrale achter elkaar uitgelezen. Meesterlijke strip!

Link naar reactie

Muchacho is genoteerd!

 

Vrije vlucht reeks is zeker een interessante reeks en heb er al wat gelezen maar neem deze aanbevelingen mee!

 

Joe Sacco trok mij niet maar misschien moet ik het het voordeel van de twijfel geven?!

 

Koma, komt op de wenslijst!

 

Krasse knarren en Over de grenzen van de tijd heb ik met veel plezier gelezen, La Mondaine viel mij iets tegen. Maar dit zijn inderdaad wel reeksen die in mijn straatje passen!

 

De dagelijkse worsteling staat al een tijd op mijn wenslijst, alleen ik zoek idd ook de integrale uitgave maar die is niet te vinden?! Misschien toch maar de delen los bemachtigen!

 

Dank allen zover!

Link naar reactie

Nog vergeten:de dorspgek van Schoonvergeten, genoteerd!

 

Cosey en de collectie getekend ga ik zeker checken.

Little tulip ligt reeds op de stapel te lezen!

 

De smaak van chloor

In mijn ogen

Polina

Ziet er interessant uit! Samen met blauwe pillen bij de wenslijst gevoegd.

 

Vakantiegeld wat eraan komt heeft deels zijn bestemming al gevonden! ;-)

 

Vele malen dank allen!

Link naar reactie

Cosey heeft enkele magistrale one shots

 

en naast vrije vlucht heb je ook de collectie getekend

 

daar zitten ook pareltjes tussen zoals

 

een wolkenloze toekomst

verhaal zonder helden

op zoek naar peter pan...

 

recent nog little tulip

Van Cosey idd Peter Pan, maar zeker ook Orchidea en de Azuren Boeddha Wolkenloze toekomst idd ook top.

En Caatinga van Hermann.

 

En als je wat van melodrama houdt: Duistere Wateren. Ook heel mooi is Névé.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Nacht in rome deel 1 in verzameling maar ga pas lezen als ik deel 2 in bezit heb, maar idd interessant.

 

Cosey en Juillard duidelijk types om in de gaten te houden, dus ga ik doen!

 

Melodrama past zeker in mijn straatje dus duistere wateren komt op de lijst.

 

Dank allen!

Link naar reactie

U heeft zeker gelijk! Het uitstel heb ik erg van genoten net zoals elke raaf pikt. Matteo kon mij ondanks de gelijkenissen nog niet bekoren toen ik ze in mijn ssz in handen had. Waarom? Geen idee. Maar misschien geld hierbij de regel....bij twijvel..doen!

Dank in ieder geval!

Link naar reactie

Nog een korte vraag. Na vele positieve geluiden hier en elders gehoord te hebben vroeg ik af of jullie kunnen in schatten of locke & key mij zou bevallen?

 

Op basis van je lijst zou ik zeggen "nee", alhoewel ik het zelf één van de beste dingen vond die ik al las. Maar het is fantasy, terwijl de zaken die jij graag leest vooral realistische strips zijn. Is er iets qua fantasy dat je graag leest, dan kunnen we daar meer op voortgaan of l&k al dan niet in je straatje past.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ik ben idd niet echt thuis in fantasy maar heb wel wat kleine dingen gelezen...of dat echt fantasy is weet ik niet maar kon het wel waarderen, oa

End (Elisabeth)

Interview with the vampire

X (Charles Burns)

Life Sucks

Betoveringen

Hauteville House

Azimut (deel 1)

Link naar reactie

Ik ben idd niet echt thuis in fantasy maar heb wel wat kleine dingen gelezen...of dat echt fantasy is weet ik niet maar kon het wel waarderen, oa

End (Elisabeth)

Interview with the vampire

X (Charles Burns)

Life Sucks

Betoveringen

Hauteville House

Azimut (deel 1)

Het is zeker geen heroic of high fantasy. Denk eerder bovennatuurlijke elementen en een snuif horror. Schrijver Joe Hill is de zoon van Stephen King, dat geeft je misschien een betere indicatie. Het is echt goed en je wordt er ongelooflijk in meegezogen, maar ik heb ook een maat die er niks aan vond. Misschien eerst eens een deeltje proberen op Comixology of zo voor je gaat investeren?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...