Ga naar inhoud

Recommendation Game


Timhardt

Recommended Posts

Ik probeer steeds weer nieuwe stijlen, genres enz te ontdekken.

 

Het vervelende is altijd dat als je een lijstje met albums / series ziet  die iemand leuk vindt, dat je automatisch in het verlengde daarvan gaat denken. Ik wil zeker wel eens iets anders proberen. Zoiets als Locke & Key ga ik ook bekijken. Weet niet of ik het zal aanschaffen, maar kan het op zijn minst onderzoeken.

Link naar reactie

Ik lees niet online, maar net even de previews bekeken en Locke & Keyziet er goed uit. Alan Moore lees ik graag. Nemo heb ik nog niet. Misschien die ook maar op mijn lijstje. En Parker ben ik nog steeds niet over uit. Lonkt aan de ene kant ook wel en toch ook weer niet.

 

Mijn lijstje wordt langzamerhand steeds groter :e010:

 

Waar bestellen jullie de Amerikaanse / Engelstalige strips eigenlijk? En komt dat meestal wat netjes over?

Link naar reactie

Ik lees niet online, maar net even de previews bekeken en Locke & Keyziet er goed uit. Alan Moore lees ik graag. Nemo heb ik nog niet. Misschien die ook maar op mijn lijstje. En Parker ben ik nog steeds niet over uit. Lonkt aan de ene kant ook wel en toch ook weer niet.

 

Mijn lijstje wordt langzamerhand steeds groter :e010:

 

Waar bestellen jullie de Amerikaanse / Engelstalige strips eigenlijk? En komt dat meestal wat netjes over?

 

Parker vind ik goed, de tekenstijl/kleur passen in de tijdsgeest van het verhaal...

 

Meeste bestel ik via cheap-comics.com, qua verzending en verpakking altijd tiptop in orde. Strips ingepakt in plastic zakje, stevige (diamond) kartonnen doos. amazon is sneller en soms goedkoper maar dat merk je qua verpakking en zorg.. 

Link naar reactie

Ik lees niet online, maar net even de previews bekeken en Locke & Keyziet er goed uit. Alan Moore lees ik graag. Nemo heb ik nog niet. Misschien die ook maar op mijn lijstje. En Parker ben ik nog steeds niet over uit. Lonkt aan de ene kant ook wel en toch ook weer niet.

 

Mijn lijstje wordt langzamerhand steeds groter :e010:

 

Waar bestellen jullie de Amerikaanse / Engelstalige strips eigenlijk? En komt dat meestal wat netjes over?

 

 

ofwel in de ssz die dit aanbiedt, oftewel bij http://www.cheap-comics.com/, superservice, snel, geweldig verpakt, vriendelijk.....hij lijkt wat op mij qua karakter. ;)

Link naar reactie

ofwel in de ssz die dit aanbiedt, oftewel bij http://www.cheap-comics.com/, superservice, snel, geweldig verpakt, vriendelijk.....hij lijkt wat op mij qua karakter. ;)

Haha.

 

Mijn SSZ verkoopt dit niet, dus vandaar mijn vraag.

 

Parker vind ik goed, de tekenstijl/kleur passen in de tijdsgeest van het verhaal...

 

Meeste bestel ik via cheap-comics.com, qua verzending en verpakking altijd tiptop in orde. Strips ingepakt in plastic zakje, stevige (diamond) kartonnen doos. amazon is sneller en soms goedkoper maar dat merk je qua verpakking en zorg.. 

 

Amazon had ik al naar zitten kijken en viel me qua prijs reuze mee. Maar zit je dan niet met de invoerrechten? En ik zat een beetje in dubio over het verzenden, reclameren wordt een stuk moeilijker als het beschadigd is. Cheap-comics ga ik checken.

Link naar reactie

Haha.

 

Mijn SSZ verkoopt dit niet, dus vandaar mijn vraag.

 

 

Amazon had ik al naar zitten kijken en viel me qua prijs reuze mee. Maar zit je dan niet met de invoerrechten? En ik zat een beetje in dubio over het verzenden, reclameren wordt een stuk moeilijker als het beschadigd is. Cheap-comics ga ik checken.

 

Amazon.DE :)

Maar inderdaad als ik mijn spul in de SSZ vind dan kirjgt die voorrang :D

Link naar reactie

@Timhardt: gewoon voor de duidelijkheid, maar ik nam aan dat jij weer aan 't roer staat nu je terug bent? Of heb ik dat verkeerd voor?

 

@yncke: deze kapitein lag in zijn kajuit, de euh....kaarten te bestuderen ;)

 

@beus: 't is aan jou, veel succes!

 

@forum: nog kandidaten?

Link naar reactie

ik heb een brede smaak

 

voor comics hou ik niet zo van superhelden met superkrachten en veel science fiction ik ben wel een grote batmanfan en green arrow, das meer gewone gasten die zich verkleden

 

daarnaast kon ik Y the last men goed smaken, 100 bullets maar ook chew, kick ass en parker staan bovenaan mijn lijstje

 

voor humor kan ik me wel vinden in dirkjan eugene floris van dondermonde en de far side

 

voor de klassieke strips hou ik wel van hedendaagse spannende verhalen die goed getekend zijn genre thomas silane, largo winch, miss oktober, halloween blues

 

ik hou wel van detective reeksen en de jaren zestig  

 

auteurstrips die me boeien zijn vooral van

cosey, juilard, taniguchi, zidrou

Link naar reactie

Klassieke strip, hedendaags, spannend, goed (realistisch) getekend:

 

- Juarez: over de moorden op honderden vrouwen in Mexico. Echte aanrader. Zéér sterke plot en tekeningen zijn navenant.

 

- James Healer: ik heb wel een zwak voor dit reeksje. Fijn getekend (De Vita), scenario van Swolfs, detective verhaal met een beetje bovennatuurlijke elementen.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

ik heb een brede smaak

 

voor comics hou ik niet zo van superhelden met superkrachten en veel science fiction ik ben wel een grote batmanfan en green arrow, das meer gewone gasten die zich verkleden

 

daarnaast kon ik Y the last men goed smaken, 100 bullets maar ook chew, kick ass en parker staan bovenaan mijn lijstje

 

voor humor kan ik me wel vinden in dirkjan eugene floris van dondermonde en de far side

 

voor de klassieke strips hou ik wel van hedendaagse spannende verhalen die goed getekend zijn genre thomas silane, largo winch, miss oktober, halloween blues

 

ik hou wel van detective reeksen en de jaren zestig  

 

auteurstrips die me boeien zijn vooral van

cosey, juilard, taniguchi, zidrou

 

 

Humor: Kinky & Cosy?

 

Detectiveverhalen + jaren '60 + Zidrou --> nieuwe Rik Ringers door Zidrou en Simon Van Liemt op komst deze maand, speelt zich af eind jaren '60.

 

Op basis van Y, the Last Man zou ik zeker Saga willen aanbevelen. Je houdt niet zo van sciencefiction, maar Saga is geen typische SF en ook gewoon steengoed. 

Link naar reactie

op basis van y the last man wil ik zeker locke & key aanbevelen, beetje fantasy, beetje mysterie, maar vooral ijzersterke personages in een geweldig verhaal, je bent niet de eerste die ik het aanraad en je zal niet de laatste zijn.

 

als zidrou je bevalt, zal het oneshot 'helden worden we toch nooit' je ook bevallen...het zou zomaar een zidrou kunnen zijn.

ook de smaak van chloor zit in hetzelfde straatje.

qua langere reeksen, goed getekend, enz, durf ik HANS graag aan te bevelen, recent in integrale heruitgegeven en getekend door rosinski op zijn top. Zeer goede strip!

Link naar reactie

Klassieke strip, hedendaags, spannend, goed (realistisch) getekend:

 

- James Healer: ik heb wel een zwak voor dit reeksje. Fijn getekend (De Vita), scenario van Swolfs, detective verhaal met een beetje bovennatuurlijke elementen.

 

Yep, dat gaat je zeker bevallen. Eén van de weinige reeksen die ik al 3 of 4 keer herlezen heb.

 

Op basis van Y the last man een Locke&Key en Saga aanraden zou ik niet durven, dat zijn totaal andere dingen. Maar wel goed (om bij Locke en Key niet te zeggen "subliem") ...

 

Fog idd ook aanrader. En Carland Cross.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Y, the Last Man en Saga zijn van dezelfde schrijver.

Dus? Alles van Arleston is schitterend of wat bedoel je hiermee? Saga is goed, maar Y vind ik beter. En Saga is pure sf, terwijl Y eigenlijk horror. Dus het zijn 2 totaal andere strips.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Dus? Alles van Arleston is schitterend of wat bedoel je hiermee? Saga is goed, maar Y vind ik beter. En Saga is pure sf, terwijl Y eigenlijk horror. Dus het zijn 2 totaal andere strips.

Dat je een andere reeks van een schrijver goed vindt, lijkt mij een doorslaggevendere factor dan het genre van een reeks. Saga gaat echt wel verder dan pure sf en Y zou ik geen horror noemen.

 

Van Arleston heb ik niet alles gelezen, die vent schrijft te veel. ;-)

Link naar reactie

Dat je een andere reeks van een schrijver goed vindt, lijkt mij een doorslaggevendere factor dan het genre van een reeks. Saga gaat echt wel verder dan pure sf en Y zou ik geen horror noemen.

 

Van Arleston heb ik niet alles gelezen, die vent schrijft te veel. ;-)

Y geen horror? Als enige man in een wereld vol vrouwen? Als dat geen horror is dan weet ik het niet meer (zowel voor de vrouwen als voor de mannen...) ????

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

vind ik ook, en in heel verstaanbaar, makkelijk engels, in tegenstelling tot bv. sandman, lucifer of hellblazer, waar je engelse kennis toch al wat ruimer moet zijn.

 

Kan ik beamen. Sandman is echt worstelen hoor, om nog maar te zwijgen van bv. een From Hell...

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Allright! :e005:

 

Gezien ik de laatste tijd meer en meer comics koop, ga ik me op slechts een paar genres focussen.

 

Romeinen! Geef mij een (oude) romein, een intrige en een veldslag. Meer heb ik niet nodig om gelukkig te zijn. Apostata en de Adelaars van Rome lees ik zeer graag. Alex daarentegen niet. De verschrikkelijke paus vind ik ook zeer goed.

 

Fantasy al dan niet gekoppeld aan een queeste lees ik ook graag. Betoveringen, voorbij de steen, de klaagzang van de verloren gewesten, de tijdvogel, de druïden, saga valta, witte klauw, kronieken van legioen ... allemaal graag gelezen.

 

One shots lees ik ook vaak. Alles van Delisle en Joe Sacco. Maar evengoed de dagelijkse worsteling, portugal, wat wij moeten weten en hotel particulier. De twee verhalen van Bruno en Nury (Atar Gull en Tyler Cross) vind ik zeer sterk.

 

En dan ... comics! Eerst en vooral: ja ik heb locke & key al gekocht :e012: , maar ik bewaar ze voor op vakantie deze zomer (net zoals Preacher)! En Scalped staat op mijn verlanglijst.

 

Men heeft mij hier al Ennis' run op Punisher Max aangeraden en die vind ik prachtig! Is Aaron zijn run aan te raden en is de mini serie over baracuda ok? Soortgelijke comics zijn zeker welkom!

 

Superhero stuff dan. Batman heb ik de klassiekers en die vind ik heel goed. Ook de N52 van Snyder (Hof Der Uilen) vind ik zeer sterk. Voorts heb ik nog niet veel superhero stuff gelezen, enkel de Justice Absolute Edition.  

Ik sta er wel voor open, maar weet nooit goed waar te beginnen en nog minder waar te stoppen. Green Lantern lijkt me wel iets? Of de comic omtrent de Silver Surfer had ik hier ergens zijn passeren?

 

Deadly Class, Copperhead en Transmetropolitan vind ik bij het beste wat ik dit jaar al gelezen heb. Chew een leuke serie, evenals The Boys en Saga.

Ik twijfel nog aan Southern Bastards en Jupiter's Legacy ben ik net in begonnen en kan ik wel smaken. Ten slotte vond ik Day Men een geweldige kennismaking met het vampierengenre.

Link naar reactie

okay!

2 aanraders voor jou, waar je echt heel veel plezier aan gaat hebben:

 

age of bronze van shanower. Over de Trojaanse oorlog. Zwart/wit, maar laat dat je niet tegenhouden. De gebruiken, de peronages, de uitdieping, .... alles is ongelofelijk precies gedaan met enorm veel aandacht voor setting en karakters. de beste historische reeks die ik ooit las.

 

479921.jpg

 

 

superhero.

 

invincible. van dezelfde schrijver als the walking dead en recenter outcast.

gewoon heel tof en fris, ik geniet nog van elke nieuwe tpb en we zitten al aan 20 ofzo.

bijkomend voordeel is dat je gewoon van 1 naar 20 kan lezen zonder cross overs of wat ze meestal bij marvel ook uitvinden...

Link naar reactie

Die Age of Bronze en Heroveringen ga ik zeker eens bekijken in de winkel! Tnx!

 

Murena heb ik nog niet geprobeerd neen. Al een paar keer vastgehad, maar telkens terug gelegd. Is die reeks echt zo goed als gezegd wordt?

 

 

ik vind dat murena te weinig diepgang heeft. natuurlijk met een geweldige tekenstijl, dat verklaart volgens ook het succes. 't Is niet slecht he, maar ik vind de personages teveel bordkarton en het verhaal te eendimensionaal.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...