Ga naar inhoud

Pandemie


Timhardt

Recommended Posts

Strips is een virus en uiteraard zijn wij dragers.

Maar zijn we ook verspreiders?

Ik laat zelden een kans liggen.

 

Vandaag mijn pa - stripleek maar wel wo2 adept - proberen infecteren met manhattan projects onder het mom dat het geschiedenis was. Vanavond belde hij al: 'helemaal de waarheid is het toch niet he?'.

 

Ah nee? ????????????

 

Nog verhalen over zo'n pogingen?

Link naar reactie

De laatste jaren heb ik op het forum heel wat verhalen gegeven over mensen die ik eenmalig of blijvend aan de strips verslingerd kreeg, zolang als ik me al kan herinneren: vrienden, collega's, familie, medetreinreizigers, zelfs mijn verzekeringsmakelaar en bankier. Nochtans loop ik er niet nadrukkelijk mee te koop. In elk van hen schuilt een kiem die hen de lust moet kunnen geven om soms wars van hun vooroordelen een geschikte strip voor hen te vinden. En die vind ik vaak, er is een strip voor elk van ons.

Ik beschouw me trouwens liever als een ambassadeur voor het stripverhaal dan een virusverspreider. In die eerste functie geniet ik van diplomatieke onschendbaarheid. Ik heb nogal wat op mijn kerfstok.

Link naar reactie

Mijn moeder is een zeer groot liefhebber van de werken van Stefan Zweig dus heb ik haar "De Laatste Dagen van Stefan Zweig" cadeau gedaan. Ze heeft het alleen nog steeds niet gelezen. (ik ook niet overigens) :e008:

 

Volgende poging: The Quest for the Missing Girl aangezien ze ook een begenadigd bergbeklimmer is en net als ik van thrillers houdt.

 

Verder heb ik twee vrienden van mij aan het mangalezen gekregen maar die keken toen wel al anime dus ik weet niet of dat telt.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik ben nooit veel verder geraakt dan iemand een enkele strip aan te raden. De feedbakc was dan steevast wel positief, maar het virus was niet bepaald overgesprongen. Wel had ik een collega, die ik na ruim 10 jaar inactiviteit weer aan het striplezen gebracht heb. Hij was in de hoogdagen van Talent gestopt en had dus ferm wat gemist. Door de massale dumping heeft hij toch veel van zijn reeksen kunnen aanvullen voor een klein prijsje.

Link naar reactie

ah, ja, mijn zoon probeer ik ook te indoctrineren natuurlijk.

 

De figuren van Jommeke, die kent hij al, en ik heb zeker al een boek of 20 verscheidenen keren voorgelezen.

Ik las ook al eens een piet pienter en bert bibber voor, met filoma happelspijs, dat vond hij ook hilarisch.

En Guust Flater.

Na het junglebook las ik hem "de kid" voor

De eerste 3 boeken van de tovenaar van Oz vertaalde ik ook al simultaan.

Af en toe vraagt hij naar Star Wars, om dat voor te lezen, maar dat zie ik - gezien de omvang - nog niet zitten.

Link naar reactie

Ik heb indertijd (ik spreek over eind jaren 80 begin jaren 90) twee vrienden Aquablue en Druuna aangeraden, en nog wel enkele andere strips. Die zijn heel lang strips blijven lezen, maar enkele jaren geleden een gezin gestart. Dan worden strips vergeten (niet bij allemaal, maar toch bij velen).

Eén van die vrienden begint nu toch weer wat achterstand in te halen. Met die andere heb ik geen contact meer.

Mijn neefje is een periode heel erg fan geweest van FC De Kampioenen. Maar van andere strips moest hij niet weten, wat ik ook probeerde. Nu zit hij in het middelbaar, en leest geen strips meer.

Andere mensen heb ik ook wel eens wat strips aangeraden, maar ze hebben die dan nooit gelezen. ;)

Behalve twee vrienden die Preacher (zeer graag) gelezen hebben. Maar daar bleef het wel bij...

 

Ik raad natuurlijk andere striplezers ook wel dingen aan, en zij mij, maar dat is niet echt wat in deze draad gevraagd wordt, zeker?

Ik ben wel content dat de toon op de Reep over comics wat milder geworden is, in tegenstelling met toen ik de Reep leerde kennen. Het vele posten over comics (soms in het hoofdforum) heeft toch iets opgeleverd. ;)

Link naar reactie

ik lees iedere middag op het werk en zo heb ik wel al mensen aan het lezen gekregen.

ik ben ook medewerker van een stripbib en dan schrijf ik hen daar in en zorg voor een constante bevoorrading. sommige kopen dan ook reeksen die ze goed vonden maar de meesten houden het bij lezen

 

ik denk dat de meesten dan wel stoppen als ik van werk verander, op mijn laatste job had ik toch al vijf mensen aan het lezen gekregen via de stripbib en een van hen komt wel nog altijd

tis wel een half uurke rijden maar hij heeft het er voor over (we zijn open op zondagvoormiddag dus ideaal om strips te combineren met een aperitief)

Link naar reactie

Toch al verschillende mensen aan het lezen én verzamelen gekregen. Maar ik ben voornamelijk heel blij dat mijn kinderen lezen. 

 

Mijn zoon is wel de grootste ambassadeur die ik ken. Zijn hele klas kent ( vijfde leerjaar ) kent Jump, Orphanimo, en Snippers. En het album van Castar is ook de hele klas aan het doen. Ze hebben gelukkig een leraar die stripslezen stimuleert. Als ze klaar zijn met hun taak, en de rest nog niet, dan mogen ze lezen. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik probeer mijn kinderen ook strips te laten lezen. 3X helaas!!! Gelukkig leest hij gewone boeken en das ook al iets in het multimedium-tijdperk. Ik blijf hopen dat hij toch eens op een dag een strip vastpakt. Mijn dochter echter bekijkt mij alsof ik van een andere planeet kom als ik een strip in haar handen duw. :e001:  Gelukkig heb ik een vriend de microbe doorgegeven. Niet dat hij veel verzameld maar toch al een paar reeksen dat hij volgt. :e005:

Link naar reactie

Ik moet vanavond gaan eten bij vrienden. De man kocht vroeger ook strips, niet zoveel als de meesten hier, en heeft een mooie collectie. Het is één van die twee mensen waarvan ik sprak in mijn vorige post, hier in de draad. 
Tien jaar geleden stichtte hij een gezin, en daardoor kwam er een eind aan 'het strips kopen'. Zijn andere hobbies, Italië en vespa's, hield hij wel vol. 
Sinds kort heeft hij te kennen gegeven weer met strips te willen (her)beginnen, en heeft hij onlangs zijn Aquablue's verder aangevuld, en enkele herdrukken van Andreas strips gekocht (omdat ik nogal eens iets zei over Andreas in de loop der jaren).

Omdat ik het vuur een beetje wil aanwakkeren, en in plaats van de gebruikelijke fles wijn, doe ik dit mee als cadeautje : 

 

post-585-0-46251900-1424530210_thumb.jpg

 

Twee van mijn favorieten, Andreas en Comès. Veel is er niet meer van te vinden, maar ik ben toch content dat De Wezel bij Pierke in de winkel lag, vandaag. En ik 'm vond. ;)

(De Dorpsgek heeft-ie al)

Zijn vrouw leest de strips ook, vaak eerder dan hij, dus zo'n slecht presentje is't nu ook weer niet. 

Link naar reactie

Ik heb onlangs Elke raaf pikt cadeau gedaan aan mijn schoonbroer. Ik weet dat hij graag strips leest, maar dat het er wegens tijdsgebrek niet meer van komt om ze in huis te halen. Ik vind dat zelf een overroepen strip, maar hij heeft dat graag gelezen zei hij gisteren.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...