Waldorf Posted December 14, 2012 Share Posted December 14, 2012 Vorige week trad de familie Waldorf het tijdperk van de digitale televisie binnen, en vanavond plukken wij daar de vruchten van. Dan kijken wij op Acht naar Classic Albums. Deze aflevering gaat over een van Frank Zappa's meest toegankelijke en geestige platen (eigenlijk twee): Apostrophe/Overnite Sensation. Don't eat the yellow snow, Stinkfoot, Camarillo Brillo, allemaal nummers waardoor ik geneigd ben te zeggen dat dit de beste instap in Frank's oeuvre is. Leve de digicorder. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Waldorf Posted December 14, 2012 Author Share Posted December 14, 2012 Toch niet in die week dat ik digitale tv heb. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
eriktex Posted December 14, 2012 Share Posted December 14, 2012 Wow Zappa...! Dat is alvast een mooi tegenwicht voor in Nederland op RTL4: finale The Voice... Ben echter bang dat het gros toch voor RTL kiest. Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Gilles Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Die is die nieuwe serie op één zeker? Quote Link to comment
retep Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Is dat godvergeten, saaie, slaapverwekkende snooker nu eens afgelopen ? Kan ik zonder vrees weer eens naar de BBC 2 kijken. Quote Link to comment
Xenophon Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Wat is het doel? Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Wat is dat misschien, voetbal? Quote Link to comment
stilte Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Wat is dat misschien, voetbal? Dat vraag ik me ook al heel mijn leven af, en met uitbreiding ook wat sport is. In elk geval iets dat, aldus Midas Dekkers, de dieren niet doen. En wie ben ik om me beter te voelen dan onze mededieren? Quote I was taught to dream this dream people call human life I was thought to dream Link to comment
retep Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Je kompas door Midas Dekkers laten aflezen is nu ook niet echt heel verstandig...... Quote Link to comment
stilte Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Je kan gelijk hebben, 't is een Hollander, Quote I was taught to dream this dream people call human life I was thought to dream Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 En Midas Dekkers kan het weten. Alhoewel enige lichaamsbeweging natuurlijk wel geen kwaad kan. Quote Link to comment
retep Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Ach, ik laat me niet door nationalisme leiden wanneer ik een irritante ouwe hoer ga aanwijzen, ik ben geen vlaming ! Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Wat heeft Dekkers je dan misdaan/zegt? Quote Link to comment
retep Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Vervelende, wijsneuzerige, ouwe hoer die met zijn semi wetenschappelijke praatjes een hele natie wil doen laten geloven wat wetenschap is. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Geef eens een voorbeeld. De man is toch bioloog? Quote Link to comment
retep Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Je moet maar eens een tekstje van hem lezen, google hem eens op. Populaire praatjes en wijsneuzerige optredens waar simpele mensen dan weer hard om moet lachen..... Ik heb zoveel liever de engelsman, een goede docu ocer geschiedenis, biologie of een mooi boek..... Quote Link to comment
retep Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Geef eens een voorbeeld. De man is toch bioloog? ok omdat jij het bent, zeiksnor Dekkers http://www.welingelichtekringen.nl/media/36218/midas-dekkers-zeurde-gisteren-bij-pw-zoals-alleen-hij-kan-zeuren.html De reactie van zijn opponent is wel heel goed: wat een ongeloofelijke lulkoek ! Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Ik heb hem ook nog niet gezien. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 retep: misschien zeurt Dekkers wel een eind weg, maar semi-wetenschap? Quote Link to comment
Kudos Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Deze avond op tvéén: Koppen XL Goedkoop heeft zijn prijs Reportageprogramma met het beste en spraakmakendste uit het internationale aanbod. Ryanair, Lidl, Aldi ... ze hebben één ding gemeen. Ze willen ons zo goedkoop mogelijk bedienen en wie wil dat niet in tijden van crisis. Maar wat er zich achter de schermen van deze bedrijven afspeelt, lijkt vaak veel minder fraai. In deze Koppen XL proberen we dit te onderzoeken. We maken een road trip doorheen Europa en dat doen we met de budget-auto van het moment, een Dacia. Het eerste wat opvalt is dat er met zo weinig mogelijk personeel wordt gewerkt. De mensen die er zijn, raken snel overwerkt. De lonen zijn er bovendien laag, terwijl de bazen bij de rijkste mensen van de wereld horen. Er wordt voortdurend gedreigd dat elke plaats makkelijk in te vullen is en er is een negatieve sfeer van permanente controle. Zo erg dat het personeel er ziek van wordt. En ook voor de consument heeft goedkoop zijn prijs. Zo is er bij Ryanair amper comfort en moeten alle extra's bijbetaald worden. Eigenaar O'Leary droomt er zelfs van om vliegtuigen met staanplaatsen aan te bieden. De filosofie van Lidl en Aldi bestaat erin producten aan te bieden die aan de basisbehoeften voldoen. Niet meer, niet minder! Een uitgangspunt dat ook voor Dacia geldt. Een onthullende reportage. Oorspronkelijke titel: 'Nos vies discount', een reportage van Doc & Film International Quote Link to comment
Waldorf Posted January 23, 2013 Author Share Posted January 23, 2013 Ik heb niet gekeken, maar het lijkt me een beetje wat Wallmart doet in de U Naait Het Steeds van Amerika. Ze prijzen kleine winkeliers uit de markt met lage prijzen, en door hun grote volumes kunnen ze hun leveranciers onder druk zetten om steeds goedkoper te leveren. En zo wordt de vrije markt een monopolie. Nu goed, ik koop nooit bij Aldi, ik vlieg niet en mijn mening over Dacia willen jullie zelfs niet weten. Meer kan ik niet doen. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
156 Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 We're going down.... Ik heb er mezelf de laatste tijd regelmatig op betrapt dat ik het weer zie zitten. Van al dat gedoe rond de zogenaamde klimaatsverandering geloof ik geen reet meer. De zogezegde "overbevolking" is een lachertje, de wereld kan gerust nog wel enkele verdubbelingen aan. En nog een paar jaar en we zitten weer in een enorme bull markt. Quote Link to comment
156 Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 I want the drugs you're taking. Gewoon een kwestie van de dingen in een juist perspectief te bekijken. Neem de "overbevolking": stel dat we de ganse wereldbevolking allemaal samen in Spanje zouden zetten, dan zou elke persoon over een oppervlakte van 71 m² beschikken. Wat grootteorde betreft een beetje vergelijkbaar met de oppervlakte van menig appartement in Brussel. En dan is er nog 99,6% van de landoppervlakte vrij. Overbevolkt? Laat me niet lachen. Hoogstens wat overgeconcentreerd en ongelijkmatig verdeeld. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Enne...hoe dacht je dat concreet aan te pakken, zo'n 7 miljard op 506 000 km2.? Wie zegt dat ik daar zin in heb in het aanvaarden van zo'n cocncept? Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Ik heb niet gekeken, maar het lijkt me een beetje wat Wallmart doet in de U Naait Het Steeds van Amerika. Ze prijzen kleine winkeliers uit de markt met lage prijzen, en door hun grote volumes kunnen ze hun leveranciers onder druk zetten om steeds goedkoper te leveren. En zo wordt de vrije markt een monopolie. Nu goed, ik koop nooit bij Aldi, ik vlieg niet en mijn mening over Dacia willen jullie zelfs niet weten. Meer kan ik niet doen. Ding ding ding. Nu begrijp je toch wel waar mijn motivatie vandaan komt als ik reageer op het liberalisme. Quote Link to comment
156 Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Enne...hoe dacht je dat concreet aan te pakken, zo'n 7 miljard op 506 000 km2.? Wie zegt dat ik daar zin in heb in het aanvaarden van zo'n cocncept? Waar haal je het idee dat we jou zouden vragen om erbij te komen? Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Wel, als er nu pakweg 1 miljard mensen dat niet ziet zitten om te verkassen naar een gebied om daar samen met z'n 7 miljard gezellig te zitten wezen, dan valt dat plan al voor een deel in het water hé. Ga je dat dan gewoon zomaar laten? Trouwens, mij best hoor. Dan heb ik keuze te over om ergens een stekkie te vinden. Quote Link to comment
156 Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Het was dan ook maar enkel bedoeld om een plastische voorstelling te geven van het totaal aantal mensen op aarde. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Weet ik wel. Maar er zijn er al die zich daarmee hebben bezig gehouden. Men beweerde dat men de totale wereldbevolking kon onderbrengen in de Grand Canyon. Quote Link to comment
156 Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Met een beetje doordacht ontwerp zou dat wel eens een hele verbetering kunnen zijn voor de helft van de bevolking, dus waarom niet? Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Daklozen en mensen die onder het bestaansminimum leven? Ik ben wel te vinden voor een hertekening van landeigendom. Maar samenprakken in een veredelde kloof is misschien wat van het goede teveel. Quote Link to comment
striphooligan Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Dan moet je met i phone of i pad of wat dan ook gereed zijn om mee te doen. En dat heb ik niet Quote Link to comment
Waldorf Posted February 11, 2013 Author Share Posted February 11, 2013 Er stond een bijzonder relevante lezersbrief in De Standaard vandaag over De Bleekweide. De schrijver wees er op dat het deontologisch niet kan om minderjarigen in therapie te tonen. De therapeute is gebonden aan het beroepsgeheim, en de mensen die zij begeleidt kunnen haar daar niet van ontslaan. Ik had voortdurend het gevoel te zitten kijken naar iets dat niet voor mij bestemd was en ik ben dan ook na tien minuten gestopt met kijken. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Kool Thing Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Gisterenavond met Man en Macht gezien. Heel knappe TV. Ik blijf verder kijken! Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Zwendel Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Wat vonden we van De Bleekweide gisterenavond? Ik wordt gewoon ongemakkelijk van dat soort programma's, puur voyeurisme. Quote Link to comment
linthout Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Ik wordt gewoon ongemakkelijk van dat soort programma's, puur voyeurisme. Veel van de mensen die in dergelijke programma's komen vergeten dat iedereen dit te zien krijgt. De gevolgen zijn soms verstrekkend. Ik ken die therapeuten trouwens persoonlijk, van vroeger. Ik heb er geen goede herinneringen aan. Bovendien is wat ze hier doen onwettig. Quote Link to comment
fenip Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Veel van de mensen die in dergelijke programma's komen vergeten dat iedereen dit te zien krijgt. De gevolgen zijn soms verstrekkend. Dat geldt uiteraard voor andere programma's ook, denk bv aan mijn restaurant, man bijt hond... de supernanny (ook met kinderen...). Naar wettelijkheid toe, weet ik het niet zo goed (ben geen jurist), maar psychotherapeut en psycholoog zijn geen "gezondheidsbeoefenaars". Het zou anders liggen als de consultatie bij ene psychiater in beeld wordt gebracht. Hoewel er nu ook opnieuw een programma met artsen op de buis is. Iedereen kan zich trouwens psychotherapeut noemen. Quote http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=33998 http://www.2dgalleries.com/browse/profile?id=190 Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 Als je hoort hoe snel die kinderen naar de Bleekweide gestuurd werden (van 2 tot 6 maanden na de feiten), dan stel ik me daar wel vragen bij. Een nieuwe doelgroep aanboren? Moet er immers niet verdien worden? Is gezondheid, het genezen van een aandoening niet een dienst dat evenzeer onderhevig is aan de markt? Quote Link to comment
Recommended Posts