Ga naar inhoud

Boeken Over Strips


Recommended Posts

Ik heb het boek Marc Sleen door Jan Smet en Fernand Auwera maar dat is al van een tijd geleden (1985). Ik heb ook nog "50 jaar Nero" uit 1997 (Standaard).

 

Dat boek uit '97 heb ik me onlangs nog aangeschaft. Zeer interessant maar het richt zich natuurlijk wel specifiek op Nero en niet op Sleen. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Een heruitgave van het eerste boek over stripmaken (voor zover ik weet)

 

Ik heb in mijn collectie een nog ouder naslagwerk over striptekenen: 'The complete guide tot cartooning' ( 1950 ) van Gene Byrnes. Een fraai boek over strips en cartoons tekenen, boordevol schetsen en tekeningen van heel wat legendarische tekenaars waaronder Milton Canif, George McManus, Chester Gould, en Hal Foster.

Link naar reactie

Ik heb in mijn collectie een nog ouder naslagwerk over striptekenen: 'The complete guide tot cartooning' ( 1950 ) van Gene Byrnes. Een fraai boek over strips en cartoons tekenen, boordevol schetsen en tekeningen van heel wat legendarische tekenaars waaronder Milton Canif, George McManus, Chester Gould, en Hal Foster.

Hier wat een kijkje in het boek: (scrollen naar beneden)

http://animationresources.org/cartooning-byrnes-complete-guide-to-cartooning-part-one/

Link naar reactie
  • 1 month later...

Nog aan gewerkt? Mijn werk zit er nochtans op. Ik hoop dat hij zich niet ergerde aan mijn opmerkingen.

 

Het probleem met dat soort overzichten is dat je eraan kunt blijven schaven. Vroeg of laat moet je de knoop doorhakken en beslissen het erbij te laten.

 

De verschijningsdatum zou november zijn, als ik me goed herinner. Het was in elk geval later dan ik had verwacht, en het was al eens opgeschoven. Normaliter had hij vorig jaar moeten verschijnen.

Link naar reactie

Nee hoor! Ik durf er niet aan denken!

Ik corrigeerde de Nederlandse versie. Typefoutjes. Grammaticafoutjes. Woordgebruik. Dat soort dingen. Ik zag soms ook wel eens een feitelijk foutje. Sommige behandelde perioden zitten ook heel goed in mijn hoofd.

 

(Als dat boek uit is, kan ik dik staan stoefen, zo van: "Ja, zijn naam staat er wel op, maar eigenlijk is het belangrijkste werk van mij. Pas op, Geert weet er ook wel iets van, maar nogal oppervlakkig, alleen maar de grote lijnen. En zijn Nederlands ... Eén zin en je weet uit welk dorp hij komt. Dat boek is eigenlijk half door mij geschreven. Pas op, ik gun hem het succes wel, hoor. Maar ik wil maar zeggen ..." :) )

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

 

Nee hoor! Ik durf er niet aan denken!
Ik corrigeerde de Nederlandse versie. Typefoutjes. Grammaticafoutjes. Woordgebruik. Dat soort dingen. Ik zag soms ook wel eens een feitelijk foutje. Sommige behandelde perioden zitten ook heel goed in mijn hoofd.

(Als dat boek uit is, kan ik dik staan stoefen, zo van: "Ja, zijn naam staat er wel op, maar eigenlijk is het belangrijkste werk van mij. Pas op, Geert weet er ook wel iets van, maar nogal oppervlakkig, alleen maar de grote lijnen. En zijn Nederlands ... Eén zin en je weet uit welk dorp hij komt. Dat boek is eigenlijk half door mij geschreven. Pas op, ik gun hem het succes wel, hoor. Maar ik wil maar zeggen ..." :) )

Wat wil je precies 'maar zeggen'?

Link naar reactie

Wat wil je precies 'maar zeggen'?

 

 

Wat wil je precies 'maar zeggen'?

 

Nee hoor! Ik durf er niet aan denken!

Ik corrigeerde de Nederlandse versie. Typefoutjes. Grammaticafoutjes. Woordgebruik. Dat soort dingen. Ik zag soms ook wel eens een feitelijk foutje. Sommige behandelde perioden zitten ook heel goed in mijn hoofd.

 

(Als dat boek uit is, kan ik dik staan stoefen, zo van: "Ja, zijn naam staat er wel op, maar eigenlijk is het belangrijkste werk van mij. Pas op, Geert weet er ook wel iets van, maar nogal oppervlakkig, alleen maar de grote lijnen. En zijn Nederlands ... Eén zin en je weet uit welk dorp hij komt. Dat boek is eigenlijk half door mij geschreven. Pas op, ik gun hem het succes wel, hoor. Maar ik wil maar zeggen ..." :) )

 

 

Schrijf het dan zelf zo'n boek.

Link naar reactie

Ik denk dat Peter maar een grapje maakte, hoor. Ik had in ieder geval een brede grijns bij het lezen van zijn commentaar. Peter, arrogantje, indien het geen grapje is, laat het dan even weten, dan kunnen we wat ruzie maken.  :e005:  En neen, ik had geen problemen met je commentaar en feedback, al was ik het er niet altijd mee eens (rol van Nastasja, bijvoorbeeld). Maar dat is helemaal niet erg, zo doe je me er ook op een andere manier over denken en/of de argumentatie verduidelijken.

Link naar reactie

Het was inderdaad een grap.

 

Ik zou eens in mijn archieven moeten duiken om te weten wat mijn commentaar over Natasja was.

Het was te verwachten dat je het niet altijd met mijn commentaar eens zou zijn. Dat zou maar logisch geweest zijn. Ik kan in elk geval niet wachten tot het boek verschijnt.

 

Mijn idee als "corrector" is ook wel "beter iets gezegd dat overbodig was, dan iets verzwegen dat nodig was".

Door ooit eens te denken: "het zal wel in orde zijn", staat er een fout in "Doubt 1". Grrr....

Link naar reactie

Het was inderdaad een grap.

 

Ik zou eens in mijn archieven moeten duiken om te weten wat mijn commentaar over Natasja was.

Het was te verwachten dat je het niet altijd met mijn commentaar eens zou zijn. Dat zou maar logisch geweest zijn. Ik kan in elk geval niet wachten tot het boek verschijnt.

 

Mijn idee als "corrector" is ook wel "beter iets gezegd dat overbodig was, dan iets verzwegen dat nodig was".

Door ooit eens te denken: "het zal wel in orde zijn", staat er een fout in "Doubt 1". Grrr....

Eén fout in 'Doubt 1'??????????????????? Dat boek staat VOL met fouten!!!!! Zal ik eens een lijstje maken?

Link naar reactie

Euhum:

 

"Kana levert als vanouds een foutloos boekje af en lijkt met hun nieuwe reeksen aan de verzuchtingen van de fans tegemoet te komen. " zie: http://www.mangaheuvel.be/phpbb/viewtopic.php?f=9&t=1387&start=45#p40043

 

Dat het VOL fouten zou staan, zou me dus wel verbazen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...