Ga naar inhoud

Boeken Over Strips


Recommended Posts

:) Dat was inderdaad zo'n beetje de richting waarin ik dacht.

Doubt ligt ver uit de buurt van Urbanus.

Ik vraag me af: wat zou er met de reeks Urbanus gebeuren als we Linthout 100 dagen opsloten met Bleach, Nana, Death Note, Doubt, Ikigami etc?I

Dan vergis je je toch hoor! Of is dat alweer een grapje?  Ik heb Death Note en Ikigami gelezen, Bleach proberen lezen en onvoldoende goed gevonden en Nana heb ik niet geprobeerd. Natuurlijk ben ik wel op de hoogte van het bestaan van 'Doubt', Ik heb het indertijd even bekeken maar het sprak me onvoldoende aan.Maar wellicht vergis ik me en is dat steengoed?

Verder heb ik nog minstens vijfhonderd Mangas gelezen (Engels en Frans, oa alles van Tezuka) en heb ik tienduizenden (honderdduizend?) comics en bundelingen gelezen of minstens doorgenomen. Ik probeer een beetje te volgen wat er gebeurt over de hele wereld...En dat doe ik al zo'n jaar of vijftig. Laatst heb ik me wat beziggehouden met Turkse strips. Om tot de conclusie te komen dat ze op dat gebied nog niet ver staan in Turkije. Populaire strips lees ik vooral beroepsmatig.

Link naar reactie

"Populaire strips lees ik vooral beroepsmatig."

Da's vreemd.

Gebruik je die dan om terug te koppelen naar wat populair wordt gevonden om de voeling met het publiek niet te verliezen?

Dat ook wel ja. Er zullen er wel zijn die ik supergoed vind hoor...Maar ik kan niet meteen iets noemen.

Link naar reactie
  • 5 years later...

Deze geef ik even een 'up', want interessante topic en ik kan het steeds niet vinden als ik de zoekfunctie gebruik en moet dan ellenlang scrollen. Bedankt voor dit topic! 

Ik heb al een tijdje Het boek België gestript. Is interessant en goed geschreven.

Ook interessant zijn de boeken van Ger Apeldoorn : De jaren Pep en De jaren Eppo.

(als iemand nog een toevoeging weet, hoor ik het graag!)

 

belgië gestript.jpg

a de jaren pep.jpg

a jaren eppo.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 years later...
  • 4 months later...

Ik ben dit boek van Robin Lutz aan het lezen. Gesprekken met Marten Toonder in Ierland en in Nederland. Het gaat niet alleen over Bommel en strips (niet zoveel eigenlijk) maar ook over leven en dood, licht en donker, reden en gevoel, natuur, geloof (Toonder was geïnteresserd in de Kelten, terwijl hij het later over Boeddha en zo had), enz. Ook al is Toonder in de laatste gesprekken behoorlijk op leeftijd, toch blijkt hij nog steeds een echte verteller.

 

robin lutz toonder.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...