Ga naar inhoud

Het Nieuwsgierige Vosje


Recommended Posts

Ik ben hier al een tijdje aanwezig als lurker, maar ik heb inmiddels een account aangemaakt, zodat ik af en toe ook eens actief kan deelnemen aan discussies. Mijn eerste post is echter gereserveerd voor het project waar ik de afgelopen maanden aan bezig ben geweest; een voorleesboekje voor mijn kinderen.

 

Niet echt een strip dus, maar evengoed voorzien van mijn tekeningen. Hieronder vind je enkele pagina's ter illustratie (pun intended). Graag hoor ik jullie mening.

 

post-784-0-89276800-1426667461_thumb.png

post-784-0-46268200-1426667464_thumb.png

post-784-0-80406100-1426667466_thumb.png

 

Het Nieuwsgierige Vosje wordt in eigen beheer uitgegeven in een oplage van 200 stuks. Daarnaast komt er ook een Franse, Duitse en Engelse versie in een kleine oplage van 25 per taal. Voor de eventuele geïnteresseerden staat het project op Kickstarter.

Link naar reactie

Ziet er goed uit en ik wens je alle succes toe !

 

Ik ben niet thuis in de sector van kinderboeken en dus stelde ik mezelf de vraag: hoe verspreid je dit boekje ? Werk je met een distributeur of ga je zelf de winkels aflopen ? Hoe bepaal je de verkoopsprijs (ik veronderstel dat je niet veeleisend bent) ten opzichte van de 'concurrentie' ? Zijn er ook beurzen waar je persoonlijk het boekje kunt promoten ? Of promotie via winkel(s) ?

 

Heb je trouwens eerst het geprobeerd bij een uitgever ? Het lijkt me goed genoeg om die stap te zetten. Ik ken enkel Clavis uit Hasselt.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Ik ben niet thuis in de sector van kinderboeken en dus stelde ik mezelf de vraag: hoe verspreid je dit boekje ? Werk je met een distributeur of ga je zelf de winkels aflopen ? Hoe bepaal je de verkoopsprijs (ik veronderstel dat je niet veeleisend bent) ten opzichte van de 'concurrentie' ? Zijn er ook beurzen waar je persoonlijk het boekje kunt promoten ? Of promotie via winkel(s) ?

 

Heb je trouwens eerst het geprobeerd bij een uitgever ? Het lijkt me goed genoeg om die stap te zetten. Ik ken enkel Clavis uit Hasselt.

 

Ik heb weinig te verliezen, omdat het voornamelijk voor twee doelen gemaakt is (eindelijk eens iets maken/publiceren en een leuk boekje voor mijn eigen kinderen maken) en die zijn reeds behaald. De rest zie ik als "mooi meegenomen".

 

Het verspreiden zal ik dan ook zelf moeten doen. Dat ga ik via beurzen, braderieën en dergelijke doen en uiteraard is er een leuk aantal familieleden, vrienden en collega's die het boekje wil hebben. Ik woon in Zeeuws-Vlaanderen, waardoor ik ook wat makkelijker opval en promotie kan doen, omdat er geen overdaad aan aanbieders is. Ik begin mijn promotie met een voorleestour langs de lokale bibliotheken en zeer misschien kan ik er nog een kinderfestival aan vast plakken. Daarnaast zal ik ook op de stripbeurs in Gent staan op de komende editie, dus daar zie ik je sowieso ;-) De laatste keer (toen was ik gewoon bezoeker) hebben we nog een halfuurtje gebabbeld over Grueson.

 

De verkoopprijs hangt natuurlijk af van de kosten, maar dankzij connecties via mijn "normale" werk, heb ik een mooie prijs kunnen regelen bij de drukker, waardoor ik het boekje voor slechts 5 euro kan aanbieden.

 

En ik ga - nu het boekje er toch is - ook enkele uitgevers benaderen met een exemplaar.

Link naar reactie

Hey Timothy, ook wij kennen elkaar natuurlijk (van op beurzen) ...

 

Kijk je even je PM na (via FB): ik had een opmerking over dit verhaal.

 

Zie hier: een verhaaltje van mij uit 2006 (!): http://bartproost.be/illustratie/kinderboek-waarismijnhuisje1.htm

 

Dat van jou is wel héél leuk vormgegeven!

Link naar reactie

Ik kreeg net je Facebookbericht en ik moet zeggen dat mijn hart in mijn keel zit. Hoewel het absoluut toeval is (anders had ik wel een auteur gezocht die niet in mijn FB of hier op de reep zit :e012: ), baal ik hier enorm van. Zoals ik op de messenger al aangaf heb ik je hoog zitten - als tekenaar, maar vooral ook als mens - en ik vind het echt vervelend dat het onderwerp zo dicht bij jouw boekje zit. Het is onmogelijk om volledig origineel te zijn, maar dat er iets bestond dat er (letterlijk en figuurlijk) zó dicht bij zit, daar schrik ik van. Als ik niet al zover in het proces zat, zou ik het onderwerp veranderen.

 

Vooral de overeenkomsten in details (naast de dieren - bij mij ook een eekhoorn en bever, gelukkig geen varken en mol - ook enkele tekstuele zaken, zoals het beververblijf dat "te nat" is, of dat ze op het laatste plaatje gaan slapen, hoewel dat natuurlijk een bekend trucje is om de kinderen makkelijker in bed te krijgen) zijn oprecht eng te noemen. Ik ben blij dat je het zo sympathiek opneemt, want ik begin bijna aan mezelf te twijfelen  :e010:

 

post-784-0-35071400-1426712925_thumb.jpg

post-784-0-54995800-1426712926_thumb.jpg

 

Ik ben in ieder geval blij dat het er visueel zo anders uitziet, waardoor het hopelijk bestaansrecht heeft. Hopelijk blijft er voor jou - en voor anderen - geen vervelende nasmaak achter, want dat zou ik oprecht heel vervelend vinden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...