Ga naar inhoud

Internetfraude


Gast Kontiki

Recommended Posts

Gewoon een vakje vergeten in te vullen van mijn weddefiche. En het was inderdaad in mijn voordeel, maar ze hebben die weddefiches daar ook en ze vergelijken dat automatisc, dus dat zou wel een heel lompe manier zijn om fraude te plegen.

 

Dat is wat ik bedoel: als het zo gemakkelijk te merken is, kan het alleen maar in je nadeel zijn, want je riskeert een boete en jezelf verdacht te maken. Ik bedoelde met "in je nadeel" niet dat je daardoor meer belastingen moest betalen, maar dat je boetes riskeert.
Link naar reactie

Gerelateerd vraagje : gebruiken jullie een app om jullie (tientallen ?) wachtwoorden veilig bij te houden ?

Ik gebruik onmogelijk te onthouden wachtwoorden en zo veel mogelijk verschillende, die bovendien allemaal zo lang mogelijk zijn en uit niets anders bestaan dan willekeurige rijen tekens.

Die moet ik dus allemaal op een of andere manier bijhouden. Ik gebruik daarvoor wel altijd hetzelfde systeem, maar zeg hier niet welk, want dat is ook een veiligheidslek.

Aan jullie de keuze welk systeem je wilt gebruiken.

Ik gebruik daarvoor géén app, want daarvoor moet je helemaal knettergekdol zijn, want apps zijn gemakkelijk bronnen van veiligheidslekken.

Link naar reactie

Probleem is dat mails in sommige gevallen nu reeds als officiële documenten gebruikt worden. Dat is iets wat absoluut niet zou moeten kunnen.

 

In iemand anders zijn naam een e-mail versturen is eigenlijk redelijk simpel. Je hebt er zelf geen tools ofzo voor nodig. Gewoon command prompt is genoeg.

 

In de mailbox zelf kijken en daar info uithalen is al veel moeilijker.

 

Nuja, sommige mensen geven hun paswoords weg door ze in een xls of txt bestand te zetten en dan ergens online op te slaan.

Link naar reactie

In iemand anders zijn naam een e-mail versturen is eigenlijk redelijk simpel. Je hebt er zelf geen tools ofzo voor nodig. Gewoon command prompt is genoeg.

 

In de mailbox zelf kijken en daar info uithalen is al veel moeilijker.

 

Nuja, sommige mensen geven hun paswoords weg door ze in een xls of txt bestand te zetten en dan ergens online op te slaan.

 

Zo makkelijk is het nu ook weer niet, er wordt gekeken naar alle gesprekken over de zaak en antwoorden van de tegenpartij gaan wel naar de juiste persoon terug, via de provider kan er dan nagegaan worden of er met die account iets is verstuurd of niet.

 

Maar het is altijd mogelijk, identiteitsdiefstal komt ook voor met paspoorten en bij banken.

Link naar reactie

Zo makkelijk is het nu ook weer niet, er wordt gekeken naar alle gesprekken over de zaak en antwoorden van de tegenpartij gaan wel naar de juiste persoon terug, via de provider kan er dan nagegaan worden of er met die account iets is verstuurd of niet.

 

Maar het is altijd mogelijk, identiteitsdiefstal komt ook voor met paspoorten en bij banken.

 

Ik had het gewoon over het versturen van een e-mail in iemand anders zijn naam.

Link naar reactie

Ik gebruik KyPass. Open source pc en app. Crypted database in the cloud.

 

Dit is latijn voor mij.

Ik hou al mijn passwords en logins bij in mijn hoofd, en het zijn er een hoop, waarvan vele, voor het werk, maandelijks of halfjaarlijks moeten gewijzigd worden. Mijn hoofd zit ook soms in de wolken.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...