Dick de Haan Posted March 24, 2015 Share Posted March 24, 2015 Deze hommage gaat over Jugurtha en Vania. Indertijd een bekende stripserie van Jean Luc Vernal en Franz Drappier. Dit schilderij is geïnspireerd op het album met de titel; het vuur der herinneringen. In de rookwolken zie je figuren die in de stripserie een prominente rol speelden. Het is geschilderd in olieverf en meet 50 bij 70 cm. Dick de Haan Quote Link to comment
Dick de Haan Posted March 24, 2015 Author Share Posted March 24, 2015 Vikings : Geschilderd in olieverf op doek. De compositie is zelf ontworpen en geïnspireerd naar eigen interesse voor de geschiedenis van de vroege middeleeuwen. Afmetingen: 53 bij 43 cm Dick de Haan Quote Link to comment
ivo Posted March 24, 2015 Share Posted March 24, 2015 Mooi! Onderste plaatje doet uiteraard aan Thorgal denken :-). Van de viking op zijn paard heb ik de indruk dat zijn bovenbeen wat kort is, maar voor de rest ziet het er allemaal heel goed uit. Quote www.instagram.com/kreativosaurus - www.kreativosaurus.be Link to comment
ivo Posted March 24, 2015 Share Posted March 24, 2015 Ah, en ik die dacht dat dit Thorgal was (ik verwarde als klein ventje Thorgal en Jugurtha, zeker als die tegelijkertijd in Kuifje stonden) :-). Quote www.instagram.com/kreativosaurus - www.kreativosaurus.be Link to comment
Bonte Posted March 24, 2015 Share Posted March 24, 2015 Ik heb de schilderijen gezien op de beurs in Gorinchem en die zijn echt wel mooi, Erg goed gedaan Dick! Quote Link to comment
Arnak, de Donkere Posted November 12, 2021 Share Posted November 12, 2021 mooi gedaan dat schilderij van Jugurtha & Vania. Staat Jugurtha's eerste vriendin Svannée (uit deel 4: "Het Eiland der Opstanding") er precies twee keer op, of betreft dat tweede blonde meisje Elia (uit deel 2: "De Keltiberische Helm")? Quote Link to comment
Arnak, de Donkere Posted November 12, 2021 Share Posted November 12, 2021 Op 24/3/2015 om 21:02, ivo zei: Ah, en ik die dacht dat dit Thorgal was (ik verwarde als klein ventje Thorgal en Jugurtha, zeker als die tegelijkertijd in Kuifje stonden) :-). Je bent niet de enige die dat als kind deed Quote Link to comment
Recommended Posts