Ga naar inhoud

De Wachters Van Het Louvre (Split Van Manga Van De Dag)


Yoshi

Recommended Posts

Wat doe je dan hier op het forum? Je leest niet in het Nederlands, waarom ben je er dan in het Nederlands over bezig? Of zijn je Engels en je Frans niet goed genoeg om mee te kunnen op Engelse en Franse forums?

 

 

Nederlandse strips zijn hier trouwens wel gemakkelijker te krijgen dan Franse, en zeker dan Engelse. De Nederlandse staan gewoon in de winkel.

Ik voel ook wel iets voor Lalala's redenering: als je je strips niet in het Nederlands wilt lezen, maar in het Frans of het Engels, dan kun je beter meepraten op een Frans of Engels forum. Dat is veel logischer.

 

Hoho dat zijn veel teveel voorbarige aannames. Ten eerste heb ik nooit gezegd dat ik geen strips in het Nederlands wil lezen. Ik zo rond de 1200 Nederlandstalige vertalingen van Franse strps in de kast staan. Van Kuifje t/m Andreas. IK heb de eerste vijftien jaar van mn leven enkel Europese strips gelezen en allemaal in het Nederlands. Het is pas sinds iets meer dan een jaar dat ik mij volledig toegelegd heb op manga en anime. En ja ik lees mijn manga momenteel in het Engels. Simpelweg omdat er veel meer te krijgen is in het Engels dan in het nederlands. Als ik enkel manga in et Nederlands zou willen lezen zou ik vulg uitgelezen zijn. In het Engels heb ik een stuk ruimere keus. Maar net zoals dat ik huiverig zou zijn mijn Nederlandstalige collectie strips uit te breiden met Engelse vertalingen zo breidt ik liever mijn collectie Engelstalige manga niet verder uit met Nederlandstalige manga. Tanzij daar echt een goede reden voor is. Zoals dat de manga in kwestie niet te koop is in het Engels. Om een wat beter voorbeeld te geven dan wat ik al gegeven heb. Ik ben groot fan van de reeks Liar Game maar ik heb m niet in huis. Waarom niet? Omdat er maar een paar delen van vertaald zijn en als ik m koop wil ik wel de complete reeks (uiteindelijk) Dus als dat voortgezet zou worden in het Nederlands zou ik meer geneigd zijn het aan te schaffen. 

 

Ten tweede: Ik zit ook op een Engelstalig manga en anime forum. Momenteel eigenlijk meer dan dat ik hier rondhang. Ik schrijf daar stukjes over wat ik gezien of gelezen heb en babbel met de andere leden. Maar de reep is al zeven jaar mijn stamkroeg op het internet dus ik keer dat niet zomaar de rug toe. Zeker niet gezien het feit dat er een manga en anime subforum zit op de reep. Sterker nog: ik heb manga leren kennen dankzij een paar repers. (anime niet, dat ging meer per ongeluk) En tot slot zijn er nog mijn besprekingen. Toen ik net aan de manga begon schreef ik daar iedere keer korte stukejs ver en die werden dan heir zeer goed onthaald waardoor de stukje langer werden en uitgroeiden tot volledige besprekingen. Besprekingen die ik nog steeds voortzet en die (voor zover ik weet) nog steeds goed ontvangen worden. Dus ik zie geen reden om hier te vertrekken.

 

Tot slot: zoals gezegd: mijn post was bedoeld als opbouwende kritiek en misschien een tip. Dat kun je nemen of niet. Dat is geheel aan jou. Ik heb mijn zegje gedaan en trek me nu verder terug.

 

Succes verder

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik vermijd het om andere talen dan Nederlands te kiezen, omdat het alleen maar betekent dat er méér is.

Het Nederlands heeft nu ook al meer dan 500 delen. Aan één deel per week, kost je dat ook al tien jaar.

En ik heb liever veel afwisseling dan tientallen reeksen die Bleach imiteren.

Dus ik zie het probleem niet.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...