Ga naar inhoud

Stripfiguren Van 55+


Menner

Recommended Posts

Guust Flater bestaat volgend jaar 60 jaar, De Marsupilami word volgend jaar ook 60. Tom Poes word dan 75. Asterix word dit jaar 55 +, Suske en Wiske, Lambik en Tante Sidonia zijn al 65+. Kuifje is al 87. Robbedoes is 77.  Zo zijn er nog meer te noemen, het bejaardentehuis van de stripfiguren zeg maar. Aan wie moet jij denken? 

Menner strips en T-shirts te koop op:

menner-stripwinkel.jouwweb.nl

menner.marktplaza.nl

 

Link naar reactie

Ik vraag me wel eens af of recente stripfiguren ook ooit de iconische status zouden krijgen van de personages/reeksen die aangehaald worden. Ik kan me er feitelijk niet zo geweldig veel bedenken... Blacksad en Largo Winch waarschijnlijk wel, de Schorpioen, Lanfeust, de Killer misschien. En die zijn ook allemaal niet meer van de jongste feitelijk, uit de losse pols gok ik tussen de 25 en 15 jaar oud...

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Popeye is nog maar 85, maar Olive Oyl en haar familie zijn over een paar jaar al 100 jaar oud. The Katzenjammer Kids verschijnen nog iedere zondag, dus die zijn al 117 jaar oud. Maar ik dacht eerst eventjes dat deze draad ging gaan over figuren die in de strip 55+ zijn. FC De Kampioenen is zo'n bende gepensioneerden.

Link naar reactie

Walt Wallet (Gasoline Alley)  115 jaar oud.

En het grappige is...

Dat je hem in de strip (uniek!) ouder ziet worden

Tenzij je het over zijn leeftijd in de strips hebt, klopt dat niet, vrees ik. Gasoline Alley is pas gestart in 1918. (en er zijn nog wel meer strips waarin personages ouder worden)

Link naar reactie

Ik vraag me wel eens af of recente stripfiguren ook ooit de iconische status zouden krijgen van de personages/reeksen die aangehaald worden. Ik kan me er feitelijk niet zo geweldig veel bedenken... Blacksad en Largo Winch waarschijnlijk wel, de Schorpioen, Lanfeust, de Killer misschien. En die zijn ook allemaal niet meer van de jongste feitelijk, uit de losse pols gok ik tussen de 25 en 15 jaar oud...

Jeremiah en Thorgal zijn beiden 37 jaar oud. Jerome Bloks wordt er straks 30, De Blauwbloezen zijn 43 jaar oud. Langzaam maar zeker krijgen die krakende knieën en moeilijk werkende darmen.

Clifton, die dit jaar nog terugkeert is ondertussen ook net 55+ geworden.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...