Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

21 minuten geleden, Mzee zei:

Als je zo redeneert kan je elke oplichting goedpraten hé

 

Nee, maar je kunt kopers niet vrijpleiten van alle eigen verantwoordelijkheid.

"Caveat emptor" is het klassieke adagium en in dit geval tonen de foto's precies wat er te koop is.

Als iemand een foto van een kat plaatst met de tekst dat het een exclusieve rashond is, heb je dan medelijden met de koper? (Die zal waarschijnlijk niet eens in de gaten hebben dat het een miskoop was ;-))

 

Dat betekent natuurlijk niet dat Catawiki geen blaam treft. Als je een veilingen onder leiding van "experts" promoot heb je een morele verantwoordelijkheid, ook als elke juridische aansprakelijkheid bij voorbaat uitgesloten wordt.

 

Link naar reactie
Op 22/8/2019 om 13:46, Rik zei:

De verhoudingen van het lichaam kloppen ook niet... Het hoofd is veel te groot.

De cover van Manhattan is veel beter..

bp.jpg

Is het echt zo dat dit hoofd veel te groot is? Op bovenstaande lijkt het mij dan weer absurd klein. Verhouding 1/7 lijkt mij schever te zitten dan bij de eerste prent. 

Link naar reactie
3 uren geleden, Tweetie zei:

Het is een wat opgeklopt verkooppraatje, maar oplichting is een veel te sterke term. Aan de foto valt heel goed te zien wat er wordt aangeboden. 

Mee eens, een mooi verkooppraatje maakt nog geen oplichting. Je kan heel goed zien wat er aangebonden wordt en kan zelf een oordeel vellen of het item zijn geld waard is of niet. Een koper wordt daarnaast geacht zelf onderzoek te doen naar het item en zal dan constateren dat het geen originele cover is. Het is pas oplichting als blijkt dat dit werk niet van Hermann is..

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

ik ben t er ook mee eens.. je ziet wat je koopt.. dat iemand daar 2500 Excl veilingkosten voor wil neerleggen blijft dessalniettemin onbegrijpelijk.. 😁 

 

overigens... Hermann is mijns inziens nooit goed geweest in het tekenen van verhoudingen bij mensen.. Mede daarom vind ik Rosinski zo goed (met name zijn jaren 80 werk).. Daar klopt altijd alles!

Link naar reactie
Op 24/8/2019 om 08:18, sanderg zei:

ioverigens... Hermann is mijns inziens nooit goed geweest in het tekenen van verhoudingen bij mensen.. Mede daarom vind ik Rosinski zo goed (met name zijn jaren 80 werk).. Daar klopt altijd alles!

Zo uniek is dat nou ook weer niet. er zijn tig tekenaars die goede verhoudingen kunnen tekenen. Als je het goed geleerd hebt, gaat het meestal al bij de eerste keer al goed en anders in de herhaling. 

Link naar reactie
37 minuten geleden, Tweetie zei:

Zo uniek is dat nou ook weer niet. er zijn tig tekenaars die goede verhoudingen kunnen tekenene, Als je het goed geleerd hebt, gaat het meestal al bij de eerste keer al goed en anders in de herhaling. 

Thorgal en Aaricia gefotografeerd terwijl ze wachtten op de aankomst van Rosinski voor het tekenen van hun derde album.

 

afbeelding.png.def0fbad87b7fbec4c32478be2eb0d92.png

 

 

 

Link naar reactie
3 minuten geleden, Ambreville zei:

Thorgal en Aaricia gefotografeerd terwijl ze wachtten op de aankomst van Rosinski voor het tekenen van hun derde album.

 

afbeelding.png.def0fbad87b7fbec4c32478be2eb0d92.png

Thorgal heeft hierbij duidelijk een extra ondersteuning nodig. Zou hij hier al stiekem van Kriss dromen?:e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

nou, de Hermann is uiteindelijk op 2.5k blijven steken.. 

 

opvallend vind ik dat de Schuiten de minimumprijs niet heeft behaald. De uiteindelijke biedprijs was een slordige 13.000 Euro.

 

Alhoewel Schuiten een fenomenaal tekenaar is moet ik bij zijn werk altijd denken aan wat een recensent zei over een expo in Leuven ooit:

 

Toch is het moeilijk voor te stellen dat Schuitens boeken troost kunnen bieden, want alles wat hij afbeeldt is kolossaal en mensverslindend. Ook op de architectuurtekeningen gaat het steeds weer over duizelingwekkende hoogten en diepten, nergens is de maat menselijk. Je zou Schuiten de Albert Speer van de getekende bouwkunst kunnen noemen, ware het niet dat hij nu en dan ook kwetsbare personages schept.

 

tja... ergens snap ik die opmerkingen wel..

Link naar reactie
2 hours ago, linthout said:

Goh...Onze boeken moeten dus troost bieden...Wat mooi! Zo had ik het nog nooit bekeken. Maar inderdaad... Het is een voorrecht als je, als auteur, een lichtpuntje kunt zijn in dit aardse tranendal...

Tja... ik begrijp die specifieke opmerking ook niet zo goed.. 

Dessalniettemin lijkt het mij inderdaad geweldig wanneer je werk mensen troost kan bieden. Dat vind ik ook zo mooi aan sommige films (zoals voor mij persoonlijk The Shawshank Redemption) of sommige (niet strip)boeken..  

Link naar reactie
38 minutes ago, Waakwater said:

Ik voorspel dat de eigenaar het kavel had opgedreven tot net onder de minimumprijs, zodat het volgende bod winnend en bindend zou zijn. Want laat ons eerlijk wezen. Als iemand al 2500 voor zo'n gedrocht wil geven, dan wil hij er ook 3000 voor geven om het echt te hebben. 't Is niet dat 2500 ineens een "koopje" zou zijn en 3000 niet meer. 

daar heb je wel n punt.. 

 

 

Link naar reactie
Op 23/8/2019 om 17:29, lukoste zei:

Is het echt zo dat dit hoofd veel te groot is? Op bovenstaande lijkt het mij dan weer absurd klein. Verhouding 1/7 lijkt mij schever te zitten dan bij de eerste prent. 

Meet het eens na op de echte coverafbeelding, is een perfecte1 op 7 verhouding.....

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

iemand ervaring met iets dergelijks?

Ik win een bod op een beeldje en 2 dvd's in een luxe boxset

Helaas reageert de verkoper nergens op

Niet op berichten van catawiki of op mijn mails

Ik had €15,00 als winnend bod en de verzendkosten waren €29,00(vanuit Spanje)

Ik krijg mijn geld nu terug maar had liever de statue gehad.

 

image.thumb.png.bcbf853492245c827aeb243aa19f935c.png

Link naar reactie
1 uur geleden, Willem zei:

iemand ervaring met iets dergelijks?

Ik win een bod op een beeldje en 2 dvd's in een luxe boxset

Helaas reageert de verkoper nergens op

Niet op berichten van catawiki of op mijn mails

Ik had €15,00 als winnend bod en de verzendkosten waren €29,00(vanuit Spanje)

Ik krijg mijn geld nu terug maar had liever de statue gehad.

 

image.thumb.png.bcbf853492245c827aeb243aa19f935c.png

Ook meegemaakt, je krijgt je geld terug en daarmee is de kous afgedaan........ 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 3/9/2019 om 19:03, Willem zei:

iemand ervaring met iets dergelijks?

Ik win een bod op een beeldje en 2 dvd's in een luxe boxset

Helaas reageert de verkoper nergens op

Niet op berichten van catawiki of op mijn mails

Ik had €15,00 als winnend bod en de verzendkosten waren €29,00(vanuit Spanje)

Ik krijg mijn geld nu terug maar had liever de statue gehad.

 

image.thumb.png.bcbf853492245c827aeb243aa19f935c.png

 

Ik heb dat beeldje hier nog en dat mag gerust weg (zelf ooit gekregen maar ik ben meer fan van de comic dan de film stilistisch gezien).

Stuur me maar een berichtje als je het wilt overnemen.

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
25 minuten geleden, Boekenmagazijn zei:

Ik vraag me af wat Catawiki beschouwt als "omzet". Bedoelen ze het totaal van veilingverkopen? Of bedoelen ze hun percentage daarvan (provisie 9% koper + 12,5% verkoper)?

Dat is enkel hun percentage, Catawiki is nog groter dan ik dacht. Ze doen dat goed. Als de verliezen puur marketing zijn dan is er niets aan de hand, integendeel.

Link naar reactie

Een investeringsmaatschappij wil rendement zien. Nog een paar jaar dit soort verliezen en de stekker gaat eruit.

Bij een faillissement hebben de verkopers het nakijken. Tegoeden worden bevroren en verdeeld naar preferente schuldeisers. Loon, hypotheek etc zijn preferent aan leveren van goederen.

De constructie van Bobbedoes is daarom veel beter. Verkoper stuurt zelf de factuur en bij faillissement van Bobbedoes heeft verkoper en koper er geen last van

Link naar reactie

Eind 2018 is een andere koers ingezet, de cijfers van 2019 zullen geen of een minimaal verlies laten zien, terwijl er nog wel steeds een groei is van dubbele cijfers.

De verkopen per week zullen in 2018 vast wel rond de 5 miljoen euro zijn geweest. Met 30, 40 of 50.000 kavels per week is dat ook niet zo gek hoor.

Bobbedoes is niet te vergelijken met Catawiki qua omvang en verdienmodel.

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...