Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Ik heb het over het risico voor de verkoper. Bij een faillissement heeft de verkoper bij catawiki het nakijken. Tussen levering en uitbetaling zit grotendeels minimaal 2 weken. Voorbeeld. Als een betaling op de 1e geschiedt is uitbetaling op de 15e. Is er een faillissement in die periode dan worden de vermogensbestanddelen bevroren, lees tegoeden op de bankrekeningen. We hebben het dan over tienduizenden kavels. 

Link naar reactie
1 uur geleden, Emma Stone zei:

Ligt het nu aan mij of gaan de sus en wis originele platen een pak minder dan vroeger? 

Die indruk is juist als je naar de recente veiling kijkt van de Mompelende Mummie/Vogels der goden: https://www.catawiki.nl/a/th/5355-suske-en-wiske-veiling-de-mompelende-mummie-de-vogels-der-goden-paul-geerts

Veel kavels zijn niet verkocht, want ze haalden de minimum prijs niet eens (die op 550/600 lag).  De verwachte opbrengst (900-1200) is daarom zeker niet gehaald.  

Veel luxe boeken zijn dus ook niet verkocht. Daarom ging er afgelopen weekend een weg voor 320 euro. 

Link naar reactie
6 minutes ago, Noël said:

Het betreft wel de hertekende versies.  

 

Deze dus bv: https://veiling.catawiki.nl/kavels/29440537-suske-en-wiske-originele-pagina-p-15-lambiorix-1973

 

Is 490 euro dan goedkoop, redelijk of duur? Persoonlijk heb ik geen 490 over voor een hertekende plaat (van Edward De Rop, neem ik aan). 

 

 

Een andere uit Lambiorix bracht slechts 310 op. Dit haalde enkele jaren geleden toch makkelijk het (drie)dubbele. Uiteraard de hertekende versie. 

Link naar reactie
3 uren geleden, Emma Stone zei:

Waar ik me meer zorgen om maak: platen uit klassiekers als ‘de koning drinkt’ en ‘lambiorix’ die maar €300/400/500 meer halen (veiling van voorbije zondag). Die gingen vroeger toch echt wel een pak meer? Overaanbod? Of zitten de verzamelaars zonder geld? 😀

Ik denk dat de verzamelaars die deze albums willen hebben en de middelen hebben om ze aan te schaffen inmiddels verzadigd zijn.

Anders gezegd iedereen die ze wil en kan betalen heeft deze albums al. 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
4 uren geleden, Noël zei:

Die indruk is juist als je naar de recente veiling kijkt van de Mompelende Mummie/Vogels der goden: https://www.catawiki.nl/a/th/5355-suske-en-wiske-veiling-de-mompelende-mummie-de-vogels-der-goden-paul-geerts

Veel kavels zijn niet verkocht, want ze haalden de minimum prijs niet eens (die op 550/600 lag).  De verwachte opbrengst (900-1200) is daarom zeker niet gehaald.  

Veel luxe boeken zijn dus ook niet verkocht. Daarom ging er afgelopen weekend een weg voor 320 euro. 

Zeker met hertekende erbij zijn er enorm veel originelen van S&W. En het aantal verzamelaars is ook beperkt. Persoonlijk zou ik er wel eens eentje willen kopen om in te kaderen en aan de muur te hangen, maar ook niet meer dan 1.

 

En 500 euro geef ik liever uit aan een zeldzaam antiek album dan aan een plaat.

Link naar reactie
  • 1 month later...
7 uren geleden, Lefranc zei:

Die antiquarische strips van Blake en Mortimer en Lonesome 2 werden dus al aangeboden voor ze verschenen waren. Nice. :wacko:

Wat ik niet begrijp is dat er zijn (ik zie ze niet als handelaars maar eerder als...)die toch zes zeven exemplaren na elkaar kunnen aanbieden. Waar halen ze die? Als ik mijn stripwinkel mag geloven krijgen ze er nog niet genoeg om hun vaste klanten te helpen. Is dit dan rechtstreeks via de uitgeverij? Van Gunfighter was er zelfs minstens een winkel die er geen had gehad. Toch zie ik die bij bepaalde meermaals aangeboden.

Link naar reactie
15 minuten geleden, pedem zei:

Wat ik niet begrijp is dat er zijn (ik zie ze niet als handelaars maar eerder als...)die toch zes zeven exemplaren na elkaar kunnen aanbieden. Waar halen ze die? Als ik mijn stripwinkel mag geloven krijgen ze er nog niet genoeg om hun vaste klanten te helpen. Is dit dan rechtstreeks via de uitgeverij? Van Gunfighter was er zelfs minstens een winkel die er geen had gehad. Toch zie ik die bij bepaalde meermaals aangeboden.

Dat komt door het beleid van de uitgeverijen.

Link naar reactie
20 minuten geleden, pedem zei:

Wat ik niet begrijp is dat er zijn (ik zie ze niet als handelaars maar eerder als...)die toch zes zeven exemplaren na elkaar kunnen aanbieden. Waar halen ze die? Als ik mijn stripwinkel mag geloven krijgen ze er nog niet genoeg om hun vaste klanten te helpen. Is dit dan rechtstreeks via de uitgeverij? Van Gunfighter was er zelfs minstens een winkel die er geen had gehad. Toch zie ik die bij bepaalde meermaals aangeboden.


Omdat ik bepaalde mensen op meerdere platformen tegenkom, heb ik al gemerkt dat er zijn die op meerdere stripwinkels tegelijkertijd inzetten.  En dat al voor lange tijd.  Ze zijn dus bij meerdere leveranciers vaste klant en hebben zo ook meerdere exemplaren.  Ik ken al enkele namen waarvan ik weet dat ze meteen exemplaren te koop zullen zetten eens die verschenen zijn.  Dat ze meerdere exemplaren hebben, blijkt uit het feit dat een exemplaar verkocht is en er vlak daarna gewoon een nieuwe te koop komt.

Verder is het ook zo dat er stripwinkel-eigenaars zijn die zich er zélf mee bezig houden.  Geen veronderstelling of giswerk overigens, met 100% zekerheid.  Ze houden één of meerdere exemplaren achter de hand en gaan er mee aan de slag via 2dehands of Catawiki.  Niet alle handelaars zijn even eerlijk.  Anderzijds, kan je het hen kwalijk nemen?  Neen, namen noem ik niet.  Het is niet mij bedoeling uitbaters met de vinger te gaan wijzen.  Wie oplettend is, kan het zelf ook uitvogelen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
18 minuten geleden, esteban² zei:


Omdat ik bepaalde mensen op meerdere platformen tegenkom, heb ik al gemerkt dat er zijn die op meerdere stripwinkels tegelijkertijd inzetten.  En dat al voor lange tijd.  Ze zijn dus bij meerdere leveranciers vaste klant en hebben zo ook meerdere exemplaren.  Ik ken al enkele namen waarvan ik weet dat ze meteen exemplaren te koop zullen zetten eens die verschenen zijn.  Dat ze meerdere exemplaren hebben, blijkt uit het feit dat een exemplaar verkocht is en er vlak daarna gewoon een nieuwe te koop komt.

Verder is het ook zo dat er stripwinkel-eigenaars zijn die zich er zélf mee bezig houden.  Geen veronderstelling of giswerk overigens, met 100% zekerheid.  Ze houden één of meerdere exemplaren achter de hand en gaan er mee aan de slag via 2dehands of Catawiki.  Niet alle handelaars zijn even eerlijk.  Anderzijds, kan je het hen kwalijk nemen?  Neen, namen noem ik niet.  Het is niet mij bedoeling uitbaters met de vinger te gaan wijzen.  Wie oplettend is, kan het zelf ook uitvogelen.

En toch kan ik mij moeilijk voorstellen dat je in zoveel verschillende stripwinkels zo een goede klant bent dat ze er steeds een exemplaar voor jou opzij houden. Maar ze moeten ze ergens halen dus, is het zeker niet onmogelijk. 

 

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, pedem zei:

En toch kan ik mij moeilijk voorstellen dat je in zoveel verschillende stripwinkels zo een goede klant bent dat ze er steeds een exemplaar voor jou opzij houden. Maar ze moeten ze ergens halen dus, is het zeker niet onmogelijk. 

Misschien via de Fnac's enz die er in België zijn? Ik weet van mijn eigen SSZ dat hij meestal tekort heeft en dan moet kiezen.

Link naar reactie
5 uren geleden, JPAR zei:

Misschien moeten mensen überhaupt niet meer op die veilingen kopen? Gaat soms echt nergens over wat er betaald wordt. En de verzendkosten zijn belachelijk hoog, maar daarmee dekt de verkoper zijn kosten aan Catawiki enigszins.

Ik heb daar al eens flink gedoe van gehad.

Op zich waren de verzendkosten niet absurd hoog maar de verkoper liet het via een andere verzender veel goedkoper versturen dan hij had aangegeven en ik er voor betaald had.

Ik heb dit bij hem aangegeven en het verschil teruggevraagd. Ik moest niet zeuren, ik had de boeken al goedkoop volgens de verkoper dus de verzendkosten waren voor hem een extraatje. Dan wordt het bij mij dus een principe kwestie.....

 

Link naar reactie
19 minuten geleden, Robertkees zei:

Ik heb daar al eens flink gedoe van gehad.

Op zich waren de verzendkosten niet absurd hoog maar de verkoper liet het via een andere verzender veel goedkoper versturen dan hij had aangegeven en ik er voor betaald had.

Ik heb dit bij hem aangegeven en het verschil teruggevraagd. Ik moest niet zeuren, ik had de boeken al goedkoop volgens de verkoper dus de verzendkosten waren voor hem een extraatje. Dan wordt het bij mij dus een principe kwestie.....

 

Omgekeerd ook. Je betaalt voor een dienst waarvan de prijs in de veiling is afgesproken. Die dienst is het afleveren van het pakje in een perfecte staat. Hoe dat gebeurt en welke de carrier is mag niets uitmaken. Komt het zeer laat aan of beschadigd. Dan moet je klagen en heb je recht op restitutie. Heeft de verkoper een goedkopere carrier kunnen kiezen, dan moet je daar inderdaad niet over gaan zeveren.

 

 

 

Link naar reactie
8 minuten geleden, Ambreville zei:

Omgekeerd ook. Je betaalt voor een dienst waarvan de prijs in de veiling is afgesproken. Die dienst is het afleveren van het pakje in een perfecte staat. Hoe dat gebeurt en welke de carrier is mag niets uitmaken. Komt het zeer laat aan of beschadigd. Dan moet je klagen en heb je recht op restitutie. Heeft de verkoper een goedkopere carrier kunnen kiezen, dan moet je daar inderdaad niet over gaan zeveren.

Iedereen heeft vanzelfsprekend recht op zijn eigen mening. Maar het kan absoluut anders en beter. Dit is niet vol te houden voorspel ik.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...