Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

21 uren geleden, Simon zei:

Wat denken jullie van deze handtekening? Ergens heb ik een gevoel dat deze niet echt is.

 

Leuk om te lezen, handschriftdeskundige van de Nederlandse politie over de handtekening van Willy Vandersteen:

 

Quote

In de afbeeldingen hierboven zien we twee echte handtekeningen van Willy Vandersteen. Deze handtekeningen maken een vlot geproduceerde indruk en zijn te herkennen aan de vaak hoge letter W met linksboven een lus, de letter V met een kleinere lus gevolgd door de lettercombinatie an, dan de letter d die overgaat in een langere streep naar rechts wat meteen ook de dwarsstreep van de letter t is. Daarna volgt de lettercombinaties erst en een. De laatste eindigt in een onderstreping vanuit de laatste letter n. Zo kennen we de handtekening van Willy Vandersteen.

 

Zie verder:

https://stripspeciaalzaak.be/Weetje-vd-Week/Weetje-vd-Week-226-250.htm#Weetje245

Link naar reactie
Op 29/2/2020 om 02:41, Baringo zei:

Mijn inziens zijn er 3 verklaringen :

1 / De eindprijs was te laag en hij heeft het zelf terug gekocht en opnieuw aangeboden 

2 / De winnende bieder wou het object niet

3 / Hij heeft meerdere beeldjes en om het werk van foto's te besparen heeft hij een ander nummer (met of zonder toestemming van de koper) naar de koper verzonden en dit terug aangeboden.

 

Dit laatste lijkt me de meest logische verklaring

optie 4 : de verkoper heeft, onder een andere identitieit, het bedrag ophooggedreven en is er dan mee blijven zitten omdat de eerlijke kopers niet meer mee wilden/het te gek voor woorden vonden...

(heb dit vroegervroeger meermaals beleefd op ieHbeey)

Link naar reactie
24 minuten geleden, Aleksandr zei:

optie 4 : de verkoper heeft, onder een andere identitieit, het bedrag ophooggedreven en is er dan mee blijven zitten omdat de eerlijke kopers niet meer mee wilden/het te gek voor woorden vonden...

(heb dit vroegervroeger meermaals beleefd op ieHbeey)

Dat is dan niet zo slim, dat heeft hem dan 25% van de verkoopprijs gekost 🤣

Kassa voor Catawiki...🤪

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
9 minuten geleden, Rik zei:

Dat is dan niet zo slim, dat heeft hem dan 25% van de verkoopprijs gekost 🤣

Kassa voor Catawiki...🤪

Wel, dat zijn ook de enigen die iets verdienen. Ben benieuwd naar hun 2019 resultaten. Een bedrijf dat berichten stuurt dat ze nog steeds regelmatig uitbetalen, geen goed teken. Zij zijn namelijk de enigen die het geld ontvangen. Een tip voor iedereen, betaal steeds met creditcard. Op die manier kan u steeds klacht indienen via creditcard company. En geloof me, ze nemen elke klacht serieus.

Link naar reactie

Bij strips heb ik nog maar één keer een veiling opgemerkt waarvan de info helemaal niet klopte, dus ik heb daar eigenlijk niet echt een beeld van bij Catawiki. 

Maar in bepaald vintage-speelgoed ben ik wel erg thuis.  En dan merk ik vaker dan zou mogen dat er heel wat "vergissingen" bij de kavels staan en info die simpelweg onjuist is.  In die mate dat ik mij afvraag in hoeverre je die experts wel effectief experts mag noemen.  Waarbij ik de indruk heb dat ze soms echt niet weten waarover ze 't hebben omdat ze het verschil tussen de originelen en de gekende knock-offs of bootlegs helemaal niet kennen.  Ook heruitgaven (die er duidelijk anders uitzien) en de bijhorende jaartallen niet.  Of dat ze figuren bij verkeerde reeksen onderbrengen.   Of waarbij ze info zo verdraaien dat het om iets exclusiefs lijkt te gaan, terwijl het een waardeloos item is.  Of "Volledig. Met accessoires", terwijl die accessoires van een andere speelgoed-reeks zijn.  Enfin, best wel wat.

En dan denk ik dat het bij strips misschien niet anders is?  Maar daar ben ik niet mee bekend.  Mag ik er van uit gaan dat een deel onwetende kopers eigenlijk items kopen die niet zijn wat ze volgens de beschrijving zouden moeten zijn en dus eigenlijk in 't zak gezet worden?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik begrijp wat je zegt.  Maar dat de koper zichzelf maar goed moet informeren, vind ik hier minder van toepassing.  Als Catawiki zich presenteert als een veilingsite waar experten over de kavels waken, ben ik van mening dat je op z'n minst mag verwachten juiste informatie te krijgen.  En dat dergelijke blunders, al dan niet bewust, gewoon niet kunnen.  De fouten waar ik het over heb, zijn allemaal zaken die je er meteen uit zou moeten pikken.  Dat experten dat allemaal laten passeren of er zelfs aan bijdragen, daar kan mijn hoofd niet bij.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
4 uren geleden, esteban² zei:

Ik begrijp wat je zegt.  Maar dat de koper zichzelf maar goed moet informeren, vind ik hier minder van toepassing.  Als Catawiki zich presenteert als een veilingsite waar experten over de kavels waken, ben ik van mening dat je op z'n minst mag verwachten juiste informatie te krijgen.  En dat dergelijke blunders, al dan niet bewust, gewoon niet kunnen.  De fouten waar ik het over heb, zijn allemaal zaken die je er meteen uit zou moeten pikken.  Dat experten dat allemaal laten passeren of er zelfs aan bijdragen, daar kan mijn hoofd niet bij.

Misschien geef je zelf het antwoord al en zijn de 'experts' niet zo 'expert' als nodig is.

Link naar reactie

Het was eerder een vaststelling dan een vraag.  Ik ben in ieder geval enigszins verbaasd over het feit dat dit zo is.  Toch voor een veilingsite van dit kaliber dat uitpakt met experts.  Het enige dat ik mij  vervolgens afvroeg, is of het bij strips ook zo erg gesteld is.  Of mogen we sommige experts zeker wel vertrouwen?
 

Edit:  Na even wat terug te bladeren in de thread, ken ik dat antwoord ook al, vrees ik.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 uur geleden, esteban² zei:

Het was eerder een vaststelling dan een vraag.  Ik ben in ieder geval enigszins verbaasd over het feit dat dit zo is.  Toch voor een veilingsite van dit kaliber dat uitpakt met experts.  Het enige dat ik mij  vervolgens afvroeg, is of het bij strips ook zo erg gesteld is.  Of mogen we sommige experts zeker wel vertrouwen?
 

Edit:  Na even wat terug te bladeren in de thread, ken ik dat antwoord ook al, vrees ik.

Precies

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
3 uren geleden, JPAR zei:

Via de veiling. Via de shop heb ik geregeld dingen verkocht.

Dat heb ik al een paar keer aan de hand gehad. Kopers drenkte betalen, en een flauw Catawiki antwoord van een paar mailtjes van niets, om je daarna trots te laten weten dat ze geen kosten gaan aanrekenen en als je terug aanbied, dan is dat zonder de bieder die de prijs zo hoog kreeg. Zwak dus, zeker in vergelijking met een Druot Digital veling waar je voor je bod al garanties moet geven.

 

 

 

 

Link naar reactie
8 uren geleden, Ambreville zei:

Dat heb ik al een paar keer aan de hand gehad. Kopers drenkte betalen, en een flauw Catawiki antwoord van een paar mailtjes van niets, om je daarna trots te laten weten dat ze geen kosten gaan aanrekenen en als je terug aanbied, dan is dat zonder de bieder die de prijs zo hoog kreeg. Zwak dus, zeker in vergelijking met een Druot Digital veling waar je voor je bod al garanties moet geven.

 

Daar was ik al bang voor. Maar ondertussen kun je niets anders doen dan wachten :(

Link naar reactie
18 uren geleden, JPAR zei:

Ik heb voor het eerst iets verkocht via Catawiki. Vandaag kwam er een mail dat er nog niet betaald is. Ze hebben een herinnering gestuurd en als er dan nog niet betaald is volgen er nog 2. Iemand hier ervaring mee? Hoe loopt dit meestal af?

Ik kwam dit zelf tegen voor mijn goed doel veiling. Niet te begrijpen. Als ze niet betalen, dan betalen ze niet. Catawiki stuurt 3 mails and that's it. 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Hollywood zei:

Ik kwam dit zelf tegen voor mijn goed doel veiling. Niet te begrijpen. Als ze niet betalen, dan betalen ze niet. Catawiki stuurt 3 mails and that's it. 

In jouw geval vind ik het nog vervelender. Ik kan het altijd opnieuw proberen te verkopen. Maar wat ik vreemd vind is dat iemand op het allerlaatste momentnog biedt en dan toch niet betaalt?

Link naar reactie
14 minuten geleden, JPAR zei:

In jouw geval vind ik het nog vervelender. Ik kan het altijd opnieuw proberen te verkopen. Maar wat ik vreemd vind is dat iemand op het allerlaatste momentnog biedt en dan toch niet betaalt?

Hij heeft nog tijd. Op de vorige veiling die afliep 8 december. Betaalde iemand die een kavel kocht van 1200 euro op de laatste dag 24 december. Maw ik heb dat bedrag dus mogen voorschieten. Want tegen dat het op mijn rekening dan staat zijn we 3 weken verder. Catawiki kan wel zien of dit een gekende klant is. Bij mij zeiden ze. Het is een trouwe klant maar betaald altijd zeer laat. Bij mij was dit dus meer dan 2 weken na afloop van de veiling.

Link naar reactie
6 minuten geleden, Hollywood zei:

Hij heeft nog tijd. Op de vorige veiling die afliep 8 december. Betaalde iemand die een kavel kocht van 1200 euro op de laatste dag 24 december. Maw ik heb dat bedrag dus mogen voorschieten. Want tegen dat het op mijn rekening dan staat zijn we 3 weken verder. Catawiki kan wel zien of dit een gekende klant is. Bij mij zeiden ze. Het is een trouwe klant maar betaald altijd zeer laat. Bij mij was dit dus meer dan 2 weken na afloop van de veiling.

Ok, dat is toch ook bizar. Mag je dat even zelf financieren.

 

Voor ons is niet na te gaan of iemand al lang gebruik maakt van de veilingen of niet? Of zou je dat kunnen zien aan het nummer dat iemand krijgt bij de bieding? Een laag nummer betekent dat je al langer deelneemt en een hoger nummer korter?

Link naar reactie
1 minuut geleden, JPAR zei:

Ok, dat is toch ook bizar. Mag je dat even zelf financieren.

 

Voor ons is niet na te gaan of iemand al lang gebruik maakt van de veilingen of niet? Of zou je dat kunnen zien aan het nummer dat iemand krijgt bij de bieding? Een laag nummer betekent dat je al langer deelneemt en een hoger nummer korter?

Wij kunnen dit niet nagaan. Ik denk tevens niet dat je een vast nummer krijgt. Ik denk dat dit altijd andere nummers zijn.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Hollywood zei:

Wij kunnen dit niet nagaan. Ik denk tevens niet dat je een vast nummer krijgt. Ik denk dat dit altijd andere nummers zijn.

Ah. Ik heb me er nooit zo in verdiept. Ook nog nooit iets gekocht via de veiling. Wel geboden, maar niet gekeken wat mijn nummer dan is.

Link naar reactie
1 uur terug, JPAR zei:

Ah. Ik heb me er nooit zo in verdiept. Ook nog nooit iets gekocht via de veiling. Wel geboden, maar niet gekeken wat mijn nummer dan is.

Je krijgt een willekeurig nummer per veiling.

Als je op 2 kavels biedt, heb je ook 2 nummers.

Als iemand ook na de laatste waarschuwing niet betaalt, wordt hij eruit gegooid. Ik weet niet of Cata vervolgens ook het IP adres blokkeert om te voorkomen dat hij een nieuwe ID aanmaakt.

 

Ik verkoop zelf een paar honderd kavels per jaar en heb zelden een wan-betaler. Wel regelmatig late betalers. Maar je kan de verkoop dan inderdaad niet terugtrekken; je moet de volledige periode afwachten.

Link naar reactie
18 minuten geleden, Rene zei:

Stug vol blijven houden!

Vroeg of laat betaalt er wel iemand! 😀

Vast en zeker. Ze mogen het kavel ook best aan diegene die het één na hoogste bod had verkopen. Maar dat zullen ze wel niet doen. Dus ik denk dat over een paar weken mijn kavel opnieuw geveild gaat worden. Kijken hoe het dan gaat :)

Link naar reactie
13 minuten geleden, JPAR zei:

Wat bedoel je?

Hoi JPAR, er is een nieuwe actie bij Catawiki zojuist gekregen via hun mailservice.

Bij aanbieding en goedkeuring van een kavel aangeboden ter verkoop, een voucher bij 1/2 kavels 25 euro, 3/10 kavels 100 euro,

en 10 + kavels 250 euro, deze kun je dan verzilveren bij aankoop van een ander aangeboden kavel ( tenminste zo interpreteer 

ik het )

Enkele jaren geleden bood ik het een en ander aan, nu niet meer, en koop eigenlijk alleen maar, ik weet niet in hoeverre deze

mail aan iedere gebruiker wordt verstuurd, het zou misschien stimulerend kunnen werken.

 

Link naar reactie
34 minuten geleden, bouncer zei:

Hoi JPAR, er is een nieuwe actie bij Catawiki zojuist gekregen via hun mailservice.

Bij aanbieding en goedkeuring van een kavel aangeboden ter verkoop, een voucher bij 1/2 kavels 25 euro, 3/10 kavels 100 euro,

en 10 + kavels 250 euro, deze kun je dan verzilveren bij aankoop van een ander aangeboden kavel ( tenminste zo interpreteer 

ik het )

Enkele jaren geleden bood ik het een en ander aan, nu niet meer, en koop eigenlijk alleen maar, ik weet niet in hoeverre deze

mail aan iedere gebruiker wordt verstuurd, het zou misschien stimulerend kunnen werken.

 

Oh. Ik heb de mail (nog) niet gehad. Vandaar mijn vraag.

Link naar reactie

Weet iemand ook wat de tijdsspanne is waarin Catawiki die mailtjes verzend naar de koper van een kavel? Maandag kreeg ik bericht dat de eerste herinnering verzonden was. Als daar geen reactie op kwam dan zouden ze er nog twee verzenden. Ik ben benieuwd wanneer dat zal zijn.

Link naar reactie
Quote

Je bent persoonlijk geselecteerd om van deze mogelijkheid gebruik te maken, dus deze aanbieding is alleen geldig voor het account waarop je deze e-mail ontvangt. 

en

Quote

P.S. Deze promotie is geldig voor jou, en alleen voor jou! Zorg er dus voor dat dit het account is waarmee je bent ingelogd bij het indienen van je kavels.

 

Helaas, jongens. Schijnbaar alleen gericht aan mensen die al enkele jaren geen kavels hebben geveild.

Link naar reactie

 

Mijn laatst aangeboden kavel is inderdaad alweer uit 2016, ik denk niet dat ik een bevoorrechte positie inneem bij Catawiki

zal wel een vorm van direct marketing zijn per data om aanbieders weer warm te krijgen voor het aanbieden van kavels.

Wel koop ik meer de laatste tijd via Catawiki veilingen, misschien dat de verschillende data's hierbij worden gebruikt en 

via direct mail willekeurig verstuurd worden.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Op 3/5/2020 om 07:47, Theoak zei:

De resultaten zijn beter dan ooit als het gaat om aantallen verkochte kavels en de omzet. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de corona crisis en de positieve invloed die dat heeft gehad op bedrijven die vooral online zaken doen.

Wel, dat gaat dan over 2020. Ik had het over 2019. Een verschil dunkt me. Bedrijven op catawiki? Ja, daar heb ik mijn bedenkingen over. Ik zie weinig gevestigde namen. Dit op dranken en strips. En de zeer weinige serieuze die ik ken, hebben grondige twijfels over de werkwijze van catawiki. Ik doe die uitspraken niet zomaar. Een bedrijf dat die naam waardig is, heeft een eigen verkoopkanaal. Ook geen ongegronde uitspraak. Tenzij soms de fiscus het niet mag weten natuurlijk. 

En je weet totaal niet waar je over spreekt. denk je dat iedereen dom is?

Zal nog één toelichting geven...

 

..."Het bedrijf groeit nog altijd met 30 procent per jaar. Het is toch duidelijk wat de investeringen opbrengen?
Met name die laatste zin moest ik even laten indalen. Groei wordt ook al gezien als opbrengst.
Eerlijk, wie net de discussie gevolgd heeft over de reële omzet van het bedrijf, kan zo’n bericht alleen met gefronste wenkbrauwen volgen. 
Een topman die het verschil niet duidt tussen consumer sales en omzet, en zomaar pak ‘m beet een negenhonderd miljoen euro omzet bij elkaar fantaseert omdat vervolgens als opbrengst te verkopen, zou ik niet snel in mijn armen sluiten. 
Lang verhaal kort, dat er nog steeds geen nettowinst onder de streep overblijft is helder, er moet nog elk jaar geld bij."...

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...