Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Ik maak de verzending online (of via app) aan. Voer daar alle gegevens in. Ga naar een postnl punt, laat de code scannen. Zij plakken de stickers erop en ik kan hem online (of via app) volgen. Als je een mailadres van de ontvanger dan kan die hem ook volgen. Ideaal.

Link naar reactie

Ik denk dat je ook een reputatie opbouwt bij Catawiki, als je veel 'beschadigde' aankopen hebt dan zal daar ook wel een belletje rinkelen.

 

Overlaatst had ik een boek die zwaar beschadigd aankwam bij een koper niettegenstaande ik ze erg goed verpak. Hij stuurde erg wazige foto's als bewijs dus werd het niet door catawiki aanvaard. Nu 35 dure boeken verstuurd en tot nu toe geen problemen.

Link naar reactie
Op 30/6/2020 om 13:27, Waakwater zei:

Ik verkocht een kavel. De betaling liet op zich wachten. Uiteindelijk kwam die er. De adresgegevens werden vrijgegeven en ik vond al dat het adres (vooral de naam) nogal vreemd was, maar goed, het was een Nederlander en die hebben soms vreemde namen.

Het pakket is echter nog steeds niet afgeleverd. Het zit ergens vast bij het distributiecentrum, wellicht vanwege een valse naam / vals adres?

Hoe ga ik om met zoiets?

Als het om een internationale zending gaat, kan het ook gewoon vanwege de Corona crisis zijn. Mijn laatste pakket is twee en een halve maand onderweg geweest.

Link naar reactie

Vandaag een bericht gekregen van Catawiki.

Catawiki is nu LastDodo.

Leden wordt gevraagd zich oponieuw in te schrijven, maar gelukkig is de hele verzameling van Catawiki overgebracht naar LastDodo, en de software en lay-out lijkt hetzelfde te zijn. De shop is er ook nog.

Ik vraag me wel af of het verstandig is om de veilingen zo sterk af te scheiden van de shops en verzamelingen.

Link naar reactie

Zie ook dit forum bericht van René en Marco (met een markering van mij):

 

"Zojuist is LastDodo live gegaan! Hoera! 
LastDodo is de voortzetting van de Catawiki catalogus en het verzamelaarsplatform. 

De catalogus en het verzamelaarsplatform hebben een speciale plek in ons hart omdat we daar 12,5 jaar geleden (jubileum!) Catawiki mee zijn begonnen. We willen er graag nieuw leven inblazen. 

Als eerste stap zijn we de look & feel van de site aan het opfrissen. Dat is nu voor o.a. de homepage en de rubriekspagina’s gebeurd. De andere pagina’s zullen snel volgen.

Daarnaast werken we aan nieuwe functionaliteit zoals een volledig nieuw zoeksysteem (ook voor de verzamelingen) en het openstellen van shops voor iedereen. Verder gaan we de bestaande problemen oplossen en zijn we aan het nadenken over een duurzaam verdienmodel zodat de continuïteit voor altijd gewaarborgd is. Onze enige inkomsten op dit moment zijn advertenties voor veilingen en kavels van Catawiki.

We weten dat er wat kinderziektes zijn ontstaan door de overgang van het Catawiki platform naar deze nieuwe omgeving en proberen deze z.s.m. te verhelpen.
We hopen op jullie begrip daarvoor.

Als je tegen iets aanloopt dat nu minder goed werkt dan voor de overgang, meldt dat dan even in dit topic. We inventariseren alle issues en proberen ze op volgorde van "algemeen belang" op te lossen.

Voor alle zekerheid: je moet even je wachtwoord van je account wijzigen om in te kunnen loggen.

We hopen dat jullie net zo veel plezier gaan hebben op het platform als wij nu al hebben om er weer mee bezig te zijn. We gaan er in ieder geval alles aan doen om dat te bereiken. Op een mooie toekomst voor de allerlaatste dodo!

 

René en Marco"

Link naar reactie

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/artikel/5169078/catawiki-leent-7-miljoen-extra-om-coronakansen-te-pakken

 

02 juli 2020 18:06

 

Veilingsite Catawiki heeft 7 miljoen euro extra geleend om te kunnen inspringen op groeikansen als gevolg van de uitbraak van het coronavirus. Vorig jaar keerde de groei van het bedrijf terug, en slonk het verlies tot 4,5 miljoen euro."

 

Link naar reactie
Op 2/7/2020 om 16:45, schoeren zei:

Er is al een hele poos geen enkele link meer tussen de shops/catalogus en de veiling.

 

Ik vind de naam verschrikkelijk slecht gekozen.

Slaat echt nergens op en klinkt niet goed.

Valt nog goed mee, het is niet makkelijk een relevante korte naam te vinden met voldoende domein-extensies.

Link naar reactie
53 minuten geleden, Bonte zei:

Valt nog goed mee, het is niet makkelijk een relevante korte naam te vinden met voldoende domein-extensies.

Ik vraag me af of ze er zelf nog in geloven:

 

Quote

De dodo is onderwerp in het gezegde "zo dood als een dodo", ook in andere talen is deze uitdrukking bekend, zoals het Engelse "as dead as a dodo". Het wordt gebruikt om aan te duiden dat iets hopeloos verloren is. De naam dodo staat ook synoniem voor een dom iemand die zich gemakkelijk laat strikken.

 

Link naar reactie

Een business model in eerste instantie om van iedere euro een kwart als bruto omzet te boeken zonder daadwerkelijk iets te produceren

zou iedere ondernemer als muziek in de oren klinken.

Een ( digitale ) business model met 500 personeelsleden op de "payroll" klinkt dan weer als een ware nachtmerrie.

Link naar reactie
16 uren geleden, Christine zei:

Voor mij klinkt het ook als de laatst levende, weinig hoopvol... Zeker gezien de cijfers...

 

En gezien de weinige commentaar van een aantal mensen weet ik genoeg. Een zinkend schip.

De naam is ietwat ongelukkig, maar een verzamelaarsplatform moet zelfstandig kunnen bestaan. 

De kosten moeten wel laag gehouden worden, maar echt veel personeel lijkt me niet nodig. Met vrijwilligers kan de zaak grotendeel gerund worden. 

Link naar reactie
4 uren geleden, Tweetie zei:

De naam is ietwat ongelukkig, maar een verzamelaarsplatform moet zelfstandig kunnen bestaan. 

De kosten moeten wel laag gehouden worden, maar echt veel personeel lijkt me niet nodig. Met vrijwilligers kan de zaak grotendeel gerund worden. 

Je hebt wel server ruimte nodig, klantenondersteuning, programmeur etc. Er gaat best wat tijd en geld in, zeker als verkoop platform.

 

Ikzelf heb zeker geen probleem om te betalen voor een goeie verkoopservice, met reclame zouden ze ook al iets kunnen goedmaken. Big data verzamelen en doorverkopen aan Google, proberen opgekocht  worden, POD boeken verkopen, privé winkelfronten, enz.

 

Er zijn veel opties, niet allemaal even bruikbaar. :)

Link naar reactie

Valt het meer mensen op dat de oordeelsvorming van de Catawiki veilingmeesters er op achteruit gaat?

 

Waar denk ik aan. ( naar werkelijke situaties)

 

1) artikel x wordt geveild voor 130 euro. Vergelijkbare biedingen hebben daarvoor tussen de 90 en 160 opgebracht . Ik denk kom. Laat ik ook een vergelijkbare aanbieding doen . Reactie... “levert geen 50 euro op 😩 “ zo dom.

2) uniek item aangeboden. Zelfde reactie. Inmiddels verkocht voor 3 cijferig bedrag 

3) item xyz aangeboden. Reactie: daar heb ik er teveel van in de wacht staan. Dan naar onderhands verkocht voor prijs gelijkwaardig aan eerdere veilingafslag.

4)  maar blijkbaar is “ de wereld van Morris” wel uniek genoeg. Komt wekelijks terug en gewoon te koop ( zelf nieuw gekocht voor 30 euro 🙄

 

ondertussen krijg ik wel regelmatig mail vooral leuke kavels aan te bieden. Mij valt juist op dat er voor de echt leuke kavels inmiddels betere kanalen zijn onder de liefhebbers. 

 

ik realiseer me dat we er hier weinig aan veranderen. ik heb nog tig voorbeelden ook in andere categorieën. Dus blijft Niet alleen beperkt tot strips maar ik was gewoon even benieuwd of dit herkend wordt. ... 

 

O ja...p.s. ... communicatie tav veiling is lid van standaard reactie ook wel een dingetje... 🙄

 

 

 

Link naar reactie

ze hebben natuurlijk bij afkeuring een standaard zin ze gaan niet iedereen persoonlijk mailen dan mogen er nog dubbel aantal veilingmeesters bij en sommige kavels is idd een wachtrij  daar loop ik ook wel eens tegen aan 

 

als een item kort geleden nog tussen de 90 en 130 deed zullen ze um vast niet weigeren anders opnieuw aanbieden met wat linkjes van oude resultaten helpt meestal wel

 

maar wat zijn de betere kanalen ????

 

Link naar reactie

'Ik kan niet meer volgen. Dus Lastdodo is een afsplitsing van Catawiki? Ik dacht dat Catawiki gewoon overgekocht was en nam ging blijven bestaan. Verwarrend allemaal...'

 

LastDodo is alleen voor de verzameling en shops. Catawiki voor de veilingen.

Link naar reactie
1 uur terug, Waakwater zei:

Het kavel is terug onderweg naar mij. Nu neemt de verkoper contact op met me. Hij zegt dat zijn adres verkeerd was ingevoerd in Catawiki en dat hij het nu hersteld heeft (maar ik heb dus al portkosten betaald en het euvel verzonden). Wat zijn de gangbare gevolgen in zulk geval?

Vraag hem om rechtstreeks nogmaals de portokosten naar je over te maken. Het is immers niet jouw fout.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...