Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Waarom mogen professionele verkopers op Catawiki meer dan particulieren? Ik verbaas me erover dat er comics aangeboden mogen worden met een lagere waarde dan 50. Of dat er een minimumprijs op mag terwijl ik dat niet mag. Of dat ze strips met een kleine oplage nog in de folie mogen aanbieden, terwijl ze net uit zijn (vaste boekenprijs?)

Link naar reactie

Een album dat is gekocht voor de vaste boekenprijs mag een minuut later tweedehands voor 1 euro te koop worden aangeboden.

 

Het gaat bij de acceptatie van een kavel om de te verwachten opbrengst. Dat een kavel het beter of minder goed zal gaan doen dan 50 euro is nooit met zekerheid vast te stellen. Als een zelfde soort kavel niet voldoende opbrengt bij herhaaldelijke plaatsing zal de aanbieder worden gevraagd om dat kavel uit te breiden.

 

Bij catawiki worden kavels beoordeeld en geen aanbieders. Dus blijf het proberen en bied kavels aan met een geschatte opbrengst ruim boven de 50 euro, dan kan daar geen misverstand over bestaan!

Link naar reactie
9 uren geleden, Theoak zei:

Een album dat is gekocht voor de vaste boekenprijs mag een minuut later tweedehands voor 1 euro te koop worden aangeboden.

 

Het gaat bij de acceptatie van een kavel om de te verwachten opbrengst. Dat een kavel het beter of minder goed zal gaan doen dan 50 euro is nooit met zekerheid vast te stellen. Als een zelfde soort kavel niet voldoende opbrengt bij herhaaldelijke plaatsing zal de aanbieder worden gevraagd om dat kavel uit te breiden.

 

Bij catawiki worden kavels beoordeeld en geen aanbieders. Dus blijf het proberen en bied kavels aan met een geschatte opbrengst ruim boven de 50 euro, dan kan daar geen misverstand over bestaan!

Dit is hoe het hoort te werken. Maar jij weet ook dat bijvoorbeeld het veilen van zeldzame boeken door een ssz, als zijnde 2ehands terwijl het nog gewoon in de folie zit, een boekhoudkundig trucje is. Maar dat moeten zij zelf weten. Ik vind het raar dat mensen graag een bepaald boek willen kopen voor de normale prijs, dat deze dan niet meer te koop is, en later toch op deze manier verkocht wordt.

 

Ik ben alleen wel van het gelijke monniken, gelijke kappen principe. Als ik dezelfde boeken aanbiedt als een ander met een minimumprijs, lager dan die van de ander, dan moet dat ook geaccepteerd worden. Zeker als de opbrengst van dat kavel er ruim overheen is gegaan.

 

Ik vind ook dat een boek dat nooit een verwachte waarde kan hebben van boven de 50 euro voor iedereen geweigerd moet worden. En niet van sommigen wel door mag en van anderen niet. Los van wat de opbrengst uiteindelijk is. Een boek dat gewoon te koop is voor 19,95 zal nooit een verwachte waarde van boven de 50 kunnen hebben, maar wordt wel zo ingebracht.

Link naar reactie

Het is geen exacte wetenschap, dus bij items in het grensgebied zal er altijd discussie mogelijk blijven, en is pas achteraf te bepalen wie er gelijk heeft.

 

Geen enkele markt is volledig transparant, dus een verkoopprijs van 19,95 euro voor een boek in een winkel dat elders is uitverkocht bijvoorbeeld wil niet zeggen dat de werkelijke waarde niet 50 euro of meer kan zijn.

 

Dat een stripwinkel boeken achteruit houdt om niet veel later te kunnen veilen voor een hoger bedrag vind ik vanuit het standpunt van de verzamelaar een slechte zaak. Wat ik weet van diverse stripspeciaalzaken is dat zij er niets voor voelen om voor de normale winkelprijs te leveren aan particuliere handelaars die er dan met de (veiling-)winst vandoor gaan. Als die handel er niet zou zijn, dan zouden volgens mij bijna alle verzamelaars wel bediend kunnen worden met de huidige oplagen.

Link naar reactie
5 hours ago, Paul_NL said:

Of...ze kopen als winkel gewoon boeken in, houden deze achter en bieden ze zodra ze zijn uitverkocht aan op de veiling..

Hoe verklaar je anders die belachelijke prijzen voor RIk Ringers 77 en nog twee andere van die jonge RR's?

Niet voor het een of ander, maar ik vind stripspeciaalzaken niet betrouwbaar.

Link naar reactie
On 7/8/2020 at 12:32 PM, JPAR said:

'Ik kan niet meer volgen. Dus Lastdodo is een afsplitsing van Catawiki? Ik dacht dat Catawiki gewoon overgekocht was en nam ging blijven bestaan. Verwarrend allemaal...'

 

LastDodo is alleen voor de verzameling en shops. Catawiki voor de veilingen.

Maar er is wel een limiet van max 75€ voor een item dat je in de shop kunt aanbieden.

Link naar reactie

Heeft iemand ervaring met de striep in Brugge.

Ik heb een week of 2 geleden een bestelling gedaan via catwiki.(shop)

Net voordat het overging in last dodo

vervolgens zag ik na een dag of 5-6 dat de factuur al klaar stond maar heb nooit een mail gehad.

Vervolgens heb ik 2 mails via dodo verstuurd en 2 via hun website(info)

helaas 0 reactie.

vervolgens zie ik gisteren op catawiki : factuur verstuurd: en ik  kan feedback geven.

Snap hier helemaal niks van.

Baal ontzettend dat ik geen antwoord krijg op mijn mails.

Link naar reactie
41 minuten geleden, Willem zei:

Heeft iemand ervaring met de striep in Brugge.

Ik heb een week of 2 geleden een bestelling gedaan via catwiki.(shop)

Net voordat het overging in last dodo

vervolgens zag ik na een dag of 5-6 dat de factuur al klaar stond maar heb nooit een mail gehad.

Vervolgens heb ik 2 mails via dodo verstuurd en 2 via hun website(info)

helaas 0 reactie.

vervolgens zie ik gisteren op catawiki : factuur verstuurd: en ik  kan feedback geven.

Snap hier helemaal niks van.

Baal ontzettend dat ik geen antwoord krijg op mijn mails.

Bel ze even. Dat is de snelste oplossing. +32 50 33 71 12

Link naar reactie
Op 11/7/2020 om 12:32, Theoak zei:

Dat een stripwinkel boeken achteruit houdt om niet veel later te kunnen veilen voor een hoger bedrag vind ik vanuit het standpunt van de verzamelaar een slechte zaak. Wat ik weet van diverse stripspeciaalzaken is dat zij er niets voor voelen om voor de normale winkelprijs te leveren aan particuliere handelaars die er dan met de (veiling-)winst vandoor gaan. Als die handel er niet zou zijn, dan zouden volgens mij bijna alle verzamelaars wel bediend kunnen worden met de huidige oplagen.

Ik heb er even over nagedacht of ik hier nog op zou reageren. Ik snap dat jij je werkgever verdedigt, prima. Maar aan de andere kant is dit hierboven natuurlijk een drogreden. Daarmee kun je toch niet goedpraten dat ze het dus zelf maar veilen en Catawiki daar een podium voor geeft. En omdat ze (waarschijnlijk) goede verkopers zijn (en daarmee een goede opbrengst leveren) mogen ze ook ook net wat meer. Althans zo komt het over. En klaarblijkelijk niet alleen bij mij, maar valt het anderen ook op.

Link naar reactie

Dat is geen verdediging van mijn werkgever, want dat zijn stripwinkels niet. Ik praat ook niets goed, maar Catawiki maakt geen onderscheid tussen particuliere srtripverkopers en professionele (=beroepsmatige) stripverkopers voor wat betreft de inhoud van de kavels. Ik zal en kan ook niet ingaan op individuele aanbieders (pro. of part.), want ik weet niet hoe zij aan hun 'handel' komen. Het zal voor de bieders op de veilingen ook niet uitmaken of ze het nu kopen van een winkelier of een particulier. Als je verzamelaar en vaste klant bent van een winkel die je ervan verdenkt boeken achter te houden voor een speculatief hogere opbrengst, dan zul je die er zelf op aan moeten spreken. 

Als (beginnende) particuliere verkoper zal er vast wel eens een kavel afgekeurd worden, en dat levert frustratie op, wat ik goed kan begrijpen. Maar de afspraken en grenzen van wat wel en niet kan worden geaccepteerd zijn voor alle verkopers gelijk, en als een professionele verkoper te vaak aan de verkeerde kant van de grens zit van wat toelaatbaar is, dan wordt die daar ook gewoon op aangesproken.

Of je dat wilt geloven is niet aan mij, maar zoals het hierboven staat is zoals ik het zie en zoals ik werk.

 

 

 

Link naar reactie
8 uren geleden, Theoak zei:

Dat is geen verdediging van mijn werkgever, want dat zijn stripwinkels niet. Ik praat ook niets goed, maar Catawiki maakt geen onderscheid tussen particuliere srtripverkopers en professionele (=beroepsmatige) stripverkopers voor wat betreft de inhoud van de kavels. Ik zal en kan ook niet ingaan op individuele aanbieders (pro. of part.), want ik weet niet hoe zij aan hun 'handel' komen. Het zal voor de bieders op de veilingen ook niet uitmaken of ze het nu kopen van een winkelier of een particulier. Als je verzamelaar en vaste klant bent van een winkel die je ervan verdenkt boeken achter te houden voor een speculatief hogere opbrengst, dan zul je die er zelf op aan moeten spreken. 

Als (beginnende) particuliere verkoper zal er vast wel eens een kavel afgekeurd worden, en dat levert frustratie op, wat ik goed kan begrijpen. Maar de afspraken en grenzen van wat wel en niet kan worden geaccepteerd zijn voor alle verkopers gelijk, en als een professionele verkoper te vaak aan de verkeerde kant van de grens zit van wat toelaatbaar is, dan wordt die daar ook gewoon op aangesproken.

Of je dat wilt geloven is niet aan mij, maar zoals het hierboven staat is zoals ik het zie en zoals ik werk.

 

 

 

Met de verdediging opmerking doelde ik op gelijke monniken, gelijke kappen wat niet altijd gebeurt en waarvan jij zegt dat het wel zo hoort te zijn.

 

En dat een kavel afgewezen wordt is prima. Heb ik geen moeite mee. Maar wel dat het dus niet voor iedereen gelijk is.

 

En je hebt gelijk dat men zelf een ssz zou moeten aanspreken. Maar ik denk dat dat voor velen lastig zal zijn. Ik heb gelukkig een ssz die hier niet aan doet.

Link naar reactie

Zagen.. moet toch even mijn bestaan bevestigen..Even teruggaand op 2-3 juli jl.  domeinen...
Ja, een naam is moeilijk, en een die ook nog alles inhoudt. Hihi iemand geld over voor een hoop tld's ? 
Wil je zelf starten... zoek.. zoek.. en ja hoor ... verzamelfan  (best wel een goede keus dacht ik) die is er nog steeds..
En... wereldwijd ook nog beschikbaar (zie er al gauw 20 landen) : wie gaat competitief zijn, en de wereld veroveren..?
(ps ikke nie). 
 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
8 uren geleden, JPAR zei:

Ik vind het behoorlijk irritant. Een werd op de allerlaatste dag betaald. Dan ben je weken verder, maar je kunt niks. Dit ging om een paar honderd euro.

Dat is natuurlijk het risico met aanbieden op Catawiki. Je mag niet verwachten dat iedereen hun kavel direct na de veiling betaalt. 

Link naar reactie
1 uur terug, Simon zei:

Dat is natuurlijk het risico met aanbieden op Catawiki. Je mag niet verwachten dat iedereen hun kavel direct na de veiling betaalt. 

Is dat zo? Mag je dat niet verwachten? Het staat nochthans wel in de regels en daar ga je mee akkoord. Ik verzend ook meteen als de betaling er is. Diezelfde dag, tenzij het al te laat is, dan de dag erna.

Link naar reactie
36 minuten geleden, JPAR zei:

Is dat zo? Mag je dat niet verwachten? Het staat nochthans wel in de regels en daar ga je mee akkoord. Ik verzend ook meteen als de betaling er is. Diezelfde dag, tenzij het al te laat is, dan de dag erna.

Nee, volgens de regels mag je als koper 3 werkdagen wachten met betalen, en als verkoper 3 werkdagen wachten met versturen.

 

Link naar reactie

Heb zelf nog eens items verkocht in drie verschillende categorieën. Inderdaad latere betalingen ook hier. Enkele op tijd. Meeste te laat. Ruim over de drie dagen.

Wat me nog meer stoort is dat Catawiki datums van uitbetaling verschuift, ook al is pakket geleverd of reeds aangeboden bij klant. Tot zelfs tien dagen extra. Wat daar de redenen van zijn, geen idee. Blij word ik er niet van.

 

Een bericht naar de klantendienst via contact op maandag werd week erop woensdag beantwoord. Negen dagen is wel lang.

 

Mijn feedback is 100% en geen lopende cases.

Link naar reactie
39 minuten geleden, Christine zei:

Heb zelf nog eens items verkocht in drie verschillende categorieën. Inderdaad latere betalingen ook hier. Enkele op tijd. Meeste te laat. Ruim over de drie dagen.

Wat me nog meer stoort is dat Catawiki datums van uitbetaling verschuift, ook al is pakket geleverd of reeds aangeboden bij klant. Tot zelfs tien dagen extra. Wat daar de redenen van zijn, geen idee. Blij word ik er niet van.

 

Een bericht naar de klantendienst via contact op maandag werd week erop woensdag beantwoord. Negen dagen is wel lang.

 

Mijn feedback is 100% en geen lopende cases.

Ik bel bijna elke week naar de klantendienst om te zeggen dat iets geleverd is en dan passen ze het aan ! Leuk is anders .

Link naar reactie
5 uren geleden, Rene zei:

Nee, volgens de regels mag je als koper 3 werkdagen wachten met betalen, en als verkoper 3 werkdagen wachten met versturen.

 

Ik heb het over de allerlaatste dag van alle verlengingen en ik vind dat je mag verwachten dat iemand voldoet aan de regel om binnen die drie dagen te betalen. Nu weet men dat er toch niks gebeurt als je niet betaalt en kun je het dus weken rekken.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...