Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

10 minuten geleden, Vittorio zei:

Geen persoonlijke aanval hoor, just curious... Als je hier alleen maar inlogt om kritisch over Catawiki te schrijven, lijkt dat op iets persoonlijks. Maar ik zal me vergissen.

Geen probleem. Opgelost. Ik log wel meer in. Alleen voel ik me niet geroepen overal mijn mening te moeten geven. Wel waar ik kennis heb.

Link naar reactie
30 minuten geleden, Christine zei:

Wel Vittorio, die 47 en 45 klopt niet. 100% overtuigd. Nee, geen oud zeer. Ik heb een hoog rechtvaardigheidsgevoel. Iets dat niet strookt bij Catawiki. Dan reageer ik. Simpel. Trouwens, 

Waarom maak je nog steeds gebruik van de diensten van een platform dat zo strookt met jouw rechtvaardigheidsgevoel Christine?

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
3 minuten geleden, Rik zei:

Waarom maak je nog steeds gebruik van de diensten van een platform dat zo strookt met jouw rechtvaardigheidsgevoel Christine?

Voor alle duidelijkheid, het strookt niet met mijn eerlijkheidsgevoel.

Heb me nog eens laten vangen. Uit gemakzucht. Maar heb er reeds weer spijt van. Zie eerdere argumenten. Voel me iedere keer geneukt en het gevoel verbeterd er niet op. Ook eerdere argumenten. Hoe meer je weet, hoe groter de degout. Ook eerdere argumenten. Verder wil ik er persoonlijk niet op ingaan. Heb al een psychiater. Misschien terug on topic gaan?

Link naar reactie

Iedereen heeft recht op zijn mening, maar ik wil en ga niet op alles even diep in. Dat heeft naar mijn mening toch geen zin. Als het voor Christine nu nog niet duidelijk is waarin catawiki zich onderscheidt, dan is het misschien handig om eens met enkele van de vele terugkerende duizenden verkopers of kopers in contact te treden. Particuliere verkopers zijn minstens zo belangrijk als professionele verkopers en beiden zijn net zo belangrijk als de bieders. Onrechtvaardige of frauduleuze praktijken op voortdurende schaal zijn mij niet bekend. Er is een team dat zich bezig houdt met verkopers te kwader trouw, zodat winnende bieders niet worden gedupeerd. Natuurlijk gaat het met de beschrijving of verzending wel eens mis, maar dat wordt bijna altijd wel in der minne geschikt. 

Link naar reactie
19 minuten geleden, Theoak zei:

Iedereen heeft recht op zijn mening, maar ik wil en ga niet op alles even diep in. Dat heeft naar mijn mening toch geen zin. Als het voor Christine nu nog niet duidelijk is waarin catawiki zich onderscheidt, dan is het misschien handig om eens met enkele van de vele terugkerende duizenden verkopers of kopers in contact te treden. Particuliere verkopers zijn minstens zo belangrijk als professionele verkopers en beiden zijn net zo belangrijk als de bieders. Onrechtvaardige of frauduleuze praktijken op voortdurende schaal zijn mij niet bekend. Er is een team dat zich bezig houdt met verkopers te kwader trouw, zodat winnende bieders niet worden gedupeerd. Natuurlijk gaat het met de beschrijving of verzending wel eens mis, maar dat wordt bijna altijd wel in der minne geschikt. 

Catawiki past systematisch negatieve feedback aan naar neutraal van "belangrijke" verkopers. Zodat ze een hoog percentage hebben. Bewijzen van. Er zijn verkopers die systematisch afromen. Bewijzen van. Particuliere verkopers zijn niet even belangrijk als pro verkopers. Particuliere verkopers betalen een hoger kosten percentage. Bewijzen van. Al eens mis? Nog maar niet te zwijgen over de fake items die verkocht worden, Bewijzen van. Geen frauduleuze praktijken? Moet ik account opnoemen? Heb een héél mooi voorbeeld. Een pure oplichter die lekker gedekt wordt door catawiki.

Natuurlijk gaat u niet even diep in op alles. Alleen op wat in uw kraam past. Elk vogeltje kwekt zoals ie gebekt is.

The Oak,, wat anoniem lullen is makkelijk. Ik sta hier met mijn eigen naam. Dus wees spaarzaam op die naam. U hoeft mij niet persoonlijk aan te spreken. Doet u anders ook niet. Ga eens in op de vele argumenten dat ik aanbreng, maar nee. Oeverloos lullen en draaien en keren is wat u doet. We zullen wel zien hoe het afloopt met Catawiki. Ik kan u nu al zeggen. Niet goed. Daar heb je niet veel kennis voor nodig.

Link naar reactie

Beste Christine, ik heb geen pr functie bij catawiki, dus daarom kan ik niet op al alles reageren. Maar u toont ook in dit laatste bericht weer zo duidelijk dat u weinig tot niets van catawiki afweet dat het geen zin heeft om inhoudelijk op elk punt in te gaan. U bent negatief ten opzichte van catawiki, so be it. Koop of verkoop dan vooral niet daar maar elders. Of catawiki de huidige groei en successen voort zal zetten of dat het afneemt weet ik niet. Maar ik verwacht dat het einde nog lang niet in zicht is.

Link naar reactie
22 uren geleden, Christine zei:

Nee, dat is waar. Maar u prijst catawiki aan als iets goddelijks. We zullen eens kijken wanneer ze effectief winst gaan maken. Of staat de verkoop al op de planning? 

 

De koper heeft 21 dagen om te betalen blijkt. Bewijs van.

 

Gebeurd zelden. Zelfs met afhalen gaat de datum niet naar voor. En met bepaalde periodes worden uitbetalingen systematisch naar achter geschoven.

 

Ja, en voor mij nieuw, weet iedereen dat niet elke verkoper hetzelfde kostenpercentage betaald?

Lekker trollen 

Link naar reactie

Ik maak al vele jaren gebruik van Catawiki. Koop en verkoop via de veiling en shops (nu dan Lastdodo). Dit naar volle tevredenheid - ik vermaak mij er behoorlijk wat uurtjes per week mee.
Ik heb in al die jaren slechts 1x iets vervelend meegemaakt: Een verkoper op de veiling beweerde dat een lot wat ik gewonnen had al lang niet meer beschikbaar was. Waarschijnlijke oorzaak: veel te laag bod voor het item dat zij aanbood (wat ook zo was).  Uiteindelijk kon CW er niet zoveel mee en heb ik het geld terug gekregen.  
Verder eigenlijk alleen positieve dingen meegemaakt. Dan heb ik het over honderden transacties.  Ik heb er dankzij CW een erg leuke hobby bij en hoop dat CW nog heel lang doorgaat 🙂        

Link naar reactie
Op 8/8/2020 om 07:07, Theoak zei:

Beste Christine, ik heb geen pr functie bij catawiki, dus daarom kan ik niet op al alles reageren. Maar u toont ook in dit laatste bericht weer zo duidelijk dat u weinig tot niets van catawiki afweet dat het geen zin heeft om inhoudelijk op elk punt in te gaan. U bent negatief ten opzichte van catawiki, so be it. Koop of verkoop dan vooral niet daar maar elders. Of catawiki de huidige groei en successen voort zal zetten of dat het afneemt weet ik niet. Maar ik verwacht dat het einde nog lang niet in zicht is.

Voor mij is het duidelijk. U gaat niet in op wat ik inhoudelijk breng. Alles wat ik zeg, kan ik staven. Maar u begint dan over iets anders. U citeert ook niet. In het verleden pretendeerde u wel alles te weten. Als iemand dan met feiten en bewijzen komt, trekt u de staart in. Zielig. Dan gaan we maar wat op de messenger schieten. Moet ik voorbeelden en accounts geven?

Het is daarom ook dat niemand catawiki gaat overnemen, Het is een lege doos zonder structuur. Zeker als ik zie welke mensen betrokken zijn. Kan ik mooie verhalen over vertellen. Challenge me.

Uw bedoeling is alleszins duidelijk.

 

Op 8/8/2020 om 11:02, tuinmantvkijken zei:

Lekker trollen 

Ik kom met feiten en bewijzen. U niet, Ik ben on-topic, u niet. Dus wie is de troll? 

Link naar reactie
1 minuut geleden, tuinmantvkijken zei:

Elke x dat je reageert zonder bewijs plaats ik een trol

Hoe oud bent u? 

 

Kijk naar deze account. 

https://www.catawiki.nl/fulfilment/seller/1905159/feedback

Systematisch maakt de verkoper dezelfde "fouten". Steeds corrigeert Catawiki de feedback naar neutraal. Het is systematisch dezelfde fouten maken. Bovendien rekent de verkoper dubbel en driedubbel verzendingskosten aan, shipped in één pakket. Catawiki doet niks.

Catawiki dekt grote verkopers in. 

 

Moet ik nog verder gaan over experts? Nog voorbeelden geven? Regelmatig worden er valse flessen en dedicasses aangeboden. Passeert allemaal.

Er zit een structuur achter, tenzij u dom bent natuurlijk. Wat ik eigenlijk wel vermoed na uw vorige reacties.

Link naar reactie
38 minuten geleden, Christine zei:

 

 

Kijk naar deze account. 

https://www.catawiki.nl/fulfilment/seller/1905159/feedback

Systematisch maakt de verkoper dezelfde "fouten". Steeds corrigeert Catawiki de feedback naar neutraal. Het is systematisch dezelfde fouten maken. Bovendien rekent de verkoper dubbel en driedubbel verzendingskosten aan, shipped in één pakket. Catawiki doet niks.

Catawiki dekt grote verkopers in. 

 

Deze verkoper heeft 413 neutrale beoordelingen. Waar kan ik zien dat deze door Catawiki zijn gecorrigeerd? Een koper kan er zelf voor kiezen om een neutraal te geven als een artikel niet geleverd kan worden.

Heb ik zelf ook altijd gedaan als mij dit overkwam bij de Catawiki veiling cq shop aankoop.

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Zojuist, Rik zei:

Deze verkoper heeft 413 neutrale beoordelingen. Waar kan ik zien dat deze door Catawiki zijn gecorrigeerd? Een koper kan er zelf voor kiezen meen neutraal te geven als een artikel niet geleverd kan worden.

Heb ik zelf ook altijd gedaan als mij dit overkwam bij de Catawiki veiling cq shop aankoop.

 

Hier gaan we. U bekijkt pagina één. Dan gaat u pagina per pagina verder. Na een aantal pagina's ziet u dat de negatieve feedback werd aangepast door catwiki naar neutraal. Staat onder de feedback. Gebeurd systematisch na bepaalde tijd Moet ik echt copy pasten? Als u de negatieve en neutrale feedback optelt, komt u aan amper 90% positieve. Daar zijn dan ook nog klachten bij, maar sommige mensen durven niet. Indien het nog niet duidelijk is, zal ik print screens doen. Is nog maar één account dat ik noem. Dan nog niet te spreken over valse flessen, diamant, stripitems, staatbeschrijvingen, minimum prijzen, reserve prijzen, etc. Sommige experts zijn ter kwader trouw.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Christine zei:

Hier gaan we. U bekijkt pagina één. Dan gaat u pagina per pagina verder. Na een aantal pagina's ziet u dat de negatieve feedback werd aangepast door catwiki naar neutraal. Staat onder de feedback. Gebeurd systematisch na bepaalde tijd Moet ik echt copy pasten? Als u de negatieve en neutrale feedback optelt, komt u aan amper 90% positieve. Daar zijn dan ook nog klachten bij, maar sommige mensen durven niet. Indien het nog niet duidelijk is, zal ik print screens doen. Is nog maar één account dat ik noem. Dan nog niet te spreken over valse flessen, diamant, stripitems, staatbeschrijvingen, minimum prijzen, reserve prijzen, etc. Sommige experts zijn ter kwader trouw.

Noem dan eens een paginanummer waar ik dit kan vinden in deze beoordeling?

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
6 minuten geleden, Christine zei:

Dit is de laatste keer dat ik voorkauw. Op dit moment is een mooi voorbeeld pagina 10.

image.thumb.png.eb81ccd6e0d03d89a960dd9250afcfcd.png

 

Waar kan ik zien dat dit eenzijdig door Catawiki gebeurt? Er blijven namelijk ook 155 negatieve beoordelingen overeind.

Wat is er mis dat Catawiki beoordelingen evalueert en in overleg met de 2 partijen aanpast? Bovendien maken ze er netjes melding van dus ze zijn wel transparant...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
8 minuten geleden, Christine zei:

Dit is de laatste keer dat ik voorkauw.

 

Jij poneert de stelling dat Catawiki niet deugt en probeert hierbij jouw gelijk te halen. Het is dan niet meer dan netjes dat je hiervan concreet bewijs aanlevert en ons niet 163 pagina's aan beoordelingen laat doorploegen Christine...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 minuut geleden, Rik zei:

Waar kan ik zien dat dit eenzijdig door Catawiki gebeurt? Er blijven namelijk ook 155 negatieve beoordelingen overeind.

Wat is er mis dat Catawiki beoordelingen evalueert en in overleg met de 2 partijen aanpast? Bovendien maken ze er netjes melding van dus ze zijn wel transparant...

Er staat in overleg met de verkoper. En u gelooft dat? Iemand krijgt gebroken flessen, verkeerde jaargangen, betaalt driedubbele verzendingskosten, krijgt de helft aan of niks en geeft neutrale feedback na overleg? Zeker als dat overleg gebeurd na tien pagina's feedback. In alle stilte. yep. Hij past dan niet de feedback aan naar case solved maar laat negatieve feedback staan? Sinterklaas en Zwarte Piet bestaan ook. Gaat u ook al mijn andere argumenten zo goedpraten? 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Rik zei:

Jij poneert de stelling dat Catawiki niet deugt en probeert hierbij jouw gelijk te halen. Het is dan niet meer dan netjes dat je hiervan concreet bewijs aanlevert en ons niet 163 pagina's aan beoordelingen laat doorploegen Christine...

Heb juist het bewijs gegeven. Ik ga niet van elke pagina copy paste geven.

Link naar reactie
Zojuist, Christine zei:

Er staat in overleg met de verkoper. En u gelooft dat? Iemand krijgt gebroken flessen, verkeerde jaargangen, betaalt driedubbele verzendingskosten, krijgt de helft aan of niks en geeft neutrale feedback na overleg? Zeker als dat overleg gebeurd na tien pagina's feedback. In alle stilte. yep. Hij past dan niet de feedback aan naar case solved maar laat negatieve feedback staan? Sinterklaas en Zwarte Piet bestaan ook. Gaat u ook al mijn andere argumenten zo goedpraten? 

Dit is jouw veronderstelling en blijft dus een mening en is nog geen feit. Ik wordt graag overtuigd met feiten...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ik heb zelf nooit iets gekocht of verkocht via cw. Dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken alleen van wat ik hier lees.

 

Maar voor wat deze discussie betreft begint het nu wel wat te vervelen.

@Christine de frustatie spat er van af bij u. U heeft uw punt gemaakt. Als cw u niet aanstaat dan moet je er ook geen gebruik van maken en de site dan ook mijden. Hop gewoon verwijderen uit je favorieten en nooit meer naar kijken.

 

Deze praktijken gebeuren zeker te weten ook op mp, ebay en misschien ook wel op beurzen. Dus al met al niets vreemds.

Als er geld te verdienen valt duiken er altijd dubieuze mensen op die andere oplichten. Verder...koop met verstand. 

Experts kunnen ook niet alles weten, het zijn ook maar mensen.

 

 

 

Link naar reactie
12 minuten geleden, Rik zei:

Ja, maar wel met het commentaar dat je niet alles wil voorkauwen...

Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

 

De fake dedicase is hier al uitvoerig aangehaald. Zelf heb ik valse flessen Calvados laten verwijderen. Een vintage dat ik nog nooit gezien had van bepaalde producent. Ik mail naar producent met foto. Hij bevestigde dat ze nog nooit dat jaartal hebben uitgebracht en al zeker niet in die vorm van fles. Dan heb ik gemaild naar "expert". Uiteindelijk is fles verwijderd. Maar ik neem de moeite niet meer. Idem voor Cognac. Laat staan voor whisky. Idem voor tekeningen. Ik zie sommige dedicases verschijnen die ik in mijn 35 jaar verzamelen nog nooit gezien heb. Hier schieten ze als paddenstoelen uit de grond. 

Link naar reactie
2 minuten geleden, P3TJQ zei:

Ik heb zelf nooit iets gekocht of verkocht via cw. Dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken alleen van wat ik hier lees.

 

Maar voor wat deze discussie betreft begint het nu wel wat te vervelen.

@Christine de frustatie spat er van af bij u. U heeft uw punt gemaakt. Als cw u niet aanstaat dan moet je er ook geen gebruik van maken en de site dan ook mijden. Hop gewoon verwijderen uit je favorieten en nooit meer naar kijken.

 

Deze praktijken gebeuren zeker te weten ook op mp, ebay en misschien ook wel op beurzen. Dus al met al niets vreemds.

Als er geld te verdienen valt duiken er altijd dubieuze mensen op die andere oplichten. Verder...koop met verstand. 

Experts kunnen ook niet alles weten, het zijn ook maar mensen.

 

 

 

Frustraties? Nee, het gaat om het gesjoemel. Mensen moeten dit weten. Simpel. En dit is het topic daarvoor. Als u gesjoemel normaal vindt, zegt meer over u dan over mij. Expert? Om te lachen.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Christine zei:

Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Dit zal ongetwijfeld een vriendelijke reflectie op mijn kritisch doorvragen zijn...

 

4 minuten geleden, Christine zei:

 

De fake dedicase is hier al uitvoerig aangehaald. Zelf heb ik valse flessen Calvados laten verwijderen. Een vintage dat ik nog nooit gezien had van bepaalde producent. Ik mail naar producent met foto. Hij bevestigde dat ze nog nooit dat jaartal hebben uitgebracht en al zeker niet in die vorm van fles. Dan heb ik gemaild naar "expert". Uiteindelijk is fles verwijderd. Maar ik neem de moeite niet meer. Idem voor Cognac. Laat staan voor whisky. Idem voor tekeningen. Ik zie sommige dedicases verschijnen die ik in mijn 35 jaar verzamelen nog nooit gezien heb. Hier schieten ze als paddenstoelen uit de grond. 

Ongetwijfeld maar heeft dit te maken met het aanpassen van feedback door Catawiki? Dit was toch het on-topic item?

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 minuut geleden, Christine zei:

Wel, ik lever het bewijs, maar u negeert. Niet mijn probleem. Ik wil alleszins mensen waarschuwen. 

We hebben deze discussie al eens gevoerd afgelopen januari.

Ik stel voor dat we de volgende ronde doorschuiven naar komende januari. Iedereen is nu wel weer gewaarschuwd hoor...

We kopen nu echt geen drank meer via Catawiki...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
2 minuten geleden, Rik zei:

We hebben deze discussie al eens gevoerd afgelopen januari.

Ik stel voor dat we de volgende ronde doorschuiven naar komende januari. Iedereen is nu wel weer gewaarschuwd hoor...

We kopen nu echt geen drank meer via Catawiki...

Mooi initiatief. Dan maken we haar maar wat belachelijk. Ik wacht niet tot januari. Ik reageer wanneer ik wil. Dus wat u betreft, tot januari. Slaap ze.

Link naar reactie

Ik kan me voorstellen dat je dingen aangeeft bij cw die niet kloppen. Helemaal goed!

Maar om nu een kruistocht te beginnen, ik zou mijn tijd wel beter kunnen besteden, is ook beter voor je bloeddruk. Zoals ik zei als je denkt dat je belazerd wordt bij cw dan ga je hier toch niet meer naar toe. Als dit een fysieke winkel is dan kom je daar toch ook niet meer. Ze houden dan geen klanten meer over. Rotte appels heb je overal dus ook bij cw. Dat gaan ze ook niet kunnen tegenhouden, anders had bijvoorbeeld mp ook al zijn deuren kunnen sluiten.

Link naar reactie

Christine en Paul zijn om 1 of andere reden diep gefrustreerd over de gang van zaken bij Catawiki. Incidenteel zijn er door verkopers bewust en onbewust fouten gemaakt, maar zoals ik al eerder schreef worden dat soort zaken bijna altijd in der minne geschikt. Bij tienduizenden transacties per week kan het niet altijd goed gaan, als er maar een goed systeem is om met zaken die misgaan om te gaan. En daar heb ik het volste vertrouwen in. En de kopers en verkopers ook, gezien het grote percentage terugkerende kopers en verkopers en de groei die catawiki jaar in jaar uit boekt. 

 

Over wijn, cognac en whisk(e)y kan ik inhoudelijk niets zinnigs zeggen, wel over strips en aanverwante zaken. Ik heb meer dan voldoende vertrouwen in de experts voor deze veilingen. Met hun kennis en die van de mensen in hun netwerk op diverse verzamelgebieden zijn en waren fouten in de toeschrijving van tekeningen aan (bekende) tekenaars (en daar gaat het blijkbaar vooral om in de posts van Christine) te verwaarlozen.

Link naar reactie

En wat te denken van de Blake en Mortimer-pagina's? Het gaat overal altijd wel een keer fout. Maar geen enkel bedrijf dat op de lange termijn wil blijven voortbestaan zal zich stelselmatig bezig kunnen houden met frauduleuze praktijken. Voor een veilinghuis/verkoopsite zijn kopers/bieders en verkopers/inbrengers net zo belangrijk, zonder de ene krijg je de andere niet.

Link naar reactie

Ik heb ooit 1 negatieve beoordeling gekregen op Cata; ik moest toen zelf aantonen dat het echt onterecht was voordat Cata het -incl. commentaar van koper en mijn weerwoord- veranderde in neutraal.

Cata geeft dus zeker niet zomaar de verkoper het voordeel van de twijfel - in ieder geval niet bij de striptekeningen. 

 

Het grote voordeel van Cata t.o.v. eBay (voor mij) is dat de kavelmeesters wel degelijk actief meedenken. Bij Italiaans vraag ik vaak even vooraf of de tekenaar wel klopt. Als ik een reserve prijs wil is er ook vaak even overleg. Soms wordt een kavel later aangeboden omdat de Nederlandse veilingmeester even wil overleggen met zijn Franse collega, die over die specifieke tekenaar wat meer verstand heeft.

 

Een kavel van mij verkocht naar USA liep forse Corona vertraging op; hulpcentrum meteen fanatiek actief om de levering, t.b.v. koper te waarborgen. Op dat moment voor mij als -hulpeloze- verkoper niet leuk, maar wel fijn te weten dat je belang als koper (ik koop zelf ook regelmatig; zit nog te wachten op een Colan) ook in de gaten gehouden wordt.

 

Al met al ben ik als verkoper en als koper ruim tevreden; best kritiek te leveren, maar de voordelen wegen veel zwaarder dan de nadelen. Vroeger kocht ik veel op eBay, maar daar ben je helemaal aan de Goden overgeleverd. Als verkoopkanaal eigenlijk nooit geprobeerd, maar daar betaal je ook 10% (5% minder dan bij Cata) maar moet je PayPal accepteren; dat kost je ook 4-5%.

Een fysieke veiling levert (soms) meer op, maar je bent je tekeningen maandenlang kwijt.

Cata zit er mooi tussen - ik zou zo niet even een alternatief ervoor weten. 

 

 

 

Link naar reactie

Coolblue met Catawiki vergelijken lijkt me appelen en peren...

 

Ik kijk enkel naar de stripveilingen en heel af en toe bied ik wel eens mee. Soms heb ik twijfels bij een tekening of verkoper dus bied ik gewoon niet, simpel. 
Maar uiteraard verwacht ik van een veilingmeester/expert wel dat zulke zaken gewoonweg niet aangeboden worden.

Sommige zaken is ook duidelijk dat er met prijsopdrijving gewerkt wordt, kan je makkelijk zien in biedhistoriek. Kan cw niks aan doen vrees ik? Ook weer simpel: niet laten vangen, niet bieden of stoppen met bieden.

Uiteindelijk is een veiling min of meer een loterij hé...

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...