Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Je kan je ook afvragen of het slim is om 60 originelen op hetzelfde ogenblik aan te bieden.

 

Dat vraag ik me ook af.

 

De schattingen van de veilingmeester lijken me OK voor een veiling waarbij enkele platen worden aangeboden, maar als er zoveel wordt aangeboden moet dat normaalgesproken de prijs drukken.

Link naar reactie

Dat vraag ik me ook af.

 

De schattingen van de veilingmeester lijken me OK voor een veiling waarbij enkele platen worden aangeboden, maar als er zoveel wordt aangeboden moet dat normaalgesproken de prijs drukken.

 

Ze hadden bij iedere plaat moeten zetten "werk van Don Lawrence wordt bijna nooit te koop aangeboden" om de prijs op te drijven. :e007:

 

(Een dergelijke mededeling heb ik iets te vaak gezien bij auteurs waarvan vervolgens wekenlang iedere veiling weer nieuwe originelen werden aangeboden).

Link naar reactie

Een "nep"-bod van € 695 is eigenlijk best wel een streek, want dat betekent dus ook dat de reserve price daarmee de facto is verhoogd van € 700 naar € 745.

Precies. Met die verplichte verhogingen drijven ze de prijs nog extra op.

 

Afgelopen woensdagveiling stond Oorlog en Liefde 1 t/m 6 aangeboden. Gaat voor € 90,-, komen verzendkosten overheen en 9% voor catawiki. In de winkel koop je ze voor € 14,50 per stuk. Is € 87,- Het kan aan mij liggen, maar dan koop ik ze liever in de winkel. Snap ik dus helemaal niets van. :e009:

Link naar reactie

Die kerstballen zijn dan toch verkocht geraakt voor de prijs van 6 euro. Daar moet je dan nog de veiling - en verzendkosten bijrekenen.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Morgen op de Franse stripveiling is er weer een soort van vriendjes politiek :e011:

Kavel nr 32 en nr 97 zijn zeker geen 75 € waard, kavel 32 kan je kopen in de shops voor 20 €.

Maar zijn die kavels toevallig nu ook van dezelfde verkoper, hoe toevallig.

Ze moeten mij niet vertellen dat ze geen betere kavels hebben, Er zijn verkopers genoeg die klagen dat hun kavels maanden in aangeboden stand blijven staan.

Link naar reactie

Morgen op de Franse stripveiling is er weer een soort van vriendjes politiek :e011:

Kavel nr 32 en nr 97 zijn zeker geen 75 € waard, kavel 32 kan je kopen in de shops voor 20 €.

Maar zijn die kavels toevallig nu ook van dezelfde verkoper, hoe toevallig.

Ze moeten mij niet vertellen dat ze geen betere kavels hebben, Er zijn verkopers genoeg die klagen dat hun kavels maanden in aangeboden stand blijven staan.

 

Kavel 32 heeft €19 opgeleverd, dus bij verre na geen € 75. Met opgeld en verzendkosten is de koper wel weer duurder uit dan de € 20 waarvoor je de albums kennelijk in de winkel kan krijgen.

 

Kavel 97 leverde € 65 op, dus bijna de € 75 gehaald.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

heb gezien dat je je eigen veiling kunt aanvragen 

vandaag loopt er een ten einde  http://veiling.catawiki.nl/schiffmacher/vrijdag

Maar wat gezegd van de feedback score van de verkoper??

 

Denk dat hij geleerd heeft, door verpakking beter te doen, neutrale feedback laatste oktober 2014 en inderdaad geen horloge kopen en als je in de buurt woont ga het ophalen.

Feedback blijft vaak discutabel.

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

zal maar een reclame maken voor mijzelf :e005:

heb zelf een kavel te koop

zie bij veiling berichten

zal maar een reclame maken voor mijzelf :e005:

heb zelf een kavel te koop

zie bij veiling berichten

Jij hoeft je niet te schamen voor je ontvangen feedback! :)

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Bij de veilingen wordt enkel BTW over de commissie geheven. De verkoper betaalt 21 % BTW over de commissie (die 12,5 % van het geboden bedrag is) en de koper betaalt 9% commissie over het geboden bedrag. Die 9 % is inclusief de BTW, wat de netto commissie voor de koper ongeveer 7,5 % maakt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...