Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Catawiki heeft een veel kleiner publiek dan een Coolblue. Je kan dan evengoed ineens met een Amazon gaan vergelijken.

 

Ik heb op Coolblue ook opmerkingen (vandaag besteld morgen in huis? Ja, soms wel... Je krijgt wel een kortingsbon voor een volgende aankoop als je klaagt. En die vergeet je dan natuurlijk en is dan vervallen...), Amazon onlangs ook een oplichter gehad maar betaling werd teruggestort, etc.

 

Zo’n veilingsite lijkt me gewoon moeilijker. Ik hoop dat cw blijft bestaan en in groene cijfers geraakt want ze bieden toch echt wel een meerwaarde tov de klassieke veilinghuizen niet?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
2 minuten geleden, Paul_NL zei:

Ik vind de meerwaarde klein, ik denk dat je via marktplaats etc. ook je spullen kwijt raakt en als je daar de 15 procent kosten vanaf haalt die je aan Catawiki betaald, dan komen die prijzen ook vaak dicht bij elkaar in de buurt. Het opbieden van kavels vertekend ook het beeld van wat de spullen waard zijn, en v.w.b. Coolblue versus Catawiki, daar denken wij anders over dan.

De meerwaarde is niet zozeer of je op Marktplaats, Catawiki of een ander platform iets kan kopen maar of deze platforms nu net het item aanbieden waarnaar je op zoek bent.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 minuut geleden, Paul_NL zei:

De meerwaarde gaat verder dan enkel het aanbod, ook de verdere afhandeling is van (wellicht nog groter) belang.

Dat klopt maar het begint wel met een interessant aanbod. Zonder aanbod is de afhandeling niet relevant. 

Ieder platform heeft daarnaast op gebied van afhandeling zijn eigen risico's in zich.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 minuut geleden, Paul_NL zei:

Het aanbod bij Catawiki is in mijn ogen niet bijzonder.  En veel is elders (met regelmaat zelfs nog in de winkels!) te vinden, soms zelfs voor minder geld. Of het aanbod interessant is blijkt pas bij het laatste bod, waarbij het bieden zelf een zeer dubieus proces is waar je op tal van manieren misbruik van kan maken en wordt gemaakt. 

 

Catawiki heeft een groter spelelement in zich dan Marktplaats. Regelmatig worden we verrast met krankzinnige biedingen op items. Het hoogte, of dieptepunt, was wat mij betreft de malloot die voor een recent boekje van Guust meer dan 1500 euro neertelde. Ik kocht hetzelfde boekje voor 35 euro een maand eerder in de winkel.

 

Of er misbruik bij biedingen wordt gemaakt kan ik niet beoordelen maar oplichting en misbruik komt bij ieder online platform voor.

 

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
4 minuten geleden, Paul_NL zei:

De vraag is waarom Catawiki graag het beeld wil schetsen dat het een veilige omgeving is voor koper en verkoper maar het in de praktijk niet beter (of veiliger) is dan een Marktplaats.

Catawiki is als platform wel op de hoogte van de identiteit van zowel koper als verkoper... Dit maakt het ingrijpen op misstanden eenvoudiger.

Dit kan Marktplaats niet zeggen..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
53 minuten geleden, SPeeDy zei:

Catawiki heeft een veel kleiner publiek dan een Coolblue. Je kan dan evengoed ineens met een Amazon gaan vergelijken.

 

Dat maakt toch niet uit? Het gaat om je doelstelling als bedrijf. Coolblue is ook klein begonnen. Amazon ook.

 

En op elk bedrijf kun je kritiek hebben. Dat ben ik met je eens.

Link naar reactie
40 minuten geleden, JPAR zei:

Zoals verwacht is mijn kavel met de hardcovers van Preacher niet betaald. Dit is al de tweede keer in korte tijd dat een kavel niet betaal wordt. Ik zit nu te dubben of ik het nogmaals zal aanbieden of niet. Wat is jullie verwachting?

 

Geen pijl op te trekken...

Ik wacht momenteel op betaling van een kavel dat al 2x eerder verkocht (en niet betaald) is!

Vrijwel al mijn kavels worden betaald, dus erg vreemd dat er nu 1 kavel 3x problemen oplevert - ik heb Cata gevraagd of ze kunnen checken of dit dezelfde koper (met een ander ID) is. Op IP adres controleren, of zien of het postadres hetzelfde is. Door drukte kan antwoord 10 dagen duren....

 

Overigens staan er momenteel NOG 3 kavels van mij als niet betaald, dus in 1 maand meer als tot nu toe het hele jaar.

Ze mogen wel even wat harder lopen! Het lijkt te verslappen.

 

 

Link naar reactie
10 minuten geleden, Rene zei:

 

Geen pijl op te trekken...

Ik wacht momenteel op betaling van een kavel dat al 2x eerder verkocht (en niet betaald) is!

Vrijwel al mijn kavels worden betaald, dus erg vreemd dat er nu 1 kavel 3x problemen oplevert - ik heb Cata gevraagd of ze kunnen checken of dit dezelfde koper (met een ander ID) is. Op IP adres controleren, of zien of het postadres hetzelfde is. Door drukte kan antwoord 10 dagen duren....

 

Overigens staan er momenteel NOG 3 kavels van mij als niet betaald, dus in 1 maand meer als tot nu toe het hele jaar.

Ze mogen wel even wat harder lopen! Het lijkt te verslappen.

 

 

Dat is wel heel extreem. Gaat op een gegeven moment voelen alsof het met opzet gebeurt lijkt mij. Ik snap dat je die vraag stelt. Je kunt ze ook bellen. Misschien heb je dan sneller een antwoord?

Link naar reactie

Catawiki zou veel harder moeten optreden tegen niet betalende kopers. Ik heb de indruk dat men daar nogal vrijblijvend mee omgaat.

Onlangs is een kavel van mij niet betaald (een ballerina van Gürsel op de originelen veiling). Die is deze week herplaatst. Een paar weken later een andere ballerina van Gürsel aangeboden en deze is wederom nog niet betaald. Zelfde patroon, geen eerdere biedingen en op de valreep het hoogste bod plaatsen. Ik ben er welhaast van overtuigd dat het dezelfde bieder is. Het komt gelukkig nog steeds weinig voor. Misschien heb ik te maken met een gefrustreerde gek die iets tegen schaars geklede ballerina's heeft? Ik hoop dat het bij deze incidenten blijft.

 

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, JPAR zei:

Vervelend hoor.

Wat ik vooral vervelend vind is dat Cata -vermoed ik- niet actief op wan-betalers jaagt.

Het hele jaar geen wanbetaler, 1 misschien, en nu ineens bij 1 kavel 3x? Dat MOET dezelfde zijn.

Dus klaarblijkelijk kan je 3x een nieuw account aanmaken zonder dat er serieus gecontroleerd wordt.

 

Cata moet hier wel werk van maken; dit soort figuren verpesten het niet alleen voor de verkoper, maar ook voor de op-1-na-hoogste-bieder. 

Link naar reactie
32 minuten geleden, Waakwater zei:

hoeveel procent van jullie ingediende kavels wordt geweigerd?

Vrijwel nooit. Af en toe vinden ze een reserve prijs te hoog - dan overleggen we even. Verder alleen als ze denken dat een kavel de 50 euro niet kan halen, maar dat gebeurt me zelden. Minder dan 5% dus.

Link naar reactie
6 uren geleden, Waakwater zei:

hoeveel procent van jullie ingediende kavels wordt geweigerd?

Percentage weet ik niet. Maar redelijk vaak. 

Dan vinden ze dat er aan het kavel nog een extra boek bijgevoegd moet.
Soms vinden ze de gevraagde minimumprijs te hoog. Soms pas ik die aan. En soms zoek ik een ander verkoopkanaal.

Ze zitten er ook best wel 's naast overigens.

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Bij de nl strips dit x moest iets beter beschrijven paar boekjes waren wat minder dus netjes gedaan de bekende zinnen scheurtje rug ca x cm of kreukje kom ik aan woorden limiet nu aangepast naar nr x minde mooi zonder verdere beschrijving uiteraad mijn ongenoegen geuit bij onze vrinden van Catawiki maar wou toch hier fff zagen omdat het kan en er van baal de site is ook rete traag met uploaden 

Link naar reactie
33 minuten geleden, tuinmantvkijken zei:

Bij de nl strips dit x moest iets beter beschrijven paar boekjes waren wat minder dus netjes gedaan de bekende zinnen scheurtje rug ca x cm of kreukje kom ik aan woorden limiet nu aangepast naar nr x minde mooi zonder verdere beschrijving uiteraad mijn ongenoegen geuit bij onze vrinden van Catawiki maar wou toch hier fff zagen omdat het kan en er van baal de site is ook rete traag met uploaden 

Oh. Dat heb ik nog niet gehad. Daar is meer ruimte dan bij de comics.

Link naar reactie

Beste 

  

 

Je hebt onlangs je profiel aangepast van particuliere naar professionele verkoper.

Om de veiligheid van Catawiki te kunnen blijven garanderen, hebben we, als onderdeel van deze wijziging aan je profiel, wat extra gegevens van je nodig.

We zullen je profiel op maandag 5 oktober rond 4 uur ‘s middags (CEST) wijzigen, en je kort daarna nog een e-mail sturen waarin we je vragen om je gegevens bij te werken. Zodra je dit hebt gedaan, is je profiel compleet en kun je als professionele verkoper aan de slag op Catawiki.

We kijken ernaar uit om te zien wat je volgende verkoop wordt!

 

Met vriendelijke groet,
Catawiki

 

 

 

wat een onzinnig bericht al 12 jaar pro verkoper

Link naar reactie
On 5/27/2020 at 9:17 AM, shakeitupguy said:

Ik heb de mail nu ook ontvangen en al een paar items ingediend. Laatste keer dat ik iers aanbood was december dus nog niet echt lang geleden.

Ik heb amper 5 maand na de vorige, opnieuw een mail ontvangen met melding dat ik vouchers krijg als ik aanbiedingen plaats. Zodoende dus nu al voor 200€ te spenderen op de veilingen. Hip hip hooray Catawiki.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...