Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Je bijzondere object is geselecteerd door onze expert.

Beste 

Heel erg bedankt voor het indienen van een object voor onze veiling.

 

Ik ben verheugd je te kunnen vertellen dat je zeer bijzondere object op de website wordt getoond zodra ik de juiste veiling heb gevonden om het in te plaatsen. Ik laat het je weten zodra ik die heb gevonden!

Het kan even duren om de meest geschikte veiling te vinden, maar normaal gesproken is dat binnen een week.

Je kunt je object ook volgen om op de hoogte te blijven.

 

Jurry Heshusius
Catawiki Expert

 

einde citaat 

 

 

blijk baar drukker met vormgeving dan nuttige zaken

 

Link naar reactie
15 minuten geleden, Konincks zei:

Dit idee is onzinnig en slaat de plank volkomen mis.

Het was natuurlijk ook niet serieus bedoeld. Een goede huisstijl ontwerpen is behoorlijk moeilijk, maar ik vind de vernieuwing bij LastDodo geslaagder dan bij Catawiki.

 

29 minuten geleden, Konincks zei:

Ik ben slechtziend. Voor mij is die blauwe kleur juist prima en zeer aangenaam

Daar had ik niet bij stilgestaan. Zou dat ook een reden zijn geweest voor deze keuze? Ik heb niet de indruk dat ze verder veel moeite doen om de leesbaarheid van de pagina's te vergroten.

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik heb een kavel verkocht via de veilingen. Deze werd keurig de volgende dag betaald en diezelfde dag heb ik aangetekend verzonden vanuit Nederland naar België. Hij is twee keer aangeboden aan de koper, echter was die er niet. Daarna is hij op een postpunt afgegeven en uiteindelijk geretourneerd naar mij. Ik heb contact gezocht met Catawiki om te vragen wat te doen. Daarvan heb ik uitgelegd gekregen dat de koper nogmaals de verzendkosten moet overmaken voor de 2e verzending, ditmaal direct naar mij. Er is vanuit Catawiki keurig een bericht naar de koper gestuurd dat hij dit hoort te doen om zijn pakket te ontvangen. Uiteraard heb ik ook zelf contact opgenomen. De reactie van de koper was ik hem nogmaals moest verzenden omdat hij die dag wel thuis was. Uitgelegd dat hij al twee maal aangeboden was en ook op een postpunt is geweest en daarna bij mij terug is gekomen. En dat ik hem wel weer wil verzenden, maar die kosten wel vooraf wil ontvangen. Daarna niks meer gehoord, dat is  u een aantal dagen geleden. 

 

Wat kan ik hier het beste mee doen? Ik wil graag mijn pakket afleveren, maar niet voor de kosten opdraaien. Mijn geld voor het kavel en de eerste verzending krijg ik sowieso wel vanuit Catawiki, omdat ik niet nalatig ben geweest, maar ik wil ook leveren.

Link naar reactie
1 uur terug, JPAR zei:

Ik heb een kavel verkocht via de veilingen. Deze werd keurig de volgende dag betaald en diezelfde dag heb ik aangetekend verzonden vanuit Nederland naar België. Hij is twee keer aangeboden aan de koper, echter was die er niet. Daarna is hij op een postpunt afgegeven en uiteindelijk geretourneerd naar mij. Ik heb contact gezocht met Catawiki om te vragen wat te doen. Daarvan heb ik uitgelegd gekregen dat de koper nogmaals de verzendkosten moet overmaken voor de 2e verzending, ditmaal direct naar mij. Er is vanuit Catawiki keurig een bericht naar de koper gestuurd dat hij dit hoort te doen om zijn pakket te ontvangen. Uiteraard heb ik ook zelf contact opgenomen. De reactie van de koper was ik hem nogmaals moest verzenden omdat hij die dag wel thuis was. Uitgelegd dat hij al twee maal aangeboden was en ook op een postpunt is geweest en daarna bij mij terug is gekomen. En dat ik hem wel weer wil verzenden, maar die kosten wel vooraf wil ontvangen. Daarna niks meer gehoord, dat is  u een aantal dagen geleden. 

 

Wat kan ik hier het beste mee doen? Ik wil graag mijn pakket afleveren, maar niet voor de kosten opdraaien. Mijn geld voor het kavel en de eerste verzending krijg ik sowieso wel vanuit Catawiki, omdat ik niet nalatig ben geweest, maar ik wil ook leveren.

Ik zou nog een keer een bericht naar de koper sturen dat je het pakket naar hem opstuurt als hij de verzendkosten heeft betaald. Tot het moment dat de koper betaald kan je niets doen..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 hour ago, JPAR said:

Ik heb een kavel verkocht via de veilingen. Deze werd keurig de volgende dag betaald en diezelfde dag heb ik aangetekend verzonden vanuit Nederland naar België. Hij is twee keer aangeboden aan de koper, echter was die er niet. Daarna is hij op een postpunt afgegeven en uiteindelijk geretourneerd naar mij. Ik heb contact gezocht met Catawiki om te vragen wat te doen. Daarvan heb ik uitgelegd gekregen dat de koper nogmaals de verzendkosten moet overmaken voor de 2e verzending, ditmaal direct naar mij. Er is vanuit Catawiki keurig een bericht naar de koper gestuurd dat hij dit hoort te doen om zijn pakket te ontvangen. Uiteraard heb ik ook zelf contact opgenomen. De reactie van de koper was ik hem nogmaals moest verzenden omdat hij die dag wel thuis was. Uitgelegd dat hij al twee maal aangeboden was en ook op een postpunt is geweest en daarna bij mij terug is gekomen. En dat ik hem wel weer wil verzenden, maar die kosten wel vooraf wil ontvangen. Daarna niks meer gehoord, dat is  u een aantal dagen geleden. 

 

Wat kan ik hier het beste mee doen? Ik wil graag mijn pakket afleveren, maar niet voor de kosten opdraaien. Mijn geld voor het kavel en de eerste verzending krijg ik sowieso wel vanuit Catawiki, omdat ik niet nalatig ben geweest, maar ik wil ook leveren.

Los van het feit dat de persoon al dan niet thuis was, wordt elk pakket 2 weken bij gehouden op het postpunt en kan de ontvanger er in die periode omgaan. Door het feit dat ook het tracing nummer moet ingegeven worden kan de ontvanger op elk moment weten waar zijn pakket is of welke actie er genomen is.  Hij moet zeker op de hoogte zijn dat de postbode is langs geweest.

 

De ontvanger heeft genoeg tijd gekregen en beschikte over de nodige informatie om zijn pakket in ontvangst te nemen. 

Het zou me verbazen dat hij niet meer zou reageren. Hij is nu wat boos maar uiteindelijk wil hij wel zijn gekocht object (zou ik toch denken).

Link naar reactie
Op 22/10/2020 om 08:47, JPAR zei:

Ik heb een kavel verkocht via de veilingen. Deze werd keurig de volgende dag betaald en diezelfde dag heb ik aangetekend verzonden vanuit Nederland naar België. Hij is twee keer aangeboden aan de koper, echter was die er niet. Daarna is hij op een postpunt afgegeven en uiteindelijk geretourneerd naar mij. Ik heb contact gezocht met Catawiki om te vragen wat te doen. Daarvan heb ik uitgelegd gekregen dat de koper nogmaals de verzendkosten moet overmaken voor de 2e verzending, ditmaal direct naar mij. Er is vanuit Catawiki keurig een bericht naar de koper gestuurd dat hij dit hoort te doen om zijn pakket te ontvangen. Uiteraard heb ik ook zelf contact opgenomen. De reactie van de koper was ik hem nogmaals moest verzenden omdat hij die dag wel thuis was. Uitgelegd dat hij al twee maal aangeboden was en ook op een postpunt is geweest en daarna bij mij terug is gekomen. En dat ik hem wel weer wil verzenden, maar die kosten wel vooraf wil ontvangen. Daarna niks meer gehoord, dat is  u een aantal dagen geleden. 

 

Wat kan ik hier het beste mee doen? Ik wil graag mijn pakket afleveren, maar niet voor de kosten opdraaien. Mijn geld voor het kavel en de eerste verzending krijg ik sowieso wel vanuit Catawiki, omdat ik niet nalatig ben geweest, maar ik wil ook leveren.

Inmiddels is het gelukkig opgelost. Het pakket heb ik wederom verzonden en wordt, als het goed is, vandaag bezorgd.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Catawiki is er blijkbaar een boeltje van aan het maken. Mijn favoriete loten staan  niet meer chronologisch, wat ik zeer bizar vind. Ook mijn afgelopen favoriete loten kan ik niet meer raadplegen. Dit is zowel in de app als in de desktopversie.

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik kan niet geloven dat dit alleen bij mij het geval is.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
39 minuten geleden, Suske zei:

Catawiki is er blijkbaar een boeltje van aan het maken. Mijn favoriete loten staan  niet meer chronologisch, wat ik zeer bizar vind. Ook mijn afgelopen favoriete loten kan ik niet meer raadplegen. Dit is zowel in de app als in de desktopversie.

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik kan niet geloven dat dit alleen bij mij het geval is.

Ik kan mijn afgelopen favoriete loten om een of andere reden al een 6 tal weken niet meer raadplegen en vroeg me ook al af of anderen dit voorhadden.

Link naar reactie

Ik heb al behoorlijk wat verkocht via Catawiki en Lastdodo. Eigenlijk altijd naar volle tevredenheid.

Maar deze week liep ik tegen iets vervelends aan:  Ik heb een beeldje van Sidonie geveild op CW.  
Op het beeldje zit op de roze strik een zwart plekje - voor mij een herkenningskenmerk. 

 

Koper waarschuwt na betalen: 
"U moet beter dan goed verpakken, want ik heb hoge verzendkosten betaald (NL naar BE) en beeldjes breken vaak,
 ik ga u aan het einde beoordelen".

 

Ik heb alles goed verpakt want dat doe ik sowieso altijd - ik houd van tevreden klanten.

 

Een dag later krijg ik een bericht "jahoor, beeldje stuk. Wat gaat u eraan doen"?.

 

Op aanvraag krijg ik paar foto's: 
- Foto van de kapotte delen, maar zwart plekje buiten beeld.
- Foto van het zwarte plekje, maar kapotte delen niet in beeld.  

- Wanneer ik een foto vraag waarop de kapotte delen en het zwarte plekje gezamenlijk te zien zijn is het antwoord: 

  "Ik heb u voldoende foto's gestuurd. Ik vraag bij CW mijn geld terug en zal een negatieve feedback geven.
  Wanneer alles rechtgezet is kan ik die weer positief maken".

 

Ik krijg hier een nare smaak van in mijn mond.

- iemand die van te voren al bijna aankondigt dat beeldjes  snel stuk gaan en alvast 'dreigt' met het geven van feedback.

- beeldje kapot - maar bewijs dat het het geveilde beeldje is dat op de foto staat krijg ik niet
  (had deze persoon al een kapot beeldje en vervangt hij dit gratis op deze manier?)

- soort van afpersing: U krijgt negatieve feedback en als ik mijn geld terug krijg kan ik dat weer veranderen.

 

 

Wat zouden jullie hiermee doen?  

 

Link naar reactie
16 minuten geleden, Muchacho zei:

Thx voor de reactie. Die zal ik ook opnemen met Catawiki 😀

Neem het sowieso met catawiki op. Als hij dan wel een foto stuurt waarop te zien is dat het beeld gebroken is in combinatie met het zwarte plekje dan zou ik die vergelijken met de eerdere foto's. Kun je in ieder geval uitsluiten dat hij het beeld dan niet alsnog breekt om zijn gelijk te halen. Zo'n breuk kun je natuurlijk nooit kopiëren.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Muchacho zei:

Da's idd mijn punt. Thx voor support - dat ik niet onterecht achterdochtig ben  

I

 

 

 

Vind ik niet. Zeker niet als je erom vraagt. Dan is zo'n foto heel snel gemaakt. Überhaupt hoor je meteen een compleet beeld te schetsen als je zoiets claimt. Ik film tegenwoordig wat ik inpak en hoe. Ik weet niet of ik er iets mee kan, maar het geeft me wel enige ondersteuning.

Link naar reactie
Zojuist, JPAR zei:

Vind ik niet. Zeker niet als je erom vraagt. Dan is zo'n foto heel snel gemaakt. Überhaupt hoor je meteen een compleet beeld te schetsen als je zoiets claimt. Ik film tegenwoordig wat ik inpak en hoe. Ik weet niet of ik er iets mee kan, maar het geeft me wel enige ondersteuning.

Overigens film ik ook wat ik uitpak. Dan is daar ook nooit discussie over.

Link naar reactie
13 minuten geleden, JPAR zei:

Overigens film ik ook wat ik uitpak. Dan is daar ook nooit discussie over.

't stomme is dat ik nog even dacht een foto van de doos te maken. Maar ik heb al zoveel via CW en Lastdodo verstuurd. En nog nooit een klacht gehad - score van 100%.  Dus ik dacht dat het vanwege de goede verpakking sowieso niet nodig zou zijn.   

Maar Ik moet dat voortaan dus ook gaan doen - jammer.  Maarj a. c'est la vie blijkbaar 😀 

Link naar reactie
25 minuten geleden, Mask zei:

Mij lijkt het ook duidelijk dat die persoon een stuk beeldje had en het op deze manier gratis probeert te vervangen. Jammer dat je geen foto hebt genomen van hoe je het verpakt hebt. Als ze zo een mail al sturen op voorhand zou ik dat wel gedaan hebben denk ik.

 

Ja, gewoon stom dat ik dat niet gedaan heb - ben niet goed bedacht op dit soort mensen.
Ga ik doen next time !
Overigens geeft koper aan dat het beeldje  goed verpakt was (was in piepschuim in box . Daaromheen proppen kranten en daaromheen de verzendbox).  

Link naar reactie
7 uren geleden, Muchacho zei:

Ik heb al behoorlijk wat verkocht via Catawiki en Lastdodo. Eigenlijk altijd naar volle tevredenheid.

Maar deze week liep ik tegen iets vervelends aan:  Ik heb een beeldje van Sidonie geveild op CW.  
Op het beeldje zit op de roze strik een zwart plekje - voor mij een herkenningskenmerk. 

 

Koper waarschuwt na betalen: 
"U moet beter dan goed verpakken, want ik heb hoge verzendkosten betaald (NL naar BE) en beeldjes breken vaak,
 ik ga u aan het einde beoordelen".

 

Ik heb alles goed verpakt want dat doe ik sowieso altijd - ik houd van tevreden klanten.

 

Een dag later krijg ik een bericht "jahoor, beeldje stuk. Wat gaat u eraan doen"?.

 

Op aanvraag krijg ik paar foto's: 
- Foto van de kapotte delen, maar zwart plekje buiten beeld.
- Foto van het zwarte plekje, maar kapotte delen niet in beeld.  

- Wanneer ik een foto vraag waarop de kapotte delen en het zwarte plekje gezamenlijk te zien zijn is het antwoord: 

  "Ik heb u voldoende foto's gestuurd. Ik vraag bij CW mijn geld terug en zal een negatieve feedback geven.
  Wanneer alles rechtgezet is kan ik die weer positief maken".

 

Ik krijg hier een nare smaak van in mijn mond.

- iemand die van te voren al bijna aankondigt dat beeldjes  snel stuk gaan en alvast 'dreigt' met het geven van feedback.

- beeldje kapot - maar bewijs dat het het geveilde beeldje is dat op de foto staat krijg ik niet
  (had deze persoon al een kapot beeldje en vervangt hij dit gratis op deze manier?)

- soort van afpersing: U krijgt negatieve feedback en als ik mijn geld terug krijg kan ik dat weer veranderen.

 

 

Wat zouden jullie hiermee doen?  

 

Kun je nog op Catawiki zien welke feedback deze koper bij andere aankopen heeft gegeven?

Misschien laat dit een beeld zien van hoe deze persoon opereert.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
4 uren geleden, Rik zei:

Kun je nog op Catawiki zien welke feedback deze koper bij andere aankopen heeft gegeven?

Misschien laat dit een beeld zien van hoe deze persoon opereert.


Ik ga dat eens proberen te vinden. Vroeger op het oude CW kon dat volgens mij.

Hij zegt zelf al wel dat het hem vaker gebeurd is:

    " Ik weet, catawiki zou een veiling op zulke beelden moeten verbieden, toch het verzenden er van. Is 3de keer al. Heb nu echt geen vertrouwen meer in verzending. Van vorige zending was de helft beschadigd en kreeg ook vlug helft van bedrag terug... "  


Mijn antwoord:
"Ik zie geen bewijs dat mijn specifieke beeldje op de foto staat. Wanneer ik daar om vraag vindt u dat ik er gedachtes bij heb... Vreemd. Zelf zou ik - als ter goede trouwe klant - gewoon het bewijs willen laten zien. Nu zweeft het in het luchtledige....Kunt u mij het beeld terugsturen. Uiteraard krijgt u de kosten daarvan vergoed door mij. 

Hij: 
"Man nu kunt u zeveren... Typisch Hollander. Het is het beeldje punt uit. Bewijzen heeft u" 
 

 

Dus ja hij doet dit blijkbaar vaker. Ik denk ook dat ik met hem verder uitgepraat ben. 
Ik heb het nu ook bij CW gemeld - ben benieuwd hoe die reageren. 

-





 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...