Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Op 14/5/2021 om 09:24, Ambreville zei:

Dat kadert in dat verhaal van dat Nederlandse consumentenmagazine waaruit bleek dat je recht had om commissies terug te eisen omdat Catawiki aan beide kanten van de taart snoept. Zodra je deze knop ingedrukt hebt ga je er mee akkoord dat je dat recht niet langer kunt uitoefenen, met terugwerkende kracht. Dus eerst terugvorderen en dan drukken.

 

Ik kreeg de melding nu ook. Kan dus geen gebruik meer maken van Catawiki tenzij ik akkoord ga. Ik ben dat voorlopig nog even niet van plan. Eerst eens beter in verdiepen.

 

Wat doet de rest hier op het forum?

Link naar reactie
22 uren geleden, JPAR zei:

Ik kreeg de melding nu ook. Kan dus geen gebruik meer maken van Catawiki tenzij ik akkoord ga. Ik ben dat voorlopig nog even niet van plan. Eerst eens beter in verdiepen.

 

Wat doet de rest hier op het forum?

Zijn hier mensen op het forum die gevraagd hebben om commissies terug te eisen?

Link naar reactie
Op 10/5/2021 om 20:13, lukoste zei:

Als het ok is mag het ook gezegd worden. 

Catawiki erkent de fout die is gebeurd met die schets van Francq, en biedt terugbetaling aan. Wel benieuwd hoe ze dit gaan fixen met de verkoper, want die was dat absoluut niet van plan.

Bon. Onderstaande was dus het bericht dat ik had ontvangen van CW, ondertussen 10 dagen geleden. Intussen 2x bevestigd dat ik graag inga op het retrouneren van het kavel. Niets meer van gehoord.

 

image.png.549b07a7d5f1b250c7471e67cee29db7.png

 

Link naar reactie
5 uren geleden, lukoste zei:

Bon. Onderstaande was dus het bericht dat ik had ontvangen van CW, ondertussen 10 dagen geleden. Intussen 2x bevestigd dat ik graag inga op het retrouneren van het kavel. Niets meer van gehoord.

 

image.png.549b07a7d5f1b250c7471e67cee29db7.png

 

echt snel gaat het niet daar bij catawiki de verkoper heeft dus wel een fout/ je / gemaakt /

neem aan dat je het nu terug stuurt geld terug krijgt van catawiki 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Catawiki is één grote klucht : situatie : op de veiling van catawiki heb ik 2 items aangekocht in 2 weken. Steeds heb ik binnen de 3 dagen (vereiste van catawiki) de items betaald, maar zonder de verzendkosten, daar de verkoper op nog geen 10 minuten van mij woont en ik de items wens af te halen tegen beschadiging. Nu komt het : ik krijg constant rappels dat ik niet betaald heb, waarop ik steeds antwoord dat ik de items wens af te halen. Ik stuur zelfs daarnaast nog een mail met de uitleg, waarop ik een mail terugkrijg dat deze binnen de 2 dagen zal behandeld worden. We zijn nu een week verder, maar het blijft muisstil bij catawiki, erger nog, krijg vandaag een mail dat de aankoop geannuleerd wordt en dat ik nu nog de veilingkosten moet betalen Conclusie : Catawiki reageert niet op mails en het enige wat hen interesseert zijn hun veilingkosten 

 

Daarnaast heb ik ook een item aangekocht en bij ontvangst bleek het beschadigd te zijn, met de verkoper overeengekomen dat de verkoop geannuleerd wordt en dat ik het item terugstuur, waar ook gebeurd is. De verkoper heeft dan gemeld dat de betaling zal terugbetaald worden, wat ik ook geloof van de verkoper (goede reputatie en in het verleden al aangekocht bij deze verkoper)  Nu blijkt dat catawiki nog altijd niet de betaling terugbetaald heeft aan de verkoper.

 

Geloofwaardigheid bij catawiki is totaal weg en blijkt nu dat catawiki onbetrouwbaar is en rust op grote amateurisme

Link naar reactie

De opvolging is gewoon een drama bij Catawiki. En het ergste is dat dit geen amateurisme is maar een bewuste keuze.

Het interesseerd hun werkelijk geen zak wat de klant denkt zolang ze maar niets moeten doen en al zeker niet terugbetalen.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
4 uren geleden, sjaakie zei:

u had voor af al met de verkoper al afgesproken dat u het item op ging halen ?

En dat u de verzend kosten niet over ging maken ?

Misschien wil de verkoper niemand aan de deur.

 

 

neen, daar ik enkel kon zien dat de verkoper in de gemeente naast mij woont en dat de portkosten van 12 euro te duur waren, daar het pakket voor 5 euro kon verzonden worden. Als de verkoper niemand aan de deur wenst, dient de verkoper dit te melden in zijn omschrijving, maar dat staat los van het feit dat catawiki niet eens de moeite neemt om hun berichten te lezen en om te antwoorden op berichten. 

Link naar reactie
56 minuten geleden, jerommeke zei:

neen, daar ik enkel kon zien dat de verkoper in de gemeente naast mij woont en dat de portkosten van 12 euro te duur waren, daar het pakket voor 5 euro kon verzonden worden. Als de verkoper niemand aan de deur wenst, dient de verkoper dit te melden in zijn omschrijving, maar dat staat los van het feit dat catawiki niet eens de moeite neemt om hun berichten te lezen en om te antwoorden op berichten. 

Volgens mij moet je aangeven als een kavel opgehaald mag worden. Als de verkoper dat niet gedaan heeft kan daar het probleem zitten. Maar dat staat los van het niet reageren. Ik denk dat je beter even kunt bellen.

Link naar reactie

Het volledige bedrag van de aankoop dient betaald te worden, een winnende bieder kan niet op eigen initiatief een lager bedrag betalen met de bedoeling het kavel op te halen bij de verkoper. Dat kan alleen als de verkoper de mogelijkheid tot afhalen heeft aangevinkt. Wel kan met de verkoper een terugbetaling vannde verzendkosten worden afgesproken, maar dat dient dan buiten catawiki om te gaan. Zolang niet het gehele verschuldigde bedrag is betaald is de koper in gebreke. 

Link naar reactie
20 uren geleden, tuinmantvkijken zei:

Verkoper bepaald zelf idd of kavel afgehaald mag worden dat kun je aan dan wel uit zetten als verkoper eigenhandig buiten het systeem handelen vraagt om moeilijk heden de communicatie met de klantenservice is bar en boos bij tijd en wijle 

 dit wil niet zeggen dat catawiki niet moet reageren op een bericht, is nu meer dan een week en nog steeds geen enkele reactie ontvangen, alleen dat de veilingkosten dienen betaald te worden, waar ze dit halen is mij een raadsel, daar ik alles betaald heb binnen de 3 DAGEN zonder de portkosten . CATAWIKI WORDT EENS WAKKER EN DOE U WERK WAARVOOR U BETAALD WORDT, IK ZORG HIER NIET VOOR MOEILIJKHEDEN  hopelijk is dit duidelijk genoeg voor de personen van catawiki die ook op de getekende reep zitten

Link naar reactie
22 uren geleden, Theoak zei:

Het volledige bedrag van de aankoop dient betaald te worden, een winnende bieder kan niet op eigen initiatief een lager bedrag betalen met de bedoeling het kavel op te halen bij de verkoper. Dat kan alleen als de verkoper de mogelijkheid tot afhalen heeft aangevinkt. Wel kan met de verkoper een terugbetaling vannde verzendkosten worden afgesproken, maar dat dient dan buiten catawiki om te gaan. Zolang niet het gehele verschuldigde bedrag is betaald is de koper in gebreke. 

waarom reageert catawiki niet persoonlijk  

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 19/5/2021 om 12:42, lukoste zei:

Bon. Onderstaande was dus het bericht dat ik had ontvangen van CW, ondertussen 10 dagen geleden. Intussen 2x bevestigd dat ik graag inga op het retrouneren van het kavel. Niets meer van gehoord.

 

image.png.549b07a7d5f1b250c7471e67cee29db7.png

 

Uiteindelijk tekening opgestuurd. Hele proces gefilmd want verkoper is een regelrechte eikel.

 

7 dagen geleden:

"De verkoper Lucas Griner heeft bevestigd het kavel te hebben ontvangen, dus we kunnen uw terugbetaling voortzetten. U ontvangt deze terugbetaling binnen 10 werkdagen op het bankrekening- of creditcardnummer waarmee u heeft betaald."

 

Vandaag:

"De verkoper heeft contact met ons opgenomen dat het kavel beschadigd is aangekomen. Er zitten vlekjes op het kavel en de verkoper heeft ons hiervan foto's gestuurd die we hebben bijgesloten.
We vragen u vriendelijk om hierover contact op te nemen met de verkoper om een eventuele schadevergoeding te bespreken."

 

Uiteraard waren die vlekjes er al. Wat een afzetterij langs alle kanten. Maar ik blijf gaan.

Sindsdien nog 3 kavels gekocht op CW. Ik begin me vragen bij mezelf te stellen. Maar nog meer vragen bij CW.

 

 

Link naar reactie
10 minuten geleden, lukoste zei:

Uiteindelijk tekening opgestuurd. Hele proces gefilmd want verkoper is een regelrechte eikel.

 

7 dagen geleden:

"De verkoper Lucas Griner heeft bevestigd het kavel te hebben ontvangen, dus we kunnen uw terugbetaling voortzetten. U ontvangt deze terugbetaling binnen 10 werkdagen op het bankrekening- of creditcardnummer waarmee u heeft betaald."

 

Vandaag:

"De verkoper heeft contact met ons opgenomen dat het kavel beschadigd is aangekomen. Er zitten vlekjes op het kavel en de verkoper heeft ons hiervan foto's gestuurd die we hebben bijgesloten.
We vragen u vriendelijk om hierover contact op te nemen met de verkoper om een eventuele schadevergoeding te bespreken."

 

Uiteraard waren die vlekjes er al. Wat een afzetterij langs alle kanten. Maar ik blijf gaan.

Sindsdien nog 3 kavels gekocht op CW. Ik begin me vragen bij mezelf te stellen. Maar nog meer vragen bij CW.

 

 

Pffffff

Link naar reactie
18 minuten geleden, lukoste zei:

 

Vandaag:

"De verkoper heeft contact met ons opgenomen dat het kavel beschadigd is aangekomen. Er zitten vlekjes op het kavel en de verkoper heeft ons hiervan foto's gestuurd die we hebben bijgesloten.
We vragen u vriendelijk om hierover contact op te nemen met de verkoper om een eventuele schadevergoeding te bespreken."

 

Uiteraard waren die vlekjes er al. Wat een afzetterij langs alle kanten. Maar ik blijf gaan.

 

 

Waar situeren die vlekken zich?

 

image.png.158d2a14d99b6ce1575f71cf2494ca

 

image.png.d8a4d8999c56c8af8cd2c0a13ac205

Link naar reactie

Het gaat over die vlekjes in die hoeken, waar die Franse pipo dan 3 foto's van bijvoegt die uiteraard betere kwaliteit zijn dan de foto's op CW.

Nu heb ik die oorspronkelijke foto van de veiling eens snel wat bijgewerkt, en dan zie je die vlekjes veel duidelijker.

Het beste van al is dus dat CW zegt dat ik met de verkoper een oplossing moet vinden. Maar ze hebben er wel de communicatie mee afgesloten in 'berichten'... Gelukkig ben ik zeker dat worldline wel zal tussenkomen als CW het niet asap oplost.

image.thumb.png.12a60bf6813dbd83d1220f73b3f1711a.png

image.thumb.png.2af6ba4c2dfa7473846cd9279e9344a2.png

Link naar reactie
2 uren geleden, lukoste zei:

Het gaat over die vlekjes in die hoeken, waar die Franse pipo dan 3 foto's van bijvoegt die uiteraard betere kwaliteit zijn dan de foto's op CW.

Nu heb ik die oorspronkelijke foto van de veiling eens snel wat bijgewerkt, en dan zie je die vlekjes veel duidelijker.

Het beste van al is dus dat CW zegt dat ik met de verkoper een oplossing moet vinden. Maar ze hebben er wel de communicatie mee afgesloten in 'berichten'... Gelukkig ben ik zeker dat worldline wel zal tussenkomen als CW het niet asap oplost.

image.thumb.png.12a60bf6813dbd83d1220f73b3f1711a.png

image.thumb.png.2af6ba4c2dfa7473846cd9279e9344a2.png

Ronduit schandalig... Alleen het tijdsverlies al...

Link naar reactie

Ik moet toch even iets kwijt over Catawiki waarover ik op zich altijd tevreden was. Natuurlijk wel eens iets verkocht wat uiteindelijk niet betaald werd en zelfs een keer een zeer boze verkoper aan de deur gekregen die een door mij gekocht item kwam afgeven. De persoon was enorm kwaad omdat Catawiki hem niet betaalde dus die heb ik maar rustig uitgelegd dat wanneer hij mij het item gaf, Catawiki hem ging betalen. Al met al goed te overziene zaken die je volgens mij ook kan verwachten op andere verkoopsites. Gisteren een melding bij Catawiki ingediend dat in een kavel met 30 Plastoy beeldjes van Asterix er zeker 2 kapot waren. Bij de melding de nummers van de beeldjes met de beschadigingen vermeld. Van elk beeldje in het kavel was een foto van de voorzijde genomen. De staat van de achterzijde van de beeldjes moest je zelf maar gokken. In de omschrijving van het kavel stond niets over eventuele tekortkomingen vermeld en er stond zelfs vermeld dat alles in zeer fraaie staat was. Het antwoord van Catawiki op mijn melding is volgens mij hun insteek bij alle veilingen. Ik moet zeggen dat ik, er zullen mensen zijn die mij redelijk naïef vinden maar dat ben ik ook, toch enorm teleurgesteld ben in Catawiki. Op hun site hebben ze het over eerlijk zaken doen en over experts die de kavels bekijken maar ze leggen problemen met kapotte items in een kavels gewoon neer bij de koper. Die had maar beter naar de foto's moeten kijken. Dit was binnen 10 minuten na indienen van de melding (wat wel heel goed is!!) het antwoord van Catawiki op mijn melding:

 

Bedankt voor uw bericht omtrent het bij ons aangeboden kavel: https://www.catawiki.com/l/48946867.
In uw bericht geeft u aan dat enkele van de beeldjes schade hebben die niet worden genoemd in de omschrijving. Wij zien dat alle schade aan de beeldjes goed zichtbaar is en elk beeldje los op de foto is gezet door de verkoper. De foto's van een kavel zijn onderdeel van de omschrijving, wij verwachten dan ook van eventuele bieders dat zij ook de foto's goed bekijken alvorens zij een bod uitbrengen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Link naar reactie

Als je goed kijkt en weet dat er beschadigingen zijn, zie je dat de bard beschadigd is. Andere beschadigingen zie ik niet direct. Maar als er staat zeer fraai, verwacht je toch niet dat er beschadigingen zijn.  Beschadigingen zouden moeten opgenomen worden in de beschrijving. Ik kan mij niet voorstellen dat de verkoper dat niet wist. Trouwens, 25 euro verzendingskosten is voor mij al een reden om niet te bieden.

Link naar reactie
1 uur geleden, Lefranc zei:

Als je goed kijkt en weet dat er beschadigingen zijn, zie je dat de bard beschadigd is. Andere beschadigingen zie ik niet direct. Maar als er staat zeer fraai, verwacht je toch niet dat er beschadigingen zijn.  Beschadigingen zouden moeten opgenomen worden in de beschrijving. Ik kan mij niet voorstellen dat de verkoper dat niet wist. Trouwens, 25 euro verzendingskosten is voor mij al een reden om niet te bieden.

Helemaal mee eens. Ik zou overigens niet akkoord gaan met de mail van Catawiki.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 14/6/2021 om 19:26, lukoste zei:

Het gaat over die vlekjes in die hoeken, waar die Franse pipo dan 3 foto's van bijvoegt die uiteraard betere kwaliteit zijn dan de foto's op CW.

Nu heb ik die oorspronkelijke foto van de veiling eens snel wat bijgewerkt, en dan zie je die vlekjes veel duidelijker.

Het beste van al is dus dat CW zegt dat ik met de verkoper een oplossing moet vinden. Maar ze hebben er wel de communicatie mee afgesloten in 'berichten'... Gelukkig ben ik zeker dat worldline wel zal tussenkomen als CW het niet asap oplost.

image.thumb.png.12a60bf6813dbd83d1220f73b3f1711a.png

image.thumb.png.2af6ba4c2dfa7473846cd9279e9344a2.png

 

Na nog een paar keer heen en weer te mailen met CW heb ik vandaag mijn geld teruggekregen.

Het volledige bedrag, inclusief veilingkosten en verzendkosten. Daar had ik toch niet op gerekend eerlijk gezegd.

Eind goed, al goed.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Dit is nieuw. Wellicht om vervalsingen tegen te gaan. Benieuwd of ze dit voor strips ook gaan doen.

Quote

 

Hi, we recently made the decision that we are no longer accepting unpublished commission/sketch work for the US Comic auction unless submitted directly by the artist or their known representative so, unfortunately, we are not able to approve these items. 

We have taken this decision to increase protection within the Catawiki community from possible fraudulent items now, and in the future. As most commissions purchased from comic shows do not have appropriate paperwork, are often accompanied with a rushed signature and some also have a history of replications, we now need to tighten this area further to ensure that the platform only provides guaranteed authentic items for auction. 

Please know, we are not suggesting your items are suspicious. We are making this decision for the entire US Comic auction which will affect every single seller of commission artwork. We will continue to auction published work as usual. If any pieces have already been approved for auction we will allow them to continue based on the existing opinion that they had already been quality checked. 

kind regards
Tim

 

 

Link naar reactie

Wat een halfslachtige maatregel. Typisch iets voor Catawiki. Hun eigen onkunde verbergen achter de een of andere stupide regel. Dacht dat hun "experts" zo geweldig waren. Niet dus. Och, nog een paar jaar, dan is het gedaan met Catawiki. Een onmogelijk business model hebben ze. Not sustainable noemen ze dat. Alleen hebben ze dat nog niet door. Komt wel. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Op 5/8/2021 om 21:54, Christine zei:

Wat een halfslachtige maatregel. Typisch iets voor Catawiki. Hun eigen onkunde verbergen achter de een of andere stupide regel. Dacht dat hun "experts" zo geweldig waren. Niet dus. Och, nog een paar jaar, dan is het gedaan met Catawiki. Een onmogelijk business model hebben ze. Not sustainable noemen ze dat. Alleen hebben ze dat nog niet door. Komt wel. 

Wat zou er mis zijn met het business model? Ze zingen het toch al een aantal jaren uit..

 

En wat bedoel je met not sustainable?

 

Zelf heb ik een aantal zaken verkocht in het verleden via Catawiki. Persoonlijk heb ik er geen slechte ervaringen mee. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...