Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

On 8/5/2021 at 9:54 PM, Christine said:

Wat een halfslachtige maatregel. Typisch iets voor Catawiki. Hun eigen onkunde verbergen achter de een of andere stupide regel. Dacht dat hun "experts" zo geweldig waren. Niet dus. Och, nog een paar jaar, dan is het gedaan met Catawiki. Een onmogelijk business model hebben ze. Not sustainable noemen ze dat. Alleen hebben ze dat nog niet door. Komt wel. 

Het is juist wel sustainable. Iedere Amerikaan kan nu online bij mij kopen zonder dat hij eerst fysiek naar een Nederlands stenen veilinghuis toe moet vliegen.

2018 had Cata een groot verlies, 2019 al veel minder, 2020 maakt het winst... En de omzet neemt ieder jaar zeer fors toe, zodat ze weer 75 miljoen konden ophalen voor nieuwe investeringen.

Christies en Sotheby's zijn nog steeds de grootse veilinghuizen, maar een Heritage, dat grotendeels online werkt, is al de nummer 3 op collectibles gebied. Die doen deels ook offline, maar Cata zal die kant waarschijnlijk ook opgaan (ik meende ergens te lezen dat ze ook 'fysiek' willen starten in het VK). Ook online veilinghuis ComicLink lijkt hard te groeien. 

Heritage en ComicLink ontvangen nog fysiek de kavels; Cata is het enige veilinghuis dat online de kavels door kavelmeesters laat beoordelen - hiermee hebben ze dus een unieke positie tussen Heriage/ComicLink en aan de andere kant eBay.

Het lijkt er eerder op dat de Sotheby's en Christy's zullen bewegen naar online, dat online het 'sustainable' deel wordt en dat 'steen' steeds meer de niche (de 20% bijzaak) zal worden - of alleen voor de echt dure objecten zoals zichzelf versnipperende kunstwerken (om maar wat te noemen).

 

Link naar reactie
1 hour ago, Rene said:

 

Heritage en ComicLink ontvangen nog fysiek de kavels; Cata is het enige veilinghuis dat online de kavels door kavelmeesters laat beoordelen - hiermee hebben ze dus een unieke positie tussen Heriage/ComicLink en aan de andere kant eBay.

Het lijkt er eerder op dat de Sotheby's en Christy's zullen bewegen naar online, dat online het 'sustainable' deel wordt en dat 'steen' steeds meer de niche (de 20% bijzaak) zal worden - of alleen voor de echt dure objecten zoals zichzelf versnipperende kunstwerken (om maar wat te noemen).

 

 

Ik schat als veling-koper de kwaliteit van Catawiki toch niet zo hoog in in vergelijking met bv. Septimus, BD Encheres, Maghen of anderen die 20% steen combineren met 80% digitaal via Druot Digital.

 

Bij Catawiki heb je zelverklaarde experts die op basis van enkele foto's een werk of object beoordelen. Scroll hier maar omhoog en dan zie je wat wat voor een nest dat soms kan opleveren. Bij de andere stuur je fotos in om een eerste inschatting te doen.  Je krijgt dan toch al een goed idee rond waarde en de minimum prijs.  Dat is uiteraard onder voorbehoud. Het werk moet dan naar het veilinghuis waar het effectief nagekeken wordt voor het een kavel gemaakt wordt. Hiermee rechtvaardigen ze hun veilingskosten die Catawiki wel leuk optrekt, maar waar ze geen klop voor uitvoeren. Het opsturen gebeurt dan ook door het veilinghuis zelf. Geen gezever over beschadigingen onderweg, een kavel dat niet goed beschreven was,... Kortom een zalige ervaring in vergelijking met Catawiki.

Soms gaan ze heel ver in hun opzoekingen. Ik heb ooit een Hugualt verkocht via Maghen. Die hebben toen Romain gecontacteerd om meer informatie te krijgen over het werk.

 

 

 

Link naar reactie
Op 18/10/2021 om 11:19, Ambreville zei:

Ik schat als veling-koper de kwaliteit van Catawiki toch niet zo hoog in in vergelijking met bv. Septimus, BD Encheres, Maghen of anderen die 20% steen combineren met 80% digitaal via Druot Digital.

 

De man achter Septimus heeft als verkoper op Catawiki een twijfelachtige reputatie opgebouwd onder de naam Goudurix...
Ik zeg niet dat hij geen expertise heeft, of dat de veilingwaar van Septimus niet deugt, maar het geeft wel te denken natuurlijk.

 

Link naar reactie

Ik maak nu voor de tweede maal gebruik van catawiki om iets te verkopen (geen strip maar een affiche en een paar kleine landkaarten). Finger crossed dat het goed gaat. Op dit moment heb ik er al  winst van, met nog 5 dagen te gaan.  De eerste veiling  van een paar maanden geleden was ook correct verlopen. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Mijn vertrouwen in de strip-"experts" van Catawiki krijgt weer een flinke knauw. Grove misrepresentatie wordt gewoon toegestaan.

 

https://www.catawiki.com/nl/l/51749571-flipje-tiel-bordspel-losbladig-eerste-druk-1955

 

Dit heeft NIETS te maken met Flipje (die nergens te bekennen is) of Harmsen van Beek.

Het is nota bene niet eens uitgegeven door De Betuwe.

En passant wordt er ook nog eens een flinterdun verband gelegd met de Toonder Studio's, alles mag om de bieder te misleiden.

(Al heb ik weinig medelijden voor wie zich hierdoor in de luren laat leggen.)

 

Het spel staat op LastDodo gewoon te koop voor 30 euro, in completere staat.

Link naar reactie
Op 18/10/2021 om 09:49, Rene zei:

Het is juist wel sustainable. Iedere Amerikaan kan nu online bij mij kopen zonder dat hij eerst fysiek naar een Nederlands stenen veilinghuis toe moet vliegen.

2018 had Cata een groot verlies, 2019 al veel minder, 2020 maakt het winst... En de omzet neemt ieder jaar zeer fors toe, zodat ze weer 75 miljoen konden ophalen voor nieuwe investeringen.

Christies en Sotheby's zijn nog steeds de grootse veilinghuizen, maar een Heritage, dat grotendeels online werkt, is al de nummer 3 op collectibles gebied. Die doen deels ook offline, maar Cata zal die kant waarschijnlijk ook opgaan (ik meende ergens te lezen dat ze ook 'fysiek' willen starten in het VK). Ook online veilinghuis ComicLink lijkt hard te groeien. 

Heritage en ComicLink ontvangen nog fysiek de kavels; Cata is het enige veilinghuis dat online de kavels door kavelmeesters laat beoordelen - hiermee hebben ze dus een unieke positie tussen Heriage/ComicLink en aan de andere kant eBay.

Het lijkt er eerder op dat de Sotheby's en Christy's zullen bewegen naar online, dat online het 'sustainable' deel wordt en dat 'steen' steeds meer de niche (de 20% bijzaak) zal worden - of alleen voor de echt dure objecten zoals zichzelf versnipperende kunstwerken (om maar wat te noemen).

 

Wat een onzin. Op al de punten dat ik in het verleden aanhaalde, blijven ze slecht scoren. Beter nog. Het wordt nog slechter. Klantendienst zuigt nog steeds zwaar, dalen kwalitatieve kavels, omzetten feedback negatief naar positief door Catawiki, verkopers die systematisch 10% van hun klanten oplichten, verkopers met 1000 (duizend!) negatieve feedback. Experts die het verschil niet kennen tussen echt en namaak. Welke expert kan een kavel beoordelen op basis van wat slechte foto's? De beschrijvingen van de meeste items zijn een lacher. De foto's nog meer om te lachen. De waarde bepalingen houden dikwijls geen steek. Als ik zie wie expert is op de gebieden dat ik kennis heb, geeft niet direct vertrouwen moet ik zeggen. Al zeker niet als je ziet wat een onzin ze verkopen en al zeker niet als je hun onkunde bekijkt. Eens je met hun gesproken hebt, hou je het zeer vlug voor bekeken. Tegen een muur staan praten, brengt meer op. Kapitaal ophalen om oude schulden af te lossen. Hier noemen ze dat de ene put vullen met de andere. Catawiki is geen veiling, het is een Ebay met hogere kosten. Je moet al zeer dom zijn om dit alles niet te zien. Maar be my guest, geniet ervan als het je ding is. Maar Catawiki geef ik nog een paar jaar. Het is onmogelijk met dergelijke visie en kunde te overleven. En nogmaals, wacht tot er iemand met genoeg centen eens een gerechtsprocedure aanspant en die wint. Wat heel reëel is. Dan moeten ze alles gaan aanpassen en is het over en out. Catawiki was gericht op groei, denk dat die zelfs aan de lage kant zit nu. Winst was er niet, en nog altijd niet, en zal er ook nooit komen. Anders moet je geen nieuw kapitaal ophalen. Moet je niet opsplitsen. moet je geen nieuwe leiding aanstellen, enz... Maar wiens brood men eet, diens woord men spreekt zekers. Allee, hier toch.

Link naar reactie

Bron : showbizzsite.be

 

Jacques Vermeire: “mijn pronkstuk is 13.000 euro waard”

 

Sinds kort kunnen we op televisie kijken naar ‘Eenmaal, andermaal’, een programma gepresenteerd door Jacques Vermeire en Axel Daeseleire. Jacques is een grote liefhebber van kunst en exclusieve objecten en die laat hij graag zien in het programma.

Toch is er één object in zijn verzameling waar de man ontzettend trots op is en wat voor hem heel waardevol is. “Het trotst ben ik op de eerste editie van de SpiderMan- comic ‘Amazing Fantasy’. Ik schat dat die 13.000 euro waard is”, glundert hij in Dag Allemaal.

Jacques zijn verzameling bestaat uit heel wat mooie pronkstukken die allemaal stuk voor stuk veel geld waard zijn. De totale waarde van zijn verzameling verklapt hij liever niet. “Maar laten we zeggen dat mijn huis voor een flink bedrag verzekerd is.”

De passie voor exclusieve objecten kan Jacques dus meenemen naar het nieuwe VTM-programma waarin hij het opneemt tegen Axel Daeseleire. Met elk 750 euro schuimen ze rommelmarkten en antiekzaakjes af om spullen op de kop te tikken, die vervolgens worden geveild.

En Jacques is in zijn nopjes. “Dit is het leukste wat ik al voor tv deed, beter zelfs dan ‘Fc De Kampioenen'.

 

Jacques Vermeire heeft deze strip 2 jaar geleden bij Catawiki gekocht voor 10.000 euro + kosten.

 

image.thumb.png.2b8fe6758539809d505b2239df18c3a6.png

Link naar reactie
Op 18/11/2021 om 21:10, Firmin Van De Kasseien zei:

1ste tekening : een echte Wasterlain, dergelijke tekeningen kosten ongeveer 100 euro rechtstreeks bij de tekenaar.

2de tekening : een valse Wasterlain, vandaag verkocht voor 185 euro + kosten bij Catawiki.

wasterlain echt.jpg

wasterlain vals.jpg

Oei. Ben hier tot 150€ gegaan. Gelukkig dat ik die dan niet heb gewonnen.

Vals? Echt waar? Waarom laat Catawiki de verkoop dan doorgaan?

Link naar reactie
19 minuten geleden, shakeitupguy zei:

Oei. Ben hier tot 150€ gegaan. Gelukkig dat ik die dan niet heb gewonnen.

Vals? Echt waar? Waarom laat Catawiki de verkoop dan doorgaan?

 

Marc Wasterlain bevestigde aan een andere doch wantrouwige bieder dat dit een vervalsing is.

Dat de verkoop toch is doorgegaan komt omdat ze bij Catawiki een grote achterstand hebben in het verwerken van mailtjes. 

image.png

Link naar reactie
14 uren geleden, Firmin Van De Kasseien zei:

 

Marc Wasterlain bevestigde aan een andere doch wantrouwige bieder dat dit een vervalsing is.

Dat de verkoop toch is doorgegaan komt omdat ze bij Catawiki een grote achterstand hebben in het verwerken van mailtjes. 

 

Idd, heel triest bij Catawiki. Zo'n veiling duurt 6 dagen, dat moet toch voldoende zijn om in actie te schieten zou ik denken.

Allé, datwordt geen Wasgterlain tekeningen komen op Catawiki maar misschien best de tekenaar zelf proberen contacteren.

Link naar reactie
Op 19/11/2021 om 19:48, Firmin Van De Kasseien zei:

Bron : showbizzsite.be

 

Jacques Vermeire: “mijn pronkstuk is 13.000 euro waard”

 

Sinds kort kunnen we op televisie kijken naar ‘Eenmaal, andermaal’, een programma gepresenteerd door Jacques Vermeire en Axel Daeseleire. Jacques is een grote liefhebber van kunst en exclusieve objecten en die laat hij graag zien in het programma.

Toch is er één object in zijn verzameling waar de man ontzettend trots op is en wat voor hem heel waardevol is. “Het trotst ben ik op de eerste editie van de SpiderMan- comic ‘Amazing Fantasy’. Ik schat dat die 13.000 euro waard is”, glundert hij in Dag Allemaal.

Jacques zijn verzameling bestaat uit heel wat mooie pronkstukken die allemaal stuk voor stuk veel geld waard zijn. De totale waarde van zijn verzameling verklapt hij liever niet. “Maar laten we zeggen dat mijn huis voor een flink bedrag verzekerd is.”

De passie voor exclusieve objecten kan Jacques dus meenemen naar het nieuwe VTM-programma waarin hij het opneemt tegen Axel Daeseleire. Met elk 750 euro schuimen ze rommelmarkten en antiekzaakjes af om spullen op de kop te tikken, die vervolgens worden geveild.

En Jacques is in zijn nopjes. “Dit is het leukste wat ik al voor tv deed, beter zelfs dan ‘Fc De Kampioenen'.

 

Jacques Vermeire heeft deze strip 2 jaar geleden bij Catawiki gekocht voor 10.000 euro + kosten.

 

image.thumb.png.2b8fe6758539809d505b2239df18c3a6.png

Deze is wel naar België gegaan maar niet naar Jacques Vermeire :)

Link naar reactie
3 minuten geleden, Ambreville zei:

102 staat al op de rug.

Dat kan, als al bekend was dat die er zou komen. Deze, met deze achtercover, staat toch bekend als eerste druk in de vierkleurenreeks...

 

4 minuten geleden, Gilles zei:

Het is de tweede druk van de volledig gekleurde versie. Dat staat er letterlijk op

Huh? Waar lees je zoiets dan?

Link naar reactie
Op 23/10/2021 om 18:52, Spiro zei:

Ik maak nu voor de tweede maal gebruik van catawiki om iets te verkopen (geen strip maar een affiche en een paar kleine landkaarten). Finger crossed dat het goed gaat. Op dit moment heb ik er al  winst van, met nog 5 dagen te gaan.  De eerste veiling  van een paar maanden geleden was ook correct verlopen. 

Morgen is de betaling binnen. Alles goed verlopen, buiten dat het 14 dagen duurde vooraleer het pakje de Italiaanse klant bereikte. Nu het met strips proberen. 

Link naar reactie
1 uur terug, Daan zei:

Huh? Waar lees je zoiets dan?

 

Onderaan de foto zie je 2/1/70, dat staat voor tweede druk uit januari van 1970. Vermoedelijk was de eerste oplage te laag. Vandaar een vroege herdruk.

 

 

Edit: ik ga mezelf even verbeteren. Volgens een oud topic op het Forum Voor De Fans blijkt dit een uitzondering op die regel te zijn. Het gaat wel degelijk om een eerste druk van 101. Check de post van Antoon van dat forum uit 2004. 

http://www.forumvoordefans.nl/viewtopic.php?t=868

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...