Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad

Gast Natte aap

Recommended Posts

• Reacties 2,4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

7 uren geleden, Lefranc zei:

Die antiquarische strips van Blake en Mortimer en Lonesome 2 werden dus al aangeboden voor ze verschenen waren. Nice. :wacko:

Wat ik niet begrijp is dat er zijn (ik zie ze niet als handelaars maar eerder als...)die toch zes zeven exemplaren na elkaar kunnen aanbieden. Waar halen ze die? Als ik mijn stripwinkel mag geloven krijgen ze er nog niet genoeg om hun vaste klanten te helpen. Is dit dan rechtstreeks via de uitgeverij? Van Gunfighter was er zelfs minstens een winkel die er geen had gehad. Toch zie ik die bij bepaalde meermaals aangeboden.

Link naar bericht
15 minuten geleden, pedem zei:

Wat ik niet begrijp is dat er zijn (ik zie ze niet als handelaars maar eerder als...)die toch zes zeven exemplaren na elkaar kunnen aanbieden. Waar halen ze die? Als ik mijn stripwinkel mag geloven krijgen ze er nog niet genoeg om hun vaste klanten te helpen. Is dit dan rechtstreeks via de uitgeverij? Van Gunfighter was er zelfs minstens een winkel die er geen had gehad. Toch zie ik die bij bepaalde meermaals aangeboden.

Dat komt door het beleid van de uitgeverijen.

Link naar bericht
20 minuten geleden, pedem zei:

Omdat ik bepaalde mensen op meerdere platformen tegenkom, heb ik al gemerkt dat er zijn die op meerdere stripwinkels tegelijkertijd inzetten.  En dat al voor lange tijd.  Ze zijn dus bij meerdere leveranciers vaste klant en hebben zo ook meerdere exemplaren.  Ik ken al enkele namen waarvan ik weet dat ze meteen exemplaren te koop zullen zetten eens die verschenen zijn.  Dat ze meerdere exemplaren hebben, blijkt uit het feit dat een exemplaar verkocht is en er vlak daarna gewoon een nieuwe te koop komt.

Verder is het ook zo dat er stripwinkel-eigenaars zijn die zich er zélf mee bezig houden.  Geen veronderstelling of giswerk overigens, met 100% zekerheid.  Ze houden één of meerdere exemplaren achter de hand en gaan er mee aan de slag via 2dehands of Catawiki.  Niet alle handelaars zijn even eerlijk.  Anderzijds, kan je het hen kwalijk nemen?  Neen, namen noem ik niet.  Het is niet mij bedoeling uitbaters met de vinger te gaan wijzen.  Wie oplettend is, kan het zelf ook uitvogelen.

Link naar bericht
18 minuten geleden, esteban² zei:

Omdat ik bepaalde mensen op meerdere platformen tegenkom, heb ik al gemerkt dat er zijn die op meerdere stripwinkels tegelijkertijd inzetten.  En dat al voor lange tijd.  Ze zijn dus bij meerdere leveranciers vaste klant en hebben zo ook meerdere exemplaren.  Ik ken al enkele namen waarvan ik weet dat ze meteen exemplaren te koop zullen zetten eens die verschenen zijn.  Dat ze meerdere exemplaren hebben, blijkt uit het feit dat een exemplaar verkocht is en er vlak daarna gewoon een nieuwe te koop komt.

Verder is het ook zo dat er stripwinkel-eigenaars zijn die zich er zélf mee bezig houden.  Geen veronderstelling of giswerk overigens, met 100% zekerheid.  Ze houden één of meerdere exemplaren achter de hand en gaan er mee aan de slag via 2dehands of Catawiki.  Niet alle handelaars zijn even eerlijk.  Anderzijds, kan je het hen kwalijk nemen?  Neen, namen noem ik niet.  Het is niet mij bedoeling uitbaters met de vinger te gaan wijzen.  Wie oplettend is, kan het zelf ook uitvogelen.

En toch kan ik mij moeilijk voorstellen dat je in zoveel verschillende stripwinkels zo een goede klant bent dat ze er steeds een exemplaar voor jou opzij houden. Maar ze moeten ze ergens halen dus, is het zeker niet onmogelijk. 

Link naar bericht
1 minuut geleden, pedem zei:

En toch kan ik mij moeilijk voorstellen dat je in zoveel verschillende stripwinkels zo een goede klant bent dat ze er steeds een exemplaar voor jou opzij houden. Maar ze moeten ze ergens halen dus, is het zeker niet onmogelijk. 

Misschien via de Fnac's enz die er in België zijn? Ik weet van mijn eigen SSZ dat hij meestal tekort heeft en dan moet kiezen.

Link naar bericht
20 minuten geleden, lukoste zei:

On topic dan maar.

Catawiki moet dringend iets doen aan de absurde verzendkosten in de veilingen! Voorbeelden genoeg van hoe het beter kan.

Waarom? Je bent niet verplicht te bieden. De kosten worden toch duidelijk en op voorhand gecommuniceerd.

Link naar bericht
5 uren geleden, JPAR zei:

Misschien moeten mensen überhaupt niet meer op die veilingen kopen? Gaat soms echt nergens over wat er betaald wordt. En de verzendkosten zijn belachelijk hoog, maar daarmee dekt de verkoper zijn kosten aan Catawiki enigszins.

Ik heb daar al eens flink gedoe van gehad.

Op zich waren de verzendkosten niet absurd hoog maar de verkoper liet het via een andere verzender veel goedkoper versturen dan hij had aangegeven en ik er voor betaald had.

Ik heb dit bij hem aangegeven en het verschil teruggevraagd. Ik moest niet zeuren, ik had de boeken al goedkoop volgens de verkoper dus de verzendkosten waren voor hem een extraatje. Dan wordt het bij mij dus een principe kwestie.....

Link naar bericht
19 minuten geleden, Robertkees zei:

Ik heb daar al eens flink gedoe van gehad.

Op zich waren de verzendkosten niet absurd hoog maar de verkoper liet het via een andere verzender veel goedkoper versturen dan hij had aangegeven en ik er voor betaald had.

Ik heb dit bij hem aangegeven en het verschil teruggevraagd. Ik moest niet zeuren, ik had de boeken al goedkoop volgens de verkoper dus de verzendkosten waren voor hem een extraatje. Dan wordt het bij mij dus een principe kwestie.....

Omgekeerd ook. Je betaalt voor een dienst waarvan de prijs in de veiling is afgesproken. Die dienst is het afleveren van het pakje in een perfecte staat. Hoe dat gebeurt en welke de carrier is mag niets uitmaken. Komt het zeer laat aan of beschadigd. Dan moet je klagen en heb je recht op restitutie. Heeft de verkoper een goedkopere carrier kunnen kiezen, dan moet je daar inderdaad niet over gaan zeveren.

Link naar bericht
8 minuten geleden, Ambreville zei:

Omgekeerd ook. Je betaalt voor een dienst waarvan de prijs in de veiling is afgesproken. Die dienst is het afleveren van het pakje in een perfecte staat. Hoe dat gebeurt en welke de carrier is mag niets uitmaken. Komt het zeer laat aan of beschadigd. Dan moet je klagen en heb je recht op restitutie. Heeft de verkoper een goedkopere carrier kunnen kiezen, dan moet je daar inderdaad niet over gaan zeveren.

Iedereen heeft vanzelfsprekend recht op zijn eigen mening. Maar het kan absoluut anders en beter. Dit is niet vol te houden voorspel ik.

Link naar bericht
33 minuten geleden, lukoste zei:

Iedereen heeft vanzelfsprekend recht op zijn eigen mening. Maar het kan absoluut anders en beter. Dit is niet vol te houden voorspel ik.

Zolang men daar €320 betaald voor een Robbedoes door Franquin hardcover set die a €150,- in de winkels ligt en via de site van de uitgeverij is te bestellen..komt het met Catawiki wel goed. Ik zie daar wekelijks spul weggaan wat tegen lagere prijzen en zonder veel zoeken gewoon in de winkel is te vinden, dus ik denk dat het publiek ook iets anders is dan wat hier het forum bezoekt...

Link naar bericht
Op 23/12/2019 om 18:46, Robertkees zei:

k heb dit bij hem aangegeven en het verschil teruggevraagd. Ik moest niet zeuren, ik had de boeken al goedkoop volgens de verkoper dus de verzendkosten waren voor hem een extraatje. Dan wordt het bij mij dus een principe kwestie.....

Heb je het terug gekregen? 

Link naar bericht

Eigenlijk moet Catawiki verkopers verplichten om alleen de daadwerkelijke verzendkosten in rekening te brengen. Moet je apart verpakkingsmateriaal aanschaffen dan mag dat uiteraard ook in rekening gebracht worden. Maar als je binnen Nederland iets moet verzenden en daar dan 10 euro voor vraagt dan klopt dat niet. Zal ook binnen België vast niet zo hoog zijn.

3 uren geleden, Ambreville zei:

Je kunt moeilijk protesteren tegen verzendkosten die vermeld staan bij een kavel. Dat zou Catawiki moeten doen. Je kunt hoogstens de verkoper vragen om het anders te verzenden enz, maar dan ben je afhankelijk van de goede wil van de verkoper.

Link naar bericht
2 uren geleden, JPAR zei:

Eigenlijk moet Catawiki verkopers verplichten om alleen de daadwerkelijke verzendkosten in rekening te brengen. Moet je apart verpakkingsmateriaal aanschaffen dan mag dat uiteraard ook in rekening gebracht worden. Maar als je binnen Nederland iets moet verzenden en daar dan 10 euro voor vraagt dan klopt dat niet. Zal ook binnen België vast niet zo hoog zijn.

Je kunt moeilijk protesteren tegen verzendkosten die vermeld staan bij een kavel. Dat zou Catawiki moeten doen. Je kunt hoogstens de verkoper vragen om het anders te verzenden enz, maar dan ben je afhankelijk van de goede wil van de verkoper.

Zo zag ik vandaag een advertentie voor Monster Perfect Editions op Catawiki, de boeken zelf hebben beschadigingen (die ook niet in de advertentie tekst genoemd worden) en de verzendkosten naar NL vanuit BE..? €25,-. Belachelijk!

Link naar bericht

2 uren geleden, JPAR zei:

Het is heel simpel: het IS al verplicht, alleen worden overtreders niet door Catawiki ter verantwoording geroepen.

https://catawiki.zendesk.com/hc/nl/articles/360009934199

Artikel 4: Levering of ophalen van Kavels

• Het teveel aan verzendkosten moet worden terugbetaald aan de Koper. 

Als de verzendkosten lager zijn dan het bedrag dat wordt aangegeven in de Online Veiling, moet u het teveel aan verzendkosten terugbetalen aan de Koper.

Link naar bericht

Dat slaat meer op die echt extreme overdrijvers. Eg. 20 euro vragen voor een nationale verzending. Ik had het meer over die oetlullen die komen zagen als je één euro meer rekent dan wat uit hun berekening blijkt. Ik heb er ooit ook zo eens eentje aan mijn been gehad. Dan wil je uiteindelijk wel zeggen dat die pipo de boom in kan. Wat ze vergeten is dat je ondertussen professionele rollen bubble wrap, tape en zelfs kaftjes gebruikt om te verzenden. Reken je de kost van het wegbrengen, dan is die euro al op voor je de straat uitbrengt. Gisteren heb ik nog een luxe gekocht op Catawiki. 1O euro verzendkosten. Maximaal 6 hiervan gaat naar bpost. Voor de rest hoop ik op een goede verpakking. Ik ga daar echt niet over zeveren.

Wat ik wel doe is altijd mijn biedingen doorrekenen. Biedprijs + 10% +verzendkost. En daarop bied ik. Geen verassingen achteraf.

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...