Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

On 1/3/2022 at 2:30 PM, mpmmvm said:

https://www.catawiki.com/nl/l/54468879-suske-en-wiske-originele-gesigneerde-tekeningen-suske-en-wiske-losbladig-1984

Door de verkoper omschreven als 5 originele gesigneerde tekeningen van Suske en Wiske gemaakt door de tekenaar Eric de Rop uit 1984. Schatting van de expert voor dit kavel is €150 - €200

Gezien de schatting en de handtekeningen onder de tekeningen lijkt me dit niet Eric maar Eduard de Rop.

De tekeningen zijn  inderdaad van Eduard De Rop. Normaal zou de veilingmeester dit gecorrigeerd moeten hebben.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
38 minuten geleden, Hollywood zei:

Kan iemand mij dit uitleggen.

Ik zie op catawiki 12,5 verkoperskosten staan. Dan staat er na eventueel BTW, belasting,... mocht dit nodig zijn.

Maar ze trekken nu al +15% af. Ik zie nergens 15% staan, of waar die +2,5% van komt. 

Dat heeft met de BTW te maken :( die 12,5% is ex btw.. wanneer je iets verkoopt voor zeg 100, nemen ze 12,5% en dat bedrag * 1,21% = dus 15,125 % inclusief btw

Link naar reactie

Niet echt om te zagen, maar om te waarschuwen al denk ik dat de meeste het wel al weten. Veiligen zijn gevaarlijk! Ik dacht dat ik een goede kans maakte om het "goedkoop" te kopen omdat het item vrij lang rond de 50 euro bleef staan. En dan plots gaat het enorm snel. Ik zit eigenlijk al 30 euro boven hetgeen dat ik maximaal wou bieden. Heb me laten meeslepen omdat het voor Walthery is en die op mijn wanted list nummer 1 staat, ik hem anders nooit te pakken ga krijgen en het in mijn thema paste. Ik heb nu het hoogste bod en moest het zo blijven ben ik uiteraard heel tevreden, maar als het niet is laat ik me niet meer meeslepen want dat heb ik vanaf 100 euro wel laten doen.

https://www.catawiki.com/en/l/54965325-walthery-natasja-integrale-deel-2-met-originele-kleurentekening-ex-libris-hardcover-first-edition-2019

Link naar reactie
5 minutes ago, AspenCR7 said:

Niet echt om te zagen, maar om te waarschuwen al denk ik dat de meeste het wel al weten. Veiligen zijn gevaarlijk! Ik dacht dat ik een goede kans maakte om het "goedkoop" te kopen omdat het item vrij lang rond de 50 euro bleef staan. En dan plots gaat het enorm snel. Ik zit eigenlijk al 30 euro boven hetgeen dat ik maximaal wou bieden. Heb me laten meeslepen omdat het voor Walthery is en die op mijn wanted list nummer 1 staat, ik hem anders nooit te pakken ga krijgen en het in mijn thema paste. Ik heb nu het hoogste bod en moest het zo blijven ben ik uiteraard heel tevreden, maar als het niet is laat ik me niet meer meeslepen want dat heb ik vanaf 100 euro wel laten doen.

https://www.catawiki.com/en/l/54965325-walthery-natasja-integrale-deel-2-met-originele-kleurentekening-ex-libris-hardcover-first-edition-2019

Als je die kan halen voor 130, doe je zeker geen miskoop. De tekening is standaard, maar wel via zijn colorist gepasseerd. 

 

 

 

Link naar reactie
26 minutes ago, Lefranc said:

Ik wil je plezier niet bederven maar de meeste liefhebbers bieden in de laatste minuten. Ik weet niet wat de beste tactiek is. Direct hoog bieden of toch wachten tot het laatste moment. 

Het is een kwestie van taktiek, en hoe graag je iets wil. Ik zet meestal, mijn hoogste bod dadelijk in op autobod. Dan moet ik me er verder geen zorgen over maken, en loop ik ook het risico niet om me te laten meeslepen in een bid-war. Bedenk ook hoe hoog de kans is dat een dergelijk item nog wordt aangeboden. Voor de Walthery wekelijks. En wil je hem echt hebben, contacteer dan de verkoper, Luk Poelmans. Walthery kan er altijd nog eentje op maat maken ;).

 

 

 

Link naar reactie
11 minuten geleden, Ambreville zei:

 Ik zet meestal, mijn hoogste bod dadelijk in op autobod. Dan moet ik me er verder geen zorgen over maken, en loop ik ook het risico niet om me te laten meeslepen in een bid-war.

 

Dat heb je al eens gezegd, en ik vind dat een goede tip. Er worden zaken voor je neus weggekaapt, maar je vermijdt buyer's remorse. En anderzijds heb ik voor minder dan ik vastgelegd had tekeningen van Cromheecke gekocht. Opbieden tegen een autobod is een beetje ontmoedigend.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
5 minutes ago, Waldorf said:

Opbieden tegen een autobod is een beetje ontmoedigend.

Ik denk dat dat inderdaad helpt. Je ziet soms een paar tegenboden gebeuren en dan de koper afhaken. Zij weten ook niet hoe hoog je gaat bieden.

Natuurlijk werkt dat niet altijd, maar ik heb toch al wat mooie koopjes gedaan, zoals mijn Tillier en anderzijds toch al dingen niet gekocht waarvan ik naderhand bedacht dat dat niet zo erg was. Zodra je in het 'spel' geraakt, ben je verloren.

 

image.thumb.png.a2b5c6f83b90bc30b472d41840613101.png

 

 

 

 

 

Link naar reactie
13 uren geleden, Lefranc zei:

Ik wil je plezier niet bederven maar de meeste liefhebbers bieden in de laatste minuten. Ik weet niet wat de beste tactiek is. Direct hoog bieden of toch wachten tot het laatste moment. 

De laatste minuut is er een hoger bod gekomen. Ja die kans zat erin. Was 140 euro, dus het lijkt 10 euro maar en das wel zuur, maar je weet natuurlijk niet of dat met een automatisch bod tot weet niet hoe hoog was. Ja een veiling meedoen was eens leuk, maar het is toch niet echt men ding. En zoals de andere ook zeiden het is inderdaad moeilijk om je niet te laten meeslepen. Maar ik treur  niet, ik geef niet op, het zal niet via een veiling zijn maar ik zal wel een Walthery te pakken krijgen. Daar geloof ik nu in. Met dank aan de tip van Ambreville ga ik Luk Poelmans eens contacteren, dan heb ik misschien nog een gepersonaliseerde dat is me dan toch meer waard dan 130 euro 👍

Link naar reactie

 

9 minuten geleden, Firmin Van De Kasseien zei:

Bij Catawiki verkopen ze aan het bod dat je gedaan hebt en niet aan het volgende minimumbod.

Na 1260 EUR zou het normaal 1360 EUR moeten zijn maar ze nemen het bod dat je gedaan hebt(1500 EUR).   

 

image.thumb.png.109f6dcc3cfa86c9a43359dd56bf0f95.png

 

Beiden kan als je een  bod uitbrengt is dat meteen het bedrag dat er staat dus kan je inderdaad van €100 naar €1500

Met autobod kan je je maximale bedrag invullen en zal hij steeds de stap net boven het laatste bod doen tot jou maximale autobod bereikt is.

Link naar reactie
7 minuten geleden, sjaakie zei:

 

 

Beiden kan als je een  bod uitbrengt is dat meteen het bedrag dat er staat dus kan je inderdaad van €100 naar €1500

Met autobod kan je je maximale bedrag invullen en zal hij steeds de stap net boven het laatste bod doen tot jou maximale autobod bereikt is.

Bieders die een gewoon bod uitbrengen zorgen dus voor meer omzet bij Catawiki dan bieders met een autobod.

Link naar reactie

Dat is ooit nog eens ter sprake gekomen. Veilingen zitten in een andere wetgeving dan gewone verkoop op afstand, op voorwaarde dat...het veilinghuis voldoende voorziet in de mogelijkheid om de goederen te controlleren en te bekijken op voorhand. Maw, ze moeten een fysieke optie aanbieden. De Maghen's, BD Encheres, Septimussen en andere van deze wereld organiseren daarom kijkdagen naast een online veiling. Catawiki doet dat niet, en valt daarom dus wel onder verkoop op afstand. Het is gewoon afwachten tot iemand met een voldoende grote kater er eens een rechtszaak van maakt.

 

Ik denk dat ik deze week net van een Catawiki-kater ontsnapt ben. Ik was aan het bieden op onderstaande.

https://www.catawiki.com/nl/l/55573229-lawrence-don-originele-pagina-in-kleur-trigie-laatste-uur-voor-elekton-1966

Naderhand begonnen me er een paar dingen op te vallen. 

1) tekstballonnen zouden plakkertjes moeten zijn DL, deed geen balonnen, en zeker niet met zo'n font. Er is totaal geen relief te zien.

2) Randen van het papier en de achterkant worden niet getoond. Waarom zou je dat niet doen, zeker omdat op de achterkant normaal een stempel moet staan van de originele uitgever.

3) Kleuren en netheid zijn iets te perfect. Aan andere platen uit dat album zie je wel hoe oud ze zijn.

 

Dus stevige twijfel. Ik heb daarom een maat gecontacteerd die een DL-verzamelaar is. Die was categoriek dat dit volgens hem geen echte plaat is.

Dus Catawiki gecontacteerd met vraag voor garantie of terugtrekking bod. Geen reactie, maar gelukkig heeft er nu al iemand hoger geboden. ik ben benieuwd voor die persoon of het nu uiteindelijk een echte plaat was of niet. 

En dat is exact de reden waarom er kijkdagen zijn bij reguliere veiling. Het huis heeft daar het goed in handen, kan zelf al veel beter controleren, en de koper kan zelf ook nog eens controleren mocht die geen vertrouwen hebben in het veilinghuis. Bij Catawiki gaan er enkel wat foto's heen en weer, en hier worden zelfs een paar vitale foto's achterwege gelaten.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
24 minuten geleden, Ambreville zei:

Dat is ooit nog eens ter sprake gekomen. Veilingen zitten in een andere wetgeving dan gewone verkoop op afstand, op voorwaarde dat...het veilinghuis voldoende voorziet in de mogelijkheid om de goederen te controlleren en te bekijken op voorhand. Maw, ze moeten een fysieke optie aanbieden. De Maghen's, BD Encheres, Septimussen en andere van deze wereld organiseren daarom kijkdagen naast een online veiling. Catawiki doet dat niet, en valt daarom dus wel onder verkoop op afstand. Het is gewoon afwachten tot iemand met een voldoende grote kater er eens een rechtszaak van maakt.

 

Ik denk dat ik deze week net van een Catawiki-kater ontsnapt ben. Ik was aan het bieden op onderstaande.

https://www.catawiki.com/nl/l/55573229-lawrence-don-originele-pagina-in-kleur-trigie-laatste-uur-voor-elekton-1966

Naderhand begonnen me er een paar dingen op te vallen. 

1) tekstballonnen zouden plakkertjes moeten zijn DL, deed geen balonnen, en zeker niet met zo'n font. Er is totaal geen relief te zien.

2) Randen van het papier en de achterkant worden niet getoond. Waarom zou je dat niet doen, zeker omdat op de achterkant normaal een stempel moet staan van de originele uitgever.

3) Kleuren en netheid zijn iets te perfect. Aan andere platen uit dat album zie je wel hoe oud ze zijn.

 

Dus stevige twijfel. Ik heb daarom een maat gecontacteerd die een DL-verzamelaar is. Die was categoriek dat dit volgens hem geen echte plaat is.

Dus Catawiki gecontacteerd met vraag voor garantie of terugtrekking bod. Geen reactie, maar gelukkig heeft er nu al iemand hoger geboden. ik ben benieuwd voor die persoon of het nu uiteindelijk een echte plaat was of niet. 

En dat is exact de reden waarom er kijkdagen zijn bij reguliere veiling. Het huis heeft daar het goed in handen, kan zelf al veel beter controleren, en de koper kan zelf ook nog eens controleren mocht die geen vertrouwen hebben in het veilinghuis. Bij Catawiki gaan er enkel wat foto's heen en weer, en hier worden zelfs een paar vitale foto's achterwege gelaten.

 

 

Maar als jij Catawiki in dit geval op de hoogte hebt gebracht en daar wordt niets mee gedaan, dan blijven ze toch gewoon in gebreke? En de uiteindelijke koper wordt dan dus feiteljk opgelicht door iemand via een podium gefaciliteerd door Catawiki?

Link naar reactie
8 minutes ago, JPAR said:

Maar als jij Catawiki in dit geval op de hoogte hebt gebracht en daar wordt niets mee gedaan, dan blijven ze toch gewoon in gebreke? En de uiteindelijke koper wordt dan dus feiteljk opgelicht door iemand via een podium gefaciliteerd door Catawiki?

yep. Had ik het gewonnen zou ik het niet betalen. Dat heb ik hun ook duidelijk laten weten. Tot nu toe geen reactie. De plaat staat duidelijk nog online. De stress is er voor mij wel terug af. In principe zou Catawiki nu toch duidelijk moeten onderzoeken of de plaat echt is, of hem offline halen.

 

 

 

Link naar reactie

Persoonlijk denk ik dat het wel een echte origineel van Don Lawrence is

Je ziet nog resten van oude (geplakte) tekst ballonnen

De nieuwe tekstballonnen zie je dat ze zijn uitgeknipt.

Dat kan je zien aan de lijnen on de tekstballonnen soms een hele kleine inkeping heeft

Dat krijg je als je niet vloeiend met een schaar knipt

Laatste plaatje is uitgeknipt en daarna op tekening geplakt en twee na laatste plaatje lijkt ook opnieuw zijn gemaakt.

(Dat gebeurde wel vaker in de begin periode van Trigië)

Een goede vervalser zou niet zo veel moeite voor doen om het zo echt te laten lijken

Maar wat ik altijd met internet winkels/veilingen hebt

Als je het maar een beetje niet vertrouwd, niet doen!

 

Link naar reactie
11 uren geleden, Ambreville zei:

Tot nu toe geen reactie.

 

Ik verwacht dat je zo'n 2 weken na het sluiten van de veiling een reactie krijgt. Ongeveer gelijk aan onderstaande mail.

 

Opvallend is dat ze het hier over het ontbreken van aanvullende info hebben, terwijl deze info zeker is verstrekt. Ze hebben er alleen niet naar gekeken blijkbaar.
Ze wachten rustig af totdat ze zeker weten dat de koper het object heeft geaccepteerd en handelen de melding af met een standaard mail.


 

Quote

 


Op 29-05-2020 heeft u contact met ons opgenomen over een item in onze veiling waarvan u dacht dat het niet echt was. We nemen deze meldingen zeer serieus en helaas hebben we hierover niets meer van u gehoord.

 

Aangezien er geen aanvullende informatie werd verstrekt, afgezien van de bedenkingen die u in uw vorige e-mail heeft gedeeld, zullen we de mening van de expert volgen; dat het item echt is en zoals omschreven. De informatie die de verkoper over dit item heeft verstrekt, is zorgvuldig in overweging genomen tijdens het samenstellen van de veiling en de expert vond dat er geen reden was om aan de echtheid van het item te twijfelen.

 

Daarom zullen we geen verdere actie ondernemen en deze zaak zal worden gesloten in ons systeem. Mocht u op een later moment aanvullende informatie hebben, aarzel dan niet om deze met ons te delen, zodat we het kunnen doorsturen naar onze expert. Ze zijn altijd op zoek naar constructieve feedback over de items die ze opnemen in onze veilingen.

 

We kijken ernaar uit u weer te zien op Catawiki en we hopen dat u iets leuks vindt tussen de vele zorgvuldig samengestelde items die beschikbaar zijn in onze veilingen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Pim
Catawiki Customer Experience
Met een passie voor wijn & whisky

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Gilles zei:

Het enige dat zo'n mail bewijst is dat de consumenten zeker mogen twijfelen aan de expertise van de experts van catawiki. 

Maar het is ook uitermate complex om een object alleen aan de hand van een paar foto's op waarde te schatten. Daarnaast bestaat er volgens mij geen expert die alle tekenaars kent en kan inschatten of het een kopie of origineel werk is.

Je kan met recht de vraag stellen of het concept online veilen betrouwbaar is.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
9 uren geleden, Rik zei:

Maar het is ook uitermate complex om een object alleen aan de hand van een paar foto's op waarde te schatten. Daarnaast bestaat er volgens mij geen expert die alle tekenaars kent en kan inschatten of het een kopie of origineel werk is.

Je kan met recht de vraag stellen of het concept online veilen betrouwbaar is.

 

Dat ga ik niet ontkennen, net om die redens die je opnoemde is de term expert al misplaatst. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...