TomP Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Nog steeds geen enveloppe ? Hoe zit het bij jullie ? Nada Quote Link to comment
Simon Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Op de site heb ik het volgende gevonden: Zijn de enveloppen al verstuurd?De dag van verzending is iedere maand weer anders. Bekijk daarom in de catalogus of de betreffende envelop al is toegevoegd. Mocht dit niet het geval zijn, dan is de envelop nog niet verzonden. Gezien het feit dat er nog geen enveloppen van 2015 in de catalogus terug te vinden zijn, vermoed ik dat ze nog niet zijn verzonden. Quote Link to comment
Hounddog Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Ik heb ergens afgelopen week of de week daarvoor de enveloppe voor december 2014 ontvangen. Nog geen enveloppe van 2015. Quote Link to comment
Hounddog Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Stripenveloppen van januari en februari zijn aangekomen. Quote Link to comment
lukoste Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Stripenveloppen van januari en februari zijn aangekomen. Ik heb net pas december gekregen. Veiling deze week: Buck Danny bundelingen verkocht voor aardig bedrag, maar zijn duidelijk niet allemaal 1ste druk van heruitgaves. Vreemd dat veilingmeester/kopers dit niet opmerken. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Aha, je hebt me overboden. ;-) Quote Link to comment
lukoste Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Aha, je hebt me overboden. ;-) Nee nee, ik heb helemaal niet geboden. Ik stelde enkel vast dat het een hoog bedrag is voor herdrukken, die blijkbaar gekoppeld werden aan eerste drukken. Heb trouwens hele reeks al op één exemplaar na (13). Ooit eens gewisseld tegen mijn SC reeks waarvan de meeste in slechte staat waren. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Ik heb Buck Danny pas dit jaar echt 'ontdekt'. Dat aanbod leek me geschikt om een zo compleet mogelijke reeks in één keer te kopen. Quote Link to comment
lordernie Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 Ben stout geweest op het forum van Catawiki en ben daar nu geschorst Quote Link to comment
Zwendel Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 Ben stout geweest op het forum van Catawiki en ben daar nu geschorst Dat is een prestatie, ik denk dat alleen Sindbad daar ook in geslaagd is Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 ging dat niet over een mail adres posten van een medewerker van catawiki ? waar van niet echt bekend is dat het een medewerker is wie heeft je geschorst dan arco? sinbad is volgens mij minimaal 2 keer geschorst en dacht postmaster ook een keer? Quote Link to comment
eriktex Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Vraagje over de App van Catawiki: Twee jaar geleden heb ik de Catawiki-app op m'n iPad2 gezet en ik vind het best een handig hulpmiddel om snel een overzicht van je eigen collectie te krijgen. Nu heb ik vorige maand eindelijk mijn Blackberry omgeruild voor een iPhone6 en ik dacht da's mooi dan kan daar de App ook opgezet worden (want in een stripwinkel heb ik m'n iPad niet snel bij me en een mobieltje natuurlijk wel)... Echter: de App op m'n iPhone laat alleen maar die suffe veilingen zien en helemaal niets meer van mijn collectie????? Help! Doe ik iets verkeerd of is Catawiki alleen nog maar geinteresseerd in hun veilingen? Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Kool Thing Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Vraagje over de App van Catawiki: Twee jaar geleden heb ik de Catawiki-app op m'n iPad2 gezet en ik vind het best een handig hulpmiddel om snel een overzicht van je eigen collectie te krijgen. Nu heb ik vorige maand eindelijk mijn Blackberry omgeruild voor een iPhone6 en ik dacht da's mooi dan kan daar de App ook opgezet worden (want in een stripwinkel heb ik m'n iPad niet snel bij me en een mobieltje natuurlijk wel)... Echter: de App op m'n iPhone laat alleen maar die suffe veilingen zien en helemaal niets meer van mijn collectie????? Help! Doe ik iets verkeerd of is Catawiki alleen nog maar geinteresseerd in hun veilingen? Erik Ha, ik ben blij dat je dit vraagt. Ik krijg net hetzelfde op mijn iphone 5S Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Zwendel Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Er is op Catawiki een draad over dacht ik. Er zou een nieuwe beschikbaar zijn. Weet er zelf niks over, heb geen smartfeun. Edit: deze Quote Link to comment
JPAR Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Ze hebben een nieuwe app gemaakt, die laat alleen de veilingen zien. De oude app kun je nog wel gebruiken, maar niet meer downloaden. Dus als je hem nog hebt heb je geluk en anders pech Quote Link to comment
eriktex Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 En kan ik die oude versie van m'n iPad dan niet overzetten op m'n iPhone (via de Cloud of zo - ja ik zeg ook maar wat)... Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
eriktex Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Ho even wachten Eriktex - eerst dat catawiki forum lezen en dan pas piepen - kennelijk heeft iemand de oude versie ook in de appstore gekregen; je moet daar zoeken op "CW verzamel" En het werkt! Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
JPAR Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Staat hij weer in de app-store? Dat is goed nieuws. Laatst zou ik hem bij iemand installeren en dat lukte dus niet. Hebben ze de oude waarschijnlijk toch weer terug gezet. Quote Link to comment
eriktex Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Het installeren was zo gepiept...is nu nog aan het synchroniseren... niet te vroeg juichen haha. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Snow Leopard Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 Catawiki haalt €75 miljoen op Quote Link to comment
eriktex Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Al weer even geleden dat er nog gezaagd werd, maar vandaag vond ik weer wat: Vanavond wordt er een lot Papyrus geveild, 29 albums. Leuk toch maar eens kijken, tot je bij de verzendkosten komt: € 21 binnen Nederland?! De werkelijke porto is 6,95 en daar kan nog een euro voor de verpakking bij... Maar éénentwintig Euro??? Ik neem aan dat het voor dat geld persoonlijk door de verkoper (in een Hummer?) bij mij in Friesland wordt afgeleverd? Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
retep Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Al weer even geleden dat er nog gezaagd werd, maar vandaag vond ik weer wat: Vanavond wordt er een lot Papyrus geveild, 29 albums. Leuk toch maar eens kijken, tot je bij de verzendkosten komt: € 21 binnen Nederland?! De werkelijke porto is 6,95 en daar kan nog een euro voor de verpakking bij... Maar éénentwintig Euro??? Ik neem aan dat het voor dat geld persoonlijk door de verkoper (in een Hummer?) bij mij in Friesland wordt afgeleverd? Erik Veel verkopers rekenen exorbitante verzendkosten. De Catawiki veilingmeesters doen daar niets aan. Ik heb wel eens voor een enkel album €15 kosten moeten betalen(de werkelijke portokosten waren € 4,83, als verpakking had de verkoper een kartonnen doos op maat geknipt). Ik gaf op catawiki in mijn veilingrecensie aan dat de verkoper op deze wijze (een deel van) de veilingkosten terug "verdient". Dat schoot de verkoper in het verkeerde keelgat, hij wilde best een deel van het veel betaalde terugstorten maar dan moest ik wel die schandalige negatieve recensie van Catawiki afhalen. Toen ik meldde dat het wel heel raar is om voor een stukje karton € 10,17 te rekenen werd het mailverkeer een ietsje onvriendelijker. U begrijpt, die recensie staat er nog steeds en ik heb de verkoper gemeld dat hij het afgetroggelde geld ergens kan steken waar de zon zelden schijnt. Overigens heb ik over mijn vaste leveranciers niet te klagen, zo rekent Het Gele Teken niet eens portokosten als je meer dan 75 piek besteld. Quote Link to comment
Nuwanda Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Net ook weer zoiets gehad - 15 euro verzendkosten en uiteindelijk werd voor 9 euro gefrankeerd. De verkoper hierover een mailtje gestuurd, maar (uiteraard) geen reactie... Quote Link to comment
lukoste Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Ik hou bij het bieden altijd rekening met de kost van de verzending. Verkopers betalen geen commissie op de verzending, vandaar vaak de hoge prijzen. Quote Link to comment
Bonte Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Ik hou bij het bieden altijd rekening met de kost van de verzending. Verkopers betalen geen commissie op de verzending, vandaar vaak de hoge prijzen. Kopers ook niet, dus eigenlijk doen beiden profijt aan te hoge verzendkosten maar het komt niet goed over en je moet er goed rekening mee houden bij de biedingen. Je kunt ook vooraf vragen of verzending via Kiala mogelijk is, dan heb je redelijk vaste verzendkosten. Quote Link to comment
Zwendel Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Tsja de verkopers worden nu verplicht om vaste verzendingskosten op te geven die onmiddellijk verrekend worden, dit hoogstwaarschijnlijk om betwistingen achteraf te vermijden. En dit geeft uiteraard nieuwe betwistingen en miserie en rompslomp met terugbetalingen. Ik heb eigenlijk liever dat de verzendingskosten achteraf in onderling overleg vastgelegd worden (zo kan je dan ook bijvoorbeeld aangetekende of verzekerde verzending vragen en betalen). Quote Link to comment
schoeren Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Kopers ook niet, dus eigenlijk doen beiden profijt aan te hoge verzendkosten maar het komt niet goed over en je moet er goed rekening mee houden bij de biedingen. Je kunt ook vooraf vragen of verzending via Kiala mogelijk is, dan heb je redelijk vaste verzendkosten.Het probleem is dat de optie "kiala" verzending niet opgenomen is bij de standaard opties van catawiki...Ik zou niks lievers willen dan verzenden via kiala (veel goedkoper en moet ik niet naar Nederland rijden om binnenlandse kosten te kunnen aanbieden)maar het kan dus niet. Of je zou zelf contact met de koper moeten opnemen of hij kiala wenst en hem de teveel betaalde portkosten terugstorten. Andere optie kan zijn gratis verzending aanbieden maar alleen met kiala,maar wat indien koper geen kiala wenst? Quote Link to comment
Bonte Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Het probleem is dat de optie "kiala" verzending niet opgenomen is bij de standaard opties van catawiki... Ik zou niks lievers willen dan verzenden via kiala (veel goedkoper en moet ik niet naar Nederland rijden om binnenlandse kosten te kunnen aanbieden)maar het kan dus niet. Of je zou zelf contact met de koper moeten opnemen of hij kiala wenst en hem de teveel betaalde portkosten terugstorten. Andere optie kan zijn gratis verzending aanbieden maar alleen met kiala,maar wat indien koper geen kiala wenst? Dat is een goed idee, moet je eens voorstellen via hun forum. Kiala heeft ook standaard prijzen tot 15 kg dus de verzendingskosten kunnen automatisch door Catawiki berekend worden voor elk land. Quote Link to comment
stripwereld Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Kiala heeft als nadeel dat er tegen behoorlijk hoge kosten maar een beperkte verzekering mogelijk is in tegenstelling tot PostNL. Bij weinig waardevolle pakketten is Kiala een goede en goedkope optie, maar bij pakketten met een kostbare inhoud prefereer ik nog steeds PostNL. Quote Link to comment
JPAR Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Ik heb naast de hoge verzendkosten ook problemen met de vaste verhogingen. Je bent niet vrij om een bedrag te kiezen. Daardoor stijgen de prijzen dusdanig hard. En ik zie soms bedragen voorbij komen voor bepaalde kavels die ik niet begrijp. Mensen betalen voor series die je nog gewoon nieuw bij je SSZ kunt kopen minimaal net zoveel, en vaak meer. Koop ze dan gewoon bij je SSZ, verdient hij/zij er ook nog iets aan. Deze beide zaken houden mij tegen om via de veilingen iets aan te schaffen. Quote Link to comment
Suske Posted September 5, 2015 Share Posted September 5, 2015 Dat Goudurix,een ervaren verkoper en verzamelaar van originelen, dit als een originele tekening van Berck bestempelt gaat mijn petje te boven. Puur bedrog! http://veiling.catawiki.nl/kavels/2782753-berck-originele-tekening-in-o-i-inkt-een-studie-van-personages?previous (originele striptekeningen veiling van volgende donderdag) Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Simon Posted September 5, 2015 Share Posted September 5, 2015 Waarom is dit geen originele tekening? Quote Link to comment
Hounddog Posted September 5, 2015 Share Posted September 5, 2015 Misschien twijfelt Suske aan de authenticiteit van de tekening, dus dat Berck hem niet gemaakt zou hebben? Ik heb geen verstand van Berck's werk, ga er geen uitspraak over doen. Quote Link to comment
Suske Posted September 5, 2015 Share Posted September 5, 2015 Ik ben er zeker van dat deze tekening van de hand van Caryl Strzelecki is. Op de Catawikiveilingen zijn reeds vele soortgelijke proeftekeningen van hem verkocht. Deze bijvoorbeeld: Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Bonte Posted September 5, 2015 Share Posted September 5, 2015 Lijkt me ook want Berck zou nooit andermans personages samen tekenen zoals Steven Sterk en Guus Slim, de stijl lijkt me ook eerder van Caryl te zijn. Quote Link to comment
Hounddog Posted September 5, 2015 Share Posted September 5, 2015 Dat is een goed punt, Catawiki wordt inderdaad overspoeld met proeftekeningen van Caryl Strzelecki. Quote Link to comment
Tweetie Posted September 6, 2015 Share Posted September 6, 2015 Dat Goudurix,een ervaren verkoper en verzamelaar van originelen, dit als een originele tekening van Berck bestempelt gaat mijn petje te boven. Puur bedrog! (originele striptekeningen veiling van volgende donderdag) Nogal grote woorden. Er staat "Studio Berck", "door een medewerker van Berck". Ook is Berck nou niet een dusdanig grote naam, dat die naam alleen al voor een fikse prijs zou zorgen. Quote Link to comment
Suske Posted September 6, 2015 Share Posted September 6, 2015 Niks grote woorden. Catawiki heeft die beschrijving aangepast. Berck is toch een van de belangrijkste Belgische tekenaars. Hij tekende tot aan zijn pensioen op zeer hoog niveau en werkte oa met Goscinny en Cauvin. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Rik Posted September 6, 2015 Share Posted September 6, 2015 Nogal grote woorden. Er staat "Studio Berck", "door een medewerker van Berck". Capture.JPG Ook is Berck nou niet een dusdanig grote naam, dat die naam alleen al voor een fikse prijs zou zorgen. De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat de tekst bij het kavel is aangepast naar aanleiding van de feedback vanuit de hoek van verzamelaars/kenners. edit: Suske was mij net voor : Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Recommended Posts