Jason Fly Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Terugkerende aanbiedingen kwamen inderdaad steeds vaker voor. De laatste weken was het Bommelthema ongeveer goed voor 4 aanbiedingen per week. Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop Link to comment
pudifar Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Ik heb zelf altijd goede ervaringen gehad met catawiki. Het is wel wat jammer vind ik dat items kunnen worden geveild zonder verwijzing naar de catalogus. Als elk veiling item moet worden gekoppeld aan de catalogus, dan stimuleert dat ook de groei van de catalogus door opname van nieuwe items. Ik hoop dat de verzamelaarssite kan blijven bestaan en verder groeien, en het geen stille dood sterft. Maar ja, zelfs een site als wikipedia die zogezegd draait op de inspanningen van vrijwilligers liefhebbers heeft ook geld nodig om te kunnen overleven. Quote Link to comment
Bonte Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Het is jammer maar begrijpelijk, je doet verder met de zaken die geld opbrengen. Hopelijk kan de catalogus blijven bestaan maar zonder shops vrees ik daar wel voor, blijkbaar zit er geen verdienmodel in gratis catalogia (of wat het meervoud ook mag heten). Dat de shops gaan doodbloeden is wel duidelijk, gewoon een kwestie van tijd. Quote Link to comment
Theoak Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Doordat de shops niet makkelijk zijn te vinden zijn ze inderdaad niet meer zo succesvol. Toch is een verdienmodel met een vaste contributie voor shops volgens mij wel mogelijk. Zeker de combi met de catalogus maakt het aantrekkelijk. Quote Link to comment
Zwendel Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Doordat de shops niet makkelijk zijn te vinden zijn ze inderdaad niet meer zo succesvol. Toch is een verdienmodel met een vaste contributie voor shops volgens mij wel mogelijk. Zeker de combi met de catalogus maakt het aantrekkelijk.Bijvoorbeeld een soort abonnement:- een vast bedrag per maand per 100 items (voor de duurdere items) - een percentage van de totale aangeboden waarde (voor de goedkopere items) Gewoon maandelijks te betalen of de shop blijft dicht. Weinig rompslomp. Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Heb wel eens veel gezeur gehad bij de boeken en dan met name assistent veiling meester Marco Janssen heet hij geloof ik die gasten Bij de boeken doen nog al moeilijk wat tekst betreft zucht Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Bij strips altijd Andwoord Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 Mja, met jouw eigen spellingregels kan ik best begrijpen dat er meer verduidelijking gewenst is. Quote Link to comment
Lebbercherrie Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 Mja, met jouw eigen spellingregels kan ik best begrijpen dat er meer verduidelijking gewenst is. *strijk van het lachen!* Quote Link to comment
Theodoor Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Een lichtpuntje voor de catalogus-liefhebbers: op het Catawiki-forum liet "rots in de branding" Arco gisteren weten dat er enkele velden werden toegevoegd aan de exportlijst. De verzamelaars blijven dus toch niet helemaal op hun honger zitten. (Al kan het natuurlijk altijd meer én beter) Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
JPAR Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Weet iemand de verzamelapp van Catawiki in de playstore te vinden? Had hem op mijn oude telefoon, maar krijg hem niet over naar mijn nieuwe. Eerder had Erik ook al zo'n zelfde probleem, maar dat was voor een i-phone. Quote Link to comment
Jason Fly Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Die is destijds met het uitbrengen van de veiling-app offline gehaald 'om verwarring te voorkomen'. Geen idee of die terug online staat, maar ik vrees persoonlijk van niet. Best even nakijken/navragen op het catawikiforum. Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop Link to comment
eriktex Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 In de App Store staat die nog gewoon onder de naam "CW verzamel!"...(dus niet op Catawiki zoeken). Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
alexjodo Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 maar het ding wil weeral niet synchroniseren Quote Link to comment
Jason Fly Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 maar het ding wil weeral niet synchroniseren Berichtje op het forum plaatsen dan. Het raakt meestal dezelfde dag nog in orde. Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop Link to comment
Nick4u Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Viel me daarstraks op... wederom een plaatsje opgeschoven richting exit.... Quote Link to comment
JPAR Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 In de App Store staat die nog gewoon onder de naam "CW verzamel!"...(dus niet op Catawiki zoeken). Erik Dat heb ik gedaan, maar kan hem dan niet vinden. Ik heb de android versie nodig. Die van jou is toch ios? Quote Link to comment
Simon Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Hebben jullie ook het probleem dat hij steeds de dagaanbieding toont? Quote Link to comment
JPAR Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Vraag op het forum gesteld. Ben benieuwd. Quote Link to comment
Zwendel Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Volgens mij zijn ze nog altijd aan de nieuwe Android app aan het werken. Die ouwe doet het waarschijnlijk niet meer met al die wijzigingen aan de site. Quote Link to comment
JPAR Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Dat gaven ze net aan. Hij was klaar totdat de dagaanbiedingen verdwenen. Heb gevraagd wanneer ze hem nu verwachten. Quote Link to comment
JPAR Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Geen datum. Afwachten dus. Quote Link to comment
Tweetie Posted October 29, 2015 Share Posted October 29, 2015 Ik kan nu zelfs de catalogus niet meer in het menu vinden. Edit: hernoemd naar verzamelaarsplatform. Quote Link to comment
P3TJQ Posted October 29, 2015 Share Posted October 29, 2015 Ja, beetje in een verdomhoekje nu. Maar het bestaat nog steeds. Dus ff de link aanpassen. Quote www.bobdemoor.be Link to comment
Zwendel Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 Geen datum. Afwachten dus. Je kan hem nu testen. http://forum.catawiki.nl/forums/33-nieuws/topics/19649-nieuwe-android-app Quote Link to comment
JPAR Posted November 4, 2015 Share Posted November 4, 2015 Ah, tanx. Had hem nog niet gezien. Quote Link to comment
Suske Posted January 1, 2016 Share Posted January 1, 2016 Worden Spirou bundelingen met gefotocopieerde covers en nieuwe ruggen nu ook al aanzien als 'bijna nieuwstaat - nieuwstaat'? http://veiling.catawiki.nl/kavels/3910275-spirou-verzamelalbums-van-het-weekblad-spirou-nr-42-+-45-+-47-3x-hc-1e-druk-1952-1953 http://veiling.catawiki.nl/kavels/3910223-spirou-verzamelalbums-van-het-weekblad-spirou-no-34-+-35-+-36-+-37-+-38-5x-hc-1e-druk-1950-1951 Erg bizar allemaal! Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Nick4u Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Bij de tweede veiling staat zelfs niet bij dat ze gerestaureerd zijn. Gewoon bijzonder laks van de zogenaamde Catawiki veilingmeesters. Quote Link to comment
AHMO Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Heb je al een mailtje gestuurd naar de veilingmeester. Ik zag een origineel dat zogenaamd van Jan Kruis was. en hun netjes verteld dat het nooit van Jan Kruis kon zijn Maar eerder van Jan van der Voo en dat hebben ze netjes aangepast http://assets.catawiki.nl/assets/2015/12/20/b/a/e/baec6aa6-a76d-11e5-856f-bd6e97238487.jpg Quote Link to comment
Suske Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 De beschrijving van de 2 kavels is blijkbaar aangepast. Nu ben ik benieuwd of de minimumprijs voor deze waardeloze boeken gaat behaald worden. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Nick4u Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Enkel bij het tweede kavel vermeld dat ze gerestaureerd zijn. Waardebepaling door de heren veilingmeesters ongewijzigd. Quote Link to comment
JPAR Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Wat als de nieuwe eigenaar dit koopt zonder die info? Kan hij dan een zaak aanspannen? Of ben je gebonden omdat het via een veiling gaat? Quote Link to comment
schoeren Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Noppes.als je niet betaald kom je er mee weg... Als verkoper meegemaakt. Quote Link to comment
Simon Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Er wordt toch een incassobureau ingeschakeld? Quote Link to comment
schoeren Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Men probeert inderdaad via een incasso bureau maar als de koper niet reageert geeft men het bij cw op. Dan krijg je het bericht dat je de kavel opnieuw kan aanbieden omdat ze geen reactie krijgen van de koper Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Dat klopt incasso er op maar verder gaan ze niet misschien bij grote bedragen wel verder doen ze dan een koper blokkeren Quote Link to comment
Peter Motte Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Verwijdert Catawiki automatisch na verloop van tijd je "favoriete kavels"? De mijne blijken allemaal weg te zijn. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Zwendel Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Verwijdert Catawiki automatisch na verloop van tijd je "favoriete kavels"? De mijne blijken allemaal weg te zijn. Ja inderdaad. Ik dacht dat er één of andere mogelijkheid was om ze achteraf toch nog terug te vinden, maar daar ben ik niet meer zeker van. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vervelend dat ze dat doen. Quote Link to comment
Peter Motte Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Ik ook. Sommige kavels zijn pas gisteren of vandaag afgelopen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Nick4u Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Google translate? http://veiling.catawiki.be/kavels/4288449-ric-hochet-t3-d-fi-ric-hochet-c-eo-1965 Quote Link to comment
Recommended Posts