Ga naar inhoud

Kies De Cover Van Het Eerste Grueson-Album


Yan

Recommended Posts

Op 1 juli 2014 startte de strip 'Grueson' online. Elke week werd een pagina gratis gepubliceerd. Binnenkort is er genoeg materiaal voor een (dik) album.

 
We zouden graag uw mening kennen over de cover. Welk album zou u oppikken om door de pagina's te bladeren ? Hieronder vindt u 3 ontwerpen (A, B en C) en een vierde mogelijkheid D: geen van de drie.
 
Maak uw keuze bekend, als je wil deelnemen aan de wedstrijd stuur dan je antwoord naar info@yan-gevuld.be
 
door te antwoorden op deze mail. Per persoon hebt u één stem. U hebt tijd tot 15 mei 2015 om te antwoorden. Uit alle deelnemers worden er 5 geloot die een album gratis thuis ontvangen. De winnaars zullen bekend gemaakt worden eind mei, samen met het winnende ontwerp.
 
Alvast bedankt,
Het YG-Promoties team.

 

 

Cover A

w6owi8.gif

 

 

 

Cover B

125j11v.gif

 

 

Cover C

2rrbbtl.gif

 

 

 

 

D: geen van de drie

 

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

 

 

 

Zeker cover A.

Wat is dat eigenlijk op cover C? Je kijkt tussen ene zijn benen? Raar!

Ik ga dat boek kopen.

 

Alright !!! Eentje verkocht ! Dank je wel

 

Voor wie de reeks niet kent, op A staat Grueson zelf (in een pose die verwijst naar twee 'klassieke figuren' uit de 'literatuur', rara, ken je klassiekers), op B samen met Miss Chambers, Matterson en de Lincoln, op C zie je Jo (de Morgan 3wheeler) tussen de korte beentjes van Grueson.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Ja er zijn nog forums (grapjas), bovendien worden andere sociale media ook ingeschakeld, per formulier zal er ook nog gekozen kunnen worden op twee stripbeurzen en vertrekt er nog een uitgebreide mailing. Cover A doet het hier goed, maar is nog niet verlost van B. Het is nog heel vroeg.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Ah, de cover is ook zwartwit? Hm. Dan ben ik geneigd om voor D te gaan. Dat machien op cover C vind ik behoorlijk intrigerend als cover en draagt mijn voorkeur, maar die beentjes errond, het werkt niet echt voor mij. Dat valt op te lossen met kleur, vandaar mijn vraag.

 

Of ik ben gewoon in een knorrige bui, dat kan ook. Vandaar dat ik nog even wacht met mijn antwoord door te mailen. ;)

Link naar reactie

Tja Peter, ik heb geprobeerd drie verschillende invalshoeken te gebruiken (what's the point if not ?). Ik heb geen idee waarop mensen zich baseren om een boek vast te pakken.

 

Yncke, ik wacht nog even (tot nu toe is er slechts één D-keuze geweest).

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Ik heb driemaal iets getekend dat in de strip voorkomt. De bedoeling is de kijker nieuwsgierig te maken en het boek op te pikken. Kijkers die Grueson al kennen zullen dat minder laten afhangen van de cover, ofwel zijn ze voor ofwel zijn ze tegen de reeks.

 

De reeks Grueson laat zich niet in één plaatje vangen, de verhalen zijn daarvoor te divers. Momenteel staan er amper 8 verhalen online, in het album komen er 14 (en bij de publicatie zullen er al meer online staan), daarbij komen nog eens 3 backgroundverhalen (die niet online komen).

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Euh D

 

a. Er klopt iets niet. Die vuist-arm staat precies gewrongen aan het lichaam. Ook de vuist heeft een wat ongelukkige plaatsing tov die wolkenkrabber. En die voeten op die gargouille staan raar. Precies of ze op 1 dun lijntje staan, de breedte van die waterspuwer of het perspectief klopt niet.  Er zijn betere poses bekend ( Fee en de tedere robots, de integrale van Malemort,... ) 

b. Knap getekend, maar veel te weinig spanning

c. Die wagen is heel knap. Die benen en die bomen? een afknapper. Misschien die wagen wat lager zetten, iemand in de wagen zetten en een enorme schaduw erachter zetten van de held ? 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

@Kool Thing:

a. kan zijn dat je vindt dat er iets niet klopt, maar de waterspuwer/gebouw is wel degelijk correct

b. geen commentaar (zie bovengaande replieken)

c. de benen zijn de korte beentjes van Grueson - de auto is van Grueson, maar door zijn 'vreemde' verhoudingen kan hij daar een beetje gek in zitten (dat is de reden waarom ik 'm er bij deze introductie niet wou in plaatsen (de auto staat ook op één van de introductieboekjes en kreeg daar zeer uiteenlopende reacties op, dat was ook de reden van deze enquête)

 

maar D staat genoteerd, bedankt !

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Zoveel personen, zoveel commentaren... :) Ik antwoordde al via mail. Van de coverontwerpen vond ik A de meest sprekende, maar toch. Ik denk echt dat die Morgan een te goeie vondst is om uit de cover te laten. Het voorstel van KoolThing met die schaduw vind ik niet eens zo gek! Of je neemt de benen van de vrouw en zet Grueson in de auto?

 

Een beetje zoals:

ec3afbe0-0049-012d-c859-0050569439b1.jpg

 

Alleszins: blij dat er zo over gediscussieerd wordt, tis publiciteit voor uw strip :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Kool Thing had een opmerking over de schaduwen bij cover B (ik weet niet welke).

 

Op ontwerp A ligt er schaduw op de benen van Grueson, de lichten van de Morgan branden immers, vandaar dat de bomen achter de Morgan enkel silhouetten zijn.

De benen van Chambers (lang) in combinatie met de Morgan (laag en breed) zou wel een moeilijke oefening zijn en er onnodig veel decor bij halen. Ik sta open voor voorstellen, maar momenteel ligt D wel heel ver achterop :e007: .

 

Bovendien is de eerste indruk de belangrijkste > je hebt het boek vast of je hebt het laten liggen.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

@Kool thing: cover B is net zoals A en C, een avondtafereel (zie donkere hemel aan het einde van de straat), het licht komt uit verschillende hoeken: straatverlichting boven het gebouw én de interieurverlichting van het gebouw (Grueson houdt de -glazen- deur open) - dirk heeft het bij het rechte eind !

@linthout: behoor geen enkel spijt, maar zoals ik al eerder zij de enquête wordt via verschillende kanalen gevoerd en ze loopt nog een maand.

@Peter Motte: ik hoop dat je de reeks kunt appreciëren.

@lukoste: de verhalen rond Grueson zijn inderdaad vreemd, ze zijn een mix (niet iedere keer dezelfde) van horror, absurdheid, humor, vreemd en pikant. 

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...