Ga naar inhoud

Kies De Cover Van Het Eerste Grueson-Album


Yan

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Beste stripliefhebbers,

 

Op de Gentse stripbeurs kwamen nog een pakje coverkeuzes binnen (en de meningen waren verdeeld). Wie nog wil meedoen, wacht niet te lang: 15 mei nadert met rasse schreden !

 

Zoals de situatie nu is zou de Engelse editie wel eens een andere cover kunnen krijgen dan de Nederlandse editie (wat uiteraard leuk is  :e007: ).

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

OK, bedankt Tom, je moet echt eens de historiek van de posters voor deze film bekijken, het zijn er heel wat. Ik geloof slechts twee versies met de shot tussen de twee openstaande benen (Morris maakte er dankbaar gebruik van in 1958: Phil ijzerdraad).

 

De kleuraffiches breken wel enorm met de zwartwitfilm.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Dat bedoelde ik niet Tom, het is niet de eerste affiche die ze gebruikten voor High Noon (er zijn er trouwens redelijk wat), de versie met de benenspreidstand is die die waarschijnlijk het meest blijft 'hangen'

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Tom, je hebt me verkeerd begrepen, of de spreidstand eerder werd gebruikt weet ik niet. Ik bedoel dat de spreidstand niet de eerste affiche was voor High Noon, maar één van de vele. Alleen de Engelstalige tellend, vind je er op imdb en filmposters.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Ik was buiten mijn verwachting een van de winnaars van de Grueson-wedstrijd, en ik heb de prachtig uitgegeven strip netjes toegestuurd gekregen.

 

Eerlijk. Het begin lag me niet. Ik vind de cover niet goed (zie hoger) en de geschreven proloog was bombastisch en verwarrend geschreven. De eerste getekende pagina was Blake&Mortimer-stijl in het kwadraat ( Een tekstblok met 'Hij belde aan' en je ziet een vinger op de bel ). Neen, het begin was stroef. Maar dit was enkel de eerste pagina, Er na werd het beter. Veel beter.

 

De tekeningen bevielen me buiten mijn initiële verwachting wel direct. Vette buitenlijnen en fijntjes afgewerkt in de gezichten. Lekker onderkoeld en stijf. Minpuntjes zijn de soms verwrongen ledematen en mss Chambers gezicht die er te mannelijk uitziet voor een - euh - prachtwijf.

 

Maar dan begin het eerste kortverhaaltje te lopen, en merk je dat de plot goed zit. Prachtige running joke met de moorden, en een heel fijne humor. Ja, ik vond dit leuk!!

 

Niet alle verhalen zijn even sterk, maar Grueson is voor een eigen beheer uitgave prima in orde. Te volgen !

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Leuk om weten dat je het album netjes ontving. Ook prettig dat je het goed vindt, en ja niet alle verhalen zijn even goed (dat is bij iedereen zo). De Engelstalige zijn soms een beetje beter (ik slaagde er niet altijd in woordspelingen naar het Nederlands om te zetten).

 

Het tekenwerk is volop in ontwikkeling, dat kan je zelf vaststellen in dit album (vergeet niet, ik maakte de eerste tekeningen in deze (voor mij nieuwe) stijl in april 2014): de 14 verhalen zitten niet volledig chronologisch wat het tekenwerk betreft, de bijkomende verhaaltjes al helemaal niet.

 

Tja, miss Chambers, daar kreeg ik ook ooit een reactie op als 'eindelijk een vrouw in een strip die er niet perfect uitziet'. De oorzaak hiervan ligt bij het model, een Amerikaanse actrice die er niet perfect uitziet, maar toch tot de top 100 van meest sexy vrouwen uit Hollywood behoort.

 

Nogmaals, bedankt.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...