Ga naar inhoud

Wanted (Girod)... De Moeite ?


Veto

Recommended Posts

Ooit verschenen vijf albums van de western 'Wanted' bij Talent. Ik heb gezien dat er ook nog een deel 6 in het Frans bestaat.
Vormen de albums één geheel of kan je alle albums apart lezen ? Westerns waar ik van hou zijn : 'Durango', 'Blueberry', 'Jerry Spring', 'Jim Cutlass', 'Jonathan Cartland', 'Ster van de woestijn', 'Delgadito' en recent 'Undertaker'. Hoort 'Wanted' in dit rijtje thuis ? Beter of minder goed ?

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ik ben ook western liefhebber. Wanted zit voor mij tussen middelmatig en goed in.

De 5 vertaalde verhalen vormen een afgerond geheel. Het doet een beetje denken aan de eerste Blueberry cyclus met de opstandige navaho's. Tekenwerk is inderdaad goed. Girod is ook niet voor niets gevraagd om Durango voort te zetten.Net als bij Swolfs werd de link met Giraud gelegd na uitkomst van het eerste deel.

Ben ook benieuwd naar het zesde deel.

Link naar reactie
  • 5 years later...

Ik ben zelf al bijna heel mijn (lange) leven een enorme western fan.

"Wanted" heb ik pas laat ontdekt, toen de serie helaas al gestopt was.

De delen 1 t/m 5 heb ik achter elkaar met veel genoegen gelezen.

Qua tekenwerk werd de strip van deel tot deel sterker, en kon mij zeer bekoren.

Het verhaal blijft boeiend, en is niet voor teerhartige lezers, zowel in beeld als in tekst.

Opmerkingen over cliché's in deze strip vind ik overdreven.

De Western in het algemeen is een genre waarin je die vanzelfsprekend tegenkomt, omdat het allemaal al zo vaak gedaan is.

Daar stoor ik mij absoluut niet aan.

Hier is dat echt niet zo opvallend.

Het is een heel ruige western, met een hoofdpersonage dat uiterlijk soms aan Blueberry doet denken.

Lee van Cleef (de acteur uit de western The Good The Bad and The Ugly, is ook herkenbaar in een van de personages.

Eerlijk gezegd vond ik "Wanted" vlotter lopen en te lezen dan veel andere westerns, inclusief Blueberry.

 

Deel 6, dat helaas nooit vertaald is in het Nederlands heb ik in de Duitse uitgave besteld. ( van Splitter Verlag)

 

Een onderschatte western m.i.

Jammer dat Rocco en Girod ermee gestopt zijn destijds.

 

 

 

Link naar reactie

Zoveel mensen, zoveel meningen. De eerste verhalen van Blueberry kom ik niet meer doorheen. 

Durango heeft net zo goed cliches, bij Westerns kom je daar niet onderuit. 

 

Toevallig heb ik de weekend de reeks Wanted herlezen. 

Daar ik gebrek aan ruimte in mijn kasten heb, bepaal ik bij het herlezen van oudere reeksen direct of een reeks de moeite waard is om in de kast te blijven of dat de reeks in een doos beland. 

Wanted is terug de kast in gegaan. Zeker geen topper, maar goed genoeg om later nog eens ter hand te nemen. 

Link naar reactie
7 hours ago, Ethan Edwards said:

Yep. En het schreeuwt om een vervolg.

5 jaar geleden had ik hem gezien en hij vertelde dat hij werkte aan een deel 7 (zie hierboven). Toen was hij al gestopt met Durango te tekenen dus kon het wel.  Sinsdien niets meer opgevangen over dit vervolg. Of over een andere reeks waar hij zou mee bezig zijn.

Link naar reactie

Dat ze hier eens een integraal van maken in plaats van die vele, vaak overbodige, andere.

 

Alle ingrediënten zijn aanwezig om hier een topper van te maken:

1. Populair genre

2. Gekende tekenaar

3. een onuitgegeven deel

4. Verschillende delen zijn ondertussen zeer moeilijk te vinden (zowel in hc als sc)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...