Ga naar inhoud

Online Piracy (Afgesplitst Van De Film Thread)


Recommended Posts

Mijn column over online piracy:

 

http://www.brainfreeze.be/2015/04/16/piraterij-is-een/

Ik ben het voor het grootste gedeelte met je eens, alleen over Telenet niet. Voor 25 euro heb je Play More, met meer dan je ooit kan bekijken (stukken meer dan Netflix dat toch ook 10 Euro kost). Dat is ongeveer wat je voor een nieuwe Arrow BR betaalt.

 

En ja er is nu een generatie die opgevoed is met gratische films, TV reeksen en muziek op het internet. Weinig aan te doen vrees ik.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
 

Ik zou nog een lap tekst kunnen plaatsen met een kijk op ecosystemen waaruit een maatschappij is opgebouwd waarbij piraterij gewoon een datasnelweg is die zo weining mogelijk hinder heeft van obstructie zoals bedrijven en overheid. En dat de rest van de maatschappij onvoldoende meegeëvolueerd is met het ontwikkelen en distributie van goederen.

Maar dat ga ik niet doen. Geen politiek hé.

Link naar reactie

 

 

Ik zou nog een lap tekst kunnen plaatsen met een kijk op ecosystemen waaruit een maatschappij is opgebouwd waarbij piraterij gewoon een datasnelweg is die zo weining mogelijk hinder heeft van obstructie zoals bedrijven en overheid. En dat de rest van de maatschappij onvoldoende meegeëvolueerd is met het ontwikkelen en distributie van goederen.

 

Maar dat ga ik niet doen. Geen politiek hé.

 

 

Good ol' Mauser blijft voorstander van diefstal, zo lang er maar een pseudo-wetenschappelijke draai aan gegeven wordt. Dat is geen politiek, hombre.  :e011:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
 

Jij snapt geen bal van ecosystemen en hun ontwikkeling. Jij bent voorstander van de bestaande constructies die zaken verhinderen en diefstal op grote schaal, zolang je er maar een socioculturele draai kunt aangeven. En dat is geen politiek, amice.

 

 

Ook :e011:

Link naar reactie

Ik ben het voor het grootste gedeelte met je eens, alleen over Telenet niet. Voor 25 euro heb je Play More, met meer dan je ooit kan bekijken (stukken meer dan Netflix dat toch ook 10 Euro kost). Dat is ongeveer wat je voor een nieuwe Arrow BR betaalt.

 

En ja er is nu een generatie die opgevoed is met gratische films, TV reeksen en muziek op het internet. Weinig aan te doen vrees ik.

Dat van die jonge generatie is correct. Ik vind dat spijtig, maar er is inderdaad weinig aan te doen.

Wat Telenet betreft ga ik niet akkoord. Ik heb heen Telenet, maar mocht ik play more willen dan betaal ik niet enkel 25 euro. Ik moet nog een heleboel andere dingen aanschaffen vooraleer ik die dienst kan gebruiken. Er moet hier iemand langskomen om een heleboel drek te installeren en activeren. Ik moet betalen voor diensten die ik niet wil vooraleer ik extra kan betalen om die extra shit te kunnen gebruiken. Bij Netflix heb ik gewoon internet nodig. Dat heb ik logischerwijze al en dan moet ik enkel de dienst Netflix aanvragen.

Via Proximus zou het al gemakkelijker zijn aangezien mijn internet bij hen zet, maar er moet nog altijd iemand langskomen om dat te activeren en dan nog zit ik met heel veel shit die ik niet wil. Dat noem ik ook geen vrijheid om samen te stellen wat ik wil.

Link naar reactie

Een heleboel dingen aanschaffen, is niet juist. je kan kiezen wat je wil, Play More is gewoon een extra keuze.

Maar jouw Internet is toch ook geïnstalleerd geweest (drek dus) ? En jij betaalt toch ook voor je Internet ?

 

Ik betaal gewoon mijn Internet (onbeperkt GB per maand), mijn digitale tv en als extra Play More. Maar ik kan dat steeds wijzigen of opzeggen, mocht ik dat willen. Maar voorlopig staat er te veel op Play More dat ik nog wil zien, zonder bij te moeten betalen. Die waar ze geld voor vragen (film huren dus) daar wacht ik mee tot dat ook gratis (heh ;) ) is.

Link naar reactie

Ik had net dezelfde opmerking als Kuzuri: wat is het verschil tussen de shit van Belgacom en die van Telenet?

 

Verder toch nog dit over Telenet en Netflix:

 

- TV-series: behalve voor de eigen series heb je op Netflix meestal de meest recente seizoenen niet beschikbaar.

 

- Films: het aanbod van Netflix is zeer pover. Bij Play More kan je praktisch alle films 1 jaar na de release gratis bekijken. Als je ze koopt of in de bioscoop gaat bekijken ben je een fortuin kwijt. Ik wacht dus geduldig en bekijk de films (zoals recent Snowpiercer) na een jaartje.

 

En nogmaals: niks negatief over Netflix, maar, what you pay is what you get.

Link naar reactie

Netflix heb ik nog niet uitgeprobeerd maar ik kan nergens een lijst vinden met het aanbod van films en reeksen, kun je bv ook de Amerikaanse Netflix bekijken? Discovery reeksen?

 

In Play More van Telenet ben ik zwaar teleurgesteld, het duurt een hele tijd voordat de films beschikbaar komen en de reeksen die ik on-demand wil bekijken doen ze niet. Ons gezin bekijkt vooral reeksen van Discovery en Animal Planet maar die kun je niet on-demand bekijken, je moet je Telenet-bak blijven volproppen met automatische opnames, inclusief herhalingen en zelfs het doorspoelen van de repetitieve reclames wordt een sleur, laat staan om ze live te moeten bekijken.

Link naar reactie

In Play More van Telenet ben ik zwaar teleurgesteld, het duurt een hele tijd voordat de films beschikbaar komen

Tsja, dat kan je Telenet specifiek niet verwijten, dat is zo voor alle operatoren en opgelegd door de filmindustrie: eerst de bioscoop, dan de dvd verkoop, dan pay on demand, dan kabet TV en dan openbare TV.

 

Als je sneller wil is er maar 1 alternatief: pirateren.

 

 

Vorige maand ook eens geprobeerd.  Het kan beter, ook op technisch vlak.  Het feit dat VTM het onmogelijk maakt om bij terugkijk-tv de reclame door te spoelen of het feit dat die terugkijk-tv (voorlopig) niet werkt op je iPad maakt het er niet beter op.  De prijs van 25€ lijkt me op lange termijn ook niet houdbaar.

Dat is zo een hersenkronkel van de jeugd van tegenwoordig ;)

Dat telt zonder verpinken 25 euro neer voor een flutstrip, maar 25 euro voor duizenden uren recente films en series is teveel.

Trouwens Telenet heeft ook Play, dat is vergelijkbaar met Netflix en kost exact even veel.

 

Tenslotte geeft iedereen zijn geld uit aan wat hem interesseert. Kan best zijn dat het aanbod van Play More je niet interesseert, maar dat betekent niet dat het slecht is voor iedereen.

Link naar reactie

Moet altijd wel lachen als ik een dvd opzet en ik krijg die "Downloaden is een misdrijf"-reclame...en een trailer...nog een trailer...trailer...trailer...trailer....zzzzzz

 

attachicon.gifgxzev.jpg

Ja dat is dus om je broek te laten afvallen, ik erger me ook steendood aan. Alhoewel, ik heb de indruk dat het bij recente releases beter is: veel minder meuk voordat je echt kan kijken.

Link naar reactie

Tsja, dat kan je Telenet specifiek niet verwijten, dat is zo voor alle operatoren en opgelegd door de filmindustrie: eerst de bioscoop, dan de dvd verkoop, dan pay on demand, dan kabet TV en dan openbare TV.

Hun reclame beloofd toch iets heel anders, ik kan nu met de Play app minder gratis doen dan voorheen en onze favoriete programma's van Discovery zijn helemaal niet on-demand te bekijken en tegelijk kijken via tablets werkt nauwelijks.

 

Dit gezegd zijnde, ik ben nog steeds een fan van telenet omdat ze de breedbandmarkt en telefonie zo hebben opengebroken, goeie technische hulp en dergelijke maar met Play schieten ze toch ferm tekort. imho

 

 

telenet play eerlijk.jpg

(ja, het gebruik van comic sans is opzettelijk)

Link naar reactie

Enkel de mensen die betalen krijgen die rotzooi te zien, het moet slechte wil zijn want zo dom is niemand.

 

Het valt me op dat de Big Bang Theorie BR's dat niet hebben, je bent vlot bij het beginscherm. Ze kijken dus duidelijk naar het soort koop-publiek als ze die rotzooi samenstellen.

Link naar reactie

Hun reclame beloofd toch iets heel anders, ik kan nu met de Play app minder gratis doen dan voorheen en onze favoriete programma's van Discovery zijn helemaal niet on-demand te bekijken en tegelijk kijken via tablets werkt nauwelijks.

 

Dit gezegd zijnde, ik ben nog steeds een fan van telenet omdat ze de breedbandmarkt en telefonie zo hebben opengebroken, goeie technische hulp en dergelijke maar met Play schieten ze toch ferm tekort. imho

 

 

attachicon.giftelenet play eerlijk.jpg

(ja, het gebruik van comic sans is opzettelijk)

Ja het aanbod is niet oneindig, bij Netflix nog beperkter. Ik zou ook wel willen dat ze ergens (legaal, hoeft niet Telenet te zijn) alles hadden. Ik koop nog altijd films (meestal oudere) en reeksen omdat ze niet on demand te zien zijn.

Link naar reactie

In hun reclame doen ze alsof het onbeperkt is of dan toch de reeksen van alle zenders die in het pakket zitten, "je favoriete series" is op z'n minst een bedrieglijke uitspraak. Ik ben het eerlijk gezegd niet van ze gewoon, tot nu toe kreeg je duidelijk te zien waarvoor je betaald maar nu dit en het zogezegde "unlimited" is ook zoiets, de limiet van hun unlimited heb ik al lang bereikt.

 

Mythbusters is nergens on-demand te bekijken, zelfs niet op DVD, de meeste manga reeksen idem. M'n dochter zit nu massa's Japanese reeksen te volgen op Youtube via de iPad, het is zelden dat ze nog naar de TV zelf kijkt want daar zijn ze gewoon niet te vinden.

Link naar reactie

Bij de BluRay's van Game of Thrones valt het me ook op dat het lang duurt vooraleer ik eindelijk het menu-scherm zie.  Zouden ze bij die filmmaatschappijen na al die jaren nog steeds niet door hebben dat die waarschuwingen à la "je steelt geen films" (notabene terwijl je de film gekocht hebt) niet helpen, het werkt eerder ergernissen op. 

 

Ik dacht dat je gewoon op het knopje menu kon drukken. Bij mijn BR van GoT viel me dat niet op. 

Wat me wel opviel was dat de kwaliteit van de BR van GoT niet erg goed is. En dan heb ik het over het schijfje zelf, niet over de inhoud. Mijn speler had nu en dan last om ze te lezen. Bijna bracht ik de box terug naar de winkel. Maar na enkele keren proberen lukte het dan toch. Ik hoop niet dat dit met alle HBO BR's zo zal zijn... 

Link naar reactie

Een heleboel dingen aanschaffen, is niet juist. je kan kiezen wat je wil, Play More is gewoon een extra keuze.

Maar jouw Internet is toch ook geïnstalleerd geweest (drek dus) ? En jij betaalt toch ook voor je Internet ?

 

Ik heb bv geen digitale tv, enkel een kabel abonnement en internet van Telenet. Voor Play More moet ik dus nog een digitaal abonnement afsluiten met huur van een digicorder. Da's dus wel een beetje boel aanschaffen waar ik geen behoefte aan heb. Sterker nog, de kabel vliegt buiten en 't zal hier thuis terug via antenne zijn. Less is more. Met Netflix pikken we de series mee die we goed vinden. Of ik koop ze aan via iTunes als we echt niet kunnen wachten. Daar heb ik enkel maar een internet verbinding voor nodig. Of het goedkoper uitkomt laat ik in het midden. 't Is gewoon makkelijker en vooral op maat van wat wij thuis willen zien.

Link naar reactie

Sterker nog, de kabel vliegt buiten en 't zal hier thuis terug via antenne zijn. Less is more.

Dat hoeft niet noodzakelijk less te zijn, hoor, afhankelijk van waar je woont. Er zijn bijvoorbeeld Franse zenders die behoorlijk kort op de bal spelen qua series die ook het Engelse geluid uitzenden, dus als dat dubben je tegensteekt, kun je gewoon voor het origineel kiezen.

Link naar reactie

Dat hoeft niet noodzakelijk less te zijn, hoor, afhankelijk van waar je woont. Er zijn bijvoorbeeld Franse zenders die behoorlijk kort op de bal spelen qua series die ook het Engelse geluid uitzenden, dus als dat dubben je tegensteekt, kun je gewoon voor het origineel kiezen.

Je gaat dan wel een dure HD recorder moeten aankopen die in de kortste keren volstaat tenzij je weer zoals in de goede oude tijd een week gaat wachten om de volgende aflevering te zien.

Link naar reactie

Je gaat dan wel een dure HD recorder moeten aankopen die in de kortste keren volstaat tenzij je weer zoals in de goede oude tijd een week gaat wachten om de volgende aflevering te zien.

Ja, je hebt een eenmalige aankoop van een DVBT tuner, maar anderzijds, het duurt echt wel een hele poos tegen dat de harde schijf daarvan vol staat, en extra bonus, Telenet kan je geen firmware-update in de maag stampen die al je opnames wist. En 1 tip: koop ze niet in België De monopolisten zijn antenne aan alle kanten aan het tegenwerken dus sowieso vind je ze hier nauwelijks, terwijl een Frans exemplaar net zo goed werkt voor de VRT/RTBF.
Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Kijk, zelfs antennes worden geweerd. Kom me niet spreken van vrije markt en keuze ten over wat betreft zenders, provider en wat nog allemaal. Wij hebben geen vrije markt. Wij leven in een centraal geplande economie.  Het is gewoon kartelvorming tussen de roverheid, Belgacom en Telenet. Alle andere initiatieven worden het leven zuur gemaakt.

Link naar reactie

Een heleboel dingen aanschaffen, is niet juist. je kan kiezen wat je wil, Play More is gewoon een extra keuze.

Maar jouw Internet is toch ook geïnstalleerd geweest (drek dus) ? En jij betaalt toch ook voor je Internet ?

 

Ik betaal gewoon mijn Internet (onbeperkt GB per maand), mijn digitale tv en als extra Play More. Maar ik kan dat steeds wijzigen of opzeggen, mocht ik dat willen. Maar voorlopig staat er te veel op Play More dat ik nog wil zien, zonder bij te moeten betalen. Die waar ze geld voor vragen (film huren dus) daar wacht ik mee tot dat ook gratis (heh ;) ) is.

Ik heb geen digitale televisie, niet van Belgacom of Telenet. Ik heb nog analoge tv en om een of andere duistere reden heb ik daar nog nooit een rekening van gezien. Dat zit misschien in de syndickosten verrekend.

Maar die play more is dus een extra bij die digitale tv, ik wil die digitale tv niet. Ik gebruik nu maar een uurtje in de week het analoge aanbod.

 

Dat is dus mijn precisering bij jullie opmerkingen.

Link naar reactie

Ik heb bv geen digitale tv, enkel een kabel abonnement en internet van Telenet. Voor Play More moet ik dus nog een digitaal abonnement afsluiten met huur van een digicorder. Da's dus wel een beetje boel aanschaffen waar ik geen behoefte aan heb. Sterker nog, de kabel vliegt buiten en 't zal hier thuis terug via antenne zijn. Less is more. Met Netflix pikken we de series mee die we goed vinden. Of ik koop ze aan via iTunes als we echt niet kunnen wachten. Daar heb ik enkel maar een internet verbinding voor nodig. Of het goedkoper uitkomt laat ik in het midden. 't Is gewoon makkelijker en vooral op maat van wat wij thuis willen zien.

What he said...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...