Ga naar inhoud

Opletten Voor Valse Briefjes Van 50 Euro


Bonte

Recommended Posts

Op stripbeurzen moeten we extra voorzichtig zijn betreft vals geld omdat quasi niemand een testapparaat mee heeft, hoe je ze moet herkennen weet ik niet maar op allerhande Nederlandse markten worden momenteel valse briefjes van 50 euro gedumpt dus het is maar een kwestie van tijd voordat ze overal opduiken. Het grootste gevaar voor vals geld zit in de briefjes van 20 (die niemand controleert) maar nu zijn blijkbaar de hogere coupures aan de beurt. Sommigen hebben hetzelfde nummer maar dat is niet altijd zo.

 

Een gewaarschuwd marktkramer is er 2 waard. :)

 

http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=148320

 

nummer.jpg

Link naar reactie

Ik ging een foto van zo'n briefje bewerken in photoshop maar die wou het niet openen, dikke kans dat ook m'n printer het niet ging afprinten vanwege de valsmunter-beveiliging.

Klopt, ik heb zo ook al foto's van eurobiljetten niet kunnen gebruiken. Vervelend als je werkt voor nota bene een financiële krant.

Link naar reactie

Op eBay zetten en duidelijk melden dat 't vals is? Wie weet krijg je meer dan 50 euro ervoor. :)

 

Of is dat ook strafbaar?

 

Zodra je wéét dat het vals geld is, moet je dit aangeven bij de DNB (of het equivalent voor desbetreffend land). In plaats hiervan mág je dit bij de politie aangeven, die verwerkt het dan vóór jou. Andere akties met vals geld zijn niet toegestaan en dus strafbaar inderdaad zelfs wanneer je er een stempel op weet te zetten dat het vals is.

Link naar reactie

En wat moet je doen als je m.b.v. zo'n pen een vals briefje in handen krijgt? In beslag nemen? Dat zal de klant niet accepteren. En als je het briefje weer teruggeeft blijft het in omloop en wordt even later een collega-standhouder benadeeld?!

 

Nederlandse pinautomaten geven trouwens nooit € 100 biljetten af. Als er op een beurs met zo'n groen briefje betaald wordt weet je vrij zeker dat er een Vlaming voor je neus staat (of een valsemunter natuurlijk :e007: ).

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Ja, die van de website. Voorlopig trekt een fototoestel nog wel een foto van geld (zal ook niet lang meer duren) maar scanners, printers en veel software zijn al beveiligd.

 

Dat al valt wel mee. Als ik me niet vergis is dit iets dat vanaf het begin (dus nu 25 jaar geleden) al niet mogelijk is in photoshop. 

Link naar reactie

Normaal gezien zal je scan-software dat al weigeren, vooral bij Euro's en dollars maar meer exotische biljetten zijn geen probleem. Zo is m'n tante nog opgelicht via valse Zwitserse biljetten, de politie werd ingeschakeld en die zijn daar werkelijk op gevlogen. Direct huiszoekingen en die kerel een paar maand in voorarrest en heeft ook een effectieve straf gekregen, ze lachen niet met valsmunterij.

 

"Why can't I scan a banknote?"

http://www.telegraph.co.uk/technology/advice/8597875/Why-cant-I-scan-a-banknote.html

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat klopt, valsmunterij is echt een main issue en wordt effectief zwaar aangepakt. Dat toont ook aan dat zoiets van groot belang is voor de roverheid.

 

Neem nu verkrachting, da's gewoon een lachertje, zoiets is niets meer dan een lachertje. Een beetje zoals een kras in het koetswerk van je auto.

 

Vandaar dat men 1000 miljard zomaar bijdrukt...kuch... :e011:

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...