Ga naar inhoud

De Catawiki-Hiaten


Nuwanda

Recommended Posts

Voortbordurend op de thread van Natte aap en gezien mijn eigen slechte ervaringen met het toevoegen van zaken op Catawiki (en daardoor mijn principiële weigering om dit aan te kaarten op het forum aldaar), volgend voorstel:

Een draadje met tekortkomingen op Catawiki, zaken die er niet opstaan of mogelijk onvolledig zijn. Niet om aan Catawiki bashing te doen maar om de goede profeten die toch nog met de Farizeeën willen overleggen een informatief to do lijstje te bezorgen, zodat de cataloog alsnog volledig(er) wordt. Afspraak lijkt me geen discussies te voeren over catalogusprijzen, maar het enkel te hebben over boeken of items die er niet of onvolledig in staan.

Ik bedoel dit echt positief: ik wilde destijds ontbrekende zaken toevoegen aan Catawiki, enkel en alleen om iets terug te doen voor dit gratis en interessante initiatief. Dat ik dat nu niet meer doe, is eigenlijk jammer voor iedereen, dus een alternatief is welkom. Het voordeel van deze thread is: verzamelplaats voor de punten die ontbreken (interessant voor een beheerder of iemand die de regels van Catawiki beter begrijpt dan Natte aap en ikzelf), zodat die ingewerkt kunnen worden of, indien dat niet gebeurt, een overzicht van de onvolledigheden in Catawiki, die als een soort supplement aan de bestaande cataloog kunnen worden gebruikt. Ik stel dan ook voor ze te nummeren, zodat na verloop van tijd ook duidelijk kan worden welke nummers intussen 'opgelost' zijn en kunnen geschrapt worden.

 

Mijn eerste twee toevoegingen:

1. bij de millennium-uitgaven (ik denk bij deel 1 HC) van Korrigans (Civiello) kreeg je een portfolio (zoals bij Atalante - zie http://www.catawiki..../31563-het-pact). Die vind ik nergens terug (http://www.catawiki....11106-korrigans)

2. België Gestript van Geert De Weyer kon ik nergens terugvinden - opgelost

Link naar reactie

De zoekfunctie is inderdaad verre van ideaal, maar België Gestript vind ik zonder enige moeite.

 

Dat je de portfolio van Korrigans niet kunt vinden mag je alle gebruikers kwalijk nemen die 'm wel hebben (en dan met name verkopers die "met schetsboekje" of "met bijlage" vermelden of zelfs foto's ervan bij hun aanbieding zetten), maar het teveel moeite vinden om de informatie in de catalogus aan te vullen.

Link naar reactie

Bedankt, boekenmagazijn, nu kan ik dat aanvullen (ik vond het dus niet en ik begrijp nog altijd niet waarom - ik heb nochtans op Geert De weyer gezocht)

Ivm je tweede opmerking: dat is net het nut van deze thread: ik heb die bijlage, maar ik ga geen moeite meer doen om ze erop te zetten om nadien teruggefloten te worden door de beheerders (+ het feit dat ik me niet alle details herinner, ik hou mijn bijlagen bij in een aparte doos, niet in de strip zelf omdat - als ze te dik zijn - je strip ervan gaat vervormen). Wie zin heeft om dat wel te doen, mag me altijd contacteren voor een scan.

Link naar reactie

Ivm de opmerking van onze tuinman: ik had het vooral over punctuele aanvullingen (die niet zoveel werk kosten), niet over algemene opmerkingen (die een extra programmeur vergen), ook al waren de twee in het geval van België gestript gelinkt :). Voor dat laatste had onze vriend René trouwens ooit een thread op het oude forum...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Heb ze erbij gezet (op de Hounddog-wijze) met dezelfde motivatie; ben wel de mening toegedaan dat "als een verkoper een album voor 25,--€ wenst te verkopen, hij "verplicht" zou moeten zijn om de achterzijde in CW te plaatsen".

 

Denk wel als je een scanner hebt, ook al is die afgeschreven door je vader ;) jij nog mooie aanvullingen gaat doen; een scanner heeft de eigenschap niet zo snel te slabakken, m.a.w. het is een andere functie dan printen!

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Wie kan mij helpen met Buddy Longway in Catawiki?

Ik koch een paar dagen terug twee oude Buddy Longway albums, te weten: De eerste jachten en Vuurwater. De edities in Catawiki die het meeste overeen komen zijn deze:

http://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/buddy-longway/1867183-de-eerste-jachten en

http://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/buddy-longway/1867191-vuurwater

beide met ongeplastificeerde, matte kaft dus.

Bij beide catawiki items staat dat de uitgever Albracht en Lombard is. In mijn edities vindt ik echter nergens een vermelding van Albracht.

 

Bijvoorbeeld:

Op de voorkant van De Eerste Jachten staat Lombard uitgaven.

Op de titelpagina staat De Lombard Uitgaven 1-11 Paul-Henri Spaaklaan 1070 Brussel.

Achterop de titelpagina staat een lees Kuifje blokje. Linksonder de rechten en copyright 1980 by Publica-Zoug en rechtsonder staat:

De Lombard Uitgaven, Brussel

D 1980/0086/1386

ISBN 90.6421.071.3

Dat ISBN nummer komt overeen met het Catawiki item maar ik vind dus netrgens een verwijzing naar Albracht in mijn albums. Is dit een foutje in Catawiki of zijn het verschillende uitgaven?

 

Wie checkt zijn verzameling Buddy Longway albums voor een verwijzing naar Albracht?

Link naar reactie

@Daan,

 

Waarschijnlijk heb jij de geplastificeerde Lombard versies. Deze zijn voor de Vlaamse markt uitgegeven door Lombard.

Voor de Nederlandse Markt verliep de distributie van de Lombardalbums via Albracht. Veel Nederlanders hebben daarom Albracht als distribiteur op de titelpagina staan. De ISB nummers en depotnummers waren bij beide uitgaven identiek.

 

Je had een paar jaar eerder dezelfde constructie met Lombard en Helmond. Het verschil is dat Helmond wel een eigen logo mocht voeren en Albracht dit nooit heeft gedaan.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Rik en Boekenmagazijn heel erg bedankt!

 

Als Daan echter ongeplastificeerde exemplaren heeft (wat ik wel uit zijn tekst afleid), zijn het varianten die nog niet bij Catawiki bekend zijn.

 

Ze zijn echt duidelijk mat en dus niet geplastificeerd, varianten dus toch. Helaas heb ik nu even geen scanner dus kan ik ze ook nog niet toevoegen maar ze komen op mijn toe te voegen lijstje.

 

nogmaals dank!

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Kavel 72 van komende woensdag is geen originele pagina van Julsing.

Het is een inkleuring met zwartfilm.

Ik begrijp niet dat de mensen van Lambiek dat verschil niet zien...

Was Kees er nog maar... :e001:

 

Ik verbaasde me er ook over toen ik het zag. Vooral ook omdat de 'pagina' wordt aangeboden door stripantiquariaat Lambiek...

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Iemand zin om wat extra info op Catawiki toe te voegen ivm dit item:

http://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/bil-en-mary/32621-bil-en-mary-in-ninove?area=ab27aa208d95b0521f353a0479fbd72e14fb2060

 

Het moet Bill en Mary zijn (dus met 2 keer een 'l' ipv 1 keer)

Het album is op 2000 ex. gedrukt

32 bladzijden

 

Het verhaal verscheen eerst acht weken lang in een lokaal reklameblad.

 

Ik zie nergens een tekenaar of scenarist vermeld

Bijgevoegd een foto van de voorkaft

 

post-68-0-63696200-1375558095_thumb.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...