Ga naar inhoud

Welke Tekenaar Zou Jij Graag Een Robbedoes Zien Maken?


Recommended Posts

Allemaal compleet onbekende namen op de Franstalige markt en dus bij voorbaat kansloos.

Alle grote tekenaars zijn ooit compleet onbekend geweest. Wie niets probeert, zal nooit bekend worden. Wie iets probeert, maakt altijd een kans.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

En tegelijk wordt het experiment niet geschuwd. Wat dacht je van volgend project in de reeks:

 

"Over La Théorie des Dominos (De Dominotheorie), een speciaal album op scenario van de in Engeland geboren en in Marseille wonende Christopher Longé (tekenaar van Op Kamers), is ondertussen meer geweten. Hij schreef zeven kortverhalen van elk acht pagina's over een bepaalde zaak uit het standpunt van telkens een ander personage, zijnde IJzerlijm, Kwabbernoot, Zwendel, de graaf van Rommelgem, Wiebeling, Robbedoes en Spip. Het extra bijzondere is dat elk kortverhaal wordt getekend door een verschillende illustrator die verbonden is aan de Amerikaanse animatiefilmstudio Pixar. Bill Presing zou het verhaal over IJzerlijm tekenen. Check zijn werk zeker eens via Google Images! Drie andere tekenaars zijn alvast Ted Mathot, Ronnie del Carmen en Pascal Campion."

Link naar reactie

Pixar begot; kan het nog bekender?

 

Als ik die korte samenvatting lees vind ik het wel jammer dat heel wat van die albums teruggrijpen naar personages en situaties die we al kennen van héél lang geleden. Niemand probeert het R&K-universum uit te breiden met nieuwe personages (opnieuw moet ik opmerken dat Yoann en Vehlmann de uitzonderingen lijken te zijn). Zelfs personages uit het post-Franquin tijdperk worden nooit gebruikt.

Link naar reactie

Een heel album zou wat veel zijn voor de reep-tekenaars. Maar misschien gewoon eens een losse illustratie rond robbedoes? Ik ben wel benieuwd wat daar uit zou komen.

 

Start eens een draadje op in het atelier, ik wil misschien wel iets proberen. Kwabbernoot heb ik altijd leuk gevonden om te tekenen :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Een heel album zou wat veel zijn voor de reep-tekenaars. Maar misschien gewoon eens een losse illustratie rond robbedoes? Ik ben wel benieuwd wat daar uit zou komen.

of  iedere tekenaar 1 pagina, en het album ter publicatie aanbieden aan Dupuis. Bij het 80-jarigbestaan in 2018.

Menner strips en T-shirts te koop op:

menner-stripwinkel.jouwweb.nl

menner.marktplaza.nl

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...