Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Op 14/12/2018 om 18:12, eriktex zei:

Dat is best wel moeilijk te realiseren, je moet de drukker er vaak extra goed op laten controleren. En op 20 albums lukt dat dan meestal 1 of 2 keer niet. 

Misschien een beetje off topic maar waarom is dat moeilijk te realiseren? Voor de duidelijkheid ik heb geen verstand van druktechnieken hoor.. :) Maar als ik in Word zit en iets uitprint dan wordt het toch wel binnen een paar mm op de zelfde plek geprint (ervan uitgaande dat het papier in de printer op dezelfde plek zit)

Link naar reactie
6 minuten geleden, snowmansion zei:

Misschien een beetje off topic maar waarom is dat moeilijk te realiseren? Voor de duidelijkheid ik heb geen verstand van druktechnieken hoor.. :) Maar als ik in Word zit en iets uitprint dan wordt het toch wel binnen een paar mm op de zelfde plek geprint (ervan uitgaande dat het papier in de printer op dezelfde plek zit)

Dit spul wordt niet alleen gedrukt maar daarna ook verplaatst en gelijmd. Vooral bij dat lijmen kunnen wel eens afwijkingen ontstaan... Maar het is zeker wel mogelijk om het correct te doen. Daarvoor moet je echter veelvuldig controleren en monitoren en dat kost tijd=centen.

Link naar reactie
3 uren geleden, snowmansion zei:

Misschien een beetje off topic maar waarom is dat moeilijk te realiseren? Voor de duidelijkheid ik heb geen verstand van druktechnieken hoor.. :) Maar als ik in Word zit en iets uitprint dan wordt het toch wel binnen een paar mm op de zelfde plek geprint (ervan uitgaande dat het papier in de printer op dezelfde plek zit)

een paar mm inderdaad, maar dat is al niet mooi meer op de rug van een album.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

In de vooraankondinging op stripspeciaalzaak.be staat blijkbaar ook de ongekuiste versie met een donker logo, dat lijkt dezelfde te zijn als op stripweb: http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden/TeVerschijnen/Arboris/Huurling-5.jpg

 

Maar op de site van arboris staat de gekuiste versie met een wit logo:
https://www.arboris.nl/shop/index.php?item=de-definitieve-huurling-5_-het-waterfort-_lux_&action=article&group_id=52&aid=948&lang=NL
 

Deze versie staat ook op catawiki.

Mogelijk heeft ze het tussen de vooraankondiging en de uitgave koud gekregen?

Link naar reactie
3 uren geleden, Anthony zei:

Ramiro box: ziet er alvast mooi uit. Iemand enig idee wat de oplage is geworden?

20181222_124759.jpg

 

Mooi, ik heb lang getwijfeld, maar het toch niet gedaan. Het was mij net even te duur.

Gisteren wel de box met alle 10 delen van Okko gekocht, ook daar twijfelde ik vooraf over, maar toen ik die zag leggen toch direct gekocht. 

Wie weet, kom ik Ramiro nog eens tegen. Grote nadeel blijft dat ik daar alle ooit verschenen uitgaven al van heb, dus in mijn ogen (en ik weet zo moet ik het niet zien, maar toch) blijft het 150 euro voor 4 stripverhalen. 

Link naar reactie
3 minuten geleden, Simon zei:

Dank je. Ik wacht natuurlijk nog om Gaston uit zn seal te halen. Straks komt Ballon toch nog uit met de juiste rug. Dan is deze direct een collectors-item. 😉 

Ik was zelf helaas te laat.
Ik had hem al uit de seal gehaald.

gelezen.

en toen begon iemand over de tekst op de rug

echt een gemiste kans.

Ik leer het nooit :)

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, sjaakie zei:

Zeker niet dat doe je heel goed je hebt gedaan waarvoor je een boek koop.

Ik heb hem met plezier gelezen.

Guust was een van mijn Favourite stripfiguren jaren geleden.

Ik snap de discussie over de verkeerde rug maar persoonlijk geloof ik het wel en is de reeks compleet uitgegeven en voor mij afgesloten.

Ik heb Guust softcover, als lecturama box, als de luxe franquin reeks(blauwe) en nu deze serie.

Voor mij is het een unieke strip en ben er blij mee.

Link naar reactie

Voor vele forummers niet interessant, maar voor de boekhouder die ik ben altijd weer een momentje, wat is er het afgelopen jaar gekocht? 

De teller is voor 2018 blijven steken op 137 stuks voor een bedrag van ruim 1000 euro. 

Over het algemeen softcovers, de kortingskaarten heb ik gebruikt om HC’s “goedkoper” aan te schaffen. 

 

Het budget is circa 1200, dus per saldo ben ik daar netjes binnen gebleven. Niet dat ik geen zaken heb laten liggen, wel omdat ik strips soms echt te duur vindt worden voor wat ik ervoor krijg en dus aan mij voorbij laat gaan.. 

Link naar reactie

tja, wanneer je zo af en toe niet kunt slapen ga je eens wat uitzoeken ;)

 

In 2018 heb ik 115 strips voor € 1916 gekocht (tov 2017 163 voor in totaal € 2309)

2018 -> Hardcovers 60 waarvan 23 integralen (2017 -> 67 waarvan 11 integralen)

 

al met al minder uitgegeven, maar het integrale virus heeft hard toegeslagen bij mij :)

 

Link naar reactie

Ik denk als ik die cijfers zou weten voor vorig jaar, dat ik nu zou overschakelen naar een collectie van gesigneerde teennagels van oezbeekse danseressen :). Het voornemen voor dit jaar is minder analoge strips, meer Tirages de Tete. Er zijn er al weer een paar mooie aangekondigd. 

 

Aankopen dit jaar tot 3 januari

 

1.thumb.jpg.f3e6123e5c693a334dc9b5c3ddad735e.jpg

 

En deze besteld voor 9/1

2.jpg.470ef054e8c95c19e3bba07e8fa5780f.jpg

 

en ook de nb versie ervan (<-- Tarquin Fanboy)

3.jpg.1a867eb401fa7f7fb56ef60738c52066.jpg

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...