Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Kurisu74    1500

Rik             2500

Timhardt    1000

Wil             1916

Alderwood 1380

Zwendel     1250

Lefranc       3687

De Holl.      1000

Totaal         14.233 gedeeld door 8 = 1779 gedeeld door 12 = 148 euro gemiddeld stripbudget per maand.

Mijn budget is ongeveer 75 euro per maand, maar smokkel hier en daar, een Edena voor 55 euro tikt natuurlijk

snel aan. ( boeken als buitengewone uitgave, voor inkoopsprijs )

Indien boven het maandbudget probeer ik weer wat te verkopen, dit loopt echter wat stroef in vergelijking met

vorige jaren.

Link naar reactie
18 hours ago, Kool Thing said:

Mmm zou iemand nog die 2 tekeningen hebben??? Ik zie binnenkort Dodier en zou dit graag eens voorleggen.

Je kan Dodier misschien eens vragen of hij het niet jammer vindt dat hij zijn originelen verkoopt, en in bredere zijn, wat hij vindt van de originelenmarkt. Verzamelt hij bv zelf het werk van zijn collega's?

Tekenaars hebben hierover soms sterk uiteenlopende meningen. Sommigen willen hun tekeningen absoluut niet verkopen, anderen hebben er geen enkel probleem mee. 

 

Het is maar een suggestie... 🙂

Link naar reactie
Op 6/1/2019 om 15:25, Kool Thing zei:

Mmm zou iemand nog die 2 tekeningen hebben??? Ik zie binnenkort Dodier en zou dit graag eens voorleggen.

Wat wil je precies aan Dodier voorleggen?

Dit zijn toch gewoon alternatieve plaatjes die het album uiteindelijk niet hebben gehaald (vgl. ‘mijn’ tekening hieronder met het plaatje uit het album).

 

94A8585B-17CD-48BD-9348-211470734DFE.jpeg

 

552CF3B8-A9A5-414E-AD42-F1E082CD4544.jpeg

Link naar reactie

Het onbrak mij nog altijd aan het laatste deel van Isabelle Avondrood (Het helse labyrint) dus heb deze eindelijk eens gekocht (geinspireerd door de Integrale die is aangekondigd).

 

Ik vraag mij alleen af waarom dit deel 60 euro moet kosten terwijl ik vorig jaar delen 1-8 voor een perfect normale prijs heb gevonden.

 

image.thumb.png.8f7f0b01fddc4acdce0f072cb8c91e7e.png

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
4 uren geleden, linthout zei:

De nieuwe Druuna van Serpieri gekocht. Tot mijn verbazing reeds verschenen!

De eerste zeven pagina's zijn zwak, maar daarna herpakt de grootmeester zich.

Hoewel ik het niet zo heb voor indianen gaf het me toch een kick om nieuw werk van Serpieri te zien.

... Ook een extra katern... Mooi!

Ik zie er op het internet nog helemaal niets van terug. Gaat dit om een nieuwe uitgave? 

Link naar reactie

Black and White staat in mijn persoonlijk top van uitgevers samen met BD Empher en Caurette. Het is wel echt jammer dat er in het nederlands geen verglijkbare uitgaves zijn. Runs van 150-165 exemplaren zouden hier toch mogelijk moeten zijn.

 

Mijn Angouleme shopping list (worden ter plaatse gededicaceerd) : 

    - Stern 3 Editions Black and White

    - Kriss van Valnor (BD Empher)

    - Klaagzang van de verloren gewesten (BD Empher).

 

 

 

 

 

Link naar reactie
21 minuten geleden, Ambreville zei:

 Het is wel echt jammer dat er in het nederlands geen verglijkbare uitgaves zijn. Runs van 150-165 exemplaren zouden hier toch mogelijk moeten zijn.

 

Dat lijkt me toch een riskante onderneming. Van hoeveel strips die zo'n uitgave verdienen worden er in het Nederlands meer dan 1000 exemplaren verkocht?

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
2 uren geleden, Ambreville zei:

Black and White staat in mijn persoonlijk top van uitgevers samen met BD Empher en Caurette. Het is wel echt jammer dat er in het nederlands geen verglijkbare uitgaves zijn. Runs van 150-165 exemplaren zouden hier toch mogelijk moeten zijn.

 

Mijn Angouleme shopping list (worden ter plaatse gededicaceerd) : 

    - Stern 3 Editions Black and White

    - Kriss van Valnor (BD Empher)

    - Klaagzang van de verloren gewesten (BD Empher).

 

 

Ha, maar Stern snap ik tenminste, daar ligt de prijs/kwaliteitverhouding voor m'n gevoel nog recht. Hoe mooi die Hermann-uitgave er ook uit ziet, het is wel Bernard Prince hè, je zit daar toch met afschuwelijk gedateerde dialoog in luxe box. De teksten van Frédéric zijn wat dat betreft tijdloos en onbetaalbaar goed, die verdienen ook echt zo'n uitgave.   

Link naar reactie

150 eksemplaren van Bernard Prince in het Nederlands...Voor 285 euro??? Ik denk het niet!

Bernard Prince is al zwart-wit uitgegeven en zeer mooi.

Hoeveel keer gaan dezelfde mensen dat nog kopen???

Ik vind het schitterend maar hoef het maar twee keer te hebben: de gewone albums en de zwart-wit uitgave die er al is. Meer dan voldoende.

 

Link naar reactie
3 hours ago, Waldorf said:

Maar ook niet veel hoger. En het Franse taalgebied is iets groter dan het Nederlandse.

 

Wat noem je veel? Als ik hun laatste nieuwigheden bekijk:

 

Die Bernard Prince: 625 ex, waarvan 175 in een iets luxere versie

Atom Agency: 345 ex, waarvan 135 in luxe

Spirou & Fantasio 500 ex

Texas Jack: 275 ex

 

Ik veronderstel dat hun prijzen enkel maar haalbaar zijn met dergelijke oplages, en die zijn toch te groot om voor het Nederlandse taalgebeid.

Link naar reactie
5 uren geleden, linthout zei:

150 eksemplaren van Bernard Prince in het Nederlands...Voor 285 euro??? Ik denk het niet!

Bernard Prince is al zwart-wit uitgegeven en zeer mooi.

Hoeveel keer gaan dezelfde mensen dat nog kopen???

Ik vind het schitterend maar hoef het maar twee keer te hebben: de gewone albums en de zwart-wit uitgave die er al is. Meer dan voldoende.

 

De Hermann verhalen van Bernard Prince zijn uitgegeven in zwart-wit in 3 integrales zowel in het Frans als in het Nederlands.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...