Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Op ‎1‎/‎04‎/‎2019 om 12:34, Metabaron zei:

 

 

Volgens mijn Stripmunk-app pas eind deze maand. Kan er zoveel verschil zitten tussen de NL- en BE-release? Ik weet wel dat sommige kleinere NL-uitgevers soms pas een week later leveren in België, maar een hele maand?”

Ik kijk eigenlijk wekelijks(meestal op woe of do op akim.nl of comicstripshop.nl

Op beide sités wordt goed bijgehouden wat er verschenen en dus te koop is.

Link naar reactie
3 uren geleden, Willem zei:

Ik kijk eigenlijk wekelijks(meestal op woe of do op akim.nl of comicstripshop.nl

Op beide sités wordt goed bijgehouden wat er verschenen en dus te koop is.

 

De data in de app komt van De Poort, die houdt ook alles netjes bij. Denk dat we hier gewoon met een verschillend releasevenster voor NL en BE zitten met dit album. Gebeurt blijkbaar vaker bii deze uitgever.

Link naar reactie
58 minuten geleden, snowmansion zei:

Hoempa Pa is sinds vandaag in de winkel verkrijgbaar.

Mooie schutbladen (tekening Uderzo). 5 verhalen en 16 niet eerder uitgegeven pagina's. 

20190403_133910.jpg

Kan je enkele foto’s posten van de inhoud?Ik twijfel nog om deze ook aan te schaffen. :) 

Link naar reactie
Op 5/4/2019 om 16:23, Koen zei:

078B3D12-C12F-425F-B632-75138C849A06.jpeg

Uitstekende reeks, Er was eens. Ik heb die ook maar ontdekt toen ik vaststelde dat werkelijk elke Europese topstrip die ik de laatste jaren las op scenario van Nury was: Katanga, Keizerin Charlotte, De dood van Stalin, Tyler Cross. Geen eindeloos uitmelken zoals Van Hamme deed, geen incoherent geneuzel zoals Dufaux. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
6 uren geleden, Waldorf zei:

Uitstekende reeks, Er was eens. Ik heb die ook maar ontdekt toen ik vaststelde dat werkelijk elke Europese topstrip die ik de laatste jaren las op scenario van Nury was: Katanga, Keizerin Charlotte, De dood van Stalin, Tyler Cross. Geen eindeloos uitmelken zoals Van Hamme deed, geen incoherent geneuzel zoals Dufaux. 

Ik heb slechts 2 series van Nury, Tyler Cross en Silas Corey, maar heb nu toch een lijstje aangelegd om de rest op zijn minst te lezen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
9 uren geleden, mojo zei:

Ik heb slechts 2 series van Nury, Tyler Cross en Silas Corey, maar heb nu toch een lijstje aangelegd om de rest op zijn minst te lezen. 

Katanga! Als ik zie wat jij allemaal leest zal je dat zeker goed vinden.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Stonden beiden al op mijn lijstje om zeker te lezen.  Ik zal zien wat ik eerst vind. 🙂

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

'Rommelgem' gekocht en gelezen. Zeer leuk en onderhoudend. Gaat over de enigma-machine waarmee Nazi-Duitsland berichten codeerde en decodeerde.
Deze werd al vroeg in de oorlog gekraakt door zowel de Polen als de Britten. Deze successen hebben ze tijdens de oorlog overigens niet met de Russen gedeeld. Geeft te denken....

Link naar reactie
5 uren geleden, Raytheman zei:

'Rommelgem' gekocht en gelezen. Zeer leuk en onderhoudend. Gaat over de enigma-machine waarmee Nazi-Duitsland berichten codeerde en decodeerde.
Deze werd al vroeg in de oorlog gekraakt door zowel de Polen als de Britten. Deze successen hebben ze tijdens de oorlog overigens niet met de Russen gedeeld. Geeft te denken....

Ik vond het geen slecht verhaal, maar het deed me teveel denken aan de film ‘the imitation game’. Daardoor vond ik de strip geen origineel verhaal. 

Link naar reactie

Gewoon toeval denk ik. Er is de laatste tijd heel wat fiktie verschenen over Bletchley Park, bvb een serie op Netflix. Ik denk dat er ergens wat artikels of boeken verschenen zijn die het wat bekend gemaakt hebben. Ik wist altijd al dat Turing de Enigma gekraakt heeft maar pas met The Imitation Game wist ik dat ze bewust schepen lieten aanvallen. Wat heel goed is in Rommelgem is dat ze de enigma begrijpbaar maakten.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...