Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Eerlijk gezegd, ik hoop in ieder geval dat de te verschijnen avonturen bij HUM! softcovers zijn.  Waarom?  18 afzonderlijke delen in HC ... dat loopt wel heel snel hoog op.  Aan het eind van de reeks zit je dan boven de 300 €.  Mogelijk een afknapper.  Zeker voor een oudere reeks die niet kan terugvallen op grote bekendheid een serieuze drempel, vermoed ik.  Zelfs ik, grote fan, zou dan beginnen twijfelen.  SC is een veel minder grote brug en lijkt mij ook de ideale keuze voor een reeks als deze.

Integrales in HC?  Dat koop ik wél ongetwijfeld.  Sowieso heb je dan de hele collectie voor een veel aantrekkelijker bedrag.  Met de integrale-hype die heerst, zou ik dat zelfs een meer logische keuze vinden dan een HC-reeks aan afzonderlijke delen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik vond dat ook raar met die Olivier Vareses van Marini bij Sylvester versus die Gypsy's bij Dark Dragon Books.  Beide zijn series die gedaan zijn, die  de fans wel kennen en die moeilijk nieuwe fans gaan vinden omdat je weet dat het na zoveel albums uit is. De Dark Dragon Books-aanpak vind ik hiervoor beter. Meerwaarde in een dossierke, twee stevige boeken. Jammer dat het idee van de rug-naam totaal geflopt is. 

 

Ik ken deze serie niet, buiten die avatar van Est., maar als ik zou weten dat het zou stoppen doe ik niet de moeite om het te bekijken. Een goede serie leeft ook een beetje op de hoop dat het volgende album er aan komt en nog beter gaat zijn.  Je gaat toch ook niet trouwen als je weet dat het na 7 jaar gedaan gaat zijn. Een integrale daarentege zou ik dadelijk kopen. De Franse cover ziet er veelbelovend genoeg uit.

 

 

 

Link naar reactie
Op 3/2/2020 om 10:18, esteban² zei:

Eerlijk gezegd, ik hoop in ieder geval dat de te verschijnen avonturen bij HUM! softcovers zijn.  Waarom?  18 afzonderlijke delen in HC ... dat loopt wel heel snel hoog op.  Aan het eind van de reeks zit je dan boven de 300 €.  Mogelijk een afknapper.  Zeker voor een oudere reeks die niet kan terugvallen op grote bekendheid is dit een serieuze drempel, vermoed ik.  Zelfs ik, grote fan, zou dan beginnen twijfelen.  SC is een veel minder grote brug en lijkt mij ook de ideale keuze voor een reeks als deze.

Integrales in HC?  Dat koop ik wél ongetwijfeld.  Sowieso heb je dan de hele collectie voor een veel aantrekkelijker bedrag.  Met de integrale-hype die heerst, zou ik dat zelfs een meer logische keuze vinden dan een HC-reeks aan afzonderlijke delen.

Zijn integrales eigenlijk een optie, @eriktex?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
15 minuten geleden, esteban² zei:

Zijn integrales eigenlijk een optie, @eriktex?

Nee, niet echt. Enorm veel werk, enorme drukkosten voor een relatief kleine oplage. Persoonlijk vind ik bovendien dat je een integrale uitgeeft als er in het verleden al losse albums beschikbaar waren en dat is hier niet het geval.

 

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Dank voor de duidelijkheid.  Over dat laatste denken we dan anders, maar dat is ok natuurlijk.  Ieder zijn idee. :)  Ik begrijp de moeilijkheid rond de integrale.  (werk, kosten, ...)  Verder blijf ik echt op SC hopen, HC zie ik een pak minder zitten voor deze reeks.  Dat gaat een veel te hoge hap uit het budget nemen op het eind van de rit.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Wel, het is een moeilijk geval wat het al dan niet aanraden betreft.  Het zijn voornamelijk kortverhalen van gemiddeld 3 tot 6 pagina's lang.  In het Suske & Wiske Weekblad heette het destijds "Inspecteur Sleutels : Speel zelf voor detective" ... en dat vat het goed samen.  Je volgt Sleutels, enfin Bayard, telkens in een andere setting of situatie, waarin hij de clue van het gebeuren moet ontrafelen.  Aan het eind weet hij het meestal en komt de vraag of je als lezer zelf ook de oplossing gevonden hebt.  Waarbij je de oplossing dan (meestal) kan lezen door het blad om te draaien.  Dat klinkt kinderlijker dan het op mij overkwam tijdens het lezen.  Het is zeker ook niet zo dat het erg voor de hand ligt, imo.  Op termijn kwamen daar ook vastere personages bij.  Ik weet niet of de latere albums ook langere verhalen bevatte, misschien kan @eriktex daar antwoord op geven.  Het is eerder luchtig, avontuurlijk en het zoek-de-oplossing gehalte maakt het op dat vlak zeer vermakelijk.  Naast volwassenen ook geschikt voor jongeren vanaf +/- 11 jaar, naar mijn gevoel. 

Wie het tekenwerk van Olivier Schwartz ten zeerste kan waarderen, moet echter geen seconde twijfelen.  Op dat vlak is het een absolute must, imo.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
3 minuten geleden, esteban² zei:

Wel, het is een moeilijk geval wat het al dan niet aanraden betreft.  Het zijn voornamelijk kortverhalen van gemiddeld 3 tot 6 pagina's lang.  In het Suske & Wiske Weekblad heette het destijds "Inspecteur Sleutels : Speel zelf voor detective" ... en dat vat het goed samen.  Je volgt Sleutels, enfin Bayard, telkens in een andere setting of situatie, waarin hij de clue van het gebeuren moet ontrafelen.  Aan het eind weet hij het meestal en komt de vraag of je als lezer zelf ook de oplossing gevonden hebt.  Waarbij je de oplossing dan (meestal) kan lezen door het blad om te draaien.  Dat klinkt kinderlijker dan het op mij overkwam tijdens het lezen.  Het is zeker ook niet zo dat het erg voor de hand ligt, imo.  Op termijn kwamen daar ook vastere personages bij.  Ik weet niet of de latere albums ook langere verhalen bevatte, misschien kan @eriktex daar antwoord op geven.  Het is eerder luchtig, avontuurlijk en het zoek-de-oplossing gehalte maakt het op dat vlak zeer vermakelijk.  Naast volwassenen ook geschikt voor jongeren vanaf +/- 11 jaar, naar mijn gevoel. 

Wie het tekenwerk van Olivier Schwartz ten zeerste kan waarderen, moet echter geen seconde twijfelen.  Op dat vlak is het een absolute must, imo.

Er zitten diverse verhalen van 44 pagina's tussen. Het zijn ook twee van deze verhalen waar we mee beginnen.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Gringos Locos? :)  Yup!

Al blijft het in de kern eigenlijk wel een strip die in de eerste plaats op de jeugd gericht was.  (
Les Enquêtes de l'Inspecteur Bayard)

Sleutels -ik blijf hem zo noemen- maakte als personage twee keer een zichtbare verandering door, visueel.  In de eerste verhalen oogde het allemaal dat tikkeltje jeugdiger, daarna gingen de lijnen nog meer op het hedendaagse werk van Schwartz lijken.  En uiteindelijk verloor de inspecteur z'n uiterst herkenbare kapsel.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ahzo.  Opnieuw een aparte keuze.  Maar goed, dat is geen wijzende vinger of dergelijke, slechts een bedenking van mijn kant.  Gezien oa de visuele verandering die de inspecteur doormaakt.  En daarbovenop mijn persoonlijke ergernis aan dingen die niet in volgorde uitgebracht worden.  Ik kan daar niet goed tegen.  Dat is mijn kantje. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Vandaag wat 90s-strips gekocht die ik eigenlijk te veel betaalde, ondanks de zogenaamde fikse korting.  De reden dat ik dit niet zo erg vond?  In één van die strips zat dit A4-tje verborgen.  It's real.  Ik kon mijn ogen niet geloven.  Een heilige graal die ik al sinds mijn twaalfde wil!  En Melissa & Michaël?  Ahja, die neem ik er maar bij. :)

 

image.thumb.png.80ce8867fdc39c69a58af6e6332ecfcd.png

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • Wild West HC + Tirage de Tête. Met dédicace van Lamontagne en Gloris,  uiteraard :)

IMG_0996.thumb.jpeg.62bc8ef178508aa3899b3f57e7d0f171.jpeg

 

  • Ça vous intéresse? L'intégrale. In één woord Superbe. Alle moppen van Dany (behalve twee die niet meer te verantwoorden zijn) maar tonnen, leuk extra materiaal. Aankoop van de week.

image.thumb.png.c4fbf61908491320e798968630c40d5e.png

 

  • Tango 4 HC
  • Rik Ringers , het origineel van de laaste pagina verhuist in maart naar Hasselt ;)
  • Oorlog van de  Lulu's 6
  • Zwarte Waterlelies
  • Duke 4 SC +  Tirage de Tête (uiteraard ook met Dédi van Hermann)

De TT's van Duke waren al prachtig, maar nu viel me op hoe de strip er effectief anders uit ziet gedrukt op betere kwaliteit papier. Het meest frapperende waren imho de luchten. In de gewone uitgave zijn een raar groen, in de TT komen ze als blauw naar voor, wat dadelijk meer naturelle  aanvoelt.   Nochtans gaat het hier om originelen in kleur. De foto toont het een beetje aan, lichtomstandigheden waren heel slecht.

IMG_0997.thumb.jpeg.e8c7c8cc6380dd1062be2b8f724d5b2c.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...