Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

25 minutes ago, Lamme Goedzak said:

Net daarom heb ik em niet gekocht. Tijd om te kappen met de reeks.

 

Is het mijn verbeelding of zijn de Natasja integrales ook sterk in prijs gestegen? Eerste jaar 25, vorig jaar 28 en nu 30. Dat is toch geen indexering meer. Als ze elk jaar 2€ aan de prijs gaan toevoegen mogen ze het uitgeeftempo serieus opvoeren van mij.

Yoko blijft wel aan 28 en dat zijn toch ook 3 verhalen + dossier.

 

De laatste Jan Kordaat was ook opeens 5 Euro duurder geworden.

Link naar reactie

Rani 8
Robbedoes bij de Sovjets

Natasja Integraal 5

No Ryang

Asterix bij de Noormannen

Asterix in Hispania

SIP Kids
Motor Girl omnibus

Strangers in Paradise XXV omnibus

Nieuwe avonturen van Roodbaard (Softcover)

Ik kreeg net een mail dat ik toch nog een hardcover ga krijgen van roodbaard, ik heb dan geen bad dus geef ik de sc morgen maar aan een ander die er dan blij mee kan zijn :)
 

 

Link naar reactie
36 minuten geleden, wolfdebor zei:

Ik kreeg net een mail dat ik toch nog een hardcover ga krijgen van roodbaard

Ik snap niet helemaal waarom dit alweer zo'n ding is. Ze zijn deze keer prima verdeeld onder de stripspeciaalzaken, en in tegenstelling tot de verwachting zijn de winkels voor zover ik weet bijna niet op hun pre-orders gekort. Ik heb het idee dat ze weer 'ns lekker in het magazijn zijn verdwenen om er mee te speculeren...

 

Link naar reactie
13 uren geleden, Paul_NL zei:

€10,50 voor 56 pagina's...moet niet gekker worden..

Ik ga niet de waan wekken dat de strip een goedkoop product is, maar de prijsstijging van de boeken vind ik nochtans ontzettend meevallen. In 2001 betaalden we 39,95 in Guldens voor een Talent hardcover en 17 en een halve Gulden voor een softie. In 1989 had een Amerikaanse hardcover (Arkham Asylum) een Dollar prijs van 24,95. De wisselkoers in Guldens was op zijn top 4,15 de Dollar. Nu, dertig jaar later, kost een vergelijkbare uitgave 24,99. Een prijsstijging van maar liefst 4 Dollarcent.  En de Euro-Dollar ratio is in een beetje stripwinkel 1 op 1. Ik kan hier onmogelijk over lopen zeiken. De frikandel bij de lokale snackbar is naar ratio een heel stuk duurder geworden maar die douwen we gewoon in 15 seconden achter onze kiezen...

Link naar reactie
13 minuten geleden, wolfdebor zei:

Dat geloof ik in dit geval niet, ik heb volledig vertrouwen in mijn SSZ.

Zo zou het ook moeten zijn. Er wordt een tekort aan dit soort titels geveinsd met als resultaat dat iedereen meteen paniekvoetbal begint te spelen. Is het dan niet raar dat je een jaar lang na het verschijnen iedere week systematisch deze uitgaven op de veilingen ziet aangeboden?

 

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Zo zou het ook moeten zijn. Er wordt een tekort aan dit soort titels geveinsd met als resultaat dat iedereen meteen paniekvoetbal begint te spelen. Is het dan niet raar dat je een jaar lang na het verschijnen iedere week systematisch deze uitgaven op de veilingen ziet aangeboden?

 

 

dat snap ik ook niet, volgens mij werken al die veilingsites het ook in de hand.
Als je ook afentoe die belachelijke bedragen ziet.

Link naar reactie
4 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Net daarom heb ik em niet gekocht. Tijd om te kappen met de reeks.

 

 

Het is een Buiten Reeks album. Maar dat zijn nu in principe alle Robbedoezen.

Het aantal pagina's en de prijzen kunnen nogal variabel zijn.

 

Bij de laatste Robbedoes van Emile Bravo zat je aan 92 bladzijden. (prijs: € 10,50)

 

https://depoort.com/nl/producten/robbedoes-hoop-in-bange-dagen-nl/de-gruwel-neemt-toe-sc

 

 

Terwijl die 3 van Legendre en Cambré de standaard 48 pagina's hadden, (prijs: € 7,95)

 

https://depoort.com/nl/producten/robbedoes-special-nl/de-wolfman-sc

 

Ik zou eerder kijken welke stijl, verhalen en auteurs jou het beste liggen.

Die verhalen van Emile Bravo bijvoorbeeld zijn ontzettend sterk en de aanschaf waard in mijn ogen.

Link naar reactie
1 uur terug, Neat Stuff zei:

Ik heb ze zo niet paraat (als in 'not my cup of thee'...). Volgens LastDodo zouden deel 4 en 5 respectievelijk 256 en 320 pagina's hebben. Zal me leren die site als informatiebron te gebruiken...

Vertrouw nooit op een Dodo, ze zijn niet voor niets uitgestorven... 😅.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Gekocht in De Poort:

 

Keizerin Charlotte 2 - Het rijk

Eén seconde later

Robbedoes bij de Sovjets

De Wolf

Govert Suurbier integraal

Gil Durance 3 - De vlucht van de Concorde

Terug aan het land

Little Nemo door Frank Pé

Liberty Bessie 1 - Een piloot uit Alabama

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
6 uren geleden, Waldorf zei:

Gekocht in De Poort:

 

Keizerin Charlotte 2 - Het rijk

Eén seconde later

Robbedoes bij de Sovjets

De Wolf

Govert Suurbier integraal

Gil Durance 3 - De vlucht van de Concorde

Terug aan het land

Little Nemo door Frank Pé

Liberty Bessie 1 - Een piloot uit Alabama

die vond ik er in mijn ssz er echt erg cool uitzien. Maar ik ken de reeks niet. Humor?

Link naar reactie
44 minuten geleden, Timhardt zei:

die vond ik er in mijn ssz er echt erg cool uitzien. Maar ik ken de reeks niet. Humor?

Humor, inderdaad. Van de hand van Yann, dus zet je schrap voor knipoogjes, historische personages, feitjes en weetjes die hij in zijn verhaal smokkelt. Ik lees het erg graag.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Nu ben ik zo iemand voor wie het maken van een top 10 een haast onmogelijke opgave is daar ik veel te veel strips in één jaar lees waar ik oprecht van geniet en geen van deze toppers uit een rijtje van 10 wil duwen. Ik wil echter wél even vermelden dat één van die strips die binnen zo'n rijtje van 10 een absolute plaats verdient Ben Gijsemans' 'Aaron' is. Zoals ook zijn in 2014 verschenen en meermaals bekroonde boek 'Hubert' is 'Aaron' een waar huzarenstukje. Of hij de vergelijking zal waarderen weet ik niet, maar Gijsemans is de Chris Ware van de lage landen. Wees wel gewaarschuwd; deze strip zal niet iedereen bekoren. Hij is re-te-traag en er lijkt zich vrijwel niets in de panels af te spelen, maar de spanning tussen de panels in is vaak te snijden. Net als 'Hubert' is 'Aaron' een tragische karakterschets vol eenzaamheid en verontrustende onmacht die nog lange tijd in je hoofd zal blijven rondspoken...

 

20200908_202222_resized.jpg

Link naar reactie
31 minuten geleden, cinco zei:

Ik heb die oude vriend nooit gehad. :o

Dan zal het op jou minder aantrekkingskracht hebben. 
 

Het ziet er uit als een doorsnee Amerikaanse comic.  De fans zullen hier gemiddeld lyrischer over zijn dan mensen die geen voorgeschiedenis hebben met deze reeks. Als je openstaat voor een piratenstrip dan kun je hem best oppikken. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...