Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

1 uur terug, Simon zei:

Ik twijfel heel hard om deze strip aan te schaffen. Enerzijds vond ik “het verslag van brodeck” geen zo’n wauw strip, anderzijds zijn de recensies over BLAST in het algemeen goed. 75 euro is nog altijd veel geld als het niet je ding blijkt te zijn. 

Wat lees je normaal gesproken? 

Als dat in de richting neigt van de traditionele Franco-Belgische strips dan zou ik dit laten liggen. Ben je wat experimenteel aangelegd en houd je van de serieuzere strip dan kun je dit proberen. Een voordeel. Het is een gelimiteerde oplage dus als je hem kwijt wil dan vind je weer een koper. 

Link naar reactie
4 uren geleden, Retardi zei:

Wat lees je normaal gesproken? 

Als dat in de richting neigt van de traditionele Franco-Belgische strips dan zou ik dit laten liggen. Ben je wat experimenteel aangelegd en houd je van de serieuzere strip dan kun je dit proberen. Een voordeel. Het is een gelimiteerde oplage dus als je hem kwijt wil dan vind je weer een koper. 

Eens.

 

Destijds deze strip vanuit de bibliotheek gelezen. Een intrigerende strip, maar je moet er wel van houden. Ik ga dit dus niet kopen. Voor mij te duur. 

Link naar reactie
17 uren geleden, Simon zei:

Ik twijfel heel hard om deze strip aan te schaffen. Enerzijds vond ik “het verslag van brodeck” geen zo’n wauw strip, anderzijds zijn de recensies over BLAST in het algemeen goed. 75 euro is nog altijd veel geld als het niet je ding blijkt te zijn. 

Die twee boeken zijn onvergelijkbaar. Blast kopen! Echt!

Link naar reactie

Dick Bos jandorie! Ik heb deze week voor het eerst zo een boekje gelezen.

Ik vond dat ouderwets goed. De tekeningen zijn ook zeer de moeite vind ik!

Waarom heb ikd aar de afgelopen veertig jaar nooit naar gekeken ????

Die boekjes lagen en liggen op elke stripbeurs!

Goed, heb ik weer iets voor te verzamelen. Als er ooit nog een keer een stripbeurs komt...

 

Link naar reactie
1 uur terug, linthout zei:

Dick Bos jandorie! Ik heb deze week voor het eerst zo een boekje gelezen.

Ik vond dat ouderwets goed. De tekeningen zijn ook zeer de moeite vind ik!

Waarom heb ikd aar de afgelopen veertig jaar nooit naar gekeken ????

Die boekjes lagen en liggen op elke stripbeurs!

Goed, heb ik weer iets voor te verzamelen. Als er ooit nog een keer een stripbeurs komt...

 

@Neat Stuffheeft dezelfde collectie als Bob Fish in zijn winkel staan. Voor jou maakt hij vast een mooie prijs.

Link naar reactie
Op 8/11/2020 om 16:19, kbellon zei:

Nog nooit een album van gelezen, maar op basis van wat ik er al van gehoord heb zéér enthousiast om er mij eens aan te zetten. Want het is wel echt een klepper.

download.jpg

 

De wat verdoken vakman in Larcenet kwam hier naar boven:  http://www.stripspeciaalzaak.be/Interviews/Manu-Larcenet.pdf . Was voor mij nog altijd een speciaal gesprek

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
15 uren geleden, Paul_NL zei:

Zojuist goud van de zwendelaar gekocht bij Stripweb. €12 onder de adviesprijs?? 

Was mij ook opgevallen. Zij gaan per vergissing uit van een adviesprijs van 30 euro ipv 40 euro geloof ik. Zou je het album effectief voor 28 euro kunnen krijgen of zouden ze dit bij release aanpassen?

Link naar reactie
11 uren geleden, linthout zei:

Dick Bos jandorie! Ik heb deze week voor het eerst zo een boekje gelezen.

Ik vond dat ouderwets goed. De tekeningen zijn ook zeer de moeite vind ik!

Waarom heb ikd aar de afgelopen veertig jaar nooit naar gekeken ????

Die boekjes lagen en liggen op elke stripbeurs!

Goed, heb ik weer iets voor te verzamelen. Als er ooit nog een keer een stripbeurs komt...

 

Dick Bos is integraal uitgegeven door Panda.

 

https://www.lastdodo.nl/catalogus/strips/albumreeksen/18873-panda-uitgaven-integraal?cf[6751]=12640&filters[6751]=12640&scope=12640

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
On 11/8/2020 at 4:19 PM, kbellon said:

Nog nooit een album van gelezen, maar op basis van wat ik er al van gehoord heb zéér enthousiast om er mij eens aan te zetten. Want het is wel echt een klepper.

download.jpg

ik ben ook erg benieuwd.. de prijs staat me wel tegen (rond de 75 Euro !!) en dan vind ik de tekenstijl ook niet erg mooi.. het verhaal intrigeert me echter wel.. 

 

75 Euro waard?

 

Verslag van Brodeck vond ik goed maar niet dusdanig memorabel dat ik het snel nog eens zal lezen.. hoe is dat met Blast?

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

ik ben ook erg benieuwd.. de prijs staat me wel tegen (rond de 75 Euro !!) en dan vind ik de tekenstijl ook niet erg mooi.. het verhaal intrigeert me echter wel.. 

 

75 Euro waard?

 

Verslag van Brodeck vond ik goed maar niet dusdanig memorabel dat ik het snel nog eens zal lezen.. hoe is dat met Blast?

Ik ben er eerlijk gezegd nog niet aan begonnen, maar staat wel bijna bovenaan het leeslijstje. 

Maar ik zou zeggen : kijk eens naar de vorige reacties ;) 

Veel mensen die een mening hebben achtergelaten!

Link naar reactie
11 hours ago, lukoste said:

Het goud van de zwendelaar. Ik deel volkomen de mening van SSZ.be https://stripspeciaalzaak.be/2020-Besprekingen/Goud-Zwendelaar.htm

ja en juist die recensie heeft me doen besluiten deze links te laten liggen..  als ik iets van Guarnido had willen halen was het dit album geweest. Nergens echter is dit album als een meesterwerk bestempeld.. 

Link naar reactie
1 uur terug, sanderg zei:

ja en juist die recensie heeft me doen besluiten deze links te laten liggen..  als ik iets van Guarnido had willen halen was het dit album geweest. Nergens echter is dit album als een meesterwerk bestempeld.. 

Als je de kritiek kan samenvatten als 'in deze tijd had hij een Blacksad' kunnen maken, dan is het toch wel een meesterwerk. Het is 100% een schelmenroman, tot in de puntjes van de boekbinding toe. De franstalige toch, de Nederlandse heb ik nog niet gezien.

Ayroles is iemand die die periode door en door kent, kijk maar naar de maanculte in Sabels en Galjoenen die recht uit Voltaire kan komen. Guarnido,... wel als je de expo in Brussel hebt gezien, dan ben je gewoon achterover geslagen door de kwaliteiten van zijn tekeningen. Ik zou het toch een meesterwerk noemen.

 

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, sanderg zei:

ja en juist die recensie heeft me doen besluiten deze links te laten liggen..  als ik iets van Guarnido had willen halen was het dit album geweest. Nergens echter is dit album als een meesterwerk bestempeld.. 

 

Na hem gelezen te hebben zou ik hem wel aanraden nochtans en het heeft op basis van bijna 700 ratings toch een mooie score van 4,5/5 en goede commentaren

https://www.goodreads.com/ro/book/show/49612237-les-indes-fourbes

 

Het enige gevoel dat ik wel heb is dat men er door de hype een dikke 10 euro heeft bijgeplakt. 30 euro lijkt me een prijs meer in lijn met andere hardcovers van die dikte. Maar de uitvoering is wel topkwaliteit!

 

Link naar reactie
7 hours ago, kbellon said:

 

Na hem gelezen te hebben zou ik hem wel aanraden nochtans en het heeft op basis van bijna 700 ratings toch een mooie score van 4,5/5 en goede commentaren

https://www.goodreads.com/ro/book/show/49612237-les-indes-fourbes

 

Het enige gevoel dat ik wel heb is dat men er door de hype een dikke 10 euro heeft bijgeplakt. 30 euro lijkt me een prijs meer in lijn met andere hardcovers van die dikte. Maar de uitvoering is wel topkwaliteit!

 

album is zeker alleen in HC verkrijgbaar? 40 e zie ik- das ook vrij stevig idd... nee, deze laat ik toch echt liggen..

Link naar reactie
3 hours ago, De Hollander said:

Bij de bespreking op de SSZ stond 30,00.

Voor mij een redelijke prijs, dit blijkt dus niet te kloppen. 🤔🤔🤔 

Dan moet ik er ook nog even over denken.

Waarom eigenlijk?

Men koopt zonder pinken 2 HC strips van 48 pagina's aan 20 € stuk maar een nieuwe prachtstrip van een top tekenaar met 160 pagina's aan 40€ laat men liggen.

De Franse uitgave kostte ook iets van 36€ dus zoveel meer extra is dat niet voor een vertaling ( dit terwijl Silvester maar liefst 15€ meer durfde vragen dan de Franstalige uitgave voor het laatste Hub vehikel).

 

Stripkopers en logica 😁

Link naar reactie
10 hours ago, Krimson said:

Ik vond het ook geen hoogvlieger , paar leuke vondsten en top tekeningen maar over de gehele lijn niet goed genoeg voor mij .

zo'n idee kreeg ik al.. en dat is voor mij niet genoeg. Ik herinner me nog het 12 vehikel van Schuiten van enkele jaren geleden..  daar werd ook erg naar uitgekeken en die heb ik toen wel gekocht..  voor de prijs die ik er voor betaalde had ik daar toen wel spijt van..

 

Enkel mooie plaatjes is voor mij niet genoeg om iets een goede strip te maken- daar was 12 wel een schoolvoorbeeld van.

Dan kan ik net zo goed een kunstcatalogus openslaan (wat ik overigens ook erg leuk vindt- maar die kosten veelal n pak minder en zijn een stuk dikker).. 

 

Onlangs Keizerin Charlotte deel 1 gekocht- dat vind ik nou wel n prima strip! erg goed getekend (ik kende BonHommme eigenlijk helemaal niet maar ik vind zijn ietwat gestileerde tekenwerk erg mooi) en n boeiend en onderhoudend verhaal..  

Link naar reactie
46 minuten geleden, Ptrck zei:

Een stapeltje tweedehands van Lastdodo om komend weekend eens lekker te lezen.

 

 

23C812FC-B4B1-4A60-91E6-EE1D5CC026D6.jpeg

 

 

Oh yay, Sam!

Aan de grond heb ik enkele maanden geleden ook aangeschaft. Redelijk zany verhaal. Doet wat aan Legendres lange Biebelverhalen denken.

Goudkoorts is dan weer typisch Sam en jammer genoeg het laatste album in de reeks.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...