Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

1 uur terug, JPAR zei:

Ik vind het ook erg jammer. Heb alles van hem inmiddels verkocht.

Volgens mij zijn enkel de series U-boot en Belem afgerond geraakt. 

 

Ik kan er ook best boos over worden. Hij had best zijn lezers meer tegemoet mogen komen, daarnaast had zijn uitgever ook een volwaardig einde moeten eisen. 

Dit soort types verzieken het vertrouwen van lezers in strips in het algemeen. 

Link naar reactie
10 minuten geleden, De Hollander zei:

Volgens mij zijn enkel de series U-boot en Belem afgerond geraakt. 

 

Ik kan er ook best boos over worden. Hij had best zijn lezers meer tegemoet mogen komen, daarnaast had zijn uitgever ook een volwaardig einde moeten eisen. 

Dit soort types verzieken het vertrouwen van lezers in strips in het algemeen. 

Helemaal met je eens. En als je daarnaast bedenkt dat voor deel 1 van Black Crow, voor de herdruk, kapitalen betaald werd..........

Link naar reactie
Op 2/12/2020 om 16:15, JPAR zei:

Ik vind het ook erg jammer. Heb alles van hem inmiddels verkocht.

Helemaal akkoord. Ik heb enkel 'De Nieuwe Tsaren' nog in mijn verzameling. Enkel en alleen omdat alle albums van een dedi voorzien zijn. Voor de rest koop ik niets meer van Delitte.
Ook nooit afgewerkt : Tijgerbrigades en Matt Peterson. Na één album, de stekker eruit. 

De reeks 'Bloed van de lafaards' ken ik niet. Geen idee of na het vierde album het verhaal verteld was?
 

Matt Peterson.jpg

Tijgerbrigades.jpg

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
7 uren geleden, Project_Z zei:

Tijgerbrigades was een one-shot die samenhing met een film ofzo... was nooit bedoeld als reeks...

 

Klopt, dit kan ik mij ook herinneren. Dat was destijds ook de reden voor mij om dit niet te kopen. 

 

Bloed van de Lafaards en Matt Peterson ben ik destijds ook al niet meer aan begonnen. Dus geen idee hoe dit zit met het einde.

 

Bij mijn weten zijn enkel U-boot en Belem de afgeronde reeksen. 

Link naar reactie
20 uren geleden, De Hollander zei:

Klopt, dit kan ik mij ook herinneren. Dat was destijds ook de reden voor mij om dit niet te kopen. 

 

Bloed van de Lafaards en Matt Peterson ben ik destijds ook al niet meer aan begonnen. Dus geen idee hoe dit zit met het einde.

 

Bij mijn weten zijn enkel U-boot en Belem de afgeronde reeksen. 

Bloed van de Lafaards zijn 2 verhalen verdeeld over 2 delen; dus afgerond.

1e ging over een moord en de VOC (reden voor het kopen) 

2e ging over een seriemoordenaar te London

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Petekind gaat weer wat te lezen hebben met (late) Kerst. ;) (ook al voor Pasen en goede rapporten) 


image.png.b70a0e857cee8e61bcaf534cd06ffe25.png image.png.f203bd69c139523c56263ac92dc03ce7.png image.png.814a85deaded208ad10ba187de36d0fd.png

 

 image.png.0c3bbcd0095d964fc45e926352d3bc36.png image.png.4abe4b02af78973ed71fe1aa023c3728.png image.png.0a48ea40c07ae33043454dc1c9008399.png 

 

Chapeau trouwens voor uitgeverij Kennes.  Deze nieuwkomer op de Nederlandstalige markt brengt met oa. HeksenGrietjes kwalitatieve HC-uitgaves, waarvan de kaft dan ook nog eens gemengd mat en blinkend is, op de markt voor 11,90 euro.  En dat gaat niet om titels die in massa over de toonbank zullen gaan.  Waar je bij de meeste uitgeverijen makkelijk 15 tot 20 euro moet betalen voor een standaard HC zonder franjes.

Als je dan Heksengrietjes (HC) voor 11,90 euro vergelijkt met softcover-uitgaves van 9 tot 10 euro ... dan vind ik dat Kennes héél aantrekkelijke prijzen heeft.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
16 uren geleden, cinco zei:

 

Interessant. Ik kende die uitgeverij nog niet.

Wat vind je hun beste reeks?


Kennes heeft vast nog wat in petto, maar de catalogus bevat nog niet zo veel titels.  Ze lijken zich voorlopig ook iets meer op de zogenaamde "meisjes"-jeugdstrips te focussen.  Wat ook wel mag in de huidige markt.  De HC-uitgaves waar ik het over had, aan een zéér mooie prijs, zijn Juliette en Heksengrietjes.  Die eerste zal je vast niet aanspreken, mij ook niet.  De tweede heb ik niet gelezen, maar kocht ik (voor petekindje) op basis van de tekenstijl en de auteurs.

Maar Bolle (SC), met Sarah & Robin -achtig tekenwerk van Steven Dupré, is sowieso een aanrader.  Deel 3 komt er in 2021 aan.  Dat is gebaseerd op Bine, oftwel l'Incroyable Histoire de Benoit-Olivier.

Het Lastige Leven van Léa Olivier, voornamelijk gericht op tienermeisjes, geven ze eveneens uit.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Bolle, over de fratsen van een paar pubers, kan ik aanraden.  Qua plot stelt dat niet veel voor, maar dat is ook niet nodig.  Heel vermakelijk, ik kon er tijdens het lezen alleen maar blij van worden.

Van Léa denk ik dat het eerder luchtig drama is, over datgene waar de gemiddelde puberende meisjes mee worstelen in een schoolomgeving.  Twee totaal verschillende strips qua toon, I guess.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...