Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

2 uren geleden, cinco zei:

 

Ik heb er nu ook eentje van die reeks gekocht, maar met stroken uit de tweede helft van de jaren '80.

Het is niet mijn bedoeling om de ganse collectie aan te schaffen, maar ik wou er toch wel minstens één van hebben.

 

afbeelding.thumb.png.001e3bd9b6dcde8c0c893c018323e7ba.png

 

 

 

 

Dat heb ik enkele jaren geleden ook gedaan. De mijne heeft stroken uit ‘61-‘62. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
6 uren geleden, cinco zei:

 

Ik heb er nu ook eentje van die reeks gekocht, maar met stroken uit de tweede helft van de jaren '80.

Het is niet mijn bedoeling om de ganse collectie aan te schaffen, maar ik wou er toch wel minstens één van hebben.

 

afbeelding.thumb.png.001e3bd9b6dcde8c0c893c018323e7ba.png

 

 

 

 


Misschien een idee om één uit elk decennium aan te kopen?  Ik veronderstel dat de humor in zekere mate bleef evolueren of misschien wisselende periodes kende qua sterkte na die vele jaren.  Enfin, ik wil je niet op kosten jagen hé. ;)  

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 15/11/2022 om 18:32, lukoste zei:

Akira 35th anniversary edition besteld. Hopelijk komt de box in mooie staat toe.

Chris Ware monograph opgehaald bij standaard. Echt waanzinnig boek voor €32.

One piece omnibus 1. We gaan er eens aan beginnen.

Kunnen jullie die Akira's niet even allemaal aanschaffen zodat ze er bij Amazon en Bol vanaf zijn? Dan kan ik mijn exemplaren weer uit de kelder halen en tegen de normale prijs verkopen.

Link naar reactie
Op 23/11/2022 om 02:00, esteban² zei:


Misschien een idee om één uit elk decennium aan te kopen?  Ik veronderstel dat de humor in zekere mate bleef evolueren of misschien wisselende periodes kende qua sterkte na die vele jaren.  Enfin, ik wil je niet op kosten jagen hé. ;)  

 

Ja, ik heb nu deze met de jaren '63-'64 besteld, dan kan ik vergelijken. :P

(verschillende van deze uitgaves zijn nu rond de 13 euro verkrijgbaar)

 

afbeelding.thumb.png.c4ceacc2e0099c864de9263aa236db15.png

 

Wel nog geen Peppermint Patty en Marcie in deze periode.

 

afbeelding.thumb.png.e3a05a93b4e08d0c433ff53a0e435631.png

Link naar reactie
15 uren geleden, cinco zei:

 

begin jaren '60:

afbeelding.thumb.png.4bfe3e563551c27b08b067eef8773c23.png

 

eind jaren '80:

afbeelding.thumb.png.618727149958cf2049105fb8a26efb4f.png

 

 

Leuk te zien dat de terugkerende gags zelfs decennia overschrijden. :)  Als ik de allereerste bundeling erbij neem, blijkt toch wel dat de personages redelijk snel 'on point' waren en visueel nooit echt grote veranderingen doorgemaakt hebben.  De spirit lijkt ook een constante.  Knap wel.  Mijn petekind zit nu al even in een Snoopy-fase, I'm the one to blame, dus ik heb gezegd dat ze zeker goede punten moet halen voor Engels.  De drie eerste hebben ze in 't Nederlands bij de bib, maar voor elke grap waarbij ze smakelijk moet lachen, is er ook één die nu nog haar petje te boven gaat.  De vertaling, zo heb ik zelf ook gemerkt, werkt ook niet altijd goed. 

 

PS: Waar stonden er exemplaren aan 13 euro?  Ik kan er maar één of twee vinden.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
16 minutes ago, fantasiooo said:

Ja, dat lijkt de enige plek te zijn. Maar 20 euro verzendkosten naar België. Beter wachten tot ik eens in Parijs moet zijn. 

De vorige keer verschenen die op Stripweb. Wel na de veiling. Voor de Fournier en Mirales maakt dat ook niet zo veel uit. Dat zijn 'un vie en dessins de' in hun eigen recht. Goede teksten, hoge kwaliteit van print van de tekeningen, degelijke binding, etc.  In die vorige veilingen heb je zo al een leuke reeks bijeen. De algemene veilingsboek (alles wat niet Fournier en Mirales) is, is ook een heel dik boek. Daar zit wel een groot hoofdstuk Delaby/Dufaux/Jeremy in. Daar zit van alles in van Hergé tot Cromwell. De kans dat je die later opendoet vind ik wel kleiner.

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Bart 01 zei:

Dat was voor mij toch een ontgoocheling die Carbon&Silicum vorig jaar. Begon schitterend op alle gebied maar moest me echt door het verhaal sleuren naar het einde toe. Jammer. Heb me zelfs nog niet kunnen bewegen om Shangri La te lezen nadien. Dringend een kans geven binnenkort.

Doe dat dan maar niet. Ik vind Carbon & Silicum een van de beste strips aller tijden. Als je dat niet top vind ga je die andere zeker niet top vinden.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...