Ga naar inhoud

Comanche Integrale Uitgave


Gast Ben

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser
On 24-9-2016 at 10:19 PM, sanderg said:

Heb m uiteindelijk, ondanks t feit dat ik de prijs (erg) stevig vond, toch gekocht door alle lofprijzingen hier. Eerlijk is eerlijk, ik ben ook om. Op westerngebied is dit het beste dat ik op stripgebied heb gelezen tot nu toe. (Blueberry nooit gelezen, is dat net zo goed?). Wat mij opvalt- Ik vind het tekenwerk van Hermann voor de comanche reeks vele malen beter dan het werk dat ie, pak m beet, maakt sinds hij direct in kleur is gaan werken! Anatomisch klopt t allemaal een stuk beter (naar mijn mening) en ook de landschappen zijn fenomenaal! Ik vind t tekenwerk misschien nog wel beter dan de schemerwoude reeks (eerste 10). Wat is jullie mening? Ik vind t zelf eigenlijk jammer dat Hermann destijds is overgestapt op directe kleur. Moet daarbij wel opmerken dat zijn laatste terugkeer naar zwart-wit (jeremiah- met esra is alles goed, meen ik) niet best (slecht) was.. misschien is hij t verleert? :-) als je dat zo ziet kun je je bijna niet voorstellen dat dat dezelfde tekenaar is als comanche..

Toen hij met Het Grensgebied - dacht ik? begon direkt in kleur te werken vond ik het wel wat hebben op vlak van inkleuring, aangezien er iets meer nuance, gradatie in voorkwam. Ergens miste ik wel zijn inktwerk. Mettertijd mis ik ook een beetje, deels de vroegere inkleuring waar er soms wel een passende sfeer kon worden meegegeven, ondanks de ietwat vlakkere inkleuring.

Link naar reactie

Eerlijk gezegd vind ik Hermann momenteel een schim van wat hij ooit was. Zijn tekeningen en inkleuring zijn niet best meer en de verhalen zijn ook bij lange na niet meer van het niveau van weleer.. 

Qua inkleuring vond ik m tijdens het eerste deel van de Schemerwoude serie na de hoofdreeks op zijn best.

Ik ben altijd benieuwd geweest hoe het eruit had gezien als hij zijn inktwerk zou hebben gecombineerd met de inkleuring. Marini doet dat en het resultaat daarvan is fenomenaal.
Helaas zullen we dat bij Hermann wel nooit te zien gaan krijgen..

 

 

Link naar reactie

Precies! Ook erg goede voorbeelden.

Ik vind het echt ontzettend jamer dat Delaby - voor zover ik weet- enkel zelf de inkleuring heeft gedaan van het eerste deel van zijn Klaagzangen serie (al meen ik dat hij ook voor een deel van Murena zelf de inkleuring deels heeft verzorgd).

Dat eerste deel van de Klaagzangen zal, vind ik, altijd qua tekenwerk zijn beste werk blijven. Die inkleuring was meesterlijk gedaan

Link naar reactie
Op 7-3-2017 om 16:42, lukoste zei:

Staat de nieuwe integrale nog steeds gepland voor deze maand? Ik kan er niets over vinden op de FB pagina van Sherpa.

Ken je Sherpa nog niet? Dat duurt nog wel een maand of twee ;-)

Serieus, er wordt hard aan gewerkt, maar onze eerdere planning was iets te optimistisch.

Peter

P.S. Heel fijn, die nieuwe ronde avatars :-(

Link naar reactie
3 uren geleden, Sherpa zei:

Ken je Sherpa nog niet? Dat duurt nog wel een maand of twee ;-)

Serieus, er wordt hard aan gewerkt, maar onze eerdere planning was iets te optimistisch.

Peter

P.S. Heel fijn, die nieuwe ronde avatars :-(

Dank Peter. ('Wat in het vat zit.....' en 'Haastige spoed......' ) :e012:

Link naar reactie
7 uren geleden, Sherpa zei:

Ken je Sherpa nog niet? Dat duurt nog wel een maand of twee ;-)

Serieus, er wordt hard aan gewerkt, maar onze eerdere planning was iets te optimistisch.

Peter

P.S. Heel fijn, die nieuwe ronde avatars :-(

Ik mis nog steeds een LIKE knop in't forum. 
Moet toch kunnen, zelfs op't werk (email) kan ik liken. 
En de ronde avatars zijn ook al opgelost. 
Nu ja. 

Bedankt voor de update. 
LIKE, dus. 

Link naar reactie
56 minuten geleden, Tweetie zei:

Als de opbrengst 95 Euro is, plus 9% opslag en porto, betekent het dat de koper bij Catawiki meer betaalt dan de originele prijs van 99 Euro.

Uiteraard. Maar ook dat de verkoper er minder voor heeft gekregen (€95*0.85=€80.75) dan hij in principe heeft betaald (€99 als ik me niet vergis (wat dan weer zonder mogelijke SSZ-korting is)). Ik had verwacht dat deze erg gewild zou zijn. Bij mijn stripwinkel waren er immens veel aanvragen voor zo'n exemplaar met linnen rug.

Link naar reactie
5 uren geleden, lukoste zei:

Uiteraard. Maar ook dat de verkoper er minder voor heeft gekregen (€95*0.85=€80.75) dan hij in principe heeft betaald (€99 als ik me niet vergis (wat dan weer zonder mogelijke SSZ-korting is)). Ik had verwacht dat deze erg gewild zou zijn. Bij mijn stripwinkel waren er immens veel aanvragen voor zo'n exemplaar met linnen rug.

Verzamelaars willen een mint exemplaar,dus met originele verpakking.

onderschat dit niet.

korting op een luxe album?

Daar is in mijn stripspeciaalzaak geen sprake van.

Link naar reactie
49 minuten geleden, Sherpa zei:

Een plastic zakje doen we om alle alle luxe albums, om schade te voorkomen. En daar zat inderdaad een etiket opgeplakt met het nummer en een barcode. Maar met een "verzegeling" heeft dat weinig te maken. 

comanche_etiket.png

Verzegeling mag misschien niet het doel zijn maar het is wel zo.

Ik heb het boek zelf niet maar verzamelaars reageren zo...ik heb deze opmerking zelf gehoord.

Vreemd dat je hiervan als uitgever verwonderd bent.

Ik wou het boek inbladeren maar dit was niet mogelijk omdat dit niet lukte zonder de zegel te verscheuren.

Is blijkbaar een fragile stickertje(papier dus moet scheuren)

Maak dit in kunststof en het kan herbruikt worden en zal het wel dienen waarvoor het bedoeld is.

Iedereen content.

Verzamelaars zijn rare beestjes?

Link naar reactie
13 uren geleden, schoeren zei:

Maak dit in kunststof en het kan herbruikt worden en zal het wel dienen waarvoor het bedoeld is. 

De enige functie van het etiket was het toevoegen van de barcode (vooral ten behoeve van de verspreiders), die om esthetische redenen niet op het boek zelf afgedrukt stond. En een volgnummer, om vergissingen in de handmatige nummering te vermijden.

13 uren geleden, schoeren zei:

Vreemd dat je hiervan als uitgever verwonderd bent.

Iedereen mag verzamelen wat-ie wil, maar je kunt echt niet beweren dat het boek incompleet is als de verpakking er niet meer omheen zit.

En ik geloof trouwens ook niet dat zulke overwegingen enige invloed hebben gehad op het resultaat van deze veiling.

P.

Link naar reactie

Ik denk dat dit een pechveiling was. Wat de ene week op CW verkocht wordt voor €100 kan net zo goed de volgende week verkocht worden voor €200. Minder kan ook uiteraard. Ik zou het eens kunnen testen met mijn exemplaar maar ik ben er te blij mee. Voor mij de mooiste uitgave van vorig jaar. :e002:

Link naar reactie

Deze week staat er op de veiling wel nog een gesealde met sticker te koop. Benieuwd hoeveel die gaat gaan. Wat mij toch met existentiële vragen achterlaat. Waarom koopt er iemand een strip die hij nooit leest. Gaat de nieuwe koper de plastic wel opensnijden of niet ? Gaat hij die als een zeldzame trofee bovenhalen bij feestjes met vrienden na het nuttigen van een paar glaasjes? ...

 

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Lefranc zei:

Deze week staat er op de veiling wel nog een gesealde met sticker te koop. Benieuwd hoeveel die gaat gaan. Wat mij toch met existentiële vragen achterlaat.

De vraag voor mij is waarom iemand iets koopt, er niet eens naar kijkt en binnen een halfjaar weer verkoopt? Is dat speculeren op een hogere prijs? 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...