Ga naar inhoud

Stripdagen 2016 Te Rijswijk


eriktex

Recommended Posts

@tweetie, wat maakt het uit dat het andere tijden zijn. Ik ging voor hetzelfde als nu, geen verschil.

Dat constante gezeur over wie er komt.....ik weet zeker dat je toch gaat.

Zo gauw het bekend wordt, zullen ze het best plaatsen, zowel Rijswijk als Rotterdam

 

Waarom maakt dat uit?

Vroeger moest alles maanden van te voren gedrukt worden en konden organisatoren dus niet lang van te voren lijstjes maken. Tegenwoordig kun je via het internet de namen een voor een op elk gewenst  moment naar buiten brengen om duidelijk te maken dat er iets staat te gebeuren.

 

En natuurlijk kom ik ook. De beurs in Rijswijk is naast de deur en behalve de kaartjes om binnen te komen kost het vrijwel geen geld of moeite om langs de deurpost te komen. Zelfs als het een herhaling van Gorinchem vorig jaar wordt, is dat jammer maar geen groot verlies. 

Over FACTS-voorjaar zit ik wel te twijfelen. Dure kaartjes, ver weg en nog niets bekend.

Link naar reactie

Van Facebook:

 

"De definitieve standhouderslijst staat op de site! Noodgedwongen definitief, want de hele beurshal is vol. Dat wordt uitbreiden volgend jaar!

Ook verder is de site weer flink uitgebreid met programmering en aangekondigde stripmakers. Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de plattegrond; die komt later deze week. Dan is het plaatje zo ongeveer wel compleet."

Link naar reactie

Uitgeverij Dupuis, Casterman, Dargaud: welke tekenaars nemen zij mee? Dat is de grote vraag. 

 

Het is maar de vraag of er tekenaars van die uitgevers komen.

 

Er is alleen gezegd dat Ballon die Dupuis, Casterman en  Dargaud distribueert komt. En Ballon staat er nu ook bij met wat tekenaars.

Ter vergelijking: Ballon had op de Boekenbeurs Antwerpen ook alleen Griffo als grote naam bij.

Link naar reactie

Het is maar de vraag of er tekenaars van die uitgevers komen.

 

Er is alleen gezegd dat Ballon die Dupuis, Casterman en  Dargaud distribueert komt. En Ballon staat er nu ook bij met wat tekenaars.

Ter vergelijking: Ballon had op de Boekenbeurs Antwerpen ook alleen Griffo als grote naam bij.

Ik denk dat je gelijk hebt. Er staan stuk of zes namen bij Ballon/blloan,  maar waarom staan de uitgeverijen dupuis en dargaud dan apart vermeld vraag ik me af...

Link naar reactie

Wat jammer dat het blijkbaar niet lukt om naast nederlandse toppers van POPULAIRE strips voor een breed publiek, op een paar uitzonderingen na, geen buitenlandse tekenaars van populaire internationale reeksen naar deze beurs te krijgen om strips in het nederlands taal gebied te promoten.

 

Er is weer gekozen is om een elitair sausje over dit festival te gieten.... Met al respect voor de organisatie. Ik ben bang dat de interesse voor het medium er niet groter op wordt.

 

Mijn voorstel.... Lobby eens in Brussel en overtuig de toonaangevende uitgeverijen eens dat de stripwereld NIET eindigt in Brussel.

Link naar reactie

Wat jammer dat het blijkbaar niet lukt om naast Nederlandse toppers van POPULAIRE strips voor een breed publiek, op een paar uitzonderingen na, buitenlandse tekenaars van populaire internationale reeksen naar deze beurs te krijgen om strips in het Nederlands taal gebied te promoten.

 

Hoezo niet lukt? Dat suggereert dat het wel geprobeerd is. Volgens mij vinden de mensen die bij het Stripschap de organisatie doen het gewoonweg niet belangrijk om buitenlandse tekenaars op het festival te krijgen en zijn ze er daarom niet. Als ze er tijd en geld in zouden steken, zou het vast wel lukken. Als HUM! Mario Alberti helemaal uit Italië kan halen, waarom zouden er dan geen buitenlanders te krijgen zijn?

 

Bijvoorbeeld: tekenaars uit het Brusselse hoeven 's morgens maar op de Thalys te stappen en kunnen dan 's avonds weer terug zijn. Is te doen voor minder dan honderd  Euro. 

 

Maar het Stripschap redeneert dat het publiek toch wel komt. En in mijn geval klopt dat nog ook. Het is maar een kwartier rijden.

 

Hopelijk komt DDB en Silvester met nog wat tekenaars. Die wachten traditiegetrouw tot het laatste moment.

Link naar reactie

Ik hoef daarvan maar 1 tekenaar, er is voor mij een beurs op 30 minuten rijden van bij mij waar ik ook maar 1 tekenaar wil omtmoeten. Denk dat de keuze snel gemaakt is.

Moest er iemand zin hebben in een ruil?

Ik doe die ene dicht bij mij, voor die ene in Rijswijk? ;-)

 

Maar als ik voor jou een Alexander de Grote bij Bart en Barcas haal, wat krijg ik dan terug? 

Link naar reactie

Ik hoef daarvan maar 1 tekenaar, er is voor mij een beurs op 30 minuten rijden van bij mij waar ik ook maar 1 tekenaar wil omtmoeten. Denk dat de keuze snel gemaakt is.

Moest er iemand zin hebben in een ruil?

Ik doe die ene dicht bij mij, voor die ene in Rijswijk? ;-)

Geen probleem J.

Zeg maar wie via pb.

Dan zien we elkaar later het jaar wel weer.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Maar als ik voor jou een Alexander de Grote bij Bart en Barcas haal, wat krijg ik dan terug? 

 

Op zijn minst een gezellig gesprekje met ons, in redelijk verstaanbaar Nederlands. En een schoon tekeningske in dat 'Alexander'-album.

 

Hopelijk volstaat dat?

 

Grijns.  :e007:   :e012:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...