Ga naar inhoud

Stripdagen 2016 Te Rijswijk


eriktex

Recommended Posts

Grote afwezige is ook Paul Teng. Winnaar Stripschapprijs 2013. Net een nieuw boek uit, Tristan. Waarom zou hij niet aanwezig zijn

 

 

Ik weet dat Paul Teng 2 keer een signeersessie in maart heeft.

De stripdagen zullen waarschijnlijk niet in zijn agenda gepast hebben wegens andere verplichtingen.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Helaas is deze beurs van het stripschap niet meer wat het was. Houten, Gorinchem en nu Rijswijk laten qua tekenaars telkens dezelfde namen zien. Soms is er buitenlandse gast (flandrien tel ik als Nederlander) en dat is het.

Ondanks suggesties rond grotere uitgevers is het nu weer minder omdat Silvester ontbreekt. Weliswaar met de nodige herhaling was dat de enige met wat bijzondere namen.

Zoek je Nederlandse tekenaars of boekjes zit je redelijk goed.

Link naar reactie

Helaas is deze beurs van het stripschap niet meer wat het was. Houten, Gorinchem en nu Rijswijk laten qua tekenaars telkens dezelfde namen zien. Soms is er buitenlandse gast (flandrien tel ik als Nederlander) en dat is het.

Ondanks suggesties rond grotere uitgevers is het nu weer minder omdat Silvester ontbreekt. Weliswaar met de nodige herhaling was dat de enige met wat bijzondere namen.

Zoek je Nederlandse tekenaars of boekjes zit je redelijk goed.

Link naar reactie

Persoonlijk heb ik wel een goed gevoel bij deze beurs. Er is duidelijk sprake van een interessante vernieuwing t.o.v. vorige jaren, een handigere locatie (geen afgelegen bedrijven terrein, maar een hal die op elke mogelijke manier goed te bereiken is), slimme publiciteit (lange leve Haagse Harry) en een ander programma dan anders. Goed, de dedi-jagers zullen er minder wild van worden maar toch.
Ik ga sowieso op zaterdag een kijkje nemen als bezoeker en part-time medewerker.

En wie weet hoe de beurs bevalt waardoor er voor volgend jaar weer mensen worden aangetrokken. Het zal voor velen waarschijnlijk een kwestie zijn van de kat uit de boom kijken. Zoals wel vaker het geval is. 

 

Overigens geen Goth's dit jaar, maar wel kooplustige bezoekers aan de snuffelbeurs (vermoedelijk in een zijhal). 
Voor de echtgenotes: Zowel de Haagse binnenstad als het dichtbij gelegen winkelcentrum In de Bogaard hebben koopzondag of kunnen uitwaaien aan zee ;-) . 

 

 

Is er nog een veiling op de beurs?
Ik hoorde iets over n B-gevaar veiling....

Daarvan worden later te veilen stukken tentoongesteld.  

Link naar reactie

Uitgeverij Kippenvel gaat naar Rijswijk en we nemen heel wat mee:

Uitgeverij Kippenvel geef albums en tijdschriften uit in hele kleine oplage/ 
Bestel, voor dat het te laat is
 

GWENNY EN FLORIAN (Compleet)
Door : Ben Verhagen, 20x 28 cm Kleuren album
1. Het oog van Radar (
66 pagina’s) Oktober 2014 
 €12.50

2. De trollenkolder (48 pagina’s) Oktober 2014  € 10.00
3. Angels voor Arthur (52 pagina’s) €10.00 NIEUW
4. De schat van ozodom Nizobey (42 pagina’s) €10.00 NIEUW
5. Een boeket “bewaar-me-nietjes” (42 pagina’s) €10.00 NIEUW

TOJ ALBUM NR 3 (TOJ zijn de eerste letters van de bladen Taptoe, Okki en Jippo.)
A5 formaat (14,9x 21 cm) 
220 pagina’s in zwart / wit, Nummer 3 €10,00 Euro 
NIEUW

Heuvel magazine nummer 4
40 pagina’s , Derde herdruk 2016 (eerste druk 2012, tweede druk 2014)
Het vier nummer van (Eric) Heuvel Magazine. Daarin veel oud werk van Eric. € 6.00

Gerrit de Jager
Kleuren omslag , Binnenwerk zwart / wit , 44 pagina’s
Liefde & Geluk, Aantekenen, Roel en zijn Beestenboel, Door en andere cartoons € 6.00 *


Maar er is nog veel meer:
(*) Bijna uitverkocht)
TOJ Nr. 5-6 € 10.00 per stuk *

Vergeten verhalen: 8 Joachim & Iris (Theo Steeman) € 10.00 *
Vergeten verhalen:9. Sportshots: Voetbal is oorlog (Leo Immerzeel) € 10.00*

Ratjetoe 33/34  € 10.00 *

Pep Index € 17.50
Kuifje index € 25.00

UITVERKOOP
3 UITGAVEN VOOR € 6
Collectie Nooitgedacht:
1. Spoorzoeken (Carry Brugman- Willem Ritstier) *
Collectie Nooitgedacht: 6. Meneer Hannaart
Gleevers Magazine 4 *

Vergeten verhalen: 7. Dafne : In de Hoofdrol (Zwart/ wit) (Stallar – Heide)

Vergeten verhalen: 7. Dafne : In de Hoofdrol (Kleur)(Stallar – Heide)

Rik, Clio en Pluk (Jan Steeman) 1. *, 2*, 3**
TOJ Nr.1-4 , TOJ EXTRA NR. 1
Ratjetoe nr. 24, 27, 28, 30*, 32

zie voor meer informatie op
WWW.STRIPINDEX.NL

 

post-899-0-60020900-1456391765_thumb.jpg

post-899-0-62186000-1456391792_thumb.jpg

post-899-0-63055200-1456391812_thumb.jpg

post-899-0-67349100-1456392215_thumb.jpg

Link naar reactie

Zo te zien is de locatie wel vernieuwd. De Broodfabriek ziet er - aan de website te zien - uit als eenzelfde soort evenementenlocatie als Veldhoven. De laatste keren dat er in Rijswijk een stripbeurs was, heette het nog niet Broodfabriek - dacht ik - en was  het nogal een rommelige binnenkomst met een soort Beverwijkse Bazaar in de entree, en een haffel goths en half elfjes voor de naastgelegen gothic en fantasy beurs.

Link naar reactie

Klopt. Het heeft de laatste jaren wat naam-transformaties ondergaan (darlingmarket, evenementenhal Rijswijk..), al is de basis in uiterlijk uiteindelijk wel hetzelfde gebleven. De indeling verander je immers niet zomaar. Echter, er zijn wat dingen weggehaald en toegevoegd. Ik ben heel benieuwd hoe dat voor De Stripdagen gaat uitpakken.

 

Dit jaar overigens geen Goth's maar in een overgebleven hal een aardige markt. 

Link naar reactie

Misschien dat Linnentasjes-man een schoon goth-kleedje kan aandoen.

De locatie ziet er wel professioneler uit, dus ben benieuwd. En Rijswijk is vele malen beter bereikbaar dan Gorinchem, nog afgezien van dat gehannes in de Gele Bus of Legervoertuigen was de hal in Gorinchem wel erg lastig te bereiken.

 

Link naar reactie

Vanavond onze gast Mario Alberti afgehaald en hij heeft er zin in, ook spreekt hij zeer goed Engels.

 

Ik heb de signeervoorwaarden met hem doorgenomen en die zijn op zich vrij simpel. Aanschaf van zijn Tex Willer album is verplicht, de softcover met 2 prentjes a € 15,- of de hardcover met 2 prentjes a € 24,95.

 

Mario was wel heel duidelijk dat hij GEEN tekeningen op los papier maakt, want het is hem al te vaak gebeurd dat die de volgende dag op eBay staan. Dus enkel dedi's in het album. Signeerboeken vol met andere dedi's is wel een optie, maar dat zal ter plaatse beoordeeld worden.

 

Tot ziens in Rijswijk,

 

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Mario was wel heel duidelijk dat hij GEEN tekeningen op los papier maakt, want het is hem al te vaak gebeurd dat die de volgende dag op eBay staan. Dus enkel dedi's in het album. Signeerboeken vol met andere dedi's is wel een optie, maar dat zal ter plaatse beoordeeld worden.

 

 

triest dat een paar geldjagers er voor zorgen dat verzamelaars geen boek kunnen kopen en dan een eenvoudige tekening op los vel krijgen om in te kaderen. Ik begrijp de tekenaar wel, maar het is erg jammer. Alle respect voor ieders hobby, maar ik persoonlijk vind een tekening in een boek maar niks, ik wil die tekening aan de muur zien hangen. Maar goed, da's dan mijn idee.

 

Maar misschien kunnen de handelaartjes dan de dag na de signeersessies het boek met tekening op ebay zetten.

 

of kan ik een commission aanvragen en de prijs van een hardcover betalen voor een tekening op los vel die ik dan wel kan inkaderen.

 

en anders moet de tekenaar/uitgever maar misschien elke tekening nummeren en noteren wie de tekening gekocht heeft en de aanvrager van de tekening een contract laten ondertekenen dat als je de tekening in het jaar volgend op de aankoopdatum verkoopt, er X% naar de tekenaar doorgestort moet worden. Zou ik zelf nog niet zo erg vinden aangezien ik niks verkoop.

Link naar reactie

Mario heeft ook gezegd open te staan voor commissies, echter alleen als het rustig is. En die kans acht ik klein, misschien zondagmiddag. Als er een rij staat worden "eenvoudige" dedi's gemaakt zodat iedereen aan de beurt komt, de hardcore dedi-jagers maar ook de doorsnee Tex Willer fans, en die laatste zijn er zeker ook.

 

Prijs voor een commissie in overleg met de tekenaar en komt bovenop de boekverplichting. Maar nogmaals, enkel als het rustig is...

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Zo'n vaart loopt het nou ook weer niet met de doorverkoop van dédi's. Vooral ook omdat er niet echt geld aan valt te verdienen, enkele heel grote namen uitgezonderd. Wat zal een gemiddelde dédi nu opbrengen? 25 - 50 euro? Als je de tijd en kosten rekent die je moet maken om aan een dédi te komen, dan kan dat volgens mij niet uit. Het gros van de liefhebbers die in de rij staat voor een dédi doet dat dan ook niet uit geldelijk gewin.

Ik zie het als een herinnering aan een tekenaar of een serie waar je wat mee hebt. En het blijft de goedkoopste manier om aan iets origineels te komen.

 

Het is een goede zaak dat zo veel mogelijk mensen een dédi kunnen krijgen, dus bij drukte een wat snellere tekening en bij rustige periodes kan er dan wat meer tijd en aandacht aan worden besteed. Wil je echt wat moois hebben, dan kun je vooraf of tijdens de beurs vaak wel een afspraak maken met de tekenaar. Via de post is zo'n tekening ook nog te versturen.

Link naar reactie

triest dat een paar geldjagers er voor zorgen dat verzamelaars geen boek kunnen kopen en dan een eenvoudige tekening op los vel krijgen om in te kaderen. Ik begrijp de tekenaar wel, maar het is erg jammer. Alle respect voor ieders hobby, maar ik persoonlijk vind een tekening in een boek maar niks, ik wil die tekening aan de muur zien hangen. Maar goed, da's dan mijn idee.

 

Maar misschien kunnen de handelaartjes dan de dag na de signeersessies het boek met tekening op ebay zetten.

 

of kan ik een commission aanvragen en de prijs van een hardcover betalen voor een tekening op los vel die ik dan wel kan inkaderen.

 

en anders moet de tekenaar/uitgever maar misschien elke tekening nummeren en noteren wie de tekening gekocht heeft en de aanvrager van de tekening een contract laten ondertekenen dat als je de tekening in het jaar volgend op de aankoopdatum verkoopt, er X% naar de tekenaar doorgestort moet worden. Zou ik zelf nog niet zo erg vinden aangezien ik niks verkoop.

 

Tja, los vel daar hebben een hoop tekenaars een hekel aan. Overigens kan een dedie in boek ook gewoon verkocht worden. Volgrecht met nummertjes, namen en contracten lijkt me moeizaam, een administratieve taak waar men zeer lang mee bezig is. Verkoop van dedies zijn trouwens niet altijd uit te sluiten. Wanneer iemand stopt met zijn hobby of overlijdt lijkt het me heel legitiem dat er krabbels worden verkocht. Direct doorverkopen is not done natuurlijk.

Link naar reactie

Zo, laatste dingen geregeld, word ik gebeld ivm werk (ja ik doe meer dan RW Uitgeverij ;) )  waardoor ik vandaag niet kan opbouwen... whoops dat gaat dus weer haasten worden morgenochtend :e007:

 

maakt niet uit, op zich zijn wij er helemaal klaar voor en we hebben er zin in! 250 posters gaan mee - mochten we die op zaterdag kwijtraken dan heb ik een probleem... niet kwa posters maar kwa verkoop want dan is mijn tafel bar leeg in één dag :e002:

 

Al zal dat meevallen, ik maak me meer zorgen over de tafel of deze het gewicht kunnen dragen van de hoeveelheid die ik mee heb

Link naar reactie

Voor diegenen die twijfelden ..... Allemaal naar uitgeverij HUM tijdens de stripdagen. Niet alleen leuke strips maar ook nog een aardige EN vaardige tekenaar die (dat weet ik zeker) heel veel mensen een plezier kan doen met een pracht rekening.

 

O ja, en ... Hum hum... Aardig en vaardig is ook van toepassing op de uitgever en laat ik vanvond ook Henk en zijn cluppie bij stripwinkel Dick Bos dan niet onvernoemd laten... Wat voel je je daar als klant toch welkom....

 

Afijn genoeg geslijm ... Maar het is ook wel eens leuk om POSITIEVE zaken te delen toch?

post-352-0-42663800-1456520668_thumb.jpeg

post-352-0-24964400-1456520680_thumb.jpeg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...