Ga naar inhoud

Guust Flater


Tricken76

Recommended Posts

17 uren geleden, Aerogi zei:

Ik vind het toch een beetje raar. Een hommage album vind ik vooral zeer interessant om één van je striphelden in een (totaal) andere stijl te zien. En als dat nu striptekenaars zijn die ik ken, is mooi meegenomen, maar dat hoeft voor mij écht niet.

Daar kan ik mij volledig in vinden. Ben ik benieuwd wie er aan meegewerkt heeft? Best wel. Maar dat ontdek ik dan wel. Bij hommage is het gewoon erg aantrekkelijk al die verschillende interpretaties te zien. En als dat allemaal tekenaars zijn die ik (nog) niet ken, zal dat mij zeker niet tegenhouden. In tegendeel.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Nog even over die eerste vier Guust hardcovers die nu verschenen zijn. Bij mij staat in deel 1 en 4 hetzelfde verhaaltje op de laatste pagina:

 

IMG_3798.thumb.JPG.8e998058df02a2ed1727b757cf03ed20.JPGIMG_3799.thumb.JPG.08bde4cfef1ae1978b3859aad5a5b4b5.JPG

 

:e010:

In delen 2 en 3 staat dat niet. Maar het stomste is de tekst in één van de laatste alinea's:

 

IMG_3800.thumb.JPG.8717690928f1a7486411fd3291594005.JPG

 

Maar ik heb het album Flaters Schade helemaal niet in handen?! Die titel is gereserveerd voor deel 7. Komt daar weer dit hele verhaal in te staan?

 

Wat een FLATER!

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
47 minuten geleden, eriktex zei:

Nog even over die eerste vier Guust hardcovers die nu verschenen zijn. Bij mij staat in deel 1 en 4 hetzelfde verhaaltje op de laatste pagina:

 

IMG_3798.thumb.JPG.8e998058df02a2ed1727b757cf03ed20.JPGIMG_3799.thumb.JPG.08bde4cfef1ae1978b3859aad5a5b4b5.JPG

 

:e010:

In delen 2 en 3 staat dat niet. Maar het stomste is de tekst in één van de laatste alinea's:

 

IMG_3800.thumb.JPG.8717690928f1a7486411fd3291594005.JPG

 

Maar ik heb het album Flaters Schade helemaal niet in handen?! Die titel is gereserveerd voor deel 7. Komt daar weer dit hele verhaal in te staan?

 

Wat een FLATER!

 

Ook in de Franse editie staat dit artikel in elk album. In het Nederlands is dat niet in elk al verschenen album gepubliceerd om plaats te winnen voor een aantal verschillen doordat sommige geïllustreerde artikels indertijd nooit in Robbedoes verschenen, maar wel in Spirou.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
2 uren geleden, Rik zei:

Een box voor 21 delen van dat formaat? Dat is een box van meer dan 25 cm in de breedte. Ik hoop dat hij een beetje stevig is..

Dat lukte moeiteloos voor de Franse versie, gesteld dat het in dezelfde kwaliteit zal zijn.

Link naar reactie

Ik begrijp de meerwaarde van zo'n box nog altijd niet. Ik had een paar in de kast staan, maar het was onmogelijk daar een boek uit te halen zonder de hele box naar voren te trekken en te kantelen. En soms zelfs dan nog niet. Er zijn er bij die je ondersteboven moest houden en dan flink schudden, omdat ze er te strak in zaten. De boxen die ik had heb ik leeg gemaakt en de boeken staan nu los tussen de andere boeken.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
3 uren geleden, Van Ditmar Strips zei:

Dat is dan weer zo'n lekkere stripwinkel die de embargo tot woensdag aan zijn laars lapt.

De boeken mogen pas vanaf woensdag verkocht worden

Ik vind zo'n embargo's altijd een beetje bullshit. Wil je niet dat je product voor een bepaalde dag verkocht wordt? Lever het dan ook niet eerder uit!

 

Link naar reactie

Ik ben ervoor om winkeliers die zich niet aan het embargo houden een paar dagen of zelfs een week later uit te leveren. Kijken of zij het dan leuk vinden dat andere winkeliers de boeken eerder verkopen.

 

De boeken worden eerder geleverd zodat iedereen op dezelfde dag, vanaf het moment dat de winkel open gaat de boeken kunnen verkopen. Het is een service van de uitgever naar de winkelier toe. Lekker dat dan enkele winkeliers eerder de boeken gaan verkopen voor hun eigen gewin.

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
5 uren geleden, Van Ditmar Strips zei:

Dat is dan weer zo'n lekkere stripwinkel die de embargo tot woensdag aan zijn laars lapt.

De boeken mogen pas vanaf woensdag verkocht worden

Dat lijkt me vrij normaal gedrag. Zodra iets binnenkomt, leg je het in de verkoopruimte.

Anders moet je eerst alles in een aparte opslagruimte zetten en van alles bij gaan zitten houden wanneer je het mag gaan verkopen en kun je twee keer met de boeken gaan slepen.

 

En hoe zit het met betaaltermijnen? Beginnen die te lopen vanaf de datum van ontvangst of de datum vwaarop het embargo afloopt?

Link naar reactie
13 minuten geleden, Van Ditmar Strips zei:

De boeken worden eerder geleverd zodat iedereen op dezelfde dag, vanaf het moment dat de winkel open gaat de boeken kunnen verkopen. Het is een service van de uitgever naar de winkelier toe. Lekker dat dan enkele winkeliers eerder de boeken gaan verkopen voor hun eigen gewin.

Dat is natuurlijk kul. De boeken worden eerder geleverd, omdat de uitgever niet in staat is om alle op dezelfde dag uit te leveren. Dat is geen service, maar een technische beperking. De winkelier heeft niet gevraagd om de boeken een paar dagen eerder te krijgen, die wil ze gewoon krijgen op het moment dat hij ze mag verkopen. Een winkelier wil niet een administratiepunt van de uitgever worden.  

Link naar reactie
1 minuut geleden, Tweetie zei:

Dat is natuurlijk kul. De boeken worden eerder geleverd, omdat de uitgever niet in staat is om alle op dezelfde dag uit te leveren. Dat is geen service, maar een technische beperking. De winkelier heeft niet gevraagd om de boeken een paar dagen eerder te krijgen, die wil ze gewoon krijgen op het moment dat hij ze mag verkopen. Een winkelier wil niet een administratiepunt van de uitgever worden.  

Lariekoek, wij leveren de Asterix in Nederland en België op de dag van verkoop uit, niet eerder, niet later.

Een nadeel is dat winkeliers die achteraan op de bezorgroute pas eind van de dag hun boeken geleverd gaan krijgen en dus eigenlijk de eerste dag verkoop missen. De oplossing zou zijn om onder embargo eerder te leveren, maar omdat wij ook al de ervaring hebben gehad dat sommige winkeliers zich niet aan een embargo kunnen houden, krijgt iedereen op de dag zelf geleverd.

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
1 minuut geleden, Tweetie zei:

Dat is natuurlijk kul. De boeken worden eerder geleverd, omdat de uitgever niet in staat is om alle op dezelfde dag uit te leveren. Dat is geen service, maar een technische beperking. De winkelier heeft niet gevraagd om de boeken een paar dagen eerder te krijgen, die wil ze gewoon krijgen op het moment dat hij ze mag verkopen. Een winkelier wil niet een administratiepunt van de uitgever worden.  

Lariekoek, wij leveren de Asterix in Nederland en België op de dag van verkoop uit, niet eerder, niet later.

Een nadeel is dat winkeliers die achteraan op de bezorgroute pas eind van de dag hun boeken geleverd gaan krijgen en dus eigenlijk de eerste dag verkoop missen. De oplossing zou zijn om onder embargo eerder te leveren, maar omdat wij ook al de ervaring hebben gehad dat sommige winkeliers zich niet aan een embargo kunnen houden, krijgt iedereen op de dag zelf geleverd.

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
8 minuten geleden, Van Ditmar Strips zei:

Lariekoek, wij leveren de Asterix in Nederland en België op de dag van verkoop uit, niet eerder, niet later.

Een nadeel is dat winkeliers die achteraan op de bezorgroute pas eind van de dag hun boeken geleverd gaan krijgen en dus eigenlijk de eerste dag verkoop missen. De oplossing zou zijn om onder embargo eerder te leveren, maar omdat wij ook al de ervaring hebben gehad dat sommige winkeliers zich niet aan een embargo kunnen houden, krijgt iedereen op de dag zelf geleverd.

Maar als het met Asterix kan, waarom dan ook niet met andere strips?
Zo'n embargo mechanism is voor een winkelier heel onhandig. De Asterixen die bij Albert Heijn binnenkomen worden natuurlijk dezelfde dag in de winkel gezet, want zo doen ze het bij alles wat ze binnenkrijgen. En zo doet iedere winkelier het het liefst, lekker makkelijk, uitpakken en in de schappen zetten.  

Link naar reactie

Ik denk dat het is om geen winkeliers het voordeel te geven van een dag eerder te verkopen dan andere.

 

Ik heb maar één adres in mijn weide omgeving waar ik überhaupt nieuwe strips kan bestellen/kopen dus in mijn geval zijn er geen benadeelde partijen. Ik heb gewoon eventueel mijn strips een dag vroeger dan iemand anders...maar meestal is het 3 dagen later ;)

Link naar reactie

Niettegenstaande er( naar ik meen?) een embargo staat op mijn eigen strips, vind ik dat embargo dikke zever.

Nagenoeg iedereen koopt altijd in dezelfde winkels , de mensen gaan echt niet naar andere winkels lopen

omdat daar een stripje een halve dag eerder te koop is.

Als de winkels dezelfde dag uitgeleverd worden (zoals bij Asterix) zou dat toch moeten volstaan!

Wat een zelfoverschatting! Het gaat hier slechts over stripboekjes, jongens!

Naast enkele mensen op dit forum ligt daar geen hond van wakker!

 

Link naar reactie
9 uren geleden, Van Ditmar Strips zei:

Lariekoek, wij leveren de Asterix in Nederland en België op de dag van verkoop uit, niet eerder, niet later.

Een nadeel is dat winkeliers die achteraan op de bezorgroute pas eind van de dag hun boeken geleverd gaan krijgen en dus eigenlijk de eerste dag verkoop missen. De oplossing zou zijn om onder embargo eerder te leveren, maar omdat wij ook al de ervaring hebben gehad dat sommige winkeliers zich niet aan een embargo kunnen houden, krijgt iedereen op de dag zelf geleverd.

In het geval Asterix, ook de grote supermarkten ?

Link naar reactie
11 uren geleden, Kontiki zei:

Dat is dan weer bullshit, want het is vrij lastig om tegelijk alle verkooppunten te bedienen, van West-Vlaanderen tot Friesland, van kleinere winkels tot grotere ketens. 

Waar een wil is, is een weg. 

Als ik voor 23h bij de Bol.com's van deze wereld iets bestel, heb ik dat de volgende dag in huis.

Dat is geen excuus meer.

Link naar reactie
1 uur geleden, marioboon zei:

Waar een wil is, is een weg. 

Als ik voor 23h bij de Bol.com's van deze wereld iets bestel, heb ik dat de volgende dag in huis.

Dat is geen excuus meer.

Om nou te gaan schermen met internet bedrijven die speelballetjes zijn van grote investeerders vind ik

weer paardenpoep.

Voor straf ga ik weer je prachtige Catanova lezen. 

Link naar reactie
9 minuten geleden, bouncer zei:

Om nou te gaan schermen met internet bedrijven die speelballetjes zijn van grote investeerders vind ik

weer paardenpoep.

Voor straf ga ik weer je prachtige Catanova lezen. 

Te bestellen bij Amazon.com  ;-) 

 

En denk je dat een Van Nijgh en Ditmar of een Ballon Media geen speelballetje is van grote investeerders? ;-)

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...